![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#5921 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() Stel een wereld voor van allemaal carnivoren, en de wereld is uitgestorven. Stel een wereld voor van allemaal prooidieren en geen roofdieren. Stel een wereld voor van allemaal vissen. Stel een werled voor van allemaal erg blanke mensen (ah, de droom van velen). Het zou er niet beter op worden, hè ? Bij elke verstoring van het evenwicht die zo drastisch is als jij hem doorvoert, krijg je problemen met leven op aarde. Dit komt nog eens bovenop wat er al aangehaald is (dat homoseksualiteit voortplanting niet uitsluit). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5922 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() we hebben er destijds beiden de brui aan gegeven... remember
'k wist wel dat je uiteindlijk dat zou cultiveren als overwinning ... die prognose had ik je reeds gegegeven maar over argumenten gesproken... waar blijven ze nu ... nu dat je blijkbaar toch weer behoefte hebt de zaak terug op te nemen ? Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5923 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb in elk geval mijn punt gemaakt.
Wie het vatten kan die vatte het. Trachten te bewijzen dat homoseksualiteit niet onnatuurlijk is omdat het in de natuur (lees: dierenwereld) voorkomt is net hetzelfde als zeggen dat homoseksualiteit natuurlijk is omdat het in de natuur voorkomt. Link dat aan de titel waar “doodnormaal” in verband gebracht wordt met het voorkomen in de natuur (lees dierenwereld) en dat is net hetzelfde als zeggen dat … Je moet natuurlijk verder kunnen denken dan de lengte van je neus…. Zoals ik zei wie het vatten kan, die vatte het. Is trachten te bewijzen via voorbeelden uit de dierenwereld dat homoseksualiteit niet abnormaal is, precies omdat het ook in de dierenwereld voorkomt, niet net hetzelfde als trachten te bewij zen dat het wel normaal is omdat het wel voorkomt? Want 'niet abormaal' is toch hetzelfde als 'normaal'? Zeker als in de threadtitel het woordje 'doodnormaal' als term gebruikt wordt om aan te geven wat de verhouding is van homoseksualiteit in relatie tot de dierenwereld? Als een argument niet kan gebruikt worden om iets als abnormaal voor te stellen, dan betekent dit weldegelijk dat het argument wel kan gebruikt worden om iets als normaal te beschouwen. En dat laatste wordt fel bestreden door andere voorbeelden uit de dierenwereld, waaraan de mens zich niet wenst te spiegelen. Paulus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5924 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Paulus. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5925 |
Burger
|
![]() oef, heel de topic eindelijk doorgelezen
conclusie : flikkers zijn dus beesten ![]()
![]() |
#5926 |
Vreemdeling
|
![]() Oswald Spengler schreef in 1931: de ontwikkelde mens die uit verveling kletst en converseert, zodra hij niets te doen heeft, of hij iets te zeggen heeft of niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5927 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
toch een glazen bol voorspelling dan ? Citaat:
Citaat:
wel geinig voor een hobbyist filisoofje dat je nog niet een sbekend bent met dat begrip en anderszijds zulke vergaande uitspraken poneert als waarheid zoek het eens op ofzo... je zal gauw merken dat het begrip perfect de lading dekt en dat 'men' er nog steeds niet uit is dus niet zo netjes van je om dat dan even te gaan gebruiken als weerlegging van anderen ( cfr. Edina) hun argumenten Citaat:
je weet zéér goed waar het hier over gaat je maakt van die enkelvoudige feitelijke vaststelling een veronderstelling door te stellen dat dit zou impliceren dat heteroseksualiteit dan alvast één functie méér zou hebben ps. die feitelijke negatie voor de ander groep heb ik je nog cadeau gedaan om te zaken wat te simplificeren want die moet je in principe ook aantonen... en dat kan je eveneens nooit daar de gehanteerde differentiëring zelfs geen steek houdt Citaat:
ps. ik maak je er even attent op dat jouw 'spelletje' hier weer van start is gegaan Laatst gewijzigd door praha : 8 februari 2007 om 16:09. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#5928 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Of hoe je eigenlijk niets kan zeggen in veel woorden. Aanvaard toch gewoon dat er andere sexuele interessen bestaan dan de jouwe. Het is er altijd geweest, is er nog altijd en zal er altijd zijn.
Laatst gewijzigd door Miguelito : 8 februari 2007 om 16:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5929 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5930 |
Minister
|
![]() U heeft het altijd erover dat een vergelijking met "de dierenwereld" geen zin heeft. Het zijn wel mensen zoals u die begonnen zijn met die vergelijkingen. Dan is het ook logisch dat anderen de speer eens omdraaien.
![]()
Laatst gewijzigd door Miguelito : 8 februari 2007 om 16:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5931 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Paulus. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#5932 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
dus voor alle misverstanden te vermijden zal ik het nog eens summier stellen : ik wens niet verder met je palaveren ( al doe ik het weer ![]() 1) op z'n minst gaat toegegeven waar je fout zat : - lancering van je (veronder)'stelling' behoeft op z'n minst een referentiekader waarbinnen de stelling mogelijk kan ontkracht worden anders is het gratuit onzin - je gaf te kennen dat er wat in een link zou staan dat er niet stond..; en dat bleef je volhouden tot in den treure - etc 2) geen verdere zever als lemma gaat gebruiken die eenieder zomaar even moet 'aannemen' als absolute waarheid terwijl het niet zo is of niet met zekerheid als waar kan aangetoont worden : - je uitspraak : alles heeft een oorzaak - je uitspraak : je kan niet bewijzen dat iets niet zou bestaan - etc 3) eindelijk gaat inzien dat er uiteindelijk niets te weerleggen valt ( tenzij bij wijze van spielerei ) aan een stelling ...die dient bewezen te worden door jou, niet meer niet minder Citaat:
quote dat eens ik ben het niet die hier überhaupt een stelling tracht te verkopen als bewezen... dat doe jij... dus moet jij afkomen met argumenten Citaat:
Laatst gewijzigd door praha : 8 februari 2007 om 17:05. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#5933 | |||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
er is maar één manier om dat te rijmen en dat is dat jij de aftelbaarheid ook aantoont of bovenop zou veronderstellen... dat toe je uiteraard ook niet want dan moet je gelijk kleur bekennen Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
beschouw het dan niet als een cadeautje en bewijs me dan dat homoseksualiteit geen procreatie includeert Citaat:
Citaat:
je hele post is een gezever waar je weer totaal niets zegt en wat gesaust met wat insinueringen om de bron te vervuilen terwijl je je best zou kunnen beperken tot uitsluitend datgene wat je poneert gewoon even te bewijzen... maar dat schijnt je echt niet te lukken Laatst gewijzigd door praha : 8 februari 2007 om 17:06. |
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#5934 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1 Homoseksualiteit kan niet leiden tot procreatie. Dat is geen veronderstelling, dat is geen onzin, dat is gewoon een feit. Als jij daar mee niet akkoord kunt gaan is dat jou zaak. Dat verandert niks aan het gestelde gegeven. 2 Alles heef inderdaad een oorzaak. Als je het niet met me eens bent kun je me vast iets tonen dat zonder oorzaak bestaat. Maar dat doe je niet. Je zegt enkel dat het niet waar is. Daar zijn we vet mee. 3 Iets dat niet bestaat kan inderdaad niet bewezen worden dat het niet bestaat. Ik kan niet bewijzen dat er geen kabouters bestaan. Als jij beweert van wel dat is het aan jou om die kabouters te tonen. Of je dat nu leuk vindt of niet; de bewijslast ligt bij jou. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 8 februari 2007 om 17:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5935 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() We naderen pagina 300. Hoera. Als dit CP was, zou ik rijk zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5936 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je moet het maar staven met een bron. Daarvoor dient de optie "citeren". Ik ben het meer dan beu om telkens weer te moeten zeggen dat waar u op reageert, niet van mij komt. Bedankt voor je begrip. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5937 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Natuurlijk is niet hetzelfde als normaal. Maar het ging de topicstarter ook niet om het aantonen van het feit dat homoseksualiteit "normaal" is, maar wel om het feit dat het natuurlijk was, aangezien het wijdverbreid is (lees: doodnormaal) in de dierenwereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5938 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Neen. Die link (tussen natuurlijk is normaal) wordt gelegd door de threadstarter zelf, door de titel van de thread en de eerste zin van zijn posting. Of ga je beweren dat een eerste posting van een thread los staat van de titel allebei gebracht door dezelfde persoon? Nee toch? Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 8 februari 2007 om 17:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5939 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Die link is niet gemaakt door de threadstarter. Je moet niet alleen verder denken dan je neus lang is, maar ook verder lezen. Er staat "homoseksualiteit is doodnormaal in dierenwereld". Daar staat gewoon dat homoseksualiteit veel voorkomt in de dierenwereld. De rest van de tekst staaft dat, en zegt daarna dat het dus niet opgaat om homoseksualiteit af te keuren omdat het onnatuurlijk zou zijn. Dat staat er. Die zinssnede "doodnormaal in de dierenwereld", kan je niet vergelijken met het moreel beladen woord "normaal". Het gaat hier niet om vast te stellen of het normaal is. Nergens schrijft hij dat het normaal is omdat het natuurlijk is. Dit noemt men grasping at straws. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5940 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Edina : 8 februari 2007 om 17:37. |
|
![]() |
![]() |