Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 februari 2007, 14:40   #6001
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HFV Bekijk bericht
Helemaal niet, abnormaal betekent 'ongewoon, afwijkend van het normale'.
Precies. Nu komt het er dus nog op aan te bepalen of iets "norm" is of niet. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat heteroseksualiteit "de norm" is, net zoals er geen enkele reden is om aan te nemen dat blauwe ogen niet de norm zijn.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2007, 14:40   #6002
Ozymandias
Gouverneur

Ozymandias's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Natuurlijk wel, de regel binnen de natuur is heteroseksualiteit, bijgevolg is heteroseksualiteit normaal.
Dat valt gewoon niet te ontkennen.
Dat is pas zin voor discussie: Dat valt gewoon niet te ontkennen.
Heteroseksualiteit is helemaal niet de regel binnen de natuur. Een combinatie van heteroseksualiteit, homoseksualiteit en biseksualiteit, dat is de regel binnen de natuur. Dus eigenlijk zou je zelfs zover kunnen gaan dat als er géén homo's waren, de mens onnatuurlijk zou zijn, en abnormaal.
Ozymandias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2007, 14:41   #6003
HFV
Partijlid

HFV's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ga je ontkennen dat heteroseksualiteit het meest voorkomend is in de natuur?
Ik herhaal mezelf.
Wij zijn geen nationalistische solidaristen, ook geen solidaristische nationalisten, maar wel nationaalsolidaristen. Dat wil zeggen, dat bij ons Nationalisme en Solidarisme één geworden zijn; één zodanig dat het ene zonder het andere voor ons niet meer bestaat." - Joris van Severen
HFV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2007, 14:42   #6004
HFV
Partijlid

HFV's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Precies.
Mooi, dan zijn we het eens.
Wij zijn geen nationalistische solidaristen, ook geen solidaristische nationalisten, maar wel nationaalsolidaristen. Dat wil zeggen, dat bij ons Nationalisme en Solidarisme één geworden zijn; één zodanig dat het ene zonder het andere voor ons niet meer bestaat." - Joris van Severen
HFV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2007, 14:42   #6005
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ga je ontkennen dat heteroseksualiteit het meest voorkomend is in de natuur?
Neen, dat ontken ik niet. Ik ontken evenmin dat mensen met blauwe ogen het minst voorkomen in de natuur. Toch leid ik daar niet uit af dat mensen met blauwe ogen "abnormaal" zijn. De kleur van hun ogen is een variant; één van de verschillende mogelijkheden. Homoseksualiteit is een variant van de menselijke seksualiteit, net zoals heteroseksualiteit dat is.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 9 februari 2007, 14:43   #6006
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mooi, dan zijn we het eens.
Als je je tevreden wil stellen met het uit het verband rukken van citaten, dan zijn we inderdaad uitgepraat.

Citaat:
Oud 9 februari 2007, 14:48   #6007
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
Inderdaad dat is de evidentie zelve, en inderdaad daar is niets erg aan. Je bent dus niet de enige!
Het enige probleem is dat Paulus hier met alle geweld een waardeoordeel op wil baseren, alhoewel hij daar geen argumenten voor heeft.
Ik heb wel argumenten.

Gezien homoseksualiteit minder functioneel is, is het minder van waarde. Of ken jij misschien twee dezelffde dingen waarvan de één meer functies heeft dan de ander en toch als gelijkwaardig beschouwd wordt? Als eens een GSM gekocht of een TV toestel of wat dan ook? Hoe meer opties hoe hoger de prijs.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2007, 14:49   #6008
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Zever in pakskes. Iets als "abnormaal" bestempelen houdt per definitie een waardeoordeel in.
en ik had nog zo het woord semantisch onderlijnd ...

ge zijt straf hoor : prins Filip is niet homofoob hoewel hij tot Opus Dei behoort ... maar ik geef een waardeoordeel hoewel ik het tegendeel beweer ...

allez dan, speciaal voor u, onze vriend 'van Dale' : abnormaal : 1 tegen de regel, afwijkend van de gewoonte, syn. ongewoon.
niks pejoratief dus hé (ter info, bij gewoon staat in van Dale: gewend, vertrouwd)
wat maakt dat normaal is dat wat voor de meeste mensen 'gewend,vertrouwd' is maw heterosexualiteit

(ja, echt, ik ben speciaal voor u beneden de woordenboeken gaan halen en heb zitten opzoeken, toch niet normaal hé (dat was de derde betekenis)

Laatst gewijzigd door Anna List : 9 februari 2007 om 14:50.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2007, 14:51   #6009
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
OK maar hier moet je toch een aantal dingen onderscheiden.

Het voorbeeld dat jij geeft gaat over een monetaire waarde, en je gebruikt het begrip "waarde" hier op een zuiver kwantitatieve manier : "meer is beter". Die kwantitatieve invulling van het begrip "waarde" is niet bruikbaar in discussies over complexe zaken zoals menselijk gedrag, want dat geeft rare resultaten. Zo zou ik bijvoorbeeld kunnen stellen dat polygamie voor iedereen een levensdoel zou moeten zijn, want het hebben van meer partners is beter dan het hebben van één, of ik zou kunnen zeggen dat elk koppel moet proberen om zoveel mogelijk kinderen op de wereld te zetten, want meer is beter. Dat werkt dus niet.
Het gaat niet om meer hebben, dan wel over meer kunnen.

Citaat:
Als ik zeg dat Paulus niet over argumenten beschikt om een waardeoordeel te vellen over homoseksualiteit, dan bedoel ik een morele invulling van het begrip "waarde", en geen kwantitatieve of monetaire. De morele waarde van menselijk gedrag hangt af van een heel aantal zaken, onder meer van de persoonlijke intentie van het individu. Paulus heeft geen argument omdat hij geenszins kan aantonen dat homoseksualiteit moreel minderwaardig zou zijn.
Ik verklaar ook nergens dat homoseksualiteit moreel minderwaardig is.

Paulus.
Oud 9 februari 2007, 14:51   #6010
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Ik heb wel argumenten.

Gezien homoseksualiteit minder functioneel is, is het minder van waarde. Of ken jij misschien twee dezelffde dingen waarvan de één meer functies heeft dan de ander en toch als gelijkwaardig beschouwd wordt? Als eens een GSM gekocht of een TV toestel of wat dan ook? Hoe meer opties hoe hoger de prijs.

Paulus.
Natuurlijk is homoseksualiteit minder functioneel, daarom zijn er ook minder van. Dat betekent niet dat homoseksualiteit niet onmisbaar zou zijn. Logica.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2007, 14:53   #6011
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht

ge zijt straf hoor : prins Filip is niet homofoob hoewel hij tot Opus Dei behoort ... maar ik geef een waardeoordeel hoewel ik het tegendeel beweer ...

allez dan, speciaal voor u, onze vriend 'van Dale' : abnormaal : 1 tegen de regel, afwijkend van de gewoonte, syn. ongewoon.
niks pejoratief dus hé (ter info, bij gewoon staat in van Dale: gewend, vertrouwd)
wat maakt dat normaal is dat wat voor de meeste mensen 'gewend,vertrouwd' is maw heterosexualiteit

(ja, echt, ik ben speciaal voor u beneden de woordenboeken gaan halen en heb zitten opzoeken, toch niet normaal hé (dat was de derde betekenis)
Doe geen moeite. Zolang je niet zegt dat homoseksualiteit exact hetzelfde is als heteroseksualiteit ben je een homofoob in Raf's ogen.

Je zult wel zien.

Paulus.
Oud 9 februari 2007, 14:55   #6012
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mensen met blauwe ogen zijn ook in de minderheid, maar niemand zal het in zijn hoofd halen om te zeggen dat ze "afwijkend" of "abnormaal" zijn.
Een blauw oog kan dan ook niet per definitie minder zien.

Paulus.
Oud 9 februari 2007, 14:55   #6013
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

ge zijt straf hoor : prins Filip is niet homofoob hoewel hij tot Opus Dei behoort ... maar ik geef een waardeoordeel hoewel ik het tegendeel beweer
Jij beweert nogal veel dat je niet kan onderbouwen, zoals dat vermeende lidmaatschap van prins Filip bij Opus Dei. Overigens hoeft iemand die lid is van Opus Dei niet per definitie homofoob te zijn. Hoe prins Filip over homoseksualiteit voelt of denkt interesseert me niet; wat alvast wèl als een paal boven water staat, is dat hij niet naar die gevoelens of gedachten handelt of spreekt. Of heb jij aanwijzingen van het tegendeel waarvan je ons zometeen deelgenoot gaat maken?

Citaat:

Dat moet wel een héél speciale editie van Van Dale zijn die jij daar hebt. In de mijne staat er nergens dat heteroseksualiteit "gewend" of "vertrouwd" is...

Citaat:
Oud 9 februari 2007, 14:56   #6014
Ozymandias
Gouverneur

Ozymandias's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat is een nobele semantische gedachte, maar je maakt een denkfout.
Nergens staat in de van dale "de meeste mensen".
Ozymandias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2007, 14:58   #6015
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Natuurlijk is homoseksualiteit minder functioneel, daarom zijn er ook minder van. Dat betekent niet dat homoseksualiteit niet onmisbaar zou zijn. Logica.
Ik dacht dat jij het beu was? Of ben je het alleen maar beu als je uitgedaagd wordt?

http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=5953

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 9 februari 2007 om 15:03.
Oud 9 februari 2007, 15:01   #6016
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zever in pakskes. Iets als "abnormaal" bestempelen houdt per definitie een waardeoordeel in.
Volgens het woordenboek niet dus.

Paulus.
Oud 9 februari 2007, 15:02   #6017
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gaat niet om meer hebben, dan wel over meer kunnen.

Ik verklaar ook nergens dat homoseksualiteit moreel minderwaardig is.

Paulus.
Het punt is dat het helemaal niet over "meer" gaat Paulus. De morele waarde van een seksuele identiteit heeft in eerste instantie te maken met wat die identiteit betekent (zingeving) voor de betrokken individuen, en niet met het "aantal functies" of zo. Mensen zijn geen DVD spelers.

Jij kan hoe dan ook geen enkel zinnig argument over die morele waarde aandragen omdat je zelf niet in de huid van een homo zit, en dus ook niet kunt beseffen wat het homo-zijn betekent voor iemand met die geaardheid.
Doki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2007, 15:03   #6018
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik dacht dat jij het beu was? Of ben je het alleen maar beu als je uitgedaagd wordt?

Paulus.
Ik ben het nog steeds beu, maar dat staat me niet in de weg de allergrootste onnozelheden af te kraken.
Oud 9 februari 2007, 15:05   #6019
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het punt is dat het helemaal niet over "meer" gaat Paulus. De morele waarde van een seksuele identiteit heeft in eerste instantie te maken met wat die identiteit betekent (zingeving) voor de betrokken individuen, en niet met het "aantal functies" of zo. Mensen zijn geen DVD spelers.

Jij kan hoe dan ook geen enkel zinnig argument over die morele waarde aandragen omdat je zelf niet in de huid van een homo zit, en dus ook niet kunt beseffen wat het homo-zijn betekent voor iemand met die geaardheid.
Nogmaals, ik heb het niet over de morele waarde. Ik heb het over de functionele waarde. Homoseksualiteit is minder functioneel.

Paulus.
Oud 9 februari 2007, 15:07   #6020
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nogmaals, ik heb het niet over de morele waarde. Ik heb het over de functionele waarde. Homoseksualiteit is minder functioneel.

Paulus.
Kent u de uitdrukking: Less is more?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be