Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 februari 2007, 09:32   #1
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard Irakese Sjiitische terroristenleider gevlucht.

Citaat:
.
Irakese Sjiitische leider Moqtada Sadr zou naar Iran gevlucht zijn

De radicale Irakese Sjiitische leider, Moqtada Sadr, die volgens Amerika verantwoordelijk is voor het aanwakkeren van het geweld in Irak, zou het land verlaten hebben en naar Iran gevlucht zijn. Dit meldden enkele Amerikaanse televisiestations.

Sadr zou Irak per auto verlaten hebben en naar Teheran gereden zijn waar hij familie zou hebben. Hij zou vertrokken zijn met leiders uit zijn groepering.

Zijn vertrek valt samen met de aankomst van extra Amerikaanse troepen in Bagdad. Die zijn er door het nieuwe veiligheidsplan van president Bush dat 21.500 soldaten meer naar Irak stuurt.

De partij van Sadr heeft 32 zetels van de 275 in het parlement. Ze maakt ook deel uit van de regering van Eerste Minister Nouri al - Maliki. (belga/hln))
Een grote mond hebben in de media. Arme mensen opfokken en met vrachtwagens naar drukke marktplaatsen sturen om zelfmoord te plegen en honderden vrouwen en kinderen te vermoorden. Daar heeft hij moed voor.

Maar zijn eigen familie leeft veilig in Teheran, en wanneer de grond onder zijn eigen voeten wat heet wordt, dan vlucht hij.

De grote Sjiietische held.

Dat hij naar die andere held, zijn vriend Achmadinnejad in Iran, is gevlucht spreekt boekdelen natuurlijk.
Oud 14 februari 2007, 09:34   #2
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Positief is wel dat het een kentering kan betekenen. Tijd om defintief af te rekenen met die massamoordenaars, en wat rust in Irak terug te brengen. Dit is wat de bevolking wilt, en ook wat het Amerikaans leger tracht te bewerkstelligen.
Oud 14 februari 2007, 09:40   #3
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Interessant dat Moqtada al-Sadr plots wordt omschreven als de man
Citaat:
die volgens Amerika verantwoordelijk is voor het aanwakkeren van het geweld in Irak.
En ik maar geloven dat het de Soennieten waren en maar bepaald 'Al-Ciada in Irak' zoals we telkens (ook van de VS) te horen kregen.

'fin, van de VS is het geweten dat ze sneller van bondgenoten veranderen dan sommigen van onderbroek...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Een grote mond hebben in de media. Arme mensen opfokken en met vrachtwagens naar drukke marktplaatsen sturen om zelfmoord te plegen en honderden vrouwen en kinderen te vermoorden. Daar heeft hij moed voor.
Ik denk dat ook u zich vergist in de verwarrende VS-propaganda: dat soort aanslagen wordt toegeschreven aan Soennieten en 'Al-Ciada in Irak'. Men verwijt de Shiiten vooral kidnappings, martelpraktijken, executies, enz. Vaak in uniform van de politie of veiligheidsdiensten.

Citaat:
Maar zijn eigen familie leeft veilig in Teheran.
Zijn familie woont al zeer lang in Iran. Juist omdat zijn vader onder Saddam werd gedood. Dat is dus niets nieuws.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2007, 09:43   #4
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dit is ... wat het Amerikaans leger tracht te bewerkstelligen.
Denkt u. Omdat ze het in hun propaganda zo stellen.

Maar u stelt zich waarschijnlijk geen enkele vraag bij het feit dat de VS eerst de Soennieten in de verdrukking helpen en vooral hen bestrijden en als het grootste probleem zien, waardoor de Shiitische milities precies aan de macht zijn kunnen komen.

En wat zullen de Soennieten doen nu de VS hun aandacht op de Shiiten richten, denkt u?

Oud 14 februari 2007, 10:25   #5
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Zou kleuterlinks geen steuncomité kunnen inrichten om onze terroristenleider te steunen?
(geld voor wapens opsturen heeft geen zin, omdat hij nu bij de bron zit)...

KL kan hem het beste steunen door op elk forum de VS te bashen...
(maar meer dan dat ze al deden, is natuurlijk haast een onmogelijke opgave)
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2007, 14:22   #6
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Zou kleuterlinks geen steuncomité kunnen inrichten om onze terroristenleider te steunen?
Ik vermoedde al dat het jullie terroristenleider was...

Citaat:
door op elk forum de VS te bashen... (maar meer dan dat ze al deden, is natuurlijk haast een onmogelijke opgave)
Vreemd dat een kritische analyse over de belangrijkste wereldmacht als 'bashen' omschreven wordt, terwijl het systematisch ridiculiseren en bekritiseren van een klein en onbeduidend eilandje dan weer als 'relevant' wordt gezien. De VS zijn veel relevanter in de wereld dan veel andere landen. Vandaar dat ze meer aandacht verdienen en gezien hun eigen uitgangspunten ook een veel kritischer benadering verdienen.

Oud 14 februari 2007, 14:29   #7
exodus
Perm. Vertegenwoordiger VN

exodus's schermafbeelding

Standaard

Wat een professionele foto
Oud 14 februari 2007, 15:11   #8
StevenNr1

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Moqtada Al-Sadr has "not fled" to Iran
Al-Rubaie
KUNA

BAGHDAD, Feb 14 (KUNA) -- Head of the Sadrist Parliamentary bloc, Nassar Al-Rubaie, denied Wednesday reports that the Shiite leader Moqtada Al-Sadr had left for Iran with the implementation of a new security plan in Iraq.

Al-Rubaie stressed to KUNA the leader was still in Iraq, pointing out that it would be normal for Al-Sadr to embark on a regional tour "for he is a prominent figure of much influence regarding the situation in Iraq." "He is now inside Iraq and has left for nowhere," Al-Rubaie said "There is no need for an official statement or a press conference to make the denial." In answer to reports the figure fled in fear for his life in view of new security plans, Al-Rubaie said "the security plan does not target us and we back it." He noted that there was no rift between Al-Sadr and the Iraqi government. "We are now part of the political process," he stressed.

Al-Rubaie also said the Iraqi military had the right to stem any form of armament or armed action and confiscate any weapons.

"We back this, and we have made it known before the (Iraqi) Prime Minister and the Parliament as Sadrist representatives." ABC Television had reported that Al-Sadr "fled" to Iran for what it claimed to be fears he might be targeted by American attacks, besides worries over his safety in view of rift amid the Sadrist ranks.

There is no such rift and Al-Sadrists are unified; no part in their ranks opposes the security plan, Al-Rubaie said.
Bron: Uruknet.info

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Wat een professionele foto

Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 14 februari 2007 om 15:11.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2007, 15:40   #9
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
blablabla
Alles wat de Amerikanen doen of zeggen is pure propaganda.

De laffe moordpartijen gepleegd door de moslims op de moslims wordt verklaard en begrepen, en hun laffe leiders worden zelfs vrijgepleit (gesteund?).

We kennen je inderdaad zo.
Oud 14 februari 2007, 15:40   #10
Enter
Parlementslid

Enter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Maar zijn eigen familie leeft veilig in Teheran, en wanneer de grond onder zijn eigen voeten wat heet wordt, dan vlucht hij.

Dat hij naar die andere held, zijn vriend Achmadinnejad in Iran, is gevlucht spreekt boekdelen natuurlijk.
En daarom vind ik dat deze idioot en die idioot in het Witte Huis veel met elkaar gemeen hebben.
Enter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2007, 15:54   #11
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Alles wat de Amerikanen doen of zeggen is pure propaganda.
Natuurlijk niet. Heel veel Amerikanen zeggen heel veel interessante en waarheidsgetrouwe zaken. Maar ik hecht weinig geloof aan wat een oorlogvoerende propagandamachine me voorhoudt.

Wat Moqtada betreft, lijkt het in ieder geval op een hoax of een leugen. Interessant om weten waar ABC haar nieuws vandaan haalde.

Citaat:
De laffe moordpartijen gepleegd door de moslims op de moslims wordt verklaard en begrepen
Als er een onderscheid bestaat tussen de praktijken van de Soennieten en die van de Shiiten, dan mag dat onderscheid toch gezegd en geduid worden? Of hebt u liever dat we alles en iedereen op één hoopje gooien?

Citaat:
en hun laffe leiders worden zelfs vrijgepleit (gesteund?).
Ik steun absoluut het Irakese verzet. Ik ondersteun niet alle acties en alle daden die in naam of onder het mom van dat verzet gebeuren, maar ik verdedig absoluut het recht van Irakezen om 'by any means necessary' de illegale bezetter van hun grondgebied te verdrijven.
Ik heb mijn voorkeuren wat praktijk en ideologie betreft en het is geen geheim dat ik niet bepaald voorstander ben van reactionaire en religieus geïnspireerde politiek. De gelijkenissen tussen de reactionaire godsdienstwaanzinnigen in Irak, Afghanistan, Iran en het Vaticaan, de VS of Alexandra Coolen zijn me wat dat betreft te opvallend.

Oud 14 februari 2007, 16:03   #12
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik steun absoluut het Irakese verzet.
Dat weten we dan ook weeral.

Citaat:
Ik ondersteun niet alle acties en alle daden die in naam of onder het mom van dat verzet gebeuren, maar ik verdedig absoluut het recht van Irakezen om 'by any means necessary' de illegale bezetter van hun grondgebied te verdrijven.
Een contradictie in terminis.

Want hoe je het draait of keert, jouw vrienden van het Irakees 'verzet' hebben vooral als "necessary means" gevonden :
1) het dagelijks opblazen van zoveel mogelijk eigen burgers op drukke marktplaatsen, vrouwen en kinderen inclusief.
2) het dagelijks ontvoeren, folteren en kelen van tientallen jonge Irakezen die een eerlijke job zoeken bij de politie.
3) het ophouden van gewone autobussen, iedereen doen uitstappen, en één voor één doodschieten.

Jouw vrienden van het "verzet" zijn ondertussen schuldig aan wat vrij pertinent een serieuze massamoord tegen weerloze burgers kan worden genoemd.

Tot zover de helden die jij steunt.
Oud 14 februari 2007, 16:16   #13
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Een contradictie in terminis.

jouw vrienden van het Irakees 'verzet' hebben vooral als "necessary means" gevonden :
1) het dagelijks opblazen van zoveel mogelijk eigen burgers op drukke marktplaatsen, vrouwen en kinderen inclusief.
2) het dagelijks ontvoeren, folteren en kelen van tientallen jonge Irakezen die een eerlijke job zoeken bij de politie.
3) het ophouden van gewone autobussen, iedereen doen uitstappen, en één voor één doodschieten.

Jouw vrienden van het "verzet" zijn ondertussen schuldig aan wat vrij pertinent een serieuze massamoord tegen weerloze burgers kan worden genoemd.
De praktijk en de voorbeelden die je aanhaalt worden vooral toegepast door de godsdienstwaanzinnige gekken die nu net niet mijn vrienden zijn. Ik dacht dat ik daar duidelijk in was. Indien niet: Ik voel meer sympathie voor zij die de helicopters uit de lucht plukken, Amerikanen in hinderlagen lokken, konvooien aanvallen, met sluipschutters VS-soldaten omleggen, bases beschieten, enz.

Het opblazen van onschuldige burgers, het executeren op basis van sectaire en dus godsdienstwaanzinnige argumenten lijkt me bepaald niet efficiënt als strategie.

Trouwens: u schrijft zelf een contraditio in terminis:

Citaat:
een eerlijke job zoeken bij de politie.
Dat is zoiets als massavernietigingswapens zoeken in Irak.

Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 14 februari 2007 om 16:35.
Oud 14 februari 2007, 16:31   #14
StevenNr1

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De laffe moordpartijen gepleegd door de moslims op de moslims wordt verklaard en begrepen, en hun laffe leiders worden zelfs vrijgepleit (gesteund?).
?
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2007, 16:33   #15
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

daar zit ie goed
Oud 14 februari 2007, 16:35   #16
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
?
Is er hier iemand die de waarheid in twijfel trekt?
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2007, 16:35   #17
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door garfield Bekijk bericht
daar zit ie goed
Hij zit er klaarblijkelijk helemaal niet. 't Is propaganda ...

Oud 14 februari 2007, 16:47   #18
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hij zit er klaarblijkelijk helemaal niet. 't Is propaganda ...
There are no americans in Bagdad
Oud 14 februari 2007, 16:53   #19
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door garfield Bekijk bericht
There are no americans in Bagdad
Maakt u een onderscheid tussen VS-propaganda en Shiitische propaganda? Ik niet: propaganda is propaganda.

Weet u waar Moqtada zit? Ik ook niet.

Oud 14 februari 2007, 17:07   #20
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Die man is inderdaad een held, en zijn vader en broer zijn gevallen in de strijd tegen massamoordenaar Saddam, toen die nog financieel en militair gesteund werd door uw vriendje Rumsfeld en de corrupte kliek van uw idool Reagan.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.

Laatst gewijzigd door Kallikles : 14 februari 2007 om 17:08.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be