Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 februari 2007, 12:46   #6381
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Ik heb al tot vervelens toe uit gelegd dat het woordje 'voordeel' niet hetzelfde is als het woorje 'functie' ook niet als je er 'evolutionair' voor plaatst. Kijk maar in het woordenboek.

Voordelen kunnen namelijk op gehoffen worden door nadelen.

Men stelt dat bijvoorbeeld mannelijke homoseksuele flamingo's beter kunnen voor jongen zorgen doordat zij over een groter territorium kunnen heersen, waar ze hun voedsel halen. Dat is inderdaad een voordeel. Ik ontken dat geensinds.

Maar laten we eerlijk blijven. De eieren die ze uitbroeden hebben ze gestolen van heteroflamingo's en twee vrouwelijke flamingo's beschikken juist over een kleiner territorium.

Alles bij elkaar heffen de voordelen en nadelen elkaar op.

Het zou oneerlijk zijn om enkel ons op de voordelen te fixeren en dat vervolgens een functie van homoseksualiteit te gaan noemen. we moeten sereen blijven.

Ik zei het al eerder;
Als ik vraag naar de functie van onze bloedsomloop, naar de functie van ons spijsverteringstelsel, naar de functie van ons zenuwstelsel, de functie van onze ogen oren noem maar op...

Dat is allemaal geen enkele probleem. Zelfs niet de functie van ons voortplantingstelsel of onze instincten tot zelfbehoud of wat dan ook. Een functie is namelijk heel gemakkelijk te herkennen omdat het iets doet. Kijk naar wat het doet en je hebt de functie te pakken.

Alleen blijkt de functie van homoseksualiteit een enorm probleem te zijn. Zou het niet eerlijker zijn om toe te geven dat het om een foutje gaat. Dat dit niet binnen de bedoeling van de natuur lag, maar dat er iets is misgegaan. Net zoals bij mongolisme autisme, hazenlip en andere aangeboren afwijkingen. Dat is toch geen schande? Perslot van rekening is niemand volmaakt toch?

Volgens jaar zijn we hier nog bezig over die functie van homoseksualiteit. In plaats van de ogen te openen en vast te stellen:

De koning heeft geen kleren aan.

Paulus.
De evolutionaire wetenschappers zeggen dat er voordelen zijn, moest homoseksualiteit weggeëvolueerd zijn. In deze context zijn dat functies, dat hebben anderen je reeds uitgelegd. U moet weten dat een evolutionair voordeel altijd toevallig is, een functie is door evolutie ontstaan. Het heeft een functie, anders is het weggeëvolueerd.

Om maar eens toepasselijk met een spreekwoord te eindigen:
Je hebt een plank voor je kop.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2007, 12:48   #6382
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is deze thread irrelevant, uw deelname eveneens, is het irrelevant om pedofillie te veroordelen, over verkrachtingen mag men ook niks meer zeggen...allemaal irrelavant om daarover te oordelen...

Blijft u erbij dat u bloedserieus bent?

Of mag ik u nogmaals oproepen tot een beetje ernst.

Paulus.
Dit is oordelen in de zin van beoordelen. De levensstijl en dus ook het seksuele leven van iemand beoordelen �*s irrelevant. Het voegt namelijk niets toe aan een discussie. Als we een discussie voeren met gegevens, iets wat niet relatief is, maar feitelijk, dan pas kunnen we op basis van die gegevens oordelen in de zin van oordeel vellen.

Ik ben overigens bloedserieus.
Oud 13 februari 2007, 13:03   #6383
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
De evolutionaire wetenschappers zeggen dat er voordelen zijn, moest homoseksualiteit weggeëvolueerd zijn. In deze context zijn dat functies, dat hebben anderen je reeds uitgelegd. U moet weten dat een evolutionair voordeel altijd toevallig is, een functie is door evolutie ontstaan. Het heeft een functie, anders is het weggeëvolueerd.

Om maar eens toepasselijk met een spreekwoord te eindigen:
Je hebt een plank voor je kop.

Neen.

Er zijn wel meer dingen zonder functie die niet zijn weggeëvolueerd. U gaf zelf als voorbeeld aan; de blindedarm. Ik hoop dat je dat niet ontkent.

Trouwens, en dat moet u toegeven, rekenen de twee wetenschappers op dezelfde manier aan de genetica van homoseksualiteit, als er aan erfelijke ziektes wordt gerekend.

Als u beweert dat fouten en ziektes ook een functie hebben, komen we inderdaad misschien wat dichter bij elkaar. Maar om fouten en ziektes een voordeel te gaan noemen?

Mij lijkt het verschil in betekenis tussen voordeel en functie nogal duidelijk hoor. U bent het die het door elkaar moet halen om iets te bewijzen dat eigenlijk niet gezegd wordt.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2007, 13:05   #6384
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit is oordelen in de zin van beoordelen. De levensstijl en dus ook het seksuele leven van iemand beoordelen �*s irrelevant. Het voegt namelijk niets toe aan een discussie. Als we een discussie voeren met gegevens, iets wat niet relatief is, maar feitelijk, dan pas kunnen we op basis van die gegevens oordelen in de zin van oordeel vellen.

Ik ben overigens bloedserieus.
Ik val hier anders bijna om van het lachen...

Als je het irrelavant vindt, wat doe je hier dan eigenlijk?

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2007, 13:06   #6385
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen.

Er zijn wel meer dingen zonder functie die niet zijn weggeëvolueerd. U gaf zelf als voorbeeld aan; de blindedarm. Ik hoop dat je dat niet ontkent.

Trouwens, en dat moet u toegeven, rekenen de twee wetenschappers op dezelfde manier aan de genetica van homoseksualiteit, als er aan erfelijke ziektes wordt gerekend.

Als u beweert dat fouten en ziektes ook een functie hebben, komen we inderdaad misschien wat dichter bij elkaar. Maar om fouten en ziektes een voordeel te gaan noemen?

Mij lijkt het verschil in betekenis tussen voordeel en functie nogal duidelijk hoor. U bent het die het door elkaar moet halen om iets te bewijzen dat eigenlijk niet gezegd wordt.

Paulus.
Men weet niet wat de functie van de blindedarm is, daarom betekent dat niet dat er geen functie is.
Oud 13 februari 2007, 13:07   #6386
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik val hier anders bijna om van het lachen...

Als je het irrelavant vindt, wat doe je hier dan eigenlijk?

Paulus.
Ik ben liberaal. Ik oordeel niet over mensen, zolang niemand geschaad wordt. U aan de andere kant, doet niets anders dan oordelen. We hebben dus blijkbaar te maken met een hypocriete katholiek.

Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 13 februari 2007 om 13:08.
Oud 13 februari 2007, 18:19   #6387
Truder
Minister-President

Truder's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Truder
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
315 pagina's om vast te stellen dat er *knip*'s zijn die nog niet begrepen hebben wat in de openingspost wordt uitgelegd: het gaat 'em niet om de vraag of we dierengedrag moeten copieren, het gaat em erom dat de moraalriddertjes van deze wereld (zeg maar de Cargustaafs, Paulus, Truders,) etc. zo graag homoseksualiteit als 'tegenatuurlijk' bestempelen, en dat d�*t argument nu degelijk van tafel is geveegd.
Nog geen enkele keer is dit van de tafel geveegd. In uw dromen misschien.
Homofilie verdedigen met "jamaar de dieren doen dat ook" is wel de stomste zet die ik ooit gezien heb. Je zet op dat moment niet allen homo's gelijk met dieren, maar ook dierlijk gedrag met dat van homo's.
Zelfs ik wil die vergelijking niet maken, maar als jij dat uigangspunt wil nemen..... mij niet gelaten. Maar kom niet bleiten dat je het onderspit moet delven. Paulus heeft hier al meer zin voo rationaliteit laten blijken dan al "dierentheorie lovers" samen.
Truder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2007, 18:23   #6388
Truder
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik ben liberaal. Ik oordeel niet over mensen, zolang niemand geschaad wordt. U aan de andere kant, doet niets anders dan oordelen. We hebben dus blijkbaar te maken met een hypocriete katholiek.
Waarom een hypocriete katholiek?
Heb jij ooit wel eens het boek "de weg van de moslim" gelezen?
In de Schaarbeekse winkel Ibn Abbas staan “De weg van de moslim” en “Islamitische richtlijnen” prominent in de rekken, zo schrijft de undercoverjournaliste. “De weg van de moslim” werd door de Nederlandse overheid uit de handel gehaald omdat moslims erin worden aangespoord om joden en ongelovigen te doden en homoseksuelen “met het hoofd naar beneden” van torengebouwen te werpen… Maar in ons land is het nog altijd vrij te koop.
Oud 13 februari 2007, 18:31   #6389
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Pedofielen komen ook in de natuur voor, moordenaars ook...

Wat is dat nu voor een krommen redenering?

Paulus.
Daar gaan we weer en nu gaan we ook al moordenaars beginnen vergelijken met homo's... alles is hier blijkbaar goed om homo's de dieperik in te duwen, alles maar dan ook alles.

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2007, 18:35   #6390
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Truder Bekijk bericht
Waarom een hypocriete katholiek?
Heb jij ooit wel eens het boek "de weg van de moslim" gelezen?
In de Schaarbeekse winkel Ibn Abbas staan “De weg van de moslim” en “Islamitische richtlijnen” prominent in de rekken, zo schrijft de undercoverjournaliste. “De weg van de moslim” werd door de Nederlandse overheid uit de handel gehaald omdat moslims erin worden aangespoord om joden en ongelovigen te doden en homoseksuelen “met het hoofd naar beneden” van torengebouwen te werpen… Maar in ons land is het nog altijd vrij te koop.
Hij is een hypocriete katholiek omdat hij over alles en iedereen oordeelt vanuit zijn geloof, terwijl dat van zijn eigen geloof helemaal niet mag. Gij zult niet oordelen.
Oud 13 februari 2007, 18:43   #6391
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje Bekijk bericht
Daar gaan we weer en nu gaan we ook al moordenaars beginnen vergelijken met homo's... alles is hier blijkbaar goed om homo's de dieperik in te duwen, alles maar dan ook alles.
Niet mee eens,ik aanzie homo zijn als een ziekte(gehandicapte zijn).Ik heb daar erg veel respect voor,het is mijn levenswerk om deze bevolkingsgroep te helpen waar ik kan (het is trouwens mijn beroep geworden 7 jaar geleden)
Oud 13 februari 2007, 18:46   #6392
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Niet mee eens,ik aanzie homo zijn als een ziekte(gehandicapte zijn).Ik heb daar erg veel respect voor,het is mijn levenswerk om deze bevolkingsgroep te helpen waar ik kan (het is trouwens mijn beroep geworden 7 jaar geleden)
Hersenspoelen is uw beroep? (grapje)

Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 13 februari 2007 om 18:46.
Oud 13 februari 2007, 18:46   #6393
Truder
Minister-President

Standaard

Citaat:
Hij is een hypocriete katholiek omdat hij over alles en iedereen oordeelt vanuit zijn geloof, terwijl dat van zijn eigen geloof helemaal niet mag. Gij zult niet oordelen.
En ik dan ik hang geen enkel geloof aan?
Oud 13 februari 2007, 18:47   #6394
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hersenspoelen is uw beroep? (grapje)
Je zou beter het probleem eens leren begrijpen hé (geen grapje)
Oud 13 februari 2007, 18:48   #6395
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En ik dan ik hang geen enkel geloof aan?
U mag oordelen wat u wil, net als Paulus. Of je er verder mee komt, is sterk de vraag.
Oud 13 februari 2007, 18:48   #6396
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Je zou beter het probleem eens leren begrijpen hé (geen grapje)
Welches Problem?
Oud 13 februari 2007, 18:51   #6397
Truder
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje Bekijk bericht
Och Bart begin nu niet weer de zieligaard ui te hangen hé. Jullie zijn begonnen met jezelf met dieren te vergelijken.

Persoonlijk zou ik homo's nooit met dieren vergelijken. Homofilie is gewoon een afwijking meer niet. Net zoals er mensen zijn met het down syndroom. Niets om u over te schamen dus. Iedereen een plaatsje onder de zon dus.
Oud 13 februari 2007, 18:52   #6398
Truder
Minister-President

Standaard

Citaat:
U mag oordelen wat u wil, net als Paulus. Of je er verder mee komt, is sterk de vraag.
Moet ik er verder mee komen?
Er is geen verder, feiten zijn nu eenmaal feiten.
Oud 13 februari 2007, 18:54   #6399
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nog geen enkele keer is dit van de tafel geveegd. In uw dromen misschien.
Homofilie verdedigen met "jamaar de dieren doen dat ook" is wel de stomste zet die ik ooit gezien heb. Je zet op dat moment niet allen homo's gelijk met dieren, maar ook dierlijk gedrag met dat van homo's.
Zelfs ik wil die vergelijking niet maken, maar als jij dat uigangspunt wil nemen..... mij niet gelaten. Maar kom niet bleiten dat je het onderspit moet delven.
Herlees de post van Driewerf waar je op reageerde misschien nog eens rustig, maar dan begrijpend ofzo...

Citaat:
Paulus heeft hier al meer zin voo rationaliteit laten blijken dan al "dierentheorie lovers" samen.

Ik moet wel toegeven dat Paulus ondertussen de openingspost heeft gesnapt (wat hem echter niet verhindert om verder homofobe praat te verkopen, maar soit). Zo ver ben jij duidelijk nog niet.

Laatst gewijzigd door Edina : 13 februari 2007 om 18:55.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2007, 18:56   #6400
Truder
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
bla bla bla......
En nu argumenten aub.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be