Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 februari 2007, 22:11   #161
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Linkse Vogel Bekijk bericht
Ahjajaja... Ge hebt gelijk, MAAR eigenlijk bedoelde ik gewoon dat dat voor de blanken zo is. Als de chinezen de afrikanen discrimineren, is dat ook racisme voor mij hoor...
Dus toch altijd éénrichting racisme!?
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2007, 22:28   #162
Linkse Vogel
Parlementslid

Linkse Vogel's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Linkse Vogel
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Ik snap U niet meer.
Oud 10 februari 2007, 23:25   #163
MaXiMuS
Banneling

MaXiMuS's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Proficiat. Grootste onderscheiding in Philipdewinteren!
Thnks dude
MaXiMuS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2007, 23:38   #164
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun Bekijk bericht
Bülent Samanli zal in ieder geval zijn zin niet krijgen, hij blijft als kleine (1-mans) oppositiepartij naast de ander kleine (2-mans) oppositiepartij zitten.
bravo,

dus als hij zijn principes trouw wil blijven, verzaakt hij aan zijn mandaat.

Benieuwd of de principes het halen op de drang naar zijn zitje, maar ik denk dat ik het antwoord al weet.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2007, 01:47   #165
ericferemans

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Links vogeltje, je discrimineert. Want volgens jou politiek correcte bepaling kan er dus van dicriminatie geen sprake zijn tussen bv chinezen en zwarten. Er moeten blanken bij betrokken zijn!!??
Het zoveelste sofisme van Lukske.
Waarom toch proberen om links aan te wrijven dat die ook racistisch zijn?
Het voorbeeld dat je bespringt, schuimbekkende met de enthousiaste drive van de gekke zeloot die ook eens iets heeft opgemerkt en nu slim wil voorkomen, is één voorbeeld. En nu ben ik er verdomd zeker van dat je dit kwaadwillig doet.
Overigens: indien je racisme van rechts normaal vindt, waarom zouden linksen dan abnormaal zijn indien ze dit ook vertonen? Helemaal het Noorden kwijt

Laatst gewijzigd door ericferemans : 11 februari 2007 om 01:47.
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2007, 01:50   #166
ericferemans

Standaard

Citaat:
Nog een slimme: ja, dat is nu weer goed gevonden hoor!
Het is immers geweten dat de Indianen al jaren de blanken onderdrukken: alle cowboyfilms tonen dit duidelijk aan!
Zo waren de bosjesmannen in Australië tuk op het blanke vlees van Engelsen, enz... enz... enz...

Noem nu eens één boek met rassentheorie geschreven door een Aziatisch, Afrikaans staatshoofd dat is geëindigd in een wereldoorlog.
Een Chinees "Mein Kampf".
Oud 11 februari 2007, 05:02   #167
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
indien je racisme van rechts normaal vindt, waarom zouden linksen dan abnormaal zijn indien ze dit ook vertonen?
Met andere woorden:Links vertoont dus ook racisme en vindt het zelfs normaal.
Ik wist wel dat zelfs de gekste gek al eens iets zinnigs uitkraamt.
Oud 11 februari 2007, 05:05   #168
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Noem nu eens één boek met rassentheorie geschreven door een Aziatisch, Afrikaans staatshoofd dat is geëindigd in een wereldoorlog.
Het boek waarvan bewezen is dat het aanzet tot wereldoorlogen is intussen toch wel verboden en verbrand, zeker?
Oud 11 februari 2007, 09:37   #169
luc broes

Standaard

Citaat:
Ik snap U niet meer.
Links vogeltje heeft dus uitleg nodig!
Toen ik prachtige Shwegadon-tempel bezocht in Myanmar die door de lokale bevolking zeer druk bezocht en vereerd wordt, bleef ik een ganse dag gefascineerd toekijken. Ik dacht terug aan de koloniale tijd toen de Engelsen met grenzeloze pretentie dat land binnenstapten, alle gezag opzij duwden en besloten om daar eens orde op zaken te stellen. Als 'medeblanke' voelde ik toen plaatsvervangende schaamte.
Dit maar om te zeggen dat ik 'als rechtse' helemaal geen begrip opbreng voor blank racisme. Ik denk echter ook niet dat ik tot een minderwaardig ras behoor;
Jammer genoeg is racisme veel ouder dan de begrippen links en rechts, en het komt echt niet alleen voor bij blanken.
Zie: Arabische slavenhandelaars in Afrika, Tutsis tov Hutus, Zoeloes tov de naburige stammen, Turken tov Armenieërs en Kurden, Chinezen en Tibetanen enz.
Terloops, het begrip racisme heeft zich tegenwoordig uitgebreid tot alles wat de tegenstander doet, tot in het belachelijke toe.
En waarom is uitmoorden van politieke tegenstanders minder afschuwelijk dan moorden uit racisme?
Waarom is de moord op tientallen miljoenen tegenstanders door Mao, Stalin, Pol Pot en anderen minder afkeurenswaardig? Men mag er zelfs liefst niet teveel over praten.
Oud 11 februari 2007, 10:46   #170
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
racisme: o. [Fr. < race, ras] leer die een overdreven waarde toekent aan het behoren tot een bepaald ras. syn. rassentheorie

anders gezegd: racisme is het discrimeneren van een ander mensenras t.o.v. de blanken. Noem jij de VB'ers een ander ras DAC??? En daarbij, het is gewoon raar dat ze spa-groen juist naast VB zetten, ik denk niet dat de fractie spa-groen de VB'ers minder waard vind en daarom daar niet wilt naast zitten...
Links komt steeds weer aandraven met de letterlijke vertaling van racisme. Dat je niet "denkt" dat Bülent Samanli een racist is, dat komt jou gewoon goed uit.

Feit is dat Samanli onaanvaardbaar discdimineert.

Bülent Samanli verklaarde : "Ik kan echter de logica niet begrijpen om twee fracties die rechtlijnig tegenover mekaar staan wat betreft levenshouding en maatschappelijk engagement broederlijk naast elkaar te laten zitten"

Nu had ik jouw reactie en dat van heel links, politici, media CGKR en andere samen, mocht een Vlaams Belanger hebben geweigerd om naast Bülent Samanli te gaan zitten, met als uitleg : "Ik kan echter de logica niet begrijpen om twee fracties die rechtlijnig tegenover mekaar staan wat betreft levenshouding en maatschappelijk engagement broederlijk naast elkaar te laten zitten"

Dan was de kot te klein.
Oud 11 februari 2007, 10:52   #171
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Links vogeltje heeft dus uitleg nodig!
Toen ik prachtige Shwegadon-tempel bezocht in Myanmar die door de lokale bevolking zeer druk bezocht en vereerd wordt, bleef ik een ganse dag gefascineerd toekijken. Ik dacht terug aan de koloniale tijd toen de Engelsen met grenzeloze pretentie dat land binnenstapten, alle gezag opzij duwden en besloten om daar eens orde op zaken te stellen. Als 'medeblanke' voelde ik toen plaatsvervangende schaamte.
Dit maar om te zeggen dat ik 'als rechtse' helemaal geen begrip opbreng voor blank racisme. Ik denk echter ook niet dat ik tot een minderwaardig ras behoor;
Jammer genoeg is racisme veel ouder dan de begrippen links en rechts, en het komt echt niet alleen voor bij blanken.
Zie: Arabische slavenhandelaars in Afrika, Tutsis tov Hutus, Zoeloes tov de naburige stammen, Turken tov Armenieërs en Kurden, Chinezen en Tibetanen enz.
Terloops, het begrip racisme heeft zich tegenwoordig uitgebreid tot alles wat de tegenstander doet, tot in het belachelijke toe.
En waarom is uitmoorden van politieke tegenstanders minder afschuwelijk dan moorden uit racisme?
Waarom is de moord op tientallen miljoenen tegenstanders door Mao, Stalin, Pol Pot en anderen minder afkeurenswaardig? Men mag er zelfs liefst niet teveel over praten.
Ik denk niet dat hier nog antwoord op zal komen....
Oud 11 februari 2007, 11:25   #172
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
(...)

kunnen schrijven is geen vereiste om te moorden...
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent

Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 11 februari 2007 om 11:27.
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2007, 12:38   #173
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Links komt steeds weer aandraven met de letterlijke vertaling van racisme. Dat je niet "denkt" dat Bülent Samanli een racist is, dat komt jou gewoon goed uit.

Feit is dat Samanli onaanvaardbaar discdimineert.

Bülent Samanli verklaarde : "Ik kan echter de logica niet begrijpen om twee fracties die rechtlijnig tegenover mekaar staan wat betreft levenshouding en maatschappelijk engagement broederlijk naast elkaar te laten zitten"

Nu had ik jouw reactie en dat van heel links, politici, media CGKR en andere samen, mocht een Vlaams Belanger hebben geweigerd om naast Bülent Samanli te gaan zitten, met als uitleg : "Ik kan echter de logica niet begrijpen om twee fracties die rechtlijnig tegenover mekaar staan wat betreft levenshouding en maatschappelijk engagement broederlijk naast elkaar te laten zitten"

Dan was de kot te klein.
Toch ken je je geschiedenis niet.
Het Engelse parlement zette de twee groepen (meerderheid en oppositie) op twee zwaardlengten van mekaar, met tussen hen in een breed pad om te vermijden dat er doden zouden vallen.

Bij het Franse parlement zette men de liberalen links, in het centrum en rechts zaten dan beurtelings geestelijkheid en adel. Ook hier om zoals in voetbal stadia vechtpartijen te vermijden.

Wie het Koreaanse parlement al eens op televisie bekijken kan zal begrijpen waarom.

De actie van het geacht gemeenteraadslid is dus terecht, gegrond en historisch te duiden. De man heeft beschaving, cultuur en kennis van onze democratische instellingen.
Dit is iets wat de zwartzakjes die deze instellingen bekampen en verguizen niet hebben. Ook hierdoor bevestigt hij zijn morele en intellectuele superioriteit nogmaals.
Hip Hip Hoera!
Oud 11 februari 2007, 12:43   #174
MaXiMuS
Banneling

Standaard

Citaat:
De actie van het geacht gemeenteraadslid is dus terecht, gegrond en historisch te duiden. De man heeft beschaving, cultuur en kennis van onze democratische instellingen.
Dit is iets wat de zwartzakjes die deze instellingen bekampen en verguizen niet hebben. Ook hierdoor bevestigt hij zijn morele en intellectuele superioriteit nogmaals.
Hip Hip Hoera!
De man heeft geen moeite met het communisme van castro the butcher.

Hip hip hoera

Laatst gewijzigd door MaXiMuS : 11 februari 2007 om 13:05.
Oud 11 februari 2007, 12:43   #175
MaXiMuS
Banneling

Standaard

schijnheilige spasten.
Oud 11 februari 2007, 13:04   #176
rik47
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ook hierdoor bevestigt hij zijn morele en intellectuele superioriteit nogmaals.
Hip Hip Hoera!
Zo dachten de nazi's ook hé.
rik47 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2007, 13:23   #177
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Hip Hip Hoera!
Iemand die weigert in een verkozen orgaan plaats te nemen naat iemand die daar legitiem verkozen is, is een anti-democraat, zo éénvoudig is dat.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2007, 13:37   #178
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans
De actie van het geacht gemeenteraadslid is dus terecht, gegrond en historisch te duiden.

Ook hierdoor bevestigt hij zijn morele en intellectuele superioriteit nogmaals.
Zou je dat ook gezegd hebben als het VB niet naast een rooie had willen zitten?
Oud 11 februari 2007, 13:39   #179
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Iemand die weigert in een verkozen orgaan plaats te nemen naat iemand die daar legitiem verkozen is, is een anti-democraat, zo éénvoudig is dat.
En iemand die weigert om ook maar iets in overweging te nemen (ook al is het 100% correct) alleen omdat het van een bepaalde partij komt is een anti-democraat, zo éénvoudig is dat.
Oud 11 februari 2007, 13:48   #180
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Het is iemand met goede smaak: "Al draagt een aap een gouden ring, het is en blijft een lelijk ding".

Al is een blokker legitiem verkozen, dat is geen reden om je naast zo een stinkdier thuis te voelen!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be