![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ik denk dat je net slim genoeg bent om hetzelf te beseffen, getuige je enorm zwakke tegenargumentatie hierboven.
![]() |
![]() |
#102 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een jop als toonzaalfontein gaat men er evenwel niet vinden... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk zelfs dat we hier in de gemeente niet eens een zaal hebben die groot genoeg is om 30000 vacatures uit te hangen. Maar heeeee, misschien kunnen we die in een databank plaatsen, zodat mensen kunnen zoeken op trefwoorden enzo. Ah nee, da's een te stom idee. ![]()
![]() |
![]() |
#104 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een handelsbeurs als het ware... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zo heeft een kennis van mij eens op dezelfde manier contact genomen met 71 of 72 kandidaten, die, volgens de gegevens op de site, onmiddellijk konden beginnen... Hij contacteerde ze allemaal... En, inderdaad, iedereen had een uitvlucht om niet te moeten werken... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een auto kies je ook niet in een databank, kleren ook niet, eten ook niet. Feitelijk niks meestal. En er staan er al een miljoen jobs verspreid over honderden databanken en blijkbaar worden ze dus toch niet gevonden. ![]() Mijn idee van een jobbeurs is duizenden keer beter. Lage drempel en ruime keus tussen vele aanbiedingen + een lekkere koffie gratis.
![]() |
![]() |
#107 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Trouwens er zijn een massa mensen die niet overweg kunnen met een pc en nog minder met trefwoorden.
Ja ze zijn er...met velen! Ongelooflijk nietwaar? En toch is het zo. Vraag maar aan de vdab die de mensen speciaal moet begeleiden op de pc om een job te zoeken. Zou het niet beter zijn eens tussen de standjes te lopen en de bordjes af te lezen? Je krijgt misschien nog een truffel als je eens wat vraagt?
![]() |
#108 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En u zal het niet geloven maar jobbeurzen bestaan...maar een beetje op kleinschalige aanpak en met wat weinig publiciteit.
Nochtans, ze zijn een succes meestal. Vraag me niet waar de volgende is...u moeten we het ook wellicht niet vragen denk ik.
![]() |
#109 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
't Zijn dus niet alleen de werkzoekenden maar ook de werkgevers die geen verstand hebben van trefwoorden. Misschien had uw kennis ook slecht geselecteerd ?
Zo is 't. Laatst gewijzigd door Marie van de koster : 13 februari 2007 om 10:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hij zocht stiksters en gaf als trefwoord stikster in... Hij vond 71 personen, waarbij stond vermeld dat het stiksters waren... De dommerik! ![]() Laatst gewijzigd door Chipie : 13 februari 2007 om 12:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Banneling
|
![]() Ik ga toch eens verder informeren wat er van waar is, van die valse vacatures.
Men zal dat toch bewaken of het verschijnsel bestuderen? Ik zie echter niet veel bedrijven vacatures openstellen voor reclamedoeleinden. Om daarna door een hoop telefoontjes en sollicitaties lastig gevallen te worden. Bedrijven hebben wel wat beters te doen, en als ze reclame willen maken zijn daar toch andere wegen voor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
PS ga eens een kursuske management voor beginners volgen ofzo dan krijg je mss enigszins een idee van je werkdomein ![]() PS bij bedelaars werkt het net zo - als er niks in je potje steekt steken de mensen er niks bij - steek er een briefje in van 5 euro want dat moedigt anderen aan om dat ook te doen - mensen zullen geneigd zijn om meer te kopen van een bedrijf in uitbreiding simpele marketingpsychologie
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 13 februari 2007 om 19:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Banneling
|
![]() ![]() Ik ben hier weg want ik riek hier onfrisse wind en die doet pijn aan mijn ogen... ![]() Laatst gewijzigd door Chipie : 13 februari 2007 om 21:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je kunt jobs ook niet vergelijken met eten en kleren. In onze maatschappij moet je niet solliciteren voor eten en kleren. Je kiest die gewoon in de winkel en die zijn van u na betaling. Een job 'kies' je niet, het is de sollicitant die gekozen wordt. Tenzij jij iemand bent die aan de kleren en de voedingswaren in de winkel vraagt of ze aub door u willen gedragen en opgegeten worden. Een vacature vinden is ook niet zo moeilijk. Een job vinden al heel wat moeilijker. "Ruime keus tussen de vele aanbiedingen", laat me niet lachen. Dat geldt voor sommige sectoren, niet voor alle. En een koffie noem ik niet gratis als ik er geld moet tegenaan gooien om op die jobbeurs te geraken. Ook vallen die jobbeurzen nogal eens in de week, en kun je dus soms niet aanwezig zijn (omdat je bijv. een sollicitatiegesprek hebt). Wat is er nu in godsnaam tegen om de vdab-databank deftig te laten functioneren? Daarnaast kunnen er zoveel jobbeurzen zijn als men maar wil, maar waarom zouden al die vacatures ook niet in een goedfunctionerende databank kunnen verschijnen? Ik ben trouwens al eens naar zo'n jobbeurs geweest: geen enkele vacature te zien voor mensen met mijn opleiding en werkervaring. De jobbeurzen zijn namelijk overbevolkt door de meer technische vacatures, of de laag- en middengeschoolde functies. Ik vind dat puur tijdverlies voor mezelf. In de tijd dat ik daar rondloop, kan ik nuttiger dingen doen om mezelf aan een job te helpen. En kom niet af dat ik gerust kan solliciteren voor iets "onder mijn niveau". Ik heb dat al meer dan genoeg gedaan, en het antwoord was telkens dat ik "niet aan het profiel voldeed".
![]() |
![]() |
#116 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want zien mensen die niet met de pc kunnen werken het zitten om bijna 30.000 bordjes af te lezen? Je kunt natuurlijk ook gewoon een boek in de werkwinkel leggen waar alle 80000 vacatures van de vdab website in afgedrukt staan. Ze hebben hun boek maar iedere dag aan te passen. Zo moeten mensen ook niet op de computer kijken, ze moeten gewoon dat boek met al die vacatures raadplegen. En dan kunnen ze tenminste iedere dag gaan kijken, en lopen ze niet het risico dat de vacature waarvoor ze in aanmerking komen al ingenomen is op de volgende jobbeurs waar die duizenden bordjes hangen. Het zou trouwens net interessant zijn om hooggeschoolde jobs enkel via de vdab-databank aan te bieden. Wie ze niet kan vinden, is immers zo al incompetent voor de job in kwestie. ![]()
![]() |
![]() |
#117 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar daar zullen ze ook wel niet allemaal op staan, en wie weet zijn sommige wel nep ![]() Morgen is er één voor dienstencheques in de schoonmaaksector. Ze zullen me niet graag zien komen, denk ik, en ik heb bovendien een sollicitatiegesprek morgen. Maar ik wil gerust werkloos op mijn poep zitten wachten op een geschikte jobbeurs als dat moet voor u. Of ik kan gewoon verder brieven en mails schrijven enzo, dan heb ik wellicht een paar jaar eerder een job. ![]()
![]() |
![]() |
#118 |
Banneling
|
![]() Tja, als fonteinen beginnen te spuiten...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Doet me trouwens een beetje denken aan de maildienst van de vdab. Die zouden zogezegd wekelijks een mail sturen met passende vacatures. De eerste was passend. De twee andere waren precies minder passend. Ik ben namelijk geen licentiaat in de chemie, en 240 km reizen per dag was me toch wat veel ![]() Ik heb al drie weken niets meer gehoord van die 'wekelijkse vacaturematching'. De vdab doet zijn werk goed, hoor ![]()
![]() |
![]() |
#120 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() nog een geluk dat jij niet spuit, want volgens mij zijn die etterbuilen van je gevaarlijk. pas op, er zou dan wellicht iets van enige substantie uit u komen.