Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Links
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Links Dit forum is voorbestemd voor een beperkte groep die wil discussieren rond linkse thema's.
Om deel te nemen aan de discussies moet u zich hier aanmelden.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 februari 2007, 20:28   #181
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Proletariër Bekijk bericht
altijd leuk om te zien dat er toch iemand zich geroepen voelt om te zeggen wat een ander moet doen.
U had het over de LSP'ers die zeiden dat Pelgrim de libertariërs onmiddellijk moest uitsluiten?
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2007, 22:22   #182
Desiderius
Minister-President

Desiderius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Proletariër Bekijk bericht
maar ze mogen er niet op wijzen dat libertariërs helemaal niet links zijn?
Cool down, Proletariër... Waarom wordt hier zo vaak gediscussieerd op het randje van het bitsige af? Da's toch nergens voor nodig?

Kijk, ik zou zelfs heel graag eens horen waarom je libertariërs expliciet niet tot het 'linkse' kamp rekent. Rustig, onderbouwd en liefst vanuit een politieke (of ideologische) visie die een beetje actueel is i.p.v. terug te moeten grijpen naar die duffe historiek (annex lijsten verstofte auteurs waarvan ik er toch maar een handjevol heb geraadpleegd).

Ik noem mezelf ook helemaal niet 'links', maar evenmin 'rechts'. Terwijl dat laatste ons wel in de schoenen wordt geschoven. Als ik het zinvol vind om hier af en toe eens een postje te plaatsen, dan is het net omdat ik hoop dat er een klein beetje openheid en bereidheid bestaat om ideeën heen en weer te kaatsen. Ik doe dat niet om 'te winnen' of om wie dan ook 'te overtuigen' van e.e.a. Ben best wel bewust dat we daarvoor ideologisch te ver uit elkaar liggen. Maar het kan een boeiende oefening zijn... Je bent overigens toch nooit verplicht om te reageren, laat staan je te ergeren?

Zoals ik al eerder stelde, ik voel me verhoudingsgewijs een stuk minder thuis bij 'rechts' omdat daar -en nu laat ik de eufemismen even achterwege- nogal wat gebruld en gebrald wordt door mensen wiens schedeldikte niet toelaat een grote herseninhoud te herbergen. En dan vind ik elke poging om iets dieper door te bomen al bij voorbaat een oefening paarlen voor de zwijntjes gooien.

Ik sta er anderzijds wel enigzins verbaasd over dat hier toch ook de nodige 'zure' reacties te rapen vallen. Ik d�*cht dat het doel van een discussieforum in de eerste plaats toch de uitwisseling van ideeën en opinies was, eerder dan in een kringetje rond het kampvuur eensgezind wat te zitten ja-knikken en elkaar te imponeren met een grote encyclopedische kennis.

Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2007, 23:07   #183
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Bekijk bericht
Kijk, ik zou zelfs heel graag eens horen waarom je libertariërs expliciet niet tot het 'linkse' kamp rekent. Rustig, onderbouwd en liefst vanuit een politieke (of ideologische) visie die een beetje actueel is i.p.v. terug te moeten grijpen naar die duffe historiek (annex lijsten verstofte auteurs waarvan ik er toch maar een handjevol heb geraadpleegd).

Ik noem mezelf ook helemaal niet 'links', maar evenmin 'rechts'. Terwijl dat laatste ons wel in de schoenen wordt geschoven. Als ik het zinvol vind om hier af en toe eens een postje te plaatsen, dan is het net omdat ik hoop dat er een klein beetje openheid en bereidheid bestaat om ideeën heen en weer te kaatsen. Ik doe dat niet om 'te winnen' of om wie dan ook 'te overtuigen' van e.e.a. Ben best wel bewust dat we daarvoor ideologisch te ver uit elkaar liggen. Maar het kan een boeiende oefening zijn... Je bent overigens toch nooit verplicht om te reageren, laat staan je te ergeren?

Zoals ik al eerder stelde, ik voel me verhoudingsgewijs een stuk minder thuis bij 'rechts' omdat daar -en nu laat ik de eufemismen even achterwege- nogal wat gebruld en gebrald wordt door mensen wiens schedeldikte niet toelaat een grote herseninhoud te herbergen. En dan vind ik elke poging om iets dieper door te bomen al bij voorbaat een oefening paarlen voor de zwijntjes gooien.

If Liberalism is the philosophy of hope in a competitive period when capitalism is going up, Fascism is the philosophy of despair of the same elements now harnessed to the chariot of industrial imperialism. Class roots being the same, mutual connections cannot be far apart.
Albert Weisbord - The dissolution of liberalism

Ik vond dit antwoord meer dan genoeg, hopelijk snap je het na al die pagina's nu wel waarom we je allesbehalve "niet-rechts" vinden.
Oud 15 februari 2007, 23:33   #184
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Jonas Elossov's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Ik vond dit antwoord meer dan genoeg, hopelijk snap je het na al die pagina's nu wel waarom we je allesbehalve "niet-rechts" vinden.
Ah, oef; ik begon al te denken dat we hier alleen waren als linksen...

De laatste tijd heb ik de indruk dat hier meer niet-linksen zijn dan linksen.
Oud 15 februari 2007, 23:38   #185
Desiderius
Minister-President

Standaard

Citaat:
If Liberalism is the philosophy of hope in a competitive period when capitalism is going up, Fascism is the philosophy of despair of the same elements now harnessed to the chariot of industrial imperialism. Class roots being the same, mutual connections cannot be far apart.
Albert Weisbord - The dissolution of liberalism

En nu eens in een samenhangende redenering i.p.v. de zoveelste stelling uit de zoveelste vergelende stellingenbrouwerij. Dat van die 'mutual connections' is ronduit lachwekkend trouwens. Er is nauwelijks een grotere tegenstelling te vinden dan die tussen het fascisme en het libertarisme.

Better luck next time... En doe eens een effort om zelf tot een samenhangend antwoord te komen. Het wordt heus wel geapprecieerd hoor.

ps. die 'we' in je laatste zin... pluralis majestatis?

Laatst gewijzigd door Desiderius : 15 februari 2007 om 23:39.
Oud 15 februari 2007, 23:41   #186
Desiderius
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov Bekijk bericht

Kumbaya to you too, Jonas.

If it makes you feel any better...

Oud 15 februari 2007, 23:46   #187
Praetorian

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Standaard

Citaat:

Ik heb meer dan voldoende tegenargumenten aan die kerels gegeven, ik heb geen idee waarom ze blijven doorneuten.
Enige wat ze nu nog doen, is moraliserend gebazel over metafysische concepten waardoor zou moeten blijken dat libertarisch denken een soort van Rousseauiaans walhalla is voor de kapitalist elk in ons. Het begint gewoonweg te vervelen, vermits onder kapitalisme je zowel hun vorm als fascisme kan hebben. Beide vormen van kapitalisme beschermen de eigendomsrechten, beide vormen ondersteunen de accumulatie van kapitaal, etc...

Laatst gewijzigd door Praetorian : 15 februari 2007 om 23:48.
Praetorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2007, 23:55   #188
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

kijk de ledenlijst er dan maar eens op na. Het is niet omdat iets niet in uw kraam past dat het niet links meer is eh.

Ik kan er niks aan doen als de helft van de linkiewinkies hier schijtluizen zijn. En zeg niet dat het niet waar is eh, want als de liberalen kritische vragen gaan stellen blijken die 'communisten' plots spoorloos te zijn en sta ik er steevast zowat alleen voor.

Laatst gewijzigd door Pelgrim : 15 februari 2007 om 23:57.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2007, 23:55   #189
Desiderius
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik heb meer dan voldoende tegenargumenten aan die kerels gegeven, ik heb geen idee waarom ze blijven doorneuten.
Enige wat ze nu nog doen, is moraliserend gebazel over metafysische concepten waardoor zou moeten blijken dat libertarisch denken een soort van Rousseauiaans walhalla is voor de kapitalist elk in ons. Het begint gewoonweg te vervelen, vermits onder kapitalisme je zowel hun vorm als fascisme kan hebben. Beide vormen van kapitalisme beschermen de eigendomsrechten, beide vormen ondersteunen de accumulatie van kapitaal, etc...
Ik heb veel citaatjes en gezwollen retoriek (meestal een teken van inhoudsloosheid) gelezen, maar bitter weinig snijdende argumenten. De redenering die je hier opzet, is ronduit hilarisch te noemen. Wanneer heb jij trouwens je definitieboekje nog eens opengeslagen? Ik bedoel: een écht definitieboekje, niet dat stellingengebral dat je tot dusver hebt zitten etaleren?

Ik vind het triest dat je hier niet verder komt dat wat -grotendeels gruwelijk gedateerde- citaatjes over-en-weer te slingeren. En dat meen in in alle oprechtheid. Je doet het voorkomen alsof je 'linkse denken' is vastgelopen in de kille, klamme modder van het begin van vorige eeuw.

Oud 16 februari 2007, 00:00   #190
Desiderius
Minister-President

Standaard

Trouwens, maak van deze topic gerust een poll; een soort referendum als je wil: iedereen die ons (of mij in het bijzonder, ik wil gerust martelaartje spelen) eruit wil flikkeren, mag z'n stem uitbrengen. 50% quorum en 50%+1 meerderheid. Ik zal me met plezier neerleggen bij de eindscore.

Kan je meteen eens etaleren hoe het gesteld is met je openheid van geest.

Oud 16 februari 2007, 00:00   #191
Praetorian

Standaard

Als ons denken dan toch zo klam en steriel is, waarom zie ik dan elke poging om de marxistische politieke economie te ontkrachten mislukken? Als er 1 iemand is die totaal luchtledig aan het zwansen is, dan ben jij het wel. Wat moet ik doen om jou tevreden te stellen, mij betrekken in jouw moralistisch mijnenveld en elke machtspolitiek afdoen als iets "stouts"?
Grow up, will ya.
Oud 16 februari 2007, 00:06   #192
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Trouwens, maak van deze topic gerust een poll;
toch niet.

Ik duld hier geen democratie.

Laatst gewijzigd door Pelgrim : 16 februari 2007 om 00:06.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2007, 00:07   #193
Desiderius
Minister-President

Standaard

Citaat:
Als ons denken dan toch zo klam en steriel is, waarom zie ik dan elke poging om de marxistische politieke economie te ontkrachten mislukken? Als er 1 iemand is die totaal luchtledig aan het zwansen is, dan ben jij het wel. Wat moet ik doen om jou tevreden te stellen, mij betrekken in jouw moralistisch mijnenveld en elke machtspolitiek afdoen als iets "stouts"?
Grow up, will ya.
Bij mijn weten heb ik zelfs nog geen enkele poging ondernomen om die fameuze marxistische politieke economie te ontkrachten. En als het 'klam en steriel' overkomt, dan heeft dat grotendeels te maken met de manier waarop jij het hier zit te trompetteren in een stijl die een muffigheid uitademt die ik buiten de archieven van de Albertina maar zelden heb mogen opsnuiven. Lees het gerust eens na: moet dat een actuele en maatschappijkritische visie voorstellen? Tijd om de teletijdmachine eens op te zoeken, écht doen hoor...

Bovendien besef je overduidelijk niet dat er niks, maar dan ook niks moralistisch zit in 'mijn' (je doet me teveel eer aan, echt) mijnenveld. Ik begin zowaar te betwijfelen of jij wel weet waar je het over hebt.

Laatst gewijzigd door Desiderius : 16 februari 2007 om 00:09.
Oud 16 februari 2007, 00:08   #194
Desiderius
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
toch niet.

D�*t was me al langer duidelijk.

Oud 16 februari 2007, 00:10   #195
Praetorian

Standaard

Citaat:
toch niet.

Oei oei, en mijn naam staat vermeld naast de jouwe in SFL-Verslagboek. Nu ben ik ook gebrandmerkt als antidemocraat. : <
Oud 16 februari 2007, 00:16   #196
Praetorian

Standaard

Citaat:
Bovendien besef je overduidelijk niet dat er niks, maar dan ook niks moralistisch zit in 'mijn' (je doet me teveel eer aan, echt) mijnenveld. Ik begin zowaar te betwijfelen of jij wel weet waar je het over hebt.
Mijn punt is bewezen.
Allez, ik zal je laten in jouw moralistisch torentje, je kan dan nog elders op het forum mensen lastig vallen over hoe groot de vijandigheid van de marxisten toch wel is tegenover die arme vrijheidslievende libertariërs, hoe onbegrepen jouw ideaal van vrijwillige en wederzijdse marktrelaties tussen personen wel zijn.

Laatst gewijzigd door Praetorian : 16 februari 2007 om 00:16.
Praetorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2007, 06:47   #197
Proletariër
Minister-President

Proletariër's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
toch niet.

Pelgrim gaat eindelijk in gang schieten
Proletariër is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2007, 09:23   #198
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik kan er niks aan doen als de helft van de linkiewinkies hier schijtluizen zijn. En zeg niet dat het niet waar is eh, want als de liberalen kritische vragen gaan stellen blijken die 'communisten' plots spoorloos te zijn en sta ik er steevast zowat alleen voor.
Ik doe dat niet uit principe. Dit sub-forum dient daar niet voor, als ik op liberale fantasten antwoord doe ik dat op andere subfora. Die discussies horen niet thuis int subforum links.
Oud 16 februari 2007, 12:45   #199
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
kijk de ledenlijst er dan maar eens op na. Het is niet omdat iets niet in uw kraam past dat het niet links meer is eh.

Gebruik mij als bindmiddel. Ik ben links-liberaal.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2007, 13:26   #200
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Gebruik mij als bindmiddel. Ik ben links-liberaal.
Links-liberale zijn dan ook links en hebben hun plaats hier op dit forum. Mensen die echter stellen dat de VLD geen rechtse partij is die de belangen van het kapitaal verdedigt, kan men echter bezwaarlijk links noemen.

Ik kan best begrijpen dat sommige liberalen wat verward zijn sinds dat de VLD onder slangen zichzelf nu "progressief" noemt, maar dat wil echter nog niet zeggen dat ze d�*�*rom links zijn.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be