![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#5941 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 8 februari 2007 om 17:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5942 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Juist is juist. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5943 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5944 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
bovendien schijn je niet te willen inzien dat dit 'feit' in je stelling slechts bestaat door de enge benadering ( je hebt dat nog wat bijgestuurd ) die je er zelf aan geeft en waar blijkbaar ook niet aan te tornen valt ( uiteraard anders valt je kaartenhuisje in elkaar ) het resultaat is, dat indien je algehele stelling nu toch waar zou zijn, het blijft bij een zuiver theoretisch iets dat geen bijectie kent naar de werkelijke wereld om maar iets op te noemen ... waar blijf je bv met vruchtbare interseksuelen ? waar ga je die indelen ? dat begint al primair met het dilemma ze vooraf ófwel man ófwel vrouw te noemen om ze vervolgens in te kunnen delen bij heteroseksueel of homoseksueel Citaat:
ook dit is weer een typisch voorbeeld van je absurde logica waarop ook je stellingname is gebaseerd jij zegt : het is zo en dat moet dan maar zo zijn en blijven tot ik of een ander met een tegenvoorbeeldje zou afkomen op wat berust zich dit ? is dat op een bestaande hypothese of consensus dat dit inderdaad zo zou zijn ? dat zou me sterk verbazen ... want die is er gewoon niet bovendien heb ik je reeds gewezen op de quantummechanica als voorbeeldje .. het volstaat even te googlen en je zal merken dat dit lange niet oorzakelijk benaderd wordt daar het gewoonweg niet kan ... dat gaat zo vér dat iets kan bestaan en terzelfdertijd niet bestaat ... dus hoe ga je dan in godsnaam oorzakelijkheid omschrijven ? en moest je de moeite troosten om wat te gaan googlen kan je misschien ook eens kijken bij Turingmachinebeschrijvingen dat nauw bij dit probleem aansluit Citaat:
in principe is dat volledig naast de kwestie dat ik wat hoef aan te tonen als de stellingname 'alles heeft een oorzaak' door jou geponeerd werd... dan is het aan jou om dat aan te tonen wat nogal érg moeilijk zal zijn Citaat:
en ook hier heb ik je reeds een tegenvoorbeeld van gegegeven maar daar heb je botweg op geantwoord dat ik er weeral wat anders bij sleurde toen ik je dat voorbeeldje uit de wiskunde aangaf Citaat:
Citaat:
ik laat het verdomd zéér voorzichtig open en wacht nog steeds op jouw verdere definities ( van functies ) om verder uitspraken te kunnen/mogen doen ik zeg enkel dat het niet zeker is terwijl jij zegt dat het er alvast één meer is voor heteroseksualiteit en dat kan alleen maar - als dat bv de enigste functie zou zijn maar dat zeg jij niet - als je ergens weet zou hebben van de mogelijke aftelbaarheid van de verzameling functies voor beiden groepen... maar ook daar blijf je in gebreke Citaat:
ps. dit lijkt al wat meer op een ernstige discussie .. waarvoor alvast m'n dank, Paulus 'k ga nu even eten, tot later misschien Laatst gewijzigd door praha : 8 februari 2007 om 18:10. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#5945 |
Minister
|
![]() Paulus groot probleem, imho, is dat hij liefde en procreatie niet kan scheiden. Die twee hangen samen, maar blijkbaar toch niet noodzakelijk, want er zijn mensen die onmogelijk leven op de wereld kunnen zetten zonder de hulp van derde en toch liefde kennen.
Dit moeten sommigen alleen nog begrijpen. ![]()
Laatst gewijzigd door Miguelito : 8 februari 2007 om 17:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5946 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
pracht van een truuk van Paulus... je zorgt er zo snel mogelijk voor een onleesbaar lang geheel, dus nauwelijks onciteerbare topic, te brouwen ... doet constant alsof je neus bloedt ....wijst de opposanten er steeds op dat ze in gebreke blijven met argumenten of uitleg en vraagt daarvoor constant om quotes en citaten ... daarnaast poneer je nog totaal uit de lucht gegrepen zaken en declareert die als geldig tot het tegendeel aangetoont is ... en verder beschouw je iedere poging van je tegenstander om daarover verder in te gaan als naast de kwestie of poging tot ontwijking Laatst gewijzigd door praha : 8 februari 2007 om 18:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5947 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Op de rand van een zwart gat kan het echter gebeuren dat een van de twee ietsjes onmiddellijk door het gat wordt opgeslorpt, waardoor het andere de ruimte inschiet. Een nieuw iets is geboren en kan een tijdlang blijven bestaan. Dat is de theorie die, uiteraard niet verifieerbaar, herhaalbaar, analyseerbaar, meetbaar en expirementeerbaar is. Het is iets wat men aanneemt, iets wat men gelooft. Het gaat dus om een veronderstelling en niet om een feit. Je weet dat in een rationele discussie geen veronderstellingen als argumenten aanvaard worden. Enkel feiten. De meeste geleerden gaan er de dag van vandaag nog steeds van uit dat heel ons heelal is ontstaan uit een soort oersoep. Het kost een beetje moeite om die oersoep voor te stellen, ze had namelijk nog geen dimensies. Het was dus zelfs geen heel kleine of grote soep, ze had geen afmetingen (doet een beetje denken aan de eerste definitie uit de elementen van Euclides). Ze was ook enorm heet, hoewel ze een eindige temperatuur schijnt te hebben gehad. Ook dat is theorie die, uiteraard niet verifieerbaar, herhaalbaar, analyseerbaar, meetbaar en expirementeerbaar is. Het is iets wat men aanneemt, iets wat men gelooft, net zoals ik even goed iets anders kan geloven. Citaat:
Stel je hebt gelijk. Wat is dan je punt? Dat homoseksuelen zich wel kunnen voortplanten? Allee komaan zeg...!? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Homoseksualiteit heeft geen functies waaraan heteroseksualiteit niet zou kunnen voldoen. Heteroseksualiteit daarentegen, heeft tenminste één functie waaraan homoseksualiteit niet kan voldoen. Citaat:
Paulus. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#5948 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je overschat me. Zo clever ben ik niet. En zelfs al was ik het, ik zou dat zo niet doen. Maar ja. Ik moet dat bewijzen zeker met een referentie naar een bron of zo? Praha toch ![]() ![]() ![]() Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5949 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Paulus. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5950 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het verband tussen de titel van de thread en de eerste posting is doorgaans regel. Maar sommigen kopieren gewoon artikels van Internet. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5951 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Weet je, ik begin spontaan te gapen bij het zien van dit topic. Het wordt me een beetje langdradig... misschien over een tijd.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5952 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=5814 Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5953 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Om het kort te zeggen: Het is nogal saai. ![]() Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 8 februari 2007 om 19:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5954 | ||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1) in je stelling buiten de grenzen van de realiteit gaat... dus dan kan je niet voort bouwen op het empirische meetbare 2) zelfs indien je netjes binnenin de lijnen van de werkelijkheid zou blijven dan nog is er geen sprake dat het waarneembaar, meetbaar, en of analyseerbaar zou zijn je kan alleen maar tot de vaststelling komen dat het nooit te nimmer is voorgekomen en hoogswaarschijnlijk ook nooit zal voorkomen voor die gevallen die voldoen aan je strikte indeling... en dat aantal voldoet niet eens aan statische benadering ( enigste die je hier kan maken ) bovendien bestaat er niet zoiets als zuiver heteroseksueel of homoseksueel... dus kan je moeilijk spreken over indeling... laat staan uitspraken over die fictieve groepen daarnaast heb je een aantal waar die begrippen niet eens van toepassing zouden zijn indien je zuiver zou mogen fractioneren Citaat:
het voorkomen op microscopisch niveau is reeds voldoende dat je uitspraak niet algemeen geldig is zelfs het speculeren over de zaken die je hier stelt is voldoende om in te zien dat je uitspraak, tenzij je dat op de één of andere manier zou kunnen bewijzen, niet zo algemeen geldend is het is aan jou om het hard te maken... hier draai je de zaken weer es voor de 100x om Citaat:
deze aannames neem jij dan op hun beurt weer als 'argumentatie' dat het niet bewezen is dat jouw uitspraak onwaar zou zijn en bijgevolg blijft ze zogezegd waar hoe vér kan je gaan ? Paulus wie gelooft er nu in kabouterkes Citaat:
bovendien die opmerking is onstaan in context van onbestaande eigenschappen... kabouterkes dus aldus jou die jij dus niet kon bewijzen dat ze niet zouden bestaan wegens net onbestaanbaar en heeft dus niets te maken met wat je hier weer zegt... Citaat:
maar 1) het kan dus wel 2) als er een voorbeeld zou bestaan dan heb je het slechts het existentiebewijs en tevens de ontkrachting van het andere veronderstelde Citaat:
en dat blijkt uit telke male er wat voorgeschoteld wordt het meteen wordt afgeschoten nogmaals : je dient duidelijk aan te geven wat het referentiekader is en hoe binnenin dat kader de thesis kán weerlegt worden Citaat:
dit zijn mijn bemerkingen hoor die ik hier neerpen op jouw aanname Citaat:
Citaat:
verder doe je wat je wilt ivm dat negeren... dat komt er toch wel van Citaat:
Laatst gewijzigd door praha : 8 februari 2007 om 21:08. |
||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#5955 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
je moet niets bewijzen exclusief je stelling en je andere uitspraken waar ik halt gehouden heb ![]() Laatst gewijzigd door praha : 8 februari 2007 om 21:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5956 | |
|
![]() Citaat:
Dat argument kan niet gebruikt worden om homoseksualiteit als abnormaal te beschouwen. In de zeer stricte betekenis is daarmee nieet eens gezegd dat homoseksualiteit niet abnormaal is. Alleen dat dat argument niet gebruikt mag worden. Naast Engels en biologie is logica dus ook al niet je sterkste kant.
![]() |
![]() |
#5957 |
|
![]() iemand die van zichzelf zegt dat zijn biologische kennis beperkt tot de stof van de lagere school overschat ik niet.
![]() |
#5958 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
Straks is het ook nog een doodzonde. ![]() Citaat:
Wat heeft dat daar nu mee te maken? En wat moet ik daaronder begrijpen? Een bij de haren getrokken en totaal ongegrond argument. Citaat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5959 | |||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2 Jawel hoor. Om zicht voort te planten heb je de twee geslachten nodig. Homoseksualiteit betekent juist seksualiteit tussen dezelfde geslachten. Dat is waarneembaar meetbaar en analyseerbaar. Als jij daar blijft aan twijfelen, lijkt het me dat je dapper met mijn voeten rammelt. Zoals ik eerder al zei, wordt dit op de lagere school al geleerd. Citaat:
Citaat:
Ik neem ze niet als argumentatie, jij deed dat. jij zei: Citaat:
Citaat:
bovendien die opmerking is onstaan in context van onbestaande eigenschappen... kabouterkes dus aldus jou die jij dus niet kon bewijzen dat ze niet zouden bestaan wegens net onbestaanbaar en heeft dus niets te maken met wat je hier weer zegt... Citaat:
2 Waarom bestaat er geen voorbeeld? Citaat:
Het kan weerlegt worden door een functie te duiden van homoseksualiteit, waaraan heteroseksualiteit niet kan voldoen. Je zou bijvoorbeeld kunnen zeggen dat het vaker voorkomt in gebieden waar overbevolking heerst, (zoals men eerst geprobeerd heeft ook) precies om die overbevolking tegen te gaan. Dan zou het een functie hebben. Maar helaas blijkt het percentage homoseksuelen binnen een gemeenschap niet afhankelijk te zijn van de bevolkingsdichtheid. Deze pseudofunctie is achterhaald. Dat erkennen zelfs de holebi zelf. Citaat:
Citaat:
Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 8 februari 2007 om 21:52. |
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#5960 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Natrappen daarentegen is van een ander niveau. Paulus. |
|