Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 februari 2007, 13:44   #101
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus
Het gedeelte van de niet-rokers die echter wel graag hun geld verspillen aan cafébezoek, zou u dan zeer dankbaar zijn.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RAJA Bekijk bericht
Om dan stomdronken achter het stuur te kruipen - met de nadruk op kruipen - en onderweg nog iemands kind omver te maaien!
Uit de teneur van mijn door u geciteerde bericht zou toch voldoende duidelijk moeten zijn dat ik het niet al te zeer begrepen heb op alcoholisten. Op café gaan beschouw ik trouwens als pure geldverspilling. Blijkbaar hebt u nog niet gehoord van het zevende gebod van de 10 maatschappelijke geboden. Ook in dit bericht heb ik mij niet bepaald vleiend uitgelaten over alcoholisten.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RAJA Bekijk bericht
Waar blijft die badge voor die criminele zatlappen?

Nog hogere boetes, nog zwaardere rij-examen invoeren - met jaarlijkse herhalingstesten en wekelijkse bloedtesten op alcoholpercentage.

Zodat ze uiteindelijk emigreren naar een land waar ze toleranter zijn, is goed voor Vlaanderen, want dat is toch al overbevolkt.
Met dergelijke maatregelen kan ik zonder enig probleem akkoord gaan. En inderdaad, Vlaanderen zou ook beter af zijn zonder zware alcoholisten.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2007, 15:37   #102
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik rook al van m'n 11 jaar.
Je mag er fier op zijn.
Citaat:
Roken is slecht voor de gezondheid maar de persoon in kwestie zoals mij doet nog altijd wat'em zelf wil.Als ik wil roken dan doe ik dat en heb jij daar niets over te zeggen,ik doe met mijn lijf en de delen eraan wat ik wil.
Hahaha .... fout !

Dat jij rookt, is uiteraard jouw keuze, daar heeft niemand zich mee te moeien. Maar vanaf de moment dat je andere mensen lastig valt met je gerook, is het niet meer enkel jouw keuze.

Nooit gehoord van de dodelijke slachtoffers van passief meeroken ? Natuurlijk niet, daar houden de verstokte rokers niet van
Citaat:
Teveel fieten is ook ongezond,teveel alcohol ook,teveel chocolade eten is ook niet goed,teveel suikers ook al helemaal niet want hoeveel mensen zitten nie mee problemen mee den suiker?
En dan ? Onder een trein liggen is ook gevaarlijk. Wat heeft dat met roken te maken ? Dit is een discussie over roken. Of wil je graag van onderwerp veranderen ?

Laatst gewijzigd door kiko : 4 februari 2007 om 15:42.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2007, 15:37   #103
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

foutje

Laatst gewijzigd door kiko : 4 februari 2007 om 15:42.
Oud 4 februari 2007, 15:40   #104
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
[/b]
Je mag er fier op zijn.
[/b]Roken is slecht voor de gezondheid maar de persoon in kwestie zoals mij doet nog altijd wat'em zelf wil.Als ik wil roken dan doe ik dat en heb jij daar niets over te zeggen,ik doe met mijn lijf en de delen eraan wat ik wil.[/quote][/b]
Hahaha .... fout !

Dat jij rookt, is uiteraard jouw keuze, daar heeft niemand zich mee te moeien. Maar vanaf de moment dat je andere mensen lastig valt met je gerook, is het niet meer enkel jouw keuze.

Nooit gehoord van de dodelijke slachtoffers van passief meeroken ? Natuurlijk niet, daar houden de verstokte rokers niet van

Teveel fieten is ook ongezond,teveel alcohol ook,teveel chocolade eten is ook niet goed,teveel suikers ook al helemaal niet want hoeveel mensen zitten nie mee problemen mee den suiker?
En d

Kan gerust nog tijdje doorgaan zenne.[/quote][/quote]

Je hoeft het geen 2 keer te posten en ik zeg nogmaals;hoelang word er al gerookt op cafe's?Als ik mij niet vergis al meer dan 200jaar.
Als je een cafe binnen wil gaan beste vriend,je moet niet komen zagen en klagen want je weet maar al te goed dat er gerookt word en dat een normale zaak is.
Ik val dus niemand lastig.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2007, 15:46   #105
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Dus jij en andere kankerstok liefhebbers verpesten de lucht, zorgen voor een hoog aantal slachtoffers van passief roken, zorgen ervoor dat de sigarettereuk in de kleren van de mensen zit enz...

...maar de niet-rokers mogen niet klagen ? Goh, die boze, onverdraagzame niet-rokers toch. Nu willen ze al frisse lucht en frisse longen. Schandalig.

Ik wist trouwens ook niet dat cafés eigendom waren van rokers. Ik leer bij.
Oud 4 februari 2007, 15:51   #106
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Dus jij en andere kankerstok liefhebbers verpesten de lucht, zorgen voor een hoog aantal slachtoffers van passief roken, zorgen ervoor dat de sigarettereuk in de kleren van de mensen zit enz...

...maar de niet-rokers mogen niet klagen ? Goh, die boze, onverdraagzame niet-rokers toch. Nu willen ze al frisse lucht en frisse longen. Schandalig.

Ik wist trouwens ook niet dat cafés eigendom waren van rokers. Ik leer bij.
De lucht,wahaha.
Hetgeen de lucht verpest zijn auto's,vrachtwagens,fabrieken en noem maar op.Dus als ge buiten komt doe dan aub wel een maskerke op.

Hoog aantal?Dat aantal valt nog zeer goed mee.

En wat met de mensen die gestorven zijn door alocholgebruikers?Ik wil dat alle alcohol gescharpt word,alcohol mag dus ook niet meer verkocht worden in cafe's.Ik wil niet dat ooit mijn kind of vrouw omver gereden word door een dronkelap.

Was jij je kleren dan nooit?Dus als deze dus gewoon niet stinken naar de rook dan blijf je die kleren nog steeds dragen?Bwerk man.

Neen,ik vind dat cafeuitbaters zelf moeten weten wat ze willen,het is tenslotte hun EIGEN ZAAK.
Oud 4 februari 2007, 16:06   #107
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De lucht,wahaha. Hetgeen de lucht verpest zijn auto's,vrachtwagens,fabrieken en noem maar op.
EN de rokers.

De lucht is inderdaad al ernstig vervuild. Reden te meer om deze niet nòg vuiler te maken met sigaretterook. Kijk, dat was niet zo moeilijk he ?

En ik klaag trouwens ook over de vervuiling door auto's, vrachtwagens en fabrieken hoor. Iedereen gelijk voor de wet.

Het is mogelijk om over verschillende zaken te klagen he.
Citaat:
Hoog aantal?Dat aantal valt nog zeer goed mee.
Je hebt ze geteld ? Of je kletst maar wat ?

Jouw uitspraak getuigt trouwens van een bijzonder egoïstische ingesteldheid : slechts één slachtoffer is immers al teveel. Ik denk niet dat zelfs jij daarover kunt discuteren (ook al zul je het wellicht wel proberen).

Maar ik denk dat jouw uitspraak representatief is voor de gemiddelde verstokte roker : tot zolang jullie je pleziertje maar hebben, mogen er gerust mensen voor sterven.

Mensen die daarover klagen, zijn onverdraagzaam...
Citaat:
En wat met de mensen die gestorven zijn door alocholgebruikers?Ik wil dat alle alcohol gescharpt word,alcohol mag dus ook niet meer verkocht worden in cafe's.Ik wil niet dat ooit mijn kind of vrouw omver gereden word door een dronkelap.
Ik klaag ook over alcoholmisbruik. Wil je meeklagen, laat ons dan naar een nieuw onderwerp maken in dit forum over alcoholmisbruik.

Hier evenwel is het onderwerp "roken". Veranderen van onderwerp is een oude truuk van rokers, maar heeft nog nooit gepakt bij mij. Maar omdat jij het bent : alcoholmisbruik is grosso modo een even groot probleem als het roken.
Citaat:
Was jij je kleren dan nooit?Dus als deze dus gewoon niet stinken naar de rook dan blijf je die kleren nog steeds dragen?Bwerk man.
Wel mijn niet overdreven intelligente vriend, als mijn trui lekker fris ruikt en net gewassen is, en ik moet hem de ochtend volgend op mijn cafébezoekje alweer in de was steken omdat deze doordrengt is van smerige, muffe sigaretterook, is dat weeral een bijkomende energieverspilling.
Oud 4 februari 2007, 23:39   #108
Duvelke

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Ik geef je 100% gelijk Kiko.
Sorry Marlboro, maar je argumenten/redinaties getuigen van weinig respect voor je medemens. Ik wil niemand zijn pleziertje ontgunnen, maar als je wil roken doe het dan buiten, en houdt rekenening met de mensen die niet passief meewillen roken.
Jaarlijks sterven er 19 000 mensen aan passief-roken. Vindt u dat geen rede genoeg om niet te roken in het bijzijn van andere niet-rokers?
Oud 5 februari 2007, 11:57   #109
Kimmie2710
Vreemdeling

Kimmie2710's schermafbeelding

Standaard

Alcohol en tabak zijn sowieso slecht en ongezond, hetzelfde met drugs. Ben tegen alle drie die dingen.
En passief meeroken is soms nog slechter dan zelf roken, niet alleen de reuk in je kleren maar ook voor de persoon in kwestie z'n gezondheid. Ik draag nu de gevolgen van gans me leven passief meegerookt te hebben, en dat is geen zever Marlboro maar de realiteit!!!
Kimmie2710 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2007, 12:29   #110
Starkan
Staatssecretaris

Starkan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
Jaarlijks sterven er 19 000 mensen aan passief-roken. Vindt u dat geen rede genoeg om niet te roken in het bijzijn van andere niet-rokers?
Misschien toch even meegeven dat de achteruitgang van de luchtwegen bij de Belgische mens, die vaak leidt tot ziektes meer met luchtvervuiling, dan passief roken te maken hebben. Die cijfers zijn volgens mij toch met een zware korrel zout te nemen.
Gezondheid is een belangrijk item, gezien we altijd maar ouder worden en dus de kansen op ernstige ziektes toenemen. Maar je moet al moeite doen om niet te zien dat we afstevenen naar een gezondheidsdictatuur.
Starkan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2007, 13:44   #111
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Waarom staat deze topic nog open .. het voorstel van die school gaat niet door. En afwijken van het onderwerp is volgens de forumregels niet toegelaten. Het openlaten van een topic die eigenlijk allang dicht moest zijn geeft mensen de kans zich te laten verleiden om af te dwalen van het onderwerp.
Admins slotje op deze thread plz !
Oud 5 februari 2007, 15:01   #112
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
Ik geef je 100% gelijk Kiko.
Sorry Marlboro, maar je argumenten/redinaties getuigen van weinig respect voor je medemens. Ik wil niemand zijn pleziertje ontgunnen, maar als je wil roken doe het dan buiten, en houdt rekenening met de mensen die niet passief meewillen roken.
En dat getuigt wel van respect zekers;ik wil niemand z'n pleziertje ontgunnen maar als je wil roken,allemaal de pot op en ga maar lekker buiten staan voor ons.

En uw cijfer klopt al helemaal niet wat dat passief roken betreft,ts.
Oud 5 februari 2007, 15:03   #113
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Starkan Bekijk bericht
Misschien toch even meegeven dat de achteruitgang van de luchtwegen bij de Belgische mens, die vaak leidt tot ziektes meer met luchtvervuiling, dan passief roken te maken hebben. Die cijfers zijn volgens mij toch met een zware korrel zout te nemen.
Gezondheid is een belangrijk item, gezien we altijd maar ouder worden en dus de kansen op ernstige ziektes toenemen. Maar je moet al moeite doen om niet te zien dat we afstevenen naar een gezondheidsdictatuur.
Idd,dat cijfer klopt al helemaal niet.Het zijn er per jaar 2500 ong.
En idd,er zijn steeds meer en meer mensen die kankeren krijgen het helemaal niet door passief meeroken komt.
Oud 5 februari 2007, 15:31   #114
Duvelke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
En dat getuigt wel van respect zekers;ik wil niemand z'n pleziertje ontgunnen maar als je wil roken,allemaal de pot op en ga maar lekker buiten staan voor ons.

En uw cijfer klopt al helemaal niet wat dat passief roken betreft,ts.
Heb je de campagnes nog niet gezien op de televisie?

en ja, jullie moeten buiten gaan staan, want JULLIE vervuilen de lucht. Of ga je toegeven dat die rook gezond is misschien??
Ik gun je jouw pleziertje door te roken! Je mag dat van mij, echt waar!! Maar niet in mijn bijzijn of van andere die NIET willen meeroken.
Wat is daar nu zo moeilijk aan om dat te begrijpen?
Oud 5 februari 2007, 17:12   #115
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Idd,dat cijfer klopt al helemaal niet.Het zijn er per jaar 2500 ong.
2500 slachtoffers te veel. Zo simpel is het.
Oud 5 februari 2007, 17:16   #116
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Starkan Bekijk bericht
Maar je moet al moeite doen om niet te zien dat we afstevenen naar een gezondheidsdictatuur.
Ik heb eerlijk gezegd véél liever een gezondheidsdictatuur dan een tabaksdictatuur.

Maar ja, ik ben één van die onnozelaars die zijn gezondheid nog een beetje au sérieux neemt...
Oud 5 februari 2007, 18:00   #117
Duvelke

Standaard

jij niet alleen kiko, veel mensen nemen hun gezondheid au serieux.
maarja, daar houden sommige verstokte rokers geen rekening mee e.
Oud 5 februari 2007, 21:51   #118
Starkan
Staatssecretaris

Starkan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb eerlijk gezegd véél liever een gezondheidsdictatuur dan een tabaksdictatuur.
Echt fair zou zijn om van beide af te geraken natuurlijk. Maar maak je geen illusies, aan de tabaksdictatuur wordt niet geraakt. Integendeel, er is gewoon een dictatuur bijgekomen.
Starkan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2007, 23:04   #119
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
2500 slachtoffers te veel. Zo simpel is het.
Ik durf te wedden dat geen één van die 2500 overleden is door hoofdzakelijke gevolgen van passief roken.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2007, 01:10   #120
Duvelke

Standaard

en waarom denkt u dat?
gelooft u niet in wetenschappelijke studies?

en STEL dat u gelijk moest hebben, dat het niet enkel de hoofdreden is, dan nog moest het verboden worden. Ook al heeft het maar een miniscuul effect op de gezondheid van andere, dan doe je dat ook niet.

extreem gezien is roken in het bijzijn van anderen gelijk aan onvrijwillge slagen en verwondingen

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be