![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() Voorwendsels zijn niet nodig;echte redenen genoeg.Iran castreren zit er spijtig genoeg nog niet aan te komen.Problemen genoeg in Irak.Missschien binnen een paar jaar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
|
![]() Citaat:
"Moslim freedom, Now !!!" "Free people around the ka3ba for a free faith around the world !" ![]() Laatst gewijzigd door Lincoln : 20 februari 2007 om 14:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk niet dat de VS Iran snel kunnen aanpakken. Heel hun leger zit in Irak en kan daar de klus nog niet aan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Aan de andere kant zit je met Bush die bijna in pensioen gaat en ik denk dat zijn sponsors serieus aan het pushen zijn om het te doen voor de Democraten aan de macht komen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat Iran terecht kan antwoorden "you and what army?". Misschien dat ze nog wel even een bommentapijt kunnen droppen zonder aan land te gaan, maar dat zou toch wel dom zijn... zo vlak naast Irak een natie pissed of krijgen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
|
![]() Citaat:
Er hoeft geen landoorlog met troepen aan te pas te komen, en pissed zijn ze toch al. Er is echter geen draagvlak voor een oorlog met Iran, noch politiek, noch sociaal, noch strategisch. Politiek: Men heeft een onmiddellijk success nodig, en via diplomatie (geld) kan men op dit ogenblik meer bereiken met Iran. Sociaal: De amerikaanse bevolking supporteert geen oorlog met Iran. Strategisch: Iran heeft genoeg binnenlandse problemen. Hun steden lopen over met Iraakse vluchtelingen, hun bewind is een minderheidsbewind dat zwaar onder druk staat, hun allies zijn te zwak om te helpen. In geval van oorlog gaat de bevolking in Iran zich echter logischerwijze als een blok achter het minderheidsbewind scharen. Er komt geen oorlog met Iran tenzij die veroorzaakt wordt door nieuwe ontwikkelingen.
![]() |
![]() |
#28 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De vraag is enkel wat Israël gaat (mogen) doen aan de nucleaire plannen van Iran. Israël zal nooit toelaten dat Ahmadihnejad en zijn clan, die zich openlijk tegen de joodse staat hebben uitgesproken, effectief plutonium of uranium zal gaan verrijken. Gaan ze dat echter militair kunnen en mogen aanpakken? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
|
![]() Zie hier de link waarom ik denk dat iran aan de rand van een oorlog staat, dezelfde aantijgingen en beschuldiging voor de inval van iraq zien we nu bij iran ! We dachten ook in 2003 dat er geen oorlog zal komen, maar nu de VN ook tegen is voor het bezit van kerntechnologie in iran schat ik de kans op een oorlog met 80% tegen iran!
![]() |
#31 |
|
![]() Ik vraag me af hoe moslims internationaal zullen reageren.
![]() Irak was seculier en niet zo geliefd bij alle fundamentalisten, en de taliban hebben het al bij al toch zelf gezoch, maar Iran...... ![]() Het zijn wel geen soennieten, wat het merendeel van de moslims wel is, maar of dat uitmaakt. ![]()
![]() |
#32 | |
|
![]() Citaat:
En oorlog op iran of in het minste de installaties van iran bombarderen betekent ook een domino effect ! US bombardeert iraanse doelwitten--->reactie, iran bestookt amerikaanse petroleum installaties in koweit-saudie arabie-qatar-arabische emiraten--->dat betekent stijgen van ruwe olie--->dat betekent slechte economie, alles zal stijgen en een normaal leven voor een gewone mens wordt onmogelijk--->wat betekent, conflicten, georganiseerde diefstal en crimminaliteit, bende vorming--->wat betekent opzich een spiraal van geweld zowel op politiek vlak als economische vlak, enfin een derde wereldoorlog !!!
"Moslim freedom, Now !!!" "Free people around the ka3ba for a free faith around the world !" ![]() Laatst gewijzigd door Lincoln : 20 februari 2007 om 21:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Parlementslid
|
![]() Ik kan me de domme "Nuke'm" kreten al voorstellen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
|
![]() Ik denk dat de conclusies van Newsweek de beste was aangaande de VS-Iran relatie:
Every time America or Iran has gained an advantage over the other in the past five years, however, they've overplayed their hand. More pressure on Ahmadinejad could well make him popular again - the chief martyr in a martyr culture. Sunni insurgents in Iraq need only kill some Americans and plant Iranian IDs nearby to start a full-scale war. Like so many times in this complicated relationship, this is a moment of opportunity. And one of equal great danger.
![]() |
#35 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#36 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Het zijn gewoon wat dreigementen om Iran ertoe te dwingen hun invloed in Irak zo klein mogelijk te houden.
De amerikanen zouden niet over Iran kunnen walsen zoals ze dat in Irak konden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#38 |
Europees Commissaris
|
![]() Ze zitten er nog altijd vast.
![]() |
#39 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
|
![]() Citaat:
De vraag is niet of de VS Iran aankan, de vraag is of dit een goed idee is dat draagkracht heeft.
![]() |