Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 februari 2007, 09:23   #6141
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Ik ga het nog straffer stellen,tot 12 jaar laat de natuur ons vrij,wij hebben geen voorkeur!!!!!
Nee,als ouder is het Uw verdomde plicht om een goed voorbeeld te stellen,daar dienen ouders voor
Wij moeten met voorbeelden(geschiedenis) laten zien hoe het juist moet
Dat vegeten HEEL VEEL MENSEN !!!!!!!!

STOOOOOOP... Ik kom niet meer bij!
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2007, 09:32   #6142
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Al die reactie's van U laten zien dat je in Uw binneste wel weet dat er wat waarheid in schuilt,dat jij als zieke mens daar mee zit is nu eenmaal zo,en je moet er het beste van maken
Stel dat jij mijn zoon was zou ik aanvaarden dat dit zo was,net zoals elke handicap dat mijn zoon zou hebben,maar ik blijf het een ziekte noemen
Oud 10 februari 2007, 09:40   #6143
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Al die reactie's van U laten zien dat je in Uw binneste wel weet dat er wat waarheid in schuilt,dat jij als zieke mens daar mee zit is nu eenmaal zo,en je moet er het beste van maken
Daar schuilt helemaal geen waarheid in; zelfs niet een heel klein beetje. Het enige wat er in schuilt, is een voor deze tijd schokkende onwetendheid, gevoed door al lang achterhaalde vooroordelen.

Citaat:
Stel dat jij mijn zoon was zou ik aanvaarden dat dit zo was,net zoals elke handicap dat mijn zoon zou hebben,maar ik blijf het een ziekte noemen
Dan hoop ik dat jouw zoon nooit tot de vaststelling komt dat hij homo is. Hij verdient een vader die minder dom en vooringenomen is.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 10 februari 2007, 09:42   #6144
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ga het nog straffer stellen,tot 12 jaar laat de natuur ons vrij,wij hebben geen voorkeur!!!!!
Nee,als ouder is het Uw verdomde plicht om een goed voorbeeld te stellen,daar dienen ouders voor
Wij moeten met voorbeelden(geschiedenis) laten zien hoe het juist moet
Dat vegeten HEEL VEEL MENSEN !!!!!!!!
Deze moet ik toch ook even quoten.
Uw uitspraak is zonder overdrijven lachwekkend te noemen!
U stelt dus dat wij tot 12jaar geen sexueele voorkeur hebben?
Waarop basseert u zich deze uitspraak? Op uw eigen sexueele ontwikkeling?
Bedoeld u eigenlijk dat u vroeger voor uw 12jaar ook 'geexperimenteerd' heeft met jongens?
Is onschuldig gedrag hoor mijn beste en heeft weinig of niets met de niet-ontwikkeling van de sexueele voorkeur te maken. Klasseer dat maar bij een lichamelijke verkenningstocht
Uw reactie getuigt van weinig inzicht inzake de menselijke ontwikkeling en gedragingen.
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2007, 09:52   #6145
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 Bekijk bericht
Deze moet ik toch ook even quoten.
Uw uitspraak is zonder overdrijven lachwekkend te noemen!
U stelt dus dat wij tot 12jaar geen sexueele voorkeur hebben?
Waarop basseert u zich deze uitspraak? Op uw eigen sexueele ontwikkeling?
Bedoeld u eigenlijk dat u vroeger voor uw 12jaar ook 'geexperimenteerd' heeft met jongens?
Is onschuldig gedrag hoor mijn beste en heeft weinig of niets met de niet-ontwikkeling van de sexueele voorkeur te maken. Klasseer dat maar bij een lichamelijke verkenningstocht
Uw reactie getuigt van weinig inzicht inzake de menselijke ontwikkeling en gedragingen.
Nochtans is dit heel normaal hoor,en kind van twaalf jaar heeft nog totaal geen ervaring,bijgevolgen kan hij zijn driften die in volle ontwikkeling zijn niet ontleden,hij gaat dus expermenteren
Iemand die nu echt homofiel is zal zijn gevoelens naar een man toe blijven houden,sterker nog deze gaan toe nemen,dit afwijkend gedrag zal men dan moeten aanvaarden als zijnde een ziekte
Oud 10 februari 2007, 09:57   #6146
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nochtans is dit heel normaal hoor,en kind van twaalf jaar heeft nog totaal geen ervaring,bijgevolgen kan hij zijn driften die in volle ontwikkeling zijn niet ontleden,hij gaat dus expermenteren
Iemand die nu echt homofiel is zal zijn gevoelens naar een man toe blijven houden,sterker nog deze gaan toe nemen,dit afwijkend gedrag zal men dan moeten aanvaarden als zijnde een ziekte
Waar haalt u het vandaan dat het een ziekte is?
Denk eerder dat jij een probleem hebt met het plaatsen van dingen die in je kindertijd zijn gebeurt

Laatst gewijzigd door jurgen79 : 10 februari 2007 om 09:58.
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2007, 10:03   #6147
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat is de bron van deze "wetenschap"?

Citaat:
Oud 10 februari 2007, 10:19   #6148
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Van homoseksualiteit kunnen geen kinderen komen. Vandaar dat het homohuwelijk onnodig is. De stabiliteit van een huwelijk is vooral belangrijk voor de kinderen. Als die er niet zijn, is dat niet echt nodig.
Waar haal je het idiote idee vandaan dat een huwelijk er alleen is voor de kinderen? Of omgekeerd, waar haal je het idee vandaan dat een niet gehuwd koppel geen stabiliteit zou kunnen bieden voor kinderen? Waar haal jij het recht vandaan om voor anderen te beslissen waarom ze al dan niet zouden willen/mogen huwen?

Citaat:
Dat is uw mening waarmee u bevestigt wat ik stel. Uw eigen rechten gaan voor op dat van de kinderen. Ga u verhaaltje aan de kinderen vertellen die nu hun adoptie naar België mogen vergeten.
Paulus, dat verhaaltje zit je hier nu al heel te tijd op te dissen, maar het klopt niet met de realiteit. De realiteit is dat sommige landen nu extra voorwaarden stellen voor adoptie. En die voorwaarden maken dat heterokoppels nog steeds kunnen adopteren, maar homokoppels (of alleenstaanden) niet. Stop dus met die zever te herhalen. Overigens overstijgt de wereldwijde vraag het aanbod wat betreft adoptie. Er is dus geen sprake van kinderen die nu niet geadopteerd kunnen worden.

Citaat:
Mocht u werkelijk denken in het belang van kinderen was u ook tegen homoadoptie. Maar zoals eerder gezegd gaan uw eigen rechten voor.
En ook hier ga je weer volledig voorbij aan de realiteit dat kinderen nu eenmaal worden opgevoed door homokoppels. Maar tot voor kort kon één van de ouders dat niet officiëel zijn. Leg mij eens uit hoe dat in het belang van de kinderen kan zijn? En kom nu niet af met de idiote uitleg dat ze daar ook andere oplossingen voor hadden kunnen bedenken hé.

Citaat:
Ik zeg toch niet dat dit in de verklaring van de rechten van het kind zou staan? Wat er wel in de UVRK staat is dat we het beste van onszelf aan onze kinderen moeten geven. En het lijkt me evident dat dit nog altijd een vader en een moeder is. Dat is wat de natuur ons leert.
En hopla, nu sleur jij er weer de natuur bij, omdat je meent dat het je goed uitkomt. Maar de natuur leert ons dat helemaal niet, beste Paulus. In de natuur is het mannetje vaak helemaal niet betrokken bij de opvoeding van jongen. En zoals je hier al kon lezen op pagina één worden bij verschillende dieren jongen ook opgevoed door koppels van hetzelfde geslacht. Zoals je ondertussen weet zijn er voorbeelden waar zo'n koppels zelfs meer succes hebben bij het grootbrengen van jongen. Je verwart weeral eens je mening met feiten dus.

Laatst gewijzigd door Edina : 10 februari 2007 om 10:33.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2007, 10:41   #6149
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Wat is de bron van deze "wetenschap"?
Ik heb heel veel boeken gelezen hieromtrent
ff dit nog, als twee mensen van elkaar houden vind ik dat prachtig, zijn dat nu toevallig twee mensen van het zelfde geslacht dan maakt dit niets uit volgens mij, ik vind dan ook dat deze mensen zeker het recht hebben om te huwen, en zelf kinderen groot te brengen
Deze redenering geld ook voor andere gehandicapte mensen, tot zover hun handicap dit toe laat hé
Oud 10 februari 2007, 10:41   #6150
ericferemans

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je loopt jaren achter, schat:

Homosexualiteit is inderdaad ooit opgenomen in de lijst van de psychische stoornissen. Deze schande is ondertussen recht gezet. Men heeft al voorgesteld om die dag te vieren als nationale feestdag.

Domheid kan je ook als een ziekte zien: maar het is een gebrek en homosexualiteit is een eigenschap. Het verschil tussen domheid en homosexualiteit is dat domheid geneesbaar is, wat je van homosexuele voorkeur niet kan zeggen. Alhoewel er hopeloze gevallen blijken te zijn.
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2007, 10:45   #6151
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb heel veel boeken gelezen hieromtrent
Fijn. Noem er eens een paar.

Citaat:
Oud 10 februari 2007, 10:51   #6152
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Fijn. Noem er eens een paar.
Namen van de boeken kan ik mij niet meer herinneren(het is al meer dan 20 jaar geleden)
In mijn jongere jaren heb ik zelf heel lang in de knoop gezeten met deze vragen,vandaar dat ik een aantal boeken ben beginnen te lezen rond deze problematiek

Laatst gewijzigd door duveltje382 : 10 februari 2007 om 10:52.
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2007, 10:53   #6153
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Namen van de boeken kan ik mij niet meer herinneren(het is al meer dan 20 jaar geleden)
In mijn jongere jaren heb ik zelf heel lang in de knoop gezeten met deze vragen,vandaar dat ik een aantal boeken ben beginnen te lezen rond deze problematiek

En jij wil op dit forum ernstig genomen worden? Komaan zeg...

Citaat:
Oud 10 februari 2007, 10:55   #6154
ericferemans

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik laat dat aan de natuur over. De soort is uitgerust met seksualiteit ter voortplanting.
Niet correct. Er zijn andere vormen van voortplanting dan de sexuele in de natuur.
Sexualiteit is bedoeld om aan diversificatie te doen.
In tegenstelling met wat racisten, xenofoben en etnocentristen denken is het de bedoeling van sexuele voortplanting dat kinderen verschillen van hun ouders.
Het is merkwaardig dat kinderen vaak fysiek gelijken op één van hun ouders.
Dat is een trucje van de natuur om onze eigenwaan te koesteren. Maar in feite zijn kinderen een genetische mengelmoes van beide genetische ouders.
Citaat:
Daartoe dient sex: om verscheidenheid, "genetische multiculturaliteit" te verzekeren.
Dankzij deze konstante herschikking van de genen, deze vermenging van genetische eigenschappen is de kans op een sterkere en betere ontwikkeling van het mensdom mogelijk gemaakt.

Het is dus zo dat de natuur zich verzet tegen eenzijdigheid, en dat deze zogenaamde "genetische multiculturaliteit", het vermengen van mensen van verschillende genetische structuur essentieel is en blijft voor de mensensoort.

De natuur is anti-racistisch!

Mochten de snullen van het VB de wereld beheerst hebben dan waren we uitgestorven.

Laatst gewijzigd door ericferemans : 10 februari 2007 om 10:59.
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2007, 10:55   #6155
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En wij als ouders van dat kind moeten sturen,is dat nu zo moeilijk te begrijpen?
dát zal ie niet begrijpen vrees ik, duveltje 382
maar ja wij zijn hier dan op dit forum dan ook zo'n lastige en onduidelijke mensen ...

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2007, 11:03   #6156
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

En jij wil op dit forum ernstig genomen worden? Komaan zeg...
Toch is dit de zuivere waarheid Raf ,ik maak er de gewoonte van om rond deze gevoelige punten zeker niet te liegen
Jij wilt een bron en ik ga er naar op zoek
Nochmaals zeg ik U dat bij mij twee mensen die van elkaar houden zelfs als zij het zelfde geslacht hebben alle rechten hebben op een normaal leven
Enkel zeg ik dat homo zijn niet als een normaal gedrag mag aanzien worden,het is een handicap
Oud 10 februari 2007, 11:04   #6157
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
weet je wat ik zal het aan Edina vragen waar je het argument oorspronkelijk gebruikt hebt maar waar ik de post niet meteen meer van vind
Dat weet ik ondertussen ook niet meer, maar het is het is bespottelijk dat hij nu ontkent ooit beweert te hebben dat de natuur deterministisch zou zijn. Misschien weet hij niet wat determinisme is...

Ik zal hem helpen met een definitie:

Citaat:
Determinisme betekent dat tussen alle fenomenen die zich voordoen in het heelal eenduidige causale relaties bestaan. Deze causale relaties zijn mogelijk op basis van een onderliggend oorzakelijk beginsel.
En dat naast één van zijn uitspraken mbt seksualiteit plaatsen:

Citaat:
Omdat ons sexueel gedrag zijn oorzaak vindt in het voortplantingsinstinct, ons door de natuur gegeven als objectieve norm.
Zou er nu een lichtje gaan branden?
Ik vrees er ten sterkste voor...
Oud 10 februari 2007, 11:06   #6158
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toch is dit de zuivere waarheid Raf ,ik maak er de gewoonte van om rond deze gevoelige punten zeker niet te liegen
De zuivere waarheid is dat boeken die jij meer dan 20 jaar geleden gelezen hebt gewoon niet langer relevant zijn. Al eens van "vooruitgang" gehoord?

Citaat:
Oud 10 februari 2007, 11:07   #6159
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dát zal ie niet begrijpen vrees ik, duveltje 382
maar ja wij zijn hier dan op dit forum dan ook zo'n lastige en onduidelijke mensen ...
Waarmee je eigenlijk opnieuw het volgende beaamt:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Hij meent ook dat het normaal beschouwen van homoseksualiteit, het aantal homoseksuelen zal doen toenemen en dat we zo in een decadente samenleving terecht zullen komen
Iets waarvan je nochtans beweerde dat je het had terug genomen. Wat je ook had gedaan natuurlijk... om 2 pagina's verder hetzelfde in andere woorden te zeggen.

Laatst gewijzigd door Edina : 10 februari 2007 om 11:09.
Oud 10 februari 2007, 11:12   #6160
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Waar haal je het idiote idee vandaan dat een huwelijk er alleen is voor de kinderen?
Ik zeg niet alleen voor de kinderen. ik zeg vooral voor de kinderen.

Citaat:
Of omgekeerd, waar haal je het idee vandaan dat een niet gehuwd koppel geen stabiliteit zou kunnen bieden voor kinderen?
Ook dat is iets wat ik niet zeg...

Citaat:
Waar haal jij het recht vandaan om voor anderen te beslissen waarom ze al dan niet zouden willen/mogen huwen?
Ik eigen mij dat recht niet toe.

Ik zie niet in waarom in nog verder zou moeten reageren als je opzettelijk alles misinterpreteert,verdraait of zelfs dingen in mijn mond leg die ik niet zei...

Citaat:
Paulus, dat verhaaltje zit je hier nu al heel te tijd op te dissen, maar het klopt niet met de realiteit. De realiteit is dat sommige landen nu extra voorwaarden stellen voor adoptie.
En die voorwaarden maken dat heterokoppels nog steeds kunnen adopteren, maar homokoppels (of alleenstaanden) niet. Stop dus met die zever te herhalen. Overigens overstijgt de wereldwijde vraag het aanbod wat betreft adoptie. Er is dus geen sprake van kinderen die nu niet geadopteerd kunnen worden.
En dat is geen bemoeilijking? Bovendien is het wel een feit dat geen enkel islamitisch land nog adopteert naar België.

Citaat:
En ook hier ga je weer volledig voorbij aan de realiteit dat kinderen nu eenmaal worden opgevoed door homokoppels. Maar tot voor kort kon één van de ouders dat niet officiëel zijn. Leg mij eens uit hoe dat in het belang van de kinderen kan zijn? En kom nu niet af met de idiote uitleg dat ze daar ook andere oplossingen voor hadden kunnen bedenken hé.
Dat had inderdaad via de notaris geregeld kunnen worden.

Citaat:
En hopla, nu sleur jij er weer de natuur bij, omdat je meent dat het je goed uitkomt. Maar de natuur leert ons dat helemaal niet, beste Paulus.
Niet omdat het me goed uitkomt maar omdat het zo is.

Citaat:
In de natuur is het mannetje vaak helemaal niet betrokken bij de opvoeding van jongen. En zoals je hier al kon lezen op pagina één worden bij verschillende dieren jongen ook opgevoed door koppels van hetzelfde geslacht. Zoals je ondertussen weet zijn er voorbeelden waar zo'n koppels zelfs meer succes hebben bij het grootbrengen van jongen. Je verwart weeral eens je mening met feiten dus.
En hopla, nu sleur jij er weer de dierenwereld bij, omdat je meent dat het je goed uitkomt. Maar de dierenwereld is niet deze van de mensen. De vergelijking gaat echt niet op.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be