Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Wie wordt het voor jou in 2007?
PVDA 7 4,19%
CAP 13 7,78%
Groen! 8 4,79%
SP.a-Spirit 10 5,99%
VLD 13 7,78%
CD&V-N-VA 19 11,38%
VLOTT 0 0%
Lijst Dedecker 15 8,98%
Vlaams Belang 82 49,10%
Aantal stemmers: 167. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 16 februari 2007, 14:45   #301
Patrik
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luc Bekaert Bekijk bericht
Wie een beetje zijn geschiedenis kent , weet dat het dank zij CD&V is dat er deelstaten zijn en dat Vlaanderen een eigen parlement heeft.En dat Vlaanderen voor de bevoegdheden die het al heeft relatief goed wordt bestuurd volgens het adagium van zijn eerste minister-president "wat we zelf doen , doen we beter".
De schrewers aan de kant hebben zelf nog nooit iets gerealiseerd .
En geloof me , CD&V-NVA gaan ervoor zorgen dat BHV zonder al te grote prijs wordt gesplitst....

Waarom een prijs?
De huidige toestand is ongrondwettelijk bevonden!
Patrik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2007, 14:59   #302
Luc Bekaert
Gouverneur

Luc Bekaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Hans zal er niet mee akkoord gaan dat het dankzij belgicisten was dat er deelstaten zijn gekomen, hoor. Ook al ontkent de bub het bestaan van de deelstaat Vlaanderen, toch waren de Vlaams-nationalisten de grote schuldigen voor deze splitsing van hun unitaire gedrocht.

Verder zal ik inkaderen dat de CD&V-NV-A er deze keer (en met dezelfde regeringspartners als ze vandaag al op Vlaams niveau hebben) wél in zal slagen om een ongrondwettelijke kieskring 'zonder al te grote prijs' te splitsen.

'Niet al te groot' klinkt immers hetzelfde als ' wel groot maar niet té'..;
En vermits zelfs d�*t voor interpretatie vatbaar is, en het verleden bewezen heeft hoe 'ruim' de tsjeven in het interpreteren zijn.....
Tjeven zijn minder ruim in het interpreteren dan u denkt ...ik bedoelde wel degelijk omzeggens gene prijs .
VB is de grootste partij van Vlaanderen : hebben zij misschien BHV gesplitst of zullen zij het doen ? Uiteindelijk is een stem voor het VB bij de volgende verkiezingen een stem voor voortzetting van de paarse coalitie: veel bevoegdheidsoverdracht of een correcte splitsing van BHV moet je dan niet verwachten .
Dat wil niet zeggen dat ik beweer nooit voor het VB te zullen stemmen ...al hou ik meer van een inclusiever nationalisme en ben ik geen radicale separatist ; Maar elke politieke positie is een voorwaardelijke: indien BHV niet wordt gesplitst en er geen ernstige staatshervorming komt, ondanks het feit dat CD&V en NVA de grootste zouden zijn en dus het initiatief hebben , zal ik bij de daaropvolgende verkiezingen (2009) toch VB stemmen
Maar bij de eerstvolgende verkiezingen vergroot een stem voor het VB de kans dat er weinig of geen staatshervorming komt of ene in de verkeerde richting en dat BHV niet gesplitst zal worden of enkel tegen een grote prijs nl : onherroepelijk gebiedsverlies voor Vlaanderen of ferme uitbreiding van faciliteiten in Vlaanderen . Ik roep elke bewuste vlaming op om paars te breken , helaas is een stem voor het VB hierbij van weinig nut .

Laatst gewijzigd door Luc Bekaert : 16 februari 2007 om 15:03.
Luc Bekaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2007, 15:01   #303
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik roep elke bewuste vlaming op om paars te breken , helaas is een stem voor het VB hierbij van weinig nut.
Je bedoelt dat het kartel zich uitdrukkelijk engageert om paars niet te depanneren?
Oud 16 februari 2007, 15:08   #304
Luc Bekaert
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Je bedoelt dat het kartel zich uitdrukkelijk engageert om paars niet te depanneren?
Neen , ik bedoel dat als CDV -NVA electoraal sterk genoeg staan , ze een redelijk grote staatshervorming plus een splitsing van BHV zullen kunnen realiseren .
Als het op depanneren aankomt zullen SPA en VLD voor Groen kiezen : Verhofstadt heeft deze eventualiteit reeds in zijn discours ingebouwd...
Hij rekent op een paars-groene coalitie....
Oud 16 februari 2007, 15:31   #305
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen , ik bedoel dat als CDV -NVA electoraal sterk genoeg staan , ze een redelijk grote staatshervorming plus een splitsing van BHV zullen kunnen realiseren .
Als het op depanneren aankomt zullen SPA en VLD voor Groen kiezen : Verhofstadt heeft deze eventualiteit reeds in zijn discours ingebouwd...

Dan is er duidelijk werk aan de winkel voor de VRT en consoorten...groen hier, groen daar, zo leeft een groene mandataris, zo haalt hij/zij de kinderen van de school, kijk wat een leuke groene jongen, als het van groen afhangt..., groen is leuk, groen is verdraagzaam (allez je weet wel), groen op de laatste show, groen denkt er zo over, groene Gijsels de redder van..., als we groen niet hadden dan..., groen in morgen beter, groen in het parlement, groen op de fiets, groen bevalt, groen adopteert,groen daarentegen, groen doet je goed, groen voor gezondheid, groen voor solidariteit (behalve voor...allez dat weten we wel maar alla), groen is politiek correct, onder groen geen misdaad, onder groen geen stress, onder groen moet niemand werken, onder groen moet iedereen onthaasten, groen, groen, groen......

tja...we gaan nog leuke journalistieke maanden tegemoet...
Oud 16 februari 2007, 15:35   #306
Luc Bekaert
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrik Bekijk bericht
Waarom een prijs?
De huidige toestand is ongrondwettelijk bevonden!
Daar heeft u gelijk in , maar zolang je geen meerderheid hebt voor een onafhankelijk Vlaanderen , zal de splitsing van BHV in een groter geheel van maatregelen worden opgenomen , waar zeker ook wat franstalige verlangens , ik denk vooral weer aan geld voor Brussel of het laten voortbestaan van bepaalde geldstromen , of eventueel zelfs het herfederaliseren van kleine symboolbevoegdheden ,zullen opgenomen zijn.
Als je dus op basis van een onderhandeling een staatshervorming moet realiseren en zolang er geen meerderheid is voor een onafhankelijk Vlaanderen kan je niet anders, moet je de tegenstrevers ook iets gunnen , al is het maar symbolisch ... Als drukkingsmiddel kunnen de vlaamse partijen afspreken dat ze dreigen BHV te zullen splitsen in het parlement , vlaamse minderheid tegen franstalige minderheid , maar tot nu toe hebben SPA en VLD deze strategie altijd afgewezen ....Nog een reden om alles op alles te zetten op het breken van paars en op het vermijden van paars-groen.

Belangrijk zijn de principes die oa Hugo Schiltz bij staatshervormingen in acht probeerde te nemen
1,Geen maatregelen die verdere hervormingen in de toekomst zouden beletten ;
2,Geen 'onaanvaardbare' prijs
3,de resultante van de maatregelen is een stap vooruit.

Laatst gewijzigd door Luc Bekaert : 16 februari 2007 om 15:46.
Oud 16 februari 2007, 15:37   #307
Luc Bekaert
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Dan is er duidelijk werk aan de winkel voor de VRT en consoorten...groen hier, groen daar, zo leeft een groene mandataris, zo haalt hij/zij de kinderen van de school, kijk wat een leuke groene jongen, als het van groen afhangt..., groen is leuk, groen is verdraagzaam (allez je weet wel), groen op de laatste show, groen denkt er zo over, groene Gijsels de redder van..., als we groen niet hadden dan..., groen in morgen beter, groen in het parlement, groen op de fiets, groen bevalt, groen adopteert,groen daarentegen, groen doet je goed, groen voor gezondheid, groen voor solidariteit (behalve voor...allez dat weten we wel maar alla), groen is politiek correct, onder groen geen misdaad, onder groen geen stress, onder groen moet niemand werken, onder groen moet iedereen onthaasten, groen, groen, groen......

Ja , ik krijg er ook 'groen' haar van ...
Oud 16 februari 2007, 15:49   #308
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht

Onder groen geen splitsing van wat dan ook, laat staan dat vieze woord 'separatisme'...
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2007, 17:29   #309
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar heeft u gelijk in , maar zolang je geen meerderheid hebt voor een onafhankelijk Vlaanderen , zal de splitsing van BHV in een groter geheel van maatregelen worden opgenomen , waar zeker ook wat franstalige verlangens , ik denk vooral weer aan geld voor Brussel of het laten voortbestaan van bepaalde geldstromen , of eventueel zelfs het herfederaliseren van kleine symboolbevoegdheden ,zullen opgenomen zijn.
Als je dus op basis van een onderhandeling een staatshervorming moet realiseren en zolang er geen meerderheid is voor een onafhankelijk Vlaanderen kan je niet anders, moet je de tegenstrevers ook iets gunnen , al is het maar symbolisch ... Als drukkingsmiddel kunnen de vlaamse partijen afspreken dat ze dreigen BHV te zullen splitsen in het parlement , vlaamse minderheid tegen franstalige minderheid , maar tot nu toe hebben SPA en VLD deze strategie altijd afgewezen ....Nog een reden om alles op alles te zetten op het breken van paars en op het vermijden van paars-groen.

Belangrijk zijn de principes die oa Hugo Schiltz bij staatshervormingen in acht probeerde te nemen
1,Geen maatregelen die verdere hervormingen in de toekomst zouden beletten ;
2,Geen 'onaanvaardbare' prijs
3,de resultante van de maatregelen is een stap vooruit.

Wat een zever zeg!
Het cordon sanitaire hoeft maar aan de kant te worden gegooid en de tsjeven hébben hun meerderheid. De rest hoeft maar te gebeuren zoals de RTBF het onlangs insinueerde. NIKS, geen enkele toegeving hoeft er dan nog gedaan te worden an de franstaligen!!!
De CD&V wil echter Belgique overeind houden, en om dat te kunnen moet zij onderhandelen met de PS, 'de tegenstrever ook wat gunnen'. Niet veel hoor. Enkel wat peulschilletjes zoals NOG meer geld voor Brussel, de schandalige transfers laten voortbestaan en zelfs het herfederaliseren van een paar 'symboolbevoegdheidjes'. Voor het ongedaan maken van een ongrondwettelijke kieskring waar enkel de Franstaligen de discriminerende vruchten van hebben geplukt in het verleden is dat, geef toe, toch maar een klein prijske, hé.

Man, man, man! Zie je dan zélf niet hoeveel jij hier al aan het toegeven bent en hoe goed je weet hoe zwaar de tsjeven ons weer gaan laten betalen voor iets waar wij grondwettelijk recht op hebben?
En d�*�*r gaat de N-VA nog aan meewerken ook?
Oud 16 februari 2007, 17:37   #310
Linkse Vogel
Parlementslid

Linkse Vogel's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Linkse Vogel
Standaard

Ok, dus bij de volgende verkiezingen halen Groen! en SP.a-Spirit de kiesdrempel niet en zijn ze even groot. Daaraantegen haalt LDD 13 % en CAP haalt de kiesdrempel!!!
Oud 16 februari 2007, 17:43   #311
Linkse Vogel
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
ik heb dat uitgelegd maar ge negeert mijn bericht. Zo is het makkelijk.

Ik zou �*etsje minder hoog van de toren blazen, links vogeltje
Eigenlijk hebt ge nog steeds geen uitleg gegeven, ge geeft gewoon het uitgebreidere van wat Max zegt.
Oud 16 februari 2007, 17:45   #312
Linkse Vogel
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door borgerhout Bekijk bericht
Ik mag niet stemmen in deze poll.Maar voor mij is het ook lijstdedecker.
NOG niet. Je moet eerst minstens 25 (?) berichten hebben gestuurd.
Oud 16 februari 2007, 17:52   #313
Luc Bekaert
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Wat een zever zeg!
Het cordon sanitaire hoeft maar aan de kant te worden gegooid en de tsjeven hébben hun meerderheid. De rest hoeft maar te gebeuren zoals de RTBF het onlangs insinueerde. NIKS, geen enkele toegeving hoeft er dan nog gedaan te worden an de franstaligen!!!
De CD&V wil echter Belgique overeind houden, en om dat te kunnen moet zij onderhandelen met de PS, 'de tegenstrever ook wat gunnen'. Niet veel hoor. Enkel wat peulschilletjes zoals NOG meer geld voor Brussel, de schandalige transfers laten voortbestaan en zelfs het herfederaliseren van een paar 'symboolbevoegdheidjes'. Voor het ongedaan maken van een ongrondwettelijke kieskring waar enkel de Franstaligen de discriminerende vruchten van hebben geplukt in het verleden is dat, geef toe, toch maar een klein prijske, hé.

Man, man, man! Zie je dan zélf niet hoeveel jij hier al aan het toegeven bent en hoe goed je weet hoe zwaar de tsjeven ons weer gaan laten betalen voor iets waar wij grondwettelijk recht op hebben?
En d�*�*r gaat de N-VA nog aan meewerken ook?
U kan voor een deel gelijk hebben , maar in de realiteit ,- de CD&V is nu eenmaal geen separatistische partij en een meerderheid van de vlamingen is nu eenmaal geen voorstander van een onafhankelijk Vlaanderen-, heeft Vlaanderen het meeste belang bij het breken van paars .
Als paars wint en niet het CD&V zal Vlaanderen bloeden of om het in uw denkkader te plaatsen : nog meer bloeden ...
En wellicht onherroepelijke schade worden toegebracht nl een stuk van zijn territorium verliezen ....
De mogelijke toegevingen die ik heb opgesomd zijn de pasmunt voor het splitsen van BHV plus een grondige staatshervorming; en met in acht name van de drie principes van Hugo Schiltz .
100% gelukkig ben ik daar ook niet mee , maar wat is het alternatief ?
Welke -realistisch- beter scenario kan het VB hier bieden als je voor hen stemt in plaats van voor het kartel ?
Kan je dat hier even schetsen , misschien verlies ik wel iets uit het oog ? Schets eens een realistisch beeld van wat er gebeurt als het VB 25% zou halen en CDV-NVA , VLD en SPA , elk om en bij de 22% en Groen pakweg 8%. Probeer dit eens rationeel te analyseren , zonder u te laten overmannen door frustratiegevoelens ....(waar ik overigens wel begrip kan voor opbrengen .)

Laatst gewijzigd door Luc Bekaert : 16 februari 2007 om 17:55.
Oud 16 februari 2007, 18:07   #314
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Juist 50% van de mensen op dit forum is VBer
Oud 16 februari 2007, 18:08   #315
PieterP
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dycore Bekijk bericht
Ik ga voor de VLD. Ze kunnen wel wat steun gebruiken. Hoewel ik kots van de persoonlijkheden, kan ik me wel vinden in het programma, hoewel het toch al veel van de liberale waarden overboord heeft gegooid.
hun programma werd geschreven door Slangen

het zijn de persoonlijkheden - numero uno- die de sereuze dingen zal bepalen.

zelfs zijn eigen burgermanifesten heeft hij verloochend

Laatst gewijzigd door PieterP : 16 februari 2007 om 18:09.
PieterP is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2007, 18:17   #316
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
100% gelukkig ben ik daar ook niet mee , maar wat is het alternatief ?
Het alternatief kreeg je al.

CD&V/N-Va halen meer dan 25% en het VB/Vlott zal daar dichtbij zitten. LDD zou zeker ook meedoen. Als die het nog niet klaar krijgen om ons uit de klauwen van de PS te halen zal het dus nooit gebeuren, en blijven we ons blauw betalen voor Wallonië tot we er zelf aan kapot gaan.

Het probleem is dat de CD&V ons liever uitlevert aan deze coirrupte dieven dan voor de Vlaamse onafhankelijk te gaan.

Jij kan van mij dus je redder des vaderlands in je gat steken!
Oud 16 februari 2007, 19:04   #317
Luc Bekaert
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Het alternatief kreeg je al.!
Dit is geen realistisch alternatief ; zelfs als je voor VB stemt zal het zo niet gaan ....

Citaat:
Het probleem is dat de CD&V ons liever uitlevert aan deze coirrupte dieven dan voor de Vlaamse onafhankelijk te gaan. !
neen , CD&V wil echt wel bevoegdheden naar Vlaanderen halen en fiscale autonomie voor de deelstaten . Maar nogmaals , vermits er geen meerderheid van de vlaamse bevolking voor volledige onafhankelijkheid is , kan dit maar door onderhandelingen binnen de Belgische federale context.
Een stem voor VB zal dit niet veranderen . Integendeel , hoe meer mensen voor VB stemmen , hoe meer kans op een paars-groene coalitie .....
Nogmaals , probeer eens aan te tonen dat dit niet zo is , zonder de partijen te benoemen met namen die teveel gevoelslading hebben , want dat ondergraaft een rationele benadering .

Citaat:
Jij kan van mij dus je redder des vaderlands in je gat steken!
Toch is het verstandiger , ook in het belang van Vlaanderen , iets rationelere analyses te maken . Dit heeft niets met 'redders van het Vaderland ' te maken ....Ik denk persoonlijk dat bij de verkiezingen van 2007 er heel wat op het spel staat voor Vlaanderen en probeer realistisch te bedenken , welke stem voor welke partij het meeste kans maakt hiertoe bij te dragen ....Als dit het VB zou zijn , stemde ik VB , maar ik denk dat het in de huidige constellatie het kartel CD&V-NVA is .
Ik denk zelfs , als VB teveel stemmen van potentiële kartelkiezers wegkaapt , dit de kans vergroot dat Vlaanderen er bekaaid vanaf komt , want de kans vergroot dat er een paarse coalitie of paars-groene komt, die grotere schade aan de Vlaamse belangen zal aanrichten ..

Laatst gewijzigd door Luc Bekaert : 16 februari 2007 om 19:07.
Oud 16 februari 2007, 19:06   #318
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Linkse Vogel Bekijk bericht
Ok, dus bij de volgende verkiezingen halen Groen! en SP.a-Spirit de kiesdrempel niet en zijn ze even groot. Daaraantegen haalt LDD 13 % en CAP haalt de kiesdrempel!!!
Dat zit er dik in groene vogel....
Oud 16 februari 2007, 19:06   #319
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN

C2C's schermafbeelding

Standaard

Wow, het CAP komt aardig in de buurt van Lijst Dedecker Gezond Verstand.

Nog drie stemmen en we zijn Vlaanderen's tweede grootste partij, na de tsjeven.

Samen met de PVDA zouden we zefls al ex-aequo de grootste zijn, samen met de tjeef.

Goed bezig!!

Laatst gewijzigd door C2C : 16 februari 2007 om 19:08.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2007, 19:26   #320
Den Bal
Gouverneur

Den Bal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zou Groen! zo happig zijn in deze formule te stappen? Ze werden tijdens de eerste regering Verhofstadt met alle zonden van Israël beladen wat deels een oorzaak was van de opdonder die ze kregen in de daaropvolgende federale verkiezingen.

Laatst gewijzigd door Den Bal : 16 februari 2007 om 19:26.
Den Bal is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be