Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Jürgen Verstrepen (Lijst Dedecker) - 5 tot 11 februari
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Jürgen Verstrepen (Lijst Dedecker) - 5 tot 11 februari Voormalig radiogeweld, presenteerde enkele talkshows op radio en televisie. Stapt in 2004 in de politiek en is verkozen als Vlaams volkvertegenwoordiger. Voorvechter van vrije meningsuiting en actief in de mediacommissie in het Vlaams Parlement. Op 17 april 2007 kondigde Verstrepen zijn overstap naar de Lijst Dedecker aan na een dispuut met VB-voorzitter Frank Vanhecke.

Discussietools
Oud 5 februari 2007, 23:10   #21
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
En je hebt nog gelijk ook!
Naar mijn idee is elke politieker tot op zekere hoogte een egotripper, dat hoort bij de aard van het beestje.
Zie je, een echt politieker (niet de postjesjager maar de idealist van eender welke strekking) dient om het 'te maken' over een aantal eigenschappen te beschikken.

1) hij moet een duidelijk beeld hebben van de maatschappij
2) hij moet een duidelijk beeld hebben van hoe de maatschappij volgens hem zou moeten zijn
3) hij moet sterk genoeg in zichzelf en zijn maatschappijbeeld geloven om dit in het openbaar te verdedigen en te proberen de maatschappij zijn denkbeeld te doen aanvaarden (dat is dus politiek ten voeten uit).
4) hij moet standvastig genoeg zijn om zijn denkbeelden jarenlang onafgebroken te blijven verdedigen als het ware tegen de bierkaai in en in de wetenschap dat zijn invloed (de geschiedenis bewijst dat) naar alle waarschijnlijkheid nihil zal zijn.

Dit alles kan je alleen maar indien je echt in jezelf gelooft, wanneer je gelooft dat jou ideeën en inzichten de maatschappij een beetje beter kunnen maken en bereid bent om jezelf zeer verregaand te wijden aan die maatschappij die (zeker in den beginne) zeker niet op jou staat te wachten).
Met andere woorden je doet het echt niet voor jezelf.
Een echt politicus is iemand die vanuit maatschappelijke bewogenheid probeert de maatschappij te verbeteren.

Zo iemand, jawel, is tot op zekere hoogte een egotripper.
Hij is tegelijkertijd ook op een zekere manier erg onbaatzuchtig.

Grote woorden voor kleine mensen.
Volgens mij (ook al staat dat dan wel in geschiedenisboeken zo) zijn er gewoon geen 'grote' mensen. Er zijn gewoon af en toe kleine mensen die GROTE dingen proberen te doen.
En soms, héél soms, lukt dat ook.

Dat en niets anders is de bedoeling van mijn titel. een open goal om de bal in te stampen...
bent u eerder niet jaloers omdat hij veel meer stemmen haalde dan u?
Oud 5 februari 2007, 23:13   #22
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jürgen Verstrepen Bekijk bericht
Tja. een uitgebreid antwoord? Ik kan niet goed genoeg typen en heb een hekel aan uitleggen via klavier. Trouwens; in vele gevallen worden teveel woorden gebruikt om niet te zeggen. Ik hou het -zoals ik wil- bij kernzinnen. Als jij een belachelijke vraag stelt waarom zou ik daar dan veel tijd aan moeten besteden om te antwoorden? Leg me dat eens uit...
EIgenlijk grappig.
Mensen, hier en ergens anders, keffen en blaffen in mijn richting en eigenen zich het recht toe om ondertussen iets van mij te eisen. Ha ja? Met welk recht?
De toon maakt de muziek, en ik hoor hier veel valse muziek.
Tja, dat krijg je als je jezelf tot publiek figuur verheft. En tussen haakjes, ik eis niks van jou...
Ik antwoord zelf ook niet altijd op vragen die ik niet de moeite waard vindt.
En muziek maakt de toon? Ik dact dat de essentie van deze oefening de contrapunt was?
En verder ben ik net zoals jij ook een VB'er, zelfs één met ook een eigen mening dus.

Veel plezier met deze post nog, jammer dat het niet verder gaat dan...
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline  
Oud 5 februari 2007, 23:16   #23
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

Zo zien we maar dat het VB toch wel democratisch is & dat men over meningen kan verschillen....voor zover men dat nog niet wist
Oud 5 februari 2007, 23:17   #24
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deryz Bekijk bericht
Zo zien we maar dat het VB toch wel democratisch is & dat men over meningen kan verschillen....voor zover men dat nog niet wist
Meningen?
Een belachelijke vraag en een stevig antwoord: meningen?
Hertog van Gelre is offline  
Oud 5 februari 2007, 23:23   #25
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deryz Bekijk bericht
bent u eerder niet jaloers omdat hij veel meer stemmen haalde dan u?
Ah natuurlijk! Ik ben jaloers op iedereen die meer stemmen haalt dan ik.
Maar ik zou het wel jammer vinden moest dat de enige reden zijn voor mijn vraag.
Jürgen komt hier en public antwoorden geven (of dat was wel de bedoeling dacht ik, waarom anders een publieke tribune) en voor mij is dit een kans om iemand uit mijn eigen partij en die ik zelf niet ken beter te leren kennen.
Aangezien wij tegenwoordig met meer dan drie zijn komt het wel eens voor dat ze niet allemaal mijn buurman zijn. En dus...

Aangezien onze vriend zeer goed van tongriem gesneden is hoopte ik op iets meer uitleg. Uiteraard, indien hij de vraag belachelijk vindt moet hij er niet op antwoorden.
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline  
Oud 6 februari 2007, 01:26   #26
Dogbert
Lokaal Raadslid

Dogbert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
gewoon geen 'grote' mensen. Er zijn gewoon af en toe kleine mensen die GROTE dingen proberen te doen.
En soms, héél soms, lukt dat ook.
...
Dat vat het idee van JM Dedecker goed samen ... 'k ben blij dat je je in zijn idee kan vinden

Toch tof dat het VB schrik krijgt van Dedecker. Nog nooit heb ik deze partij zo hard om zich heen zien slaan dan nu. Nu het cordon sneuvelt met Dedecker in het parlement zou men verwachten dat het VB euforisch zou zijn.

Niets is minder waar ... hun levensverzekering is het cordon natuurlijk ... en het zou godgeklaagd zijn als men eens zou beoordeeld worden op hun programma dan op hun anti-houding.
Dogbert is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be