![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#301 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Nog eens onder de aandacht brengen... |
|
|
|
|
|
|
#302 |
|
Banneling
|
Yayha, ik heb nog een vraagje,
Gaan oesters ook naar de hemel? |
|
|
|
|
|
#303 |
|
Banneling
|
Yayha, ik heb nog een vraag:
Waarom ben jij moslim? |
|
|
|
|
|
#304 |
|
Banneling
|
... en nog enkele vragen:
-Wie was de vader van Mohammed? -Waarom mag ik geen strip over het leven van Mohammed maken? -Waarom kunnen christenen, joden en moslims niet in vrede leven als ze toch allen in dezelfde god geloven? -Wanneer ben je een goede moslim? Maw, zijn er veel 'fake-moslims' volgens jou? -Masturbeer jij regelmatig? Hoe doe je dat met een besneden penis? Mag je eigenlijk wel masturberen van Allah? -Klopt het dat je niet met je reet richting Mekka mag schijten? -Waarin zijn de moslims beter dan het Westen? En waarin is het Westen beter dan de moslims? -Wat heeft de mensheid te danken aan de islam? Vooral in geschiedkundige termen denken bij deze vraag. -Geloof jij dat de ganse wereld zich ooit in de toekomst zal onderwerpen aan de islam? -Waarom kunnen moslims niet in vrede leven met elkaar? Waarom zijn sjiieten volgens jou geen moslims? -Waarom is de koran de enige waarheid? Wil dat zeggen dat alle andere religies leugens zijn? -Waarom zijn varkens onrein, en kippen of koeien niet? -Zijn moslims die de koran niet goed volgen, verloren? -Is de islam een godsdienst van vrede? Zo ja, waaruit blijkt dit, vindt jij? Zo, daar ben je wel even zoet mee, hoop ik. Ik kom later nog wel eens langs met andere vragen. Heb nog veel vragen over islam, dus maak je niet ongerust. Vredevolle groetjes, Uw oprechte vriend, Dycore Laatst gewijzigd door Dycore : 9 februari 2007 om 23:45. |
|
|
|
|
|
#305 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
ik ben gemaakt, en heb mezelff niet gemaakt en noch uit niets gemaakt. groetjes Yahya
|
|
|
|
#306 |
|
Parlementsvoorzitter
|
1 - ik ben geboren als moslims zoals iedereen (geloven in 1 God: de Schepper).
2 - mijn ouders zijn moslims . 3 - Ik volg de waarheid, en als ik dat iets anders de waarheid is, en niet de islam dan ga ik dat volgen ... daarom. groetjes Yahya
|
|
|
#307 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
#308 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#309 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
met vriendelijke groeten Yahya
|
|
|
|
#310 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#311 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#312 | |
|
Minister
|
Citaat:
Je hebt er wel een handje van weg om jezelf op dit forum zwaar in de problemen te werken hé. Eigenlijk verdien je een trap onder je kont. Enkel dat ik je die trap niet kan verkopen door deze internetverbinding spaart je kont. En die trap van mij zou hoedanook minder hard aankomen dan wat de islambashers hier je nu weer allemaal gaan aansmeren... Als je iets wil te weten komen, dan moet je eerst nadenken, willen of niet. Als ik jou iets vertel, neem jij dat dan zomaar aan, zonder daarover te hebben nagedacht? Ik hoop eerlijk gezegd van niet, want dan zou ik geen seconde meer vuilmaken aan één woord aan jou. Ik hou er nl. niet van dat mensen mij (of wie dan ook) napapegaaien. Ik gooi mijn parels liever niet voor de zwijnen; veel liever hoor ik dat iemand eens nadenkt over mijn woorden, dan dat hij ze voetstoots aanneemt. Dan weet ik tenminste dat zijn kritiek oprecht is, en dan leer ik op mijn beurt iets van hem. Als jij de islam kent, zoals je hem kent, dan maak je me niet wijs dat je daarover nooit hebt nagedacht. Mocht zulks inderdaad niet het geval zijn, dan heb je een groot probleem, jongen! Ik ken het christendom, zoals ik het nu eenmaal ken. Ik denk daar dagelijks over na, ook wanneer ik de Bijbel lees. De Bijbel spoort me nu juist aan tot nadenken. Ik kan er perfect inkomen dat de Koran en de Ahadith elke moslim eveneens tot nadenken uitnodigen. En dan kom jij hier betogen dat je niet houdt van denken?! En dan loop jij in veel van je postings zo hoog op met logica?! Logica en denken zijn twee handen op één buik. Dus, ofwel denk je en dan respecteer je vanzelf de logica... ... ofwel hou je niet van denken, maar dan geef je tegelijkertijd te kennen dat je evenmin hoog oploopt met logica. |
|
|
|
|
|
|
#313 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Ik vroeg me al af, hoe kun je weten dat dit de waarheid is, aangeven dat als iets anders de waarheid is wel te willen wisselen maar ondertussen niet nagedacht hebben over wat de waarheid is?
|
|
|
|
#314 |
|
Banneling
|
Beste Fikr,
ik heb nog een vraagje: Indien ik niet in Mohammed en de islam geloof, mag ik dan wel een strip tekenen over het leven van Mohammed? Indien ja, dien ik mij dan aan bepaalde richtlijnen te houden? |
|
|
|
|
|
#315 |
|
Banneling
|
Citaat 'Fikr': De mensen die voor chaos en iets anders zorgen hebben niets met de leer van islam, christendom of jodendom te maken! maar gewoon extrimisten!
Geachte Fikr, Is de groepering Hamas, volgens u een extremistische organisatie? Indien ja: zijn degenen die op hen gestemd hebben dan ook extremisten of afvalligen? Indien nee: waarom mogen zij dan toch wel geweld gebruiken? |
|
|
|
|
|
#316 | |
|
|
Ik wel, het is omdat ik vaak nadacht over deze onderwerpen dat ik atheïst ben, moest ik zoals jij "niet houden van denken" dan zou ik nu een katholieker zijn, zoals mijn ouders & hun ouders & zo voort & zo verder....
Gelovigen die blindelings geloven omdat het hen als kind zo is wijsgemaakt, dat zijn de ergste van allen, voor zo'n individu kan ik geen respect noch begrip opbrengen, als je niet slim genoeg bent om uw eigen levensvisie dagelijks te toetsen, als je niet durft na te denken over uw geloof, dan ben je dommer dan dom, dan ben je niets meer dan een blind & doof kuddedier die wacht om geslacht te worden.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
|
|
|
|
|
#317 |
|
Banneling
|
Citaat 'Fikr': De enige ware godsdienst bij Allah, is de Islam.
Islam zegt: Er is geen God, dan de Enige, de Eerste. Christendom zegt: Er is 1 God: de vader, de zoon en de heilige geest. Atheisme zegt: Er is geen god .. etc Deze drie manieren van denken kunnen NOOIT allemaal WAAR zijn, maw 1 moet waar zijn! Dat is logisch. Beste Fikr, Gelooft u dat het zou kunnen dat geen enkele van de drie godsdiensten die u opnoemt de waarheid is? Gelooft u dat het mogelijk zou kunnen zijn dat er géén waarheid bestaat? Laatst gewijzigd door Dycore : 10 februari 2007 om 22:17. |
|
|
|
|
|
#318 | |
|
Minister
|
Citaat:
Mijn ouders brachten hun vijf kinderen groot in een katholieke context. Vier van de vijf pratikeren vandaag niet meer, en één van hen is zelfs uitgesproken anti-katholiek. Toch hebben die vier de vijfde, mij dus, nooit dergelijke dingen verweten als jij nu doet. Niet uit medelijden met hun "arme blinde" broer, maar uit respect voor de wijze waarop die zijn geloof beleeft. Een wijze die overigens op heel wat punten behoorlijk afwijkt van de geloofspraktijk van onze ouders. Een hype achternapapegaaien zonder ook maar de minste kennis terzake... hoe noem je dat? Juist... |
|
|
|
|
|
|
#319 | ||
|
|
Citaat:
Wat ik zei in mijn post was namelijk dat diegenen die iets fundamenteels als een levensovertuiging van thuis uit overnemen, zonder zich hierbij vragen te stellen kuddedieren zijn.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
|
|
|
|
|
#320 | |
|
|
Citaat:
"Moslim freedom, Now !!!" "Free people around the ka3ba for a free faith around the world !" ![]() Laatst gewijzigd door Lincoln : 11 februari 2007 om 14:23. |
|
|
|
|