![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het is immoreel om vrouwen te dwingen ongewenste kinderen op de wereld te zetten. Ik heb geen zin om hier weer maar eens verder op in te gaan, zie een eerdere post hierover dus.
Laatst gewijzigd door Edina : 16 februari 2007 om 14:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#25 |
Gouverneur
|
![]() Kijk eens aan... Zoveel te beter, natuurlijk. (Edit: van dat terugbetaald krijgen, hè)
Laatst gewijzigd door Ozymandias : 16 februari 2007 om 14:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() (maar hiervoor zal ik er ook wel een paar op mijn dak krijgen zeker?)
![]() |
![]() |
#29 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik, persoonlijk, had het FUBAR genoemd, moest ik niet begrijpen of geloven wat er staat. Groeten ps: de cijfers liegen er niet om, de mensen daarentegen des te liever ![]()
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Nee,je kan niet indruisen tegen het partijbestuur van het VB,en die zijn tegen abortus,dus Jurgen79 zoek maar een andere partij hé
![]() |
![]() |
#31 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Progressie betekent vooruitgang dewelke doorgaans tot stand komt middels verandering. Deze verandering kan enkel optreden bij gewijzigde omstandigheden. Zo kan moeilijk gesteld worden dat de bv. de PS een progressieve partij is. Integendeel, de PS wil net het huidige staatsbestel en de huidige politieke verhoudingen zo min mogelijk wijzen daar zij er heel veel voordeel uit halen. In die mate is de PS dus een conservatieve partij terwijl sommigen er blijkbaar nogal blind van uitgaan dat de PS, omwille van het zogeheten 'links' karakter ervan, sowieso progressief is. Hierbij wil ik niet zeggen dat ik het VB als progressief beschouw. Het is eerder een soort 'regressieve' partij dewelke wil terugkeren naar een hoop oubollige waarden en normen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
|
![]() Even wat meer info:
Budget: 17,000 abortussen @ 3000 Euro @ 1/3 terugbetaling = 17 Miljoen Euro. Aantal abortussen: Licht stijgende trend, maar vrij constant sinds invoering. (Tussen 13,000 en 17,000 sinds invoering nieuwe wet) Tov aantal geboorten: 13% van zwangerschappen wordt geaborteerd. Conclusie: 1/3e terugbetaling van 17,000 gevallen maakt budgettair weinig uit voor de sociale zekerheid, en 1/3e terugbetaling laten wegvallen gaat ook geen reet veranderen aan het aantal gevallen, als je 2/3e kan betalen, kan je ook de hele factuur betalen. Het enige probleem dat je kan vaststellen is dat 13% van het aantal zwangerschappen op die manier wordt afgebroken. Dit gaat (subjectief) ver boven het wanneer-absoluut-nodig argument dat vaak gemaakt wordt. Het lijkt, binnen deze cijfers, aangewezen om aan preventie te doen aangaande alternatieven. De rest gaat weinig uitmaken. Bronnen: geboortecijfers: http://www.statbel.fgov.be/figures/d22_nl.asp abortuscijfers: http://aps.vlaanderen.be/statistiek/...08_abortus.htm kost procedure: http://www.h.v.bewoner.antwerpen.be/...ex_abortus.htm
![]() |
#33 |
|
![]() Me dunkt dat het moreel / immoreel standpunt relevant is, maar weinig toepasselijk aangezien het artikel zich bezighoudt binnen een wettelijk kader. Ironisch genoeg zou de data die gehekeld wordt niet voorhanden zijn moesten die abortusen illegaal plaatsvinden.
We zitten met een relatief jonge wet, die mits politieke wet nog herroepen kan worden. Het lijkt me dan ook, voor beide kanten in de ideologische discussie, interessanter naar de gegevens zelf te kijken, zodat de argumentatie concreter wordt. Het raciaal opsplitsen van de gevallen is een interessant gegeven dat bijdraagt aan bovenstaande analyse (zie mijn post hierboven). Ik had graag wat verdere opsplitsing gezien naar andere bevolkingsgroepen zodat je traits kan gaan vergelijken en root cause analysis doen. In de VS, waar dit debat al langer aan de gang is, heeft men meer statistiche gegevens: http://www.abortionfacts.com/statistics/statistics.asp Ik vind het echter nogal moeilijk om kwa abortus te gaan vergelijken tussen de VS en Belgie omdat de culturele verschillen op dat gebied nogal groot zijn tussen de twee landen.
![]() |
#34 | |
|
![]() Citaat:
Ik weet niet of je weet hoe het er aan toe gaat bij illegalen ( groot aantal van de abortusonderganers dus). Die gaan naar een ocmw kliniek die verplicht is om de zorgen te verstrekken. Die ilegalen hebben geen geld om te betalen (officieel toch niet) dus wie betaalt de factuur ? Niemand. Maar de mensen die hun werk gedaan hebben moeten wel betaald worden. Wie betaalt deze mensen ? Juist: ik, gij, hij, wij.. iedereen behalve... de illegalen. Die betalen niets.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#36 |
|
![]() Niet als het op betalen van de rekening aankomt. Daarjuist hoorde ik op de radio zeggen dat de meerderheid van die allochtonen illegaal of asielzoeker waren. Dus hier speelt het wel een rol.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! Laatst gewijzigd door Tegendradigaard : 16 februari 2007 om 15:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
|
![]() Citaat:
Er zijn no doubt culturele verschillen tussen die bevolkingsgroepen, maar het lijkt me evident dat die 300K niet kan verantwoordelijk zijn voor het merendeel. Vandaar mijn conclusie over dat radiobericht.
![]() |
![]() |
#38 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
|
![]() Citaat:
Als ge echt zo solidair zijt als ge wilt dan moogt ge een 1000 euro aan mij geven deze maand. Ik zal U dankbaar zijn. Ik zal U zelfs niet in uw gezicht spuwen.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |