Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 februari 2007, 19:03   #141
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kaap Bekijk bericht
Ik vond de ingreep van Verbeet geheel ongepast, maar Wilders lijkt met de recente column wel een karikatuur van zichzelf te willen worden.
Het went wel, als je aandachtiger leest èn het Nieuws blijft volgen.
Oud 20 februari 2007, 19:37   #142
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
In o.a Rotterdam blijkt hun gemakzuchtige arrogantie al weer duidelijk, vanaf het moment dat LR in de oppositie terecht is gekomen.
Je moet dat 'Restauratie' noemen.
Oud 20 februari 2007, 19:50   #143
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Veel voorkeurstemmen voor Aboutaleb

De Amsterdamse PvdA-wethouder Ahmed Aboutaleb heeft bij de gemeenteraadsverkiezingen meer stemmen gehaald dan PvdA-lijsttrekker Lodewijk Asscher. De uit Marokko afkomstige wethouder kreeg ruim 46.000 voorkeurstemmen
Veel allochtonen hebben geen probleem met eigen volk eerst, net zoals vele multiculturelen als het over 'ander volk' gaat.
Dat is zo in België en niet anders in NL.
Oud 20 februari 2007, 20:06   #144
kaap
Burger

Standaard

Citaat:
Het went wel, als je aandachtiger leest èn het Nieuws blijft volgen.
Dan ga je er nu blijkbaar van uit dat ik nu niet aandachtig genoeg gelezen heb en het nieuws niet al langer volg.
kaap is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2007, 20:15   #145
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kaap Bekijk bericht
Dan ga je er nu blijkbaar van uit dat ik nu niet aandachtig genoeg gelezen heb en het nieuws niet al langer volg.
En waarheden vallen je niet op?
Oud 20 februari 2007, 20:19   #146
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Is dit een serieuze vraag waarop u graag antwoord wilt, of zit u hier te stangen?
Stangen - nieuw woord voor mij...
Wel, het was om leven in de brouwerij te brengen, een uiting van een stekelig, sinister karaktertrekje, niet echt zeldzaam bij Zuiderlingen.
Oud 20 februari 2007, 20:59   #147
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Stangen - nieuw woord voor mij...
Wel, het was om leven in de brouwerij te brengen, een uiting van een stekelig, sinister karaktertrekje, niet echt zeldzaam bij Zuiderlingen.
Dan had ik het toch goed begrepen. Op zich mag ik dat soort karaktertrekjes wel, alleen jammer dat ik me toch heb laten verleiden tot het schrijven van een klein essay.

(Stangen=op stang jagen)
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2007, 21:03   #148
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Veel allochtonen hebben geen probleem met eigen volk eerst, net zoals vele multiculturelen als het over 'ander volk' gaat.
Dat is zo in België en niet anders in NL.
Van Albayrak weet ik het niet maar ik weet zeker dat Aboutaleb veel stemmen heeft gekregen van autochtonen.

Bent u trouwens ook van mening dat we 'in oorlog zijn met alle moslims' of mag ik van u iets meer nuance tegemoetzien?
Oud 20 februari 2007, 21:13   #149
kaap
Burger

Standaard

Citaat:
En waarheden vallen je niet op?
De objectieve waarheid is ongekend.
kaap is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2007, 21:15   #150
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Van Albayrak weet ik het niet maar ik weet zeker dat Aboutaleb veel stemmen heeft gekregen van autochtonen.

Bent u trouwens ook van mening dat we 'in oorlog zijn met alle moslims' of mag ik van u iets meer nuance tegemoetzien?
Belangrijker lijkt het mij om te weten (maar ze vertellen het niet echt) hoe de moslims zelf dat zien.
Koran en bestaande moslim-landen geven geen optimistisch (voor)beeld.
Oud 20 februari 2007, 21:53   #151
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan had ik het toch goed begrepen. Op zich mag ik dat soort karaktertrekjes wel, alleen jammer dat ik me toch heb laten verleiden tot het schrijven van een klein essay.

(Stangen=op stang jagen)
Sorry als je aanvoelt dat je daardoor tijd verloren hebt.
NLse politiek is properder dan de Belgische maar partijpolitiek lijkt mij -argeloze toeschouwer- ook in NL soms een wespennest te wezen.
Oud 20 februari 2007, 22:03   #152
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Sorry als je aanvoelt dat je daardoor tijd verloren hebt.
NLse politiek is properder dan de Belgische maar partijpolitiek lijkt mij -argeloze toeschouwer- ook in NL soms een wespennest te wezen.
Nee hoor, eigenlijk deed ik het graag.

Maar je hebt gelijk, partijpolitiek is ook in Nederland een wespennest.

En het heeft de partij stemmen gekost en veel ook. Mijn stem ook bijna. Ik heb maar eens op de nummer 5 van de lijst gestemd. Als Verdonk lijsttrekker was geworden was ik weggeweest. Dat zeg wel wat want ik ben aardig partijtrouw, of er nu een meer linkse of meer rechtse kandidaat was, ik heb er altijd op gestemd.

Wat me nog het meeste stoort aan partijpolitiek is het hypocriete gedoe en de angst.
Bij jullie heb je dat kunnen zien bij VLD, bij NVA en ik geloof dat er nu bij het VB ook één en ander aan de hand is?
Bij ons was het hommeles bij de VVD en D66. Toevallig de twee liberale partijen.
Oud 20 februari 2007, 22:10   #153
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Nee hoor, eigenlijk deed ik het graag.

Maar je hebt gelijk, partijpolitiek is ook in Nederland een wespennest.

En het heeft de partij stemmen gekost en veel ook. Mijn stem ook bijna. Ik heb maar eens op de nummer 5 van de lijst gestemd. Als Verdonk lijsttrekker was geworden was ik weggeweest. Dat zeg wel wat want ik ben aardig partijtrouw, of er nu een meer linkse of meer rechtse kandidaat was, ik heb er altijd op gestemd.

Wat me nog het meeste stoort aan partijpolitiek is het hypocriete gedoe en de angst.
Bij jullie heb je dat kunnen zien bij VLD, bij NVA en ik geloof dat er nu bij het VB ook één en ander aan de hand is?
Bij ons was het hommeles bij de VVD en D66. Toevallig de twee liberale partijen.
In Nederland bedrijft de kamervoorzitster PvdA-politiek; echt lekker fris.
Oud 20 februari 2007, 22:10   #154
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als vrijzinnige beschouw ik Islam als een achterlijke , belachelijke maar gevaarlijke godsdienst.

Het enige onderscheid dat ik wil maken is tn moslims en gematigde moslims voor wie hun geloof vooral een vrijdagse waarheid is.
Maar dat moeten zij dan ook als zodanig laten merken.

Ik kan mij dus vinden in de meeste opmerkingen van jouw landgenoot Willem1940 terzake.
Sorry.
Oud 20 februari 2007, 22:20   #155
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Als vrijzinnige beschouw ik Islam als een achterlijke , belachelijke maar gevaarlijke godsdienst.

Het enige onderscheid dat ik wil maken is tn moslims en gematigde moslims voor wie hun geloof vooral een vrijdagse waarheid is.

Ik kan mij dus vinden in de meeste opmerkingen van jouw landgenoot Willem1940 terzake.
Sorry.
Van slechts 1 van de 2 is het bestaan aangetoond (zij hebben zich getoond).
Oud 20 februari 2007, 22:30   #156
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:

Sorry.
Ja, ga die Willem hier een beetje gelijk lopen geven zeg.

Ik denk dat mijn standpunt op jou te links overkomt. Dan nog even ter verduidelijking: Denk niet dat ik de radicale islam een verrijking vind of dat ik sta te juichen bij iedere imam die het land binnenkomt. Maar ik heb dan ook grote moeite met elke gereguleerde kerk die wel even aan zijn volgelingen wil opleggen wat of ze moeten denken.

Ik heb echter teveel moslims ontmoet die niets moeten weten van dat fundamentalistische gedoe, die mij zelfs hebben gewaarschuwd tegen de komst van de radicale islam, om zomaar klakkeloos alle moslims over één kam te scheren.

Sinds Bolkestein en Fortuyn zijn samenlevingsproblemen bij ons goed bespreekbaar. Ayaan Hirsi Ali, Afshaf Ellian en anderen geven niet mis te verstane kritiek op de letterlijke interpretatie van de Koran. Van Marijnissen (SP) tot Aboutaleb (PvdA) tot Kamp (VVD) wordt het belang van integratie benadrukt en wordt er beleid op gemaakt. Leefbaar Rotterdam heeft vier jaar lang grote vorderingen gemaakt op dat gebied.

In deze context zit ik niet te wachten op een populistische Wilders, met in zijn kielzog een ongeregeld zootje, die vindt dat hij de mensen moet 'wakkerschudden' met ongenuanceerde prietpraat. Dat wakkerschudden is allang gebeurd. Met dat geschreeuw van hem bereikt hij alleen maar het tegendeel van wat hij zegt te willen bereiken.

Voor wat betreft Verbeet (kamervoorzitster, PvdA) betwijfel ik het werkelijk dat ze bewust partijpolitiek bedreef. Het mens is net nieuw en schrok van het discours van Wilders (al voor de tweede keer). Ze vindt dat 'onfatsoenlijk en overdreven'. Wat het natuurlijk ook is maar ze vergat dat hij wel mag zeggen wat hij wil.

Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 20 februari 2007 om 22:31.
Oud 20 februari 2007, 22:51   #157
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Ja, ga die Willem hier een beetje gelijk lopen geven zeg.

Ik denk dat mijn standpunt op jou te links overkomt. Dan nog even ter verduidelijking: Denk niet dat ik de radicale islam een verrijking vind of dat ik sta te juichen bij iedere imam die het land binnenkomt. Maar ik heb dan ook grote moeite met elke gereguleerde kerk die wel even aan zijn volgelingen wil opleggen wat of ze moeten denken.

Ik heb echter teveel moslims ontmoet die niets moeten weten van dat fundamentalistische gedoe, die mij zelfs hebben gewaarschuwd tegen de komst van de radicale islam, om zomaar klakkeloos alle moslims over één kam te scheren.

Sinds Bolkestein en Fortuyn zijn samenlevingsproblemen bij ons goed bespreekbaar. Ayaan Hirsi Ali, Afshaf Ellian en anderen geven niet mis te verstane kritiek op de letterlijke interpretatie van de Koran. Van Marijnissen (SP) tot Aboutaleb (PvdA) tot Kamp (VVD) wordt het belang van integratie benadrukt en wordt er beleid op gemaakt. Leefbaar Rotterdam heeft vier jaar lang grote vorderingen gemaakt op dat gebied.

In deze context zit ik niet te wachten op een populistische Wilders, met in zijn kielzog een ongeregeld zootje, die vindt dat hij de mensen moet 'wakkerschudden' met ongenuanceerde prietpraat. Dat wakkerschudden is allang gebeurd. Met dat geschreeuw van hem bereikt hij alleen maar het tegendeel van wat hij zegt te willen bereiken.

Voor wat betreft Verbeet (kamervoorzitster, PvdA) betwijfel ik het werkelijk dat ze bewust partijpolitiek bedreef. Het mens is net nieuw en schrok van het discours van Wilders (al voor de tweede keer). Ze vindt dat 'onfatsoenlijk en overdreven'. Wat het natuurlijk ook is maar ze vergat dat hij wel mag zeggen wat hij wil.
"Bespreekbaarheid" en veel woorden stemmen mij niet tot vertrouwen.

Eerste nieuwe poging van PvdA om het door hen zo geminachte kiesvee opnieuw in slaap te krijgen vind ik wel door PvV elegant verijdeld.

Als een PvdAapster de waarheid niet verdraagt, vind ik haar een ongelukkige keuze als kamervoorzitter. Opzouten dan.

Citaat:
... Ik heb echter teveel moslims ontmoet die niets moeten weten van dat fundamentalistische gedoe, die mij zelfs hebben gewaarschuwd tegen de komst van de radicale islam, om zomaar klakkeloos alle moslims over één kam te scheren ...
Ik denk dat je bluft en helemaal geen moslims in je kennissenkring hebt.

De moslims binnen mijn gezichtsveld die ik voorzichtig als "gematigd" zelf taxeer, zouden zulke opmerkingen niet maken; de anderen wel, maar dan is dat bedoeld als een verkapte dreiging, bangmaken.

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 20 februari 2007 om 22:55.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2007, 22:54   #158
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Als een PvdAapster de waarheid niet verdraagt, vind ik haar een ongelukkige keuze als kamervoorzitter. Opzouten dan.
Voor het eerst sinds dagen ben ik het eindelijk weer eens met je eens. Ik vind Verbeet inderdaad een slechte voorzitter.

Maar het schijnt dat ze nu ook al behoorlijk kritiek krijgt. Van CDA, VVD en zelfs vanuit de eigen PvdA.
Oud 20 februari 2007, 23:00   #159
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
... Verbeet ...

Maar het schijnt dat ze nu ook al behoorlijk kritiek krijgt. Van CDA, VVD en zelfs vanuit de eigen PvdA.
Ja, goed dat je dat "schijnt" nu kennelijk zelf ergens hebt gelezen.

Wilders zelf had zich door haar niet laten inschuchteren en Wouter zou die STOMMITEIT niet eens hebben gestart.

Dit muisje krijgt nog een staartje.
Oud 20 februari 2007, 23:05   #160
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Ja, goed dat je dat "schijnt" nu kennelijk zelf ergens hebt gelezen.
Ik heb jou ook weleens minder brommerig gezien dan de afgelopen dagen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be