Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 februari 2007, 21:20   #381
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Als moslim kan je niet verklaren waarom je aanneemt dat Mohammed een profeet is?

Je moet toch een reden hebben om aan te nemen dat de koran, welk een schriftelijke versie zou zijn van Mohammed's eigen woorden, accuraat is of waarheid bevat?
Ik geloof, daar is geen filosofie voor nodig !
Er zijn sommige zaken in onze wereld die bestaan maar je kunt ze niet uitdrukken !
Oud 12 februari 2007, 21:29   #382
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
Ik geloof, daar is geen filosofie voor nodig !
Er zijn sommige zaken in onze wereld die bestaan maar je kunt ze niet uitdrukken !
Dus je kan niet verklaren waarom je aanneemt dat Mohammed een profeeet is, en je vindt dit normaal?

Wat heb je dan gedaan? Op een dag besloten om moslim te worden "for the hell of it"? Je moet toch op zijn minst kunnen verwoorden waarom deze religie en niet bv Hinduisme? Er moet toch ergens een reden zijn waarom je expliciet dit geloof onderschrijft?
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2007, 21:34   #383
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Je zet geen stap totdat je hart daarvoor bereid is, de vrienden van de profeet hebben daar jaren voorgedaan voordat zij bereid waren om de zwaarte van de plicht op hun rug te dragen !
Dus, als ik je goed volg, beste Lincoln, dan reinig ik mezelf met water en zeg ik daarna de getuigenis met m'n volledige hart een ziel (ik getuig dat er geen enkele aanbidder is dan alleen allah , en ik getuig dat Mohammed de gezant van allah is)

Dan ben ik dus moslim.

Indien mjin hart niet bereid is nog verdere stappen te zetten of voorwaarden te vervullen, dan hoef ik dat niet te doen.

Volg ik je goed?

Ben je zeker dat je geen andere voorwaarden vergeten bent? Moet ik bv. de koran niet volledig gelezen hebben? Of moet ik de koran niet regelmatig lezen?

Laatst gewijzigd door Dycore : 12 februari 2007 om 21:35.
Dycore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2007, 21:39   #384
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus je kan niet verklaren waarom je aanneemt dat Mohammed een profeeet is, en je vindt dit normaal?

Wat heb je dan gedaan? Op een dag besloten om moslim te worden "for the hell of it"? Je moet toch op zijn minst kunnen verwoorden waarom deze religie en niet bv Hinduisme? Er moet toch ergens een reden zijn waarom je expliciet dit geloof onderschrijft?
Moest ik het kunnen opbrengen om in iets te geloven ik zou ook het islamisme kiezen. Waarom? Vrouw moet altijd luisteren en anders klop. Zou voor de verandering zalig zijn
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2007, 21:46   #385
Lincoln

Standaard

Citaat:

Je kunt niet naar een feest gaan zonder uitgenodigd te worden door de gastheer !

Onze voorouders hebben zijn roep gehoord, ze hebben de profeet vijandig bestreden maar hoe meer onze voorouders hem bestreden destemeer hij beroemd wordt en destemeer de mensen hem volgden, totdat onze voorouders inzagen dat hun oorlog onterecht was en hopeloos, beslisten zij de hand van de profeet aan te nemen en hem te volgen, maar ze geloofden nog niet!
Nadat ze hem volgden voelden ze zich aangetrokken door een kracht die ze niet kunnen uitdrukken, en tot hun verbazingen besluiten ze "echt" de islaam te aanvaarden als de "ware" religie ! En zo gaven onze voorouders deze godsdienst van generatie tot generatie totdat deze godsdienst ons toekwam en tot heden voelen we nog altijd diezelfde kracht die zij voelden, die nog altijd ons aantrekt !
Ik zeg het , het is een mysterie opzich !

Laatst gewijzigd door Lincoln : 12 februari 2007 om 21:48.
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2007, 21:49   #386
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je kunt niet naar een feest gaan zonder uitgenodigd te worden door de gastheer !

Onze voorouders hebben zijn roep gehoord, ze hebben de profeet vijandig bestreed maar hoe meer onze voorouders hem bestreden destemeer hij beroemd wordt en destemeer de mensen hem volgen, totdat onze onze voorouders inzagen dat hun oorlog ontercht was beslisten zij de hand van de profeet te nemen en hem te volgen,.
Nadat ze hem volgden voelden ze zich aangetrokken door een kracht die ze niet kunnen uitdrukken, en tot hun verbazingen besluiten ze "echt" de islaam te aanvaarden als de "ware" religie ! En zo gaven onze voorouders deze godsdienst van generatie tot generatie totdat deze godsdienst ons toekwam en tot heden voelen we nog altijd diezelfde kracht die zij voelden, die nog altijd ons aantrekt !

Toen ik dit las kwam het volgend liedje in mij op : Gek zijn is gezond...lalalala
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2007, 21:51   #387
Lincoln

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dycore Bekijk bericht
Dus, als ik je goed volg, beste Lincoln, dan reinig ik mezelf met water en zeg ik daarna de getuigenis met m'n volledige hart een ziel (ik getuig dat er geen enkele aanbidder is dan alleen allah , en ik getuig dat Mohammed de gezant van allah is)

Dan ben ik dus moslim.

Indien mjin hart niet bereid is nog verdere stappen te zetten of voorwaarden te vervullen, dan hoef ik dat niet te doen.

Volg ik je goed?

Ben je zeker dat je geen andere voorwaarden vergeten bent? Moet ik bv. de koran niet volledig gelezen hebben? Of moet ik de koran niet regelmatig lezen?
Stappeke per stappeke, men gaat niet naar de hel als men nog niet bid, degene die men aanbidt weet genoeg wat er in het hoofd van de mens draait ! Een kind loopt niet op de eerste dag van zijn geboorte !

Laatst gewijzigd door Lincoln : 12 februari 2007 om 21:55.
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2007, 21:54   #388
Lincoln

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 Bekijk bericht
Toen ik dit las kwam het volgend liedje in mij op : Gek zijn is gezond...lalalala
Oud 12 februari 2007, 22:13   #389
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Onze voorouders hebben zijn roep gehoord, ze hebben de profeet vijandig bestreden maar hoe meer onze voorouders hem bestreden destemeer hij beroemd wordt en destemeer de mensen hem volgden, totdat onze voorouders inzagen dat hun oorlog onterecht was en hopeloos, beslisten zij de hand van de profeet aan te nemen en hem te volgen, maar ze geloofden nog niet!
Vervang 'de profeet' door Hitler of Stalin en 'islaam' door nazisme of communisme, en het plaatje klopt nog.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2007, 22:18   #390
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Stappeke per stappeke, men gaat niet naar de hel als men nog niet bid, degene die men aanbidt weet genoeg wat er in het hoofd van de mens draait ! Een kind loopt niet op de eerste dag van zijn geboorte !
Maar ik volg je dus wel goed? Na de reiniging en de getuigenis, ben ik moslim.
Oud 12 februari 2007, 22:22   #391
Lincoln

Standaard

Citaat:
Om moslim te worden hoef je maar met één zin te spreken, om uit de islaam buiten te komen hoef je maar één zin uit te spreken ! met één zin ga je binnen met één zin ga je buiten !
Oud 12 februari 2007, 22:28   #392
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Om moslim te worden hoef je maar met één zin te spreken, om uit de islaam buiten te komen hoef je maar één zin uit te spreken ! met één zin ga je binnen met één zin ga je buiten !
Dus een sjiiet is een moslim?
Oud 13 februari 2007, 00:10   #393
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Vervang 'de profeet' door Hitler of Stalin en 'islaam' door nazisme of communisme, en het plaatje klopt nog.
Ik dacht net hetzelfde, en eerlijk gezegd maakt het me er niet geruster in....
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Oud 13 februari 2007, 00:13   #394
Amon_Re

Standaard

Citaat:

Wat je volgens mij hier omschrijft is indoctrinatie & oorlogs/machtswellust, geen religie, mystiek of diepgaand geloof.

Ik heb al met veel gelovigen discussie's gevoerd, maar nog nooit hoorde ik zo'n uitspraken, en eerlijk gezegd, het geeft me kippevel
Oud 13 februari 2007, 08:26   #395
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

"You give me goosebumps"
Idd Amon, wat me echter nog meer rillingen bezorgd is de hiervoor ontvankelijke houding van katholieken en zelfs ongelovigen, die de islam beschouwen als een religie met humanitaire doelstelling en tegelijkertijd niet beseffen dat ze zich hiermee als kakelende kippen overleveren aan de maatschappelijke en individuele 'onderwerping', zoals voorgeschreven in de koran dat een heel andere soort van 'godsdiening' is dan pakweg de westerse, die eerder gebaseerd is op liefde, begrip en medelijden, dan de rigoureuze en agressieve dwangmethode die islam in wezen is.
Brrrrr,

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 13 februari 2007 om 08:26.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2007, 09:24   #396
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je moet er wel even op voorhand rekening mee houden dat je nadien niet meer van gedacht kan veranderen.

Eénmaal moslim, altijd moslim: op afvalligheid staat de doodstraf volgens de sharia.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2007, 18:36   #397
ElFlamencoLoco
Minister

ElFlamencoLoco's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lincoln,

Wat met kinderen die uit moslimouders geboren zijn? Zijn zij automatisch moslim? Of worden ook zij dit pas nadat zij de geloofsbelijdenis uitspreken en de verscheidene "stappekes" doormaken?

Kan het dat kinderen van moslims als niet-moslims door het leven gaan?

En wat afvalligheid betreft, meende ik te weten dat de islam eigenlijk niet voorziet in "buitengaan". Volgens sommige strenge stromingen staat daar zelfs de doodstraf op; andere zijn liberaler. Maar officieel voorziet geen enkele stroming in apostase; noch soennitische scholen, noch sji'ieten.

Maar goed, ik kan me vergissen...
ElFlamencoLoco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2007, 18:40   #398
ElFlamencoLoco
Minister

ElFlamencoLoco's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
"You give me goosebumps"
Idd Amon, wat me echter nog meer rillingen bezorgd is de hiervoor ontvankelijke houding van katholieken en zelfs ongelovigen, die de islam beschouwen als een religie met humanitaire doelstelling en tegelijkertijd niet beseffen dat ze zich hiermee als kakelende kippen overleveren aan de maatschappelijke en individuele 'onderwerping', zoals voorgeschreven in de koran dat een heel andere soort van 'godsdiening' is dan pakweg de westerse, die eerder gebaseerd is op liefde, begrip en medelijden, dan de rigoureuze en agressieve dwangmethode die islam in wezen is.
Brrrrr,
Weet je wat mij, katholiek, koude rillingen bezorgd?

Neen, dat weet je niet. En ik wed zelfs dat je het niet wil weten!

Grappig dat je de paradox in je eigen tekst niet ziet. Enerzijds verwijt je de katholieken (en anderen) hun "ontvankelijke houding" - een negatief gegeven - maar anderzijds stel je de "westerse godsdiening" - en dat is o.a. het katholicisme toch? - gelijk aan "liefde, begrip en medelijden", dat toch positieve gegevens zijn.

Ja ik lach, en tegelijkertijd ben ik vervuld van plaatsvervangende schaamte.

Proficiat, faut le faire!
ElFlamencoLoco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2007, 18:46   #399
tomcpp
Banneling

Standaard

Islam voorziet zeker in "buitengaan". De enige uitweg uit islam is de wetenschap dat elke moslim je zal proberen te vermoorden :

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koran 4:88-89
88. Waarom ben je betreffende de huichelaars (in) twee partijen (verdeeld)? God heeft hen neergeslagen wegens hetgeen zij verdienden. Wens je hen te leiden, die God te gronde deed gaan? En voor hen, die God doet dwalen, zul je geen uitweg vinden.

89. Zij wensen dat gij verwerpt, evenals zij hebben verworpen, zodat gij aan hen gelijk zult worden. Neemt derhalve geen vrienden uit hun midden totdat zij voor de zaak van God werken. En indien zij tot vijandschap terugvallen, grijpt hen dan en doodt hen waar gij hen ook vindt; en neemt vriend noch helper uit hun midden.
88 zegt dat mensen die de islam verlaten niet kunnen geholpen worden, en vers 89 heeft het over "terugvallen in vijandschap" t.o.v. allah, over weggaan van islam dus.

"grijpt hen en doodt hen waar gij hen ook vindt"

duidelijk, niet ?
tomcpp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2007, 18:54   #400
Dycore
Banneling

Standaard

Beste Lincoln,

ik heb nog een vraag;

af en toe zie ik op dit forum posts van mensen die de enige waarheid, de islam, proberen te besmeuren en in een negatief daglicht te plaatsen, door middel van verwijzingen naar de koran waarin expleciet tot geweld of moord wordt opgeroepen. Zoals in het berichtje hierboven bv.

Nu is mjin vraag:

Kan jij mij enkele passages uit de bijbel of de thora aanduiden, die gelijkaardig zijn? Maw, staan er in de bijbel of de thora ook verwijzingen naar geweld, overheersing, moord,...?

Als je wil, kan je nu je wraak nemen, en de christenen en joden op dit forum een koekje van eigen deeg geven.
Ik ben benieuwd...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be