![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#6761 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
a) niemand tracht jou een kapotte autote doen kopen, net als niemand jou tracht tot de Griekse beginselente bekeren. Maar met de bovenstaande onzin te spuien zit daar weer op de achtergrond de gedachte dat homoseksualiteit "aangemoedigd wordt", dat we afglijden naar een "decadente samenleving" b)een auto heeft maar één functie: rijden, en als die dat niet doet, is die nutteloos. Seksualiteit heeft zeer veel functies, en als er voortplanting niet bijn is, is dat voor velen geen ramp. Maar dat is weer een detail dat je vergat, waarschijnlijk. Dus ja, Paulus, homofoob ben je wel.
![]() |
![]() |
#6762 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het gaat erom dat mensen die een minder functionele vorm van seksualiteit (lees: homoseksualiteit) als normaal gaan beschouwen en schieten op iedereen die het daarmee niet eens is, met beledigingen zoals homohater, homofoob en meer van dat fraais... De stupiditeit van dit redeneren hoeft niet worden uitgelegd. Iedereen herkent het wild-om-zich-heen-schoppen, wegens gebrek aan argumenten. Citaat:
Citaat:
Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 19 februari 2007 om 08:04. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6763 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Weer is dit een persoonlijke mening hé. nogmaals herhaal ik dat ik alle respect heb voor holebis,en in mijn vriendekring zitten er dan ook veel holebis(maar dat komt omdat ik in de zorg werk)... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6764 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#6765 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens Laatst gewijzigd door driewerf : 19 februari 2007 om 14:54. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6766 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Deze keer zijn het bedriegende afglijdende gedachten op de achtergrond die dan weer op de achtergrond van iets anders aan het zweven zijn. Ik mag vooral niet zeggen dat dit nogal ver gezocht is zeker? Citaat:
Voortplanting niet belangrijk? Het is door deze functie dat wij bestaan. Of is onze bestaansmogelijkheid niet belangrijk genoeg misschien? Belangrijker voor een auto of hij kan rijden of niet, is dat hij kan gemaakt worden toch? Of er was van de auto geen sprake. Nogmaals. Er is een verschil tussen de individuele invulling van seksualiteit en de reden waarom de soort met seksualiteit is uitgerust. Net zoals er een verschil is, met wat individuen belangrijk vinden en wat echt belangrijk is voor het voortbestaan van de soort. Paulus. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6767 |
Minister-President
|
![]() Ongelofelijk dat er hier zelfs zijn die er zelfs een auto bij halen om die te vergelijken met homo's, jawel mensen, een auto, kan het nog zotter en vooral kan je nog homohatender zijn dan dat, dan homo's te gaan vergelijken met een auto.... we zijn echt héél goed bezig.
![]() |
#6768 | |
|
![]() Citaat:
momenteel is het net de bevolkingsexplosie die een bedreiging is, dus als je met louter hypothetische argumenten afkomt, kan je het even goed laten.
![]() |
![]() |
#6769 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Zo bijvoorbeeld zal de mensheid ook niet lang meer bestaan mocht bijna iedereen op Aarde evenveel water verbruiken als de gemiddelde Vlaming. Of evenveel benzine verbruiken voor de auto, of evenveel afval in de lucht en rivieren zou lozen, ...
![]() |
![]() |
#6770 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tja?! Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 19 februari 2007 om 19:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6771 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tja?! Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6772 |
Minister
|
![]() Mijn ervaring met gelovigen is, dat je net zo goed tegen een boom kunt gaan aanlullen, even zinvol.
![]() |
#6773 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6774 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nu moet je wel kleur bekennen hoor. Bij wie sta je dichter: De ongelovige basher carlusgustaaf of de ultra-conservatieve gelovige Kaffer?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6775 | ||||||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
"minder waarde hebben" = "minderwaardig zijn" Jouw standpunt is "Homo's zijn gebrekkig, omdat zij een minderwaardige seksualiteit hebben." Of begin je dat nu ook te ontkennen? Zoja, dan moet jij me maar eens uitleggen wat het verschil tussen "minder waarde hebben" en "minderwaardig zijn" is. Citaat:
Lees bijvoorbeeld eens http://www.adherents.com/misc/paradoxEvolution.html . Daar staan ook heel wat referenties onder. (Als je goed leest zal je daar zelfs een contradictie in vinden met iets dat ik eerder zei. Zoeken maar...) Een interessante passage hieruit : "Animal studies can do a great do much to illuminate the human condition and vice versa,but sweeping parallels cannot be drawn between man and animals. Our unique social complexitites create such an ocean of differences that direct comparisons and conclusions about human behavior are impossible. Whatever we learn about animal behavior or biological causes of human behavior, our possession of consciousness gives us a certain indemnity from behaving for purely biological reasons. The studies and conclusions discussed in this paper indicate nothing about the appropriateness of any behavior in humans." Citaat:
Citaat:
Citaat:
Mijn punt is eenvoudig : Je kan de "waarde" van een seksuele identiteit of van eender welk menselijk gedrag niet afmeten door domweg de "functies" te tellen. Als je jouw simplistische redenering zou volgen, dan zou je bijvoorbeeld kunnen stellen dat de hersenfunctionaliteit van Stephen Hawking wel erg minderwaardig is aan deze van de modale mens, want zijn hersenen laten hem zelfs niet toe te bewegen of zich gewoon uit te drukken, laat staan om zich zelfstandig voort te planten.. Maar dan ga je wel voorbij aan de inhoud van zijn ideeën, de waarde van zijn bijdrage aan de fysica, etc., en misschien ook aan het feit dat het een sympatieke kerel is. Hoe kan je een moreel oordeel ontkennen als je bijvoorbeeld zegt dat het huwelijk "uitgehold" wordt door het toekennen van het recht op huwelijk aan homo's? "Uithollen" is een term die duidt op het weghalen van inhoud, het zinledig maken van. Die uitspraak kan je dus alleen doen als je denkt dat huwende homo's de zin van het huwelijk zullen doen verdwijnen. En kom nu niet weer aan met het totaal uit de lucht gegrepen verhaaltje dat het huwelijk volledig gericht zou zijn op de voortplanting, want dat raakt kant noch wal. Laatst gewijzigd door Doki : 19 februari 2007 om 22:21. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#6776 | |||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jij zei: 1) Homo's kunnen geen kinderen krijgen, gevolg : zij hebben een gebrek. Ik zou dat zo niet gezegd willen hebben en daarom verbeterde ik het naar: Punt 1 is verkeerd samengevat. Ik zeg dat homoseksualiteit niet kan leiden tot procreatie of twee homo's geen kinderen kunnen krijgen binnen hun relatie van elkaar. Je kan dat kleingeestig vinden, maar mijn ervaring is als ik het zo zeg zoals jij het stelt, er onmiddellijk een paar reageren met: Jamaar homo's kunnen wel kinderen krijgen, dus je stelling klopt niet en nog meer van dit soort kleingeestigheden. Je kunt er de thread op naslaan, dit is al zeker tien keer gebeurd. En als ik zeg 'tien keer' let ik op om niet te overdrijven. In werkelijkheid is het meer. Daarom let ik heel goed op mijn woorden in de hoop dat de discussie eindelijk wat opschiet. Citaat:
Het is juist dat ik de term 'minderwaardig' gebruik, maar met een andere reden als jij aangeeft. Jij zegt: 2) Homo's hebben een gebrek, gevolg : hun seksualiteit is minderwaardig. Weeral zou ik dat zo niet zeggen. Want de reden waarom ik het minderwaardig vind is niet omdat homo's een gebrek hebben, maar omdat homoseksualiteit minder functioneel is. Ik hoop dat ik het niet meer moet herhalen. Lees gewoon wat er staat. Als ik het zeg zoals jij het stelt, krijg ik daar kritiek op. Iedereen zal me zeggen dat een homoseksueel geen gebrek heeft en nog gelijk hebben ook. Ik verwijs naar het minder functioneel zijn van homoseksualiteit. Citaat:
Als jij denkt dat het er wel staat, toon het me dan. Tot dan heb je geen bron voor je bewering (letterlijk overgenomen): dat gedrag dan op het eerste zicht niet productief is voor de soort maar toch behouden blijft in de evolutie een bepaalde functie moet hebben. Dit slotzinnetje: The studies and conclusions discussed in this paper indicate nothing about the appropriateness of any behavior in humans. Betekent volgens mij dat: De studies en conclusies besproken in dit paper, niet kunnen aangewend worden voor menselijke gedragingen... Maar ik geef toe, mocht ik mij vergissen, dat mijn Engels nogal belabberd is. Maar als mijn vertaling juist is, dan is uw kennis van de Engelse taal wellicht ook belabberd om dergelijke tekst als bron te willen gebruiken. Citaat:
Maar enfin soit. Citaat:
Citaat:
Conclusie 1 klopt niet om een aantal redenen, waarvan hier de voornaamste: vervolgens deel je die redens in drie - - - en dan ga je naar conclusie 2 Het is dus niet ik, maar wel jij die een verband ziet met punt één. Maar enfin soit. Waar zijn we mee bezig? Citaat:
Zoals jij het zegt lijkt het alsof ik de mens moreel veroordeel, enkel voor zijn seksuele geaardheid. Citaat:
SH kan zich misschien niet bewegen, maar zijn hersenen kunnen wel wat meer op een ander gebied, zoals je weet. Iets wat we van homosekualiteit niet kunnen zeggen. Dat iets meer waarde krijgt, naarmate het functioneler is, is helemaal niet symplisisch. Het is zelfs de norm voor de prijsbepaling van dingen. Citaat:
In uw redeneren (het huwelijk los van de voortplanting) zie ik niet in waarom twee vrienden niet zouden mogen trouwen of twee broers of twee zussen of een vader met zijn dochter... Waarom mag dat allemaal niet denk je? Stel dat dat plots allemaal wel zou mogen, zou u dit dan een verbreding vinden van het begrip huwelijk of een uitholling ervan? Volgens mij is dat laatste (uitholling) veel meer van toepassing. En ja ik weiger een moreel oordeel over de homosekuele mens te vellen. Paulus. PS. In meer dan de helft van deze reactie moet ik dingen rechtzetten die jij beweert dat ik gezegd zou hebben. Lees aub wat er staat en maak er niet eerst 'wat anders' van om vervolgens op dat 'wat anders' dan te reageren. Dank u. Laatst gewijzigd door Paulus : 19 februari 2007 om 23:50. |
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#6777 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6778 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6779 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6780 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U bent degene die zei dat gelovig zijn een ziekte was. En quote alsjeblieft ook maar één van je berichten in dit topic, gericht tot homoseksuelen, dat niet onder ''bashen'' valt. Ze zal je rot moeten zoeken, ook tevergeefs.
Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 20 februari 2007 om 00:45. |
![]() |
![]() |