Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 februari 2007, 09:19   #1121
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Volgens sp.a-senator Mimount Bousakla worden allochtone werknemers ook op politieke kabinetten weggepest. Bousakla verzamelde daarover meerdere klachten van allochtone medewerkers op Antwerpse schepenkabinetten.
Dit is toch om je te bescheuren...

Antwerpse schepenkabinetten... 't Stad is toch van iedereen? En de luitjes die de kabinetten aldaar bevolken zijn toch de grootste promotoren van Verdraagzaamheid, Openheid, Anti-Racisme?

Mijn diepste medeleven gaat uit naar Bazilfunk, Zeno en elkeen die hier de laatste maanden zo intens het mooie sprookje Patrick En Het Multiculturele Antwerpen hebben opgevoerd.
Oud 5 februari 2007, 11:29   #1122
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Of ze nu marrokkaanse voorouders hebben of niet (en dat is de veronderstelling van Gelre alléén)

Ik zou dit graag gerectificeerd zien. Dit is niet juist.
Dan rectificeer ik het zelf maar:

Bovenstaande heb ik NIET gesuggereerd, verondersteld of anderzins aangegeven.

Ik heb NIET gesuggereerd dat 'ze' marokkaanse voorouders hebben.

Ik heb gezegd dat het niet uitmaakt of de koppels autochtoon of allochtoon zijn. Het is even verwerpelijk.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2007, 11:51   #1123
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht

Antwerpse schepenkabinetten... 't Stad is toch van iedereen? En de luitjes die de kabinetten aldaar bevolken zijn toch de grootste promotoren van Verdraagzaamheid, Openheid, Anti-Racisme?

Mijn diepste medeleven gaat uit naar Bazilfunk, Zeno en elkeen die hier de laatste maanden zo intens het mooie sprookje Patrick En Het Multiculturele Antwerpen hebben opgevoerd.
Wordt het niet stilaan duidelijk wie de echte racisten zijn en het in de hand werken?

Zet zoveel mogelijk etnische stemmenkanonnen op je lijst, maar geef ze na de verkiezingen geen postje. Stoot ze dan nog eens tegen het hoofd door dan plots hoofddoeken aan banden te gaan leggen.

Het VB heeft de naam racistisch te zijn, maar van hen wist je hun standpunten over hoofddoeken VOOR de verkiezingen. Met andere woorden: potentiële kiezers werden geen rad voor de ogen gedraaid.
Oud 5 februari 2007, 12:35   #1124
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Inderdaad bedroevend.
Ze zullen volgens Patje niet over de juiste netwerken beschikken.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2007, 13:09   #1125
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Inderdaad bedroevend.
Het Verdriet Is Van A !

Zelfs dat hebben ze gemarketingd...
Oud 5 februari 2007, 13:11   #1126
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

het verdriet is van de A
het verdriet is van de Allochtoon
de stad is van A
de stad is van de allochtonen
Oud 5 februari 2007, 15:46   #1127
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Werd die zwarte man die verleden jaar in Luik in elkaar geslagen werd door enkele Maghrebijnen en Oost-Europeanen omdat ze geen zwarte medehuurder in "hun" appartementsblok duldden, eigenlijk het slachtoffer van het VB?

Ik lig in een deuk...

En please Willockx, give us their names. Kunnen we om te beginnen al meteen ontkrachtigen dat het om allochtonen zou gaan. Sterker nog, we moeten ze analyseren, zodat we eindelijk dat volgens de Edina's, de Bazilfunks en de Drosophilia's van deze wereld overduidelijk verband met het VB al dan niet kunnen bevestigen of ontkrachtigen.

Kijk, dat is precies het perverse, het misdadige aan het Blok: slachtoffers zoeken, verdachtmakingen leggen, insinueren, leugens, roddels,...

De taak van een oppositie is oppositie voeren, niet het vergiftigen van de geesten en de samenleving. Wie over wat menselijkheid in zijn genen beschikt keurt het gedrag van die koppels af, onverkort, wat en wie die ook mogen zijn !
Wat doet het Blok ? De zaak ontwijken en proberen er garen bij te spinnen, hopend op de domheid en de dierlijke instincten van de achterban. Een afdoende reden om Vlaanderen nooit uit te leveren aan dit gespuis...

Laatst gewijzigd door Brugge Veilig en Leefbaar : 5 februari 2007 om 15:47.
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2007, 15:54   #1128
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar Bekijk bericht
Kijk, dat is precies het perverse, het misdadige aan het Blok: slachtoffers zoeken, verdachtmakingen leggen, insinueren, leugens, roddels,...
Ze vullen het stinkende zwart gat dat Willockx geslagen heeft...

De zaak is heel eenvoudig: als ge het Belang beschuldigt mee verantwoordelijk te zijn voor die weigering, dan zult ge dat moeten bewijzen. Ondermeer door een band aan te tonen tussen de weigeraars en het Belang. Als blijkt dat de weigeraars geen Belangers zijn, of straffer nog zelf allochtonen zijn, dan hebt ge gelogen.
Oud 5 februari 2007, 15:59   #1129
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar

Citaat:
Ze vullen het stinkende zwart gat dat Willockx geslagen heeft...

De zaak is heel eenvoudig: als ge het Belang beschuldigt mee verantwoordelijk te zijn voor die weigering, dan zult ge dat moeten bewijzen. Ondermeer door een band aan te tonen tussen de weigeraars en het Belang. Als blijkt dat de weigeraars geen Belangers zijn, of straffer nog zelf allochtonen zijn, dan hebt ge gelogen.

slachtoffers zoeken, verdachtmakingen leggen, insinueren, leugens, roddels,...dat is het stinkend zwart gat dat het Blok wenst te vullen dus?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2007, 16:04   #1130
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
slachtoffers zoeken, verdachtmakingen leggen, insinueren, leugens, roddels,...dat is het stinkend zwart gat dat het Blok wenst te vullen dus?
Ik weet niet wat het Blok wil of niet.

Maar ze vullen idd het stinkende zwarte gat van slachtoffers zoeken, verdachtmakingen leggen, insinueren, leugens, roddels... dat Willockx gemaakt heeft.

Volgens mij zijn ze nogal in nopjes met mensen als Willockx.
Oud 5 februari 2007, 16:25   #1131
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Maar ze vullen idd het stinkende zwarte gat van slachtoffers zoeken, verdachtmakingen leggen, insinueren, leugens, roddels... dat Willockx gemaakt heeft.

De tegenaanklacht komt er wel héél snel. Volgens mij weten ze maar al te best wie de weigeraars waren! Ik lig in een deuk!
Zoals ik zei: dit vliegt als een boemerang terug in Willockx zijn gezicht!

En Van Bellingen heeft al gezegd te weigeren om aanklacht in te dienen (die mens heeft overschot van gelijk, maar in het licht van het politieke dansje dat errond wordt gemaakt begint het héél zwaar te deemsteren aan de horizon).

De poppenkast is aan de andere kant nu wel aan het spelen:

Citaat:
05/02 Geen rechtszaak tegen trouwkoppels Sint-Niklaas
Citaat:

Er komt geen rechtszaak tegen de koppels die in Sint-Niklaas weigerden te trouwen voor schepen van Burgerlijke Stand Wouter Van Bellingen vanwege zijn zwarte huidskleur. Van Bellingen zelf geeft geen toestemming om de procedure te starten.

Nadat drie bruidsparen de zwarte schepen Van Bellingen (Spirit) wegens zijn huidkleur hadden geweigerd, onderzocht het Centrum voor Gelijkheid van Kansen en Racismebestrijding (CGKR) de afwijzingen. Als het CGKR een gerechtelijke procedure start, heeft het de toestemming van het slachtoffer nodig. Van Bellingen is niet geneigd die te geven.

"In mijn omgeving gaan er wel wat stemmen op om door te zetten, maar zelf zie ik dat niet zitten. Dan wordt deze zaak nog meer een symbooldossier. Zo hebben we er al genoeg in Vlaanderen", stelt hij.

Het CGKR kan leven met die persoonlijke beslissing van Van Bellingen. "Wat gebeurd is in Sint-Niklaas, is schandalig. Maar de massale reacties zijn misschien wel belangrijker dan een gerechtelijke actie. Er moet vooral over deze zaak gepraat worden", zegt Jozef De Witte, voorzitter van het CGKR.

De heisa zorgt intussen voor een omgekeerde reactie. Omdat veel bruidsparen er spijt van hebben dat ze niet door hem in de echt verbonden zijn, speelt schepen Van Bellingen met het idee om op 21 maart, de Internationale Dag tegen Racisme, een massatrouw te organiseren op de Grote Markt van Sint-Niklaas. Al wie wil, zou daar dan zijn huwelijk nog eens kunnen overdoen en krijgt Van Bellingen als symbolische gelegenheidsschepen.

Zijn "gewoon trouwboekje" zit ondertussen propvol. Zelfs de aanvragen voor 2008 stromen al binnen.
de koppels die in Sint-Niklaas weigerden te trouwen voor schepen van Burgerlijke Stand Wouter Van Bellingen vanwege zijn zwarte huidskleur.

worden dus vervangen door:

de koppels die in Sint-Niklaas nogeens voor de leut wensen te trouwen voor schepen van Burgerlijke Stand Wouter Van Bellingen vanwege zijn zwarte huidskleur.

Maar racist ? niet die laatsten hoor, die zijn tégen racisme, daarom dat ze het zo leuk vinden van "nog eens voor ne neger te trouwen".

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 5 februari 2007 om 16:30.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2007, 16:26   #1132
FRoNT-international
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:

Nu wel zie maar naar onderwerp "Zwarte schepen Van Bellingen treedt af!" op dit forum
FRoNT-international is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2007, 16:44   #1133
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
"In mijn omgeving gaan er wel wat stemmen op om door te zetten, maar zelf zie ik dat niet zitten. Dan wordt deze zaak nog meer een symbooldossier. Zo hebben we er al genoeg in Vlaanderen", stelt hij.
Voorlopig reageert hij goed, deze schepen.

Ik vind het ook de manier om te reageren, ludiek en toch je mening geven.
Aanklachten werken inderdaad averechts. Zo'n massale trouwdag niet.
Het geeft aan dat het de overgrote meerderheid niets uitmaakt door wie ze wordt getrouwd.

Het geeft ook aan dat de autochtone bevolking niets moet hebben van racisme en dat de koppels uitzondering op de regel zijn.

Ik zie dat 'nog eens voor de neger trouwen' niet zo negatief als Circe. Het is eerder een steunbetuiging dan (omgekeerd) racisme.
Oud 5 februari 2007, 16:52   #1134
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik noteer dus dat volgens jou Willockx te weinig actief is in "slachtoffers zoeken, verdachtmakingen leggen, insinueren, leugens, roddels" en dat jij daar een zwart gat ziet...te vullen door het VuilB Je doet maar...
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2007, 16:57   #1135
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
De tegenaanklacht komt er wel héél snel. Volgens mij weten ze maar al te best wie de weigeraars waren! Ik lig in een deuk!
Zoals ik zei: dit vliegt als een boemerang terug in Willockx zijn gezicht!

En Van Bellingen heeft al gezegd te weigeren om aanklacht in te dienen (die mens heeft overschot van gelijk, maar in het licht van het politieke dansje dat errond wordt gemaakt begint het héél zwaar te deemsteren aan de horizon).

De poppenkast is aan de andere kant nu wel aan het spelen:

[b]de koppels die in Sint-Niklaas weigerden te trouwen voor schepen van Burgerlijke Stand Wouter Van Bellingen vanwege zijn zwarte huidskleur.

worden dus vervangen door:

de koppels die in Sint-Niklaas nogeens voor de leut wensen te trouwen voor schepen van Burgerlijke Stand Wouter Van Bellingen vanwege zijn zwarte huidskleur.

Maar racist ? niet die laatsten hoor, die zijn tégen racisme, daarom dat ze het zo leuk vinden van "nog eens voor ne neger te trouwen".
Vroeger stond in de scholen een beeldje van een negerke. Stak men er een geldstuk in knikte het ja. Nu, bestaat zulks niet meer de pc en andere progressieve zullen daar wel problemen mee hebben gehad en dit hebben bekeken als een mogelijk racistisch beeldje. Nu ter vervanging van zulk beeldje hebben de progressieve een levensgroot negerke, allé neger die mischien ook ja knikt op de pc hun eisen maar die zich zeker nu voor de (s)linkse progressieve kar laat spannen en zo ten hunnen voordelen wordt gericht op de naderende verkiezingen. Van de koppels die nu gaan meespelen in deze schow kan men zeker zijn dat er voor 95% mediageilen tussen zitten die hopen toch maar even in de media te kunnen komen door hun steun te verlenen aan dit gebeuren. Nogeens het bewijs hoe men iets kan opkloppen tot een mogelijk spektakel gebeuren, mischien een zekere "barman" inhuren om er een muzikaal tintje aan te geven. (Alhoewel in deze zijn geval, muzikaal?)
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2007, 17:03   #1136
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik noteer dus dat volgens jou Willockx te weinig actief is in "slachtoffers zoeken, verdachtmakingen leggen, insinueren, leugens, roddels" en dat jij daar een zwart gat ziet...te vullen door het VuilB Je doet maar...
Integendeel, slachtoffers zoeken en zich zelf als slachtoffer bestempelen, verdachtmakingen, leugens en roddels daar is deze zeer in bedreven. Fair is fair, waar hij goed en bedreven in is moet men ook durven toegeven.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2007, 17:09   #1137
Hertog van Gelre

Standaard

Jullie wederzijdse wantrouwen geeft nog eens goed aan hoe zeer de politieke sfeer in België verziekt is.
Oud 5 februari 2007, 17:13   #1138
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Zoals het Belang zwarte bestuursleden heeft (die wsch binnenkort in het parlement zullen prijken).
Allé Baarle, wat is dat nu voor een uitspraak? Die zitten daar toch al ruim 25 jaar in?
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2007, 17:20   #1139
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Allé Baarle, wat is dat nu voor een uitspraak? Die zitten daar toch al ruim 25 jaar in?
Nice one

Laatst gewijzigd door Pietje : 5 februari 2007 om 17:21.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2007, 17:25   #1140
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar

Ik zie nog altijd geen band tussen de weigeraars en het VB. Komt daar nog wat van of blijf je liever slachtoffers zoeken, insinueren, verdachtmaken, liegen en roddels verspreiden?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be