Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 februari 2007, 16:57   #6181
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
U negeert overduidelijk alles wat ik zeg. De twee wetenschappers zeiden dat er speciale functies aan homoseksualiteit verbonden moeten zijn, anders was het wel weggeëvolueerd. Nu, ik kan door blijven gaan tot ik een ons weeg maar wat heeft dat voor zin als u de evolutietheorie niet eens accepteert?
volgens mij houdt ie er z'n eigen versie Teilhardinisme op na
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2007, 17:23   #6182
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
volgens mij houdt ie er z'n eigen versie Teilhardinisme op na
Paulus zegt dat hij zich er niet over uitlaat of hij wel of niet de evolutietheorie accepteert. Op die manier brengt hij zichzelf in een parket waarbij hij nooit toegevingen hoeft te doen. Dat is geen manier van discussie voeren. Ik zou nu wel eens van hem willen weten waar hij wél in gelooft.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2007, 17:42   #6183
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Paulus, het huwelijk is een samenlevingsvorm geen georganiseerde instelling om kinderen te maken.
Als mensen beslissen om hun liefde te betuigen door zich te onderwerpen aan die samenlevingsvorm is dat hun zaak.
En huwelijken zijn er niet vooral voor kinderen, ze komen er omdat twee mensen elkaar lief hebben en zo verbonden willen zijn.
Er is een, verschil tussen de reden waarom het huwelijk tot stand kwam en de manier waarop mensen het huwelijk invullen.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2007, 17:43   #6184
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Er is een, verschil tussen de reden waarom het huwelijk tot stand kwam en de manier waarop mensen het huwelijk invullen.

Paulus.
Het huwelijk bestaat al veel te lang om de totstantkoming ervan te doorgronden. We kunnen alleen de hedendaagse invulling ervan als argument gebruiken.
Oud 10 februari 2007, 17:47   #6185
Ozymandias
Gouverneur

Ozymandias's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Paulus.
Is er dan ook een verschil tussen de reden waarom seksualiteit tot stand is gekomen en de manier waarop mensen het invullen ?
Ozymandias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2007, 17:47   #6186
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
Dus het huwelijk is dan ook "niet nodig" voor steriele koppels neem ik aan, als het verwekken van kinderen de maatstaf is? Dit is een absurde redenering. Mensen huwen omdat ze hun trouw aan elkaar symbolisch willen bezegelen. Dat heeft niets met het verwekken van kinderen te maken.
Ik zeg niet dat het verwekken van kinderen de maatstaf is. Ik zeg dat het huwelijk omwille van de kinderen tot stand kwam. De reden waarom mensen huwen hoeft niet dezelfde te zijn als de reden waarom het huwelijk bestaat.

Citaat:
En wat is er nu eigenlijk van die "stabiliteit"? Zeg je nu dat homokoppels minder stabiel zijn dan heterokoppels, of wat zal het zijn? En wat doe je met de homokoppels die wel een stabiele relatie hebben?
Ik zeg niet dat homokoppels minder stabiel zijn dan heteorokoppels. Ik geloof niet dat standvastigheid afhankelijk is van de geaardheid. Tenzij er cijfers zouden bestaan die dat tegenspreken.

Citaat:
Hypocriet. Dus homo's zouden moeten afzien van hun rechten opdat staten als de Filipijnen een probleem hebben met homoseksualiteit en adoptie verhinderen? Wat een perverse redenering.
Ik weet dat je er zo over denkt en dat zeg ik ook. De kinderen ten spijt.

Citaat:
Ah dat lijkt je "evident"... Mooie objectieve basis om te discussiëren.
Blij dat we het er over eens zijn.

Paulus.
Oud 10 februari 2007, 17:49   #6187
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U negeert overduidelijk alles wat ik zeg. De twee wetenschappers zeiden dat er speciale functies aan homoseksualiteit verbonden moeten zijn, anders was het wel weggeëvolueerd. Nu, ik kan door blijven gaan tot ik een ons weeg maar wat heeft dat voor zin als u de evolutietheorie niet eens accepteert?
Neen.

Die twee wetenschappers hadden het niet over functies, u liegt. Ze hadden het over voordelen en die voordelen heb ik nooit ontkent. Maar er is een wezenlijk verschil tussen voordelen en functies, laten we wel wezen.

De waarheid heeft ook zijn rechten.

Paulus.
Oud 10 februari 2007, 17:52   #6188
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Paulus zegt dat hij zich er niet over uitlaat of hij wel of niet de evolutietheorie accepteert. Op die manier brengt hij zichzelf in een parket waarbij hij nooit toegevingen hoeft te doen. Dat is geen manier van discussie voeren. Ik zou nu wel eens van hem willen weten waar hij wél in gelooft.
Of ik in de evolutieleer geloof of niet doet niet terzake.

Het gaat erom dat u zaken beweert over de evolutietheorie die niet waar zijn en dat als argument gebruikt.

Dat hoef ik niet te aanvaarden.

Paulus.
Oud 10 februari 2007, 17:52   #6189
Ozymandias
Gouverneur

Ozymandias's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen.

Die twee wetenschappers hadden het niet over functies, u liegt. Ze hadden het over voordelen en die voordelen heb ik nooit ontkent. Maar er is een wezenlijk verschil tussen voordelen en functies, laten we wel wezen.

Paulus.
Maar jij bent de enige die zoiets als "functies" heeft gedefinieerd. Dat heeft zo'n 100 blz geduurd voor we goed en wel vastgesteld hadden wat "functies" waren. Wat die wetenschappers hier stellen, kan je transponeren naar de "functies" van jou, aangezien zij voortplanting ook bestempelen als een voordeel. Dit is dus een louter terminologische tegenwerping, Paulus, en niet over de inhoud van wat die wetenschappers nu écht zeggen.
Ozymandias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2007, 17:52   #6190
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen.

Paulus.
Evolutionair voordeel staat gelijk aan functie. Het is namelijk de reden dat die evoluering ontstaat.
Oud 10 februari 2007, 17:53   #6191
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het huwelijk bestaat al veel te lang om de totstantkoming ervan te doorgronden. We kunnen alleen de hedendaagse invulling ervan als argument gebruiken.
Omdat het u goed uitkomt? Straks kunnen twee vrienden ook vragen om te huwen. Als bezegeling of zo...

Paulus.
Oud 10 februari 2007, 17:54   #6192
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Of ik in de evolutieleer geloof of niet doet niet terzake.

Het gaat erom dat u zaken beweert over de evolutietheorie die niet waar zijn en dat als argument gebruikt.

Dat hoef ik niet te aanvaarden.

Paulus.
Wat ik zeg over de evolutietheorie is juist. Het gaat erom dat jij op elk gewenst moment jezelf kan terugtrekken door te zeggen dat je de evolutietheorie niet erkent. Het doet dus weldegelijk ter zake.
Oud 10 februari 2007, 17:54   #6193
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ozymandias Bekijk bericht
Is er dan ook een verschil tussen de reden waarom seksualiteit tot stand is gekomen en de manier waarop mensen het invullen ?
Er is een verschil tussen de reden waarom de soort met seksualiteit is uitgerust en de wijze waarop mensen dit invullen.

Paulus.
Oud 10 februari 2007, 17:56   #6194
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Omdat het u goed uitkomt? Straks kunnen twee vrienden ook vragen om te huwen. Als bezegeling of zo...

Paulus.
Weet u dan de oorspronkelijke reden voor het huwelijk? Nee, want het huwelijk bestaat al sinds duizenden jaren geleden, waar geen informatie over beschikbaar is. Stellen dat een huwelijk er is om kindjes te maken slaat dus nergens op, dat was enkel zo in de Middeleeuwen.
Oud 10 februari 2007, 17:57   #6195
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ozymandias Bekijk bericht
Maar jij bent de enige die zoiets als "functies" heeft gedefinieerd. Dat heeft zo'n 100 blz geduurd voor we goed en wel vastgesteld hadden wat "functies" waren. Wat die wetenschappers hier stellen, kan je transponeren naar de "functies" van jou, aangezien zij voortplanting ook bestempelen als een voordeel. Dit is dus een louter terminologische tegenwerping, Paulus, en niet over de inhoud van wat die wetenschappers nu écht zeggen.
Tussen liberalist en ikzelf ging het weldegelijk over functies. Wij maakten dat onderscheid weldegelijk.

Paulus.
Oud 10 februari 2007, 18:00   #6196
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Evolutionair voordeel staat gelijk aan functie. Het is namelijk de reden dat die evoluering ontstaat.
Dat is niet waar. Voordelen kunnen opgehoffen worden door nadelen. Functies niet.

Paulus.
Oud 10 februari 2007, 18:04   #6197
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat ik zeg over de evolutietheorie is juist.
Neen dat is niet juist. Indien wel geef me dan een bron, ik vraag er al twee maanden naar. Ik kan je jammer genoeg geen bron geven over wat de evolutieleer niet leer, dat gaat nu eenmaal niet, anders had ik het zeker gedaan.

Wat ik geloof doet niet terzake. Als jij kunt aantonen dat de evolutieleer zou leren wat jij beweert, dan aanvaard ik dat als argument. Ongeacht wat ik geloof.

Paulus.
Oud 10 februari 2007, 18:04   #6198
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is niet waar. Voordelen kunnen opgehoffen worden door nadelen. Functies niet.

Paulus.
Dat zegt niks over de stelling. Er bestaat een wereld van verschil tussen gewone voordelen en evolutionaire voordelen. Hier is namelijk sprake van een oorzaak-gevolg situatie. Evolutionaire voordelen z�*jn namelijk een doel binnen het geheel, de definitie van functie. Evolutionaire voordelen ontstaan omdat ze bijdragen aan het evolutionair evenwicht, dat is hun functie, oftewel een functie opzich.
Oud 10 februari 2007, 18:06   #6199
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen dat is niet juist. Indien wel geef me dan een bron, ik vraag er al twee maanden naar. Ik kan je jammer genoeg geen bron geven over wat de evolutieleer niet leer, dat gaat nu eenmaal niet, anders had ik het zeker gedaan.
Ik heb nu al bron na bron gegeven, die u kort doch niet krachtig afkraakt. Vervolgens heb ik géén bronnen gegeven?
Citaat:
Wat ik geloof doet niet terzake. Als jij kunt aantonen dat de evolutieleer zou leren wat jij beweert, dan aanvaard ik dat als argument. Ongeacht wat ik geloof.

Paulus.
Paulus, begrijp je niet dat je hierdoor compleet ongeloofwaardig wordt?
Oud 10 februari 2007, 18:08   #6200
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Weet u dan de oorspronkelijke reden voor het huwelijk? Nee, want het huwelijk bestaat al sinds duizenden jaren geleden, waar geen informatie over beschikbaar is. Stellen dat een huwelijk er is om kindjes te maken slaat dus nergens op, dat was enkel zo in de Middeleeuwen.
Ik zeg niet dat het huwelijk er is om kindjes te maken. Ik zeg dat het huwelijk een zekere stabiliteit garandeerd die kinderen nodig hebben voor hun opvoeding.

De oorspronkelijk reden van het huwelijk heeft daar weldegelijk mee te maken. Anders moet je mij eens vertellen waarom het een instelling is (was) voor mensen van verschillend geslacht.

Paulus.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be