Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 februari 2007, 22:47   #1
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard de geloofwaardigheid van de VS

Citaat:
BAGHDAD, Iraq - A U.S. helicopter was shot down and crashed north of Baghdad on Wednesday, the military said after initially stating that the chopper made a "hard landing."
Hahahahahahahahahahaha!
Citaat:
a "hard landing."
Hahahahahaha!

In alle ernst: verder niets aan de hand, aldus het Pentagon. En zij kunnen het weten, natuurlijk. Het is hùn oorlog, tenslotte.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2007, 22:52   #2
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Tja, klein links verkleutert tot een spruit

communisten communiceren door scheten te laten...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2007, 22:55   #3
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

nog niet genoeg topics ??
Oud 21 februari 2007, 23:05   #4
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

't Is nochtans een ernstig onderwerp: de VS zeggen dat één van hun choppers een harde landing heeft gemaakt, terwijl hij in feite is neergeschoten door het verzet. Nummer acht die ze op korte tijd verliezen in Irak. Zes neergeschoten bijna elke keer gepaard gaand met een ontkenning en een leugen.

Sommigen op dit forum geloven blind wat het VS-leger hen vertelt. Dat lijkt me minder volwassen dan er af en toe eens goed mee lachen.

En geef nu toe: a "hard landing" Toch, grappig, nee? Volgens mij zijn de VS volop bezig aan a "hard landing" in Irak.

Oud 21 februari 2007, 23:06   #5
La Chunga
Minister

La Chunga's schermafbeelding

Standaard

Dat er nog mensen zijn die inhoudelijk gaan reageren.

Soms vraag ik me af: "Haat ik nu haat?"
En dan zeg ik: "Neen, het is een kenmerk van intellectuele achterstand...dat haten, bedoel ik".
Oud 21 februari 2007, 23:08   #6
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door garfield Bekijk bericht
nog niet genoeg topics ??
Ik weet het niet. Topics waarop niemand reageert, verdwijnen vanzelf.

Maar on topic:

Wat vind je van het verlies van 8 heli's op korte termijn? En wat vind je van het feit dat de VS daarover liegen? Wat zegt dat over de geloofwaardigheid van de VS-militairen?

Oud 21 februari 2007, 23:09   #7
Babylonia
Parlementslid

Standaard Aaron Russo's film Terror Storm echt de moeite!

zzzzzzzzzzzzzzz
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  bankstring1.jpg‎
Bekeken: 115
Grootte:  411,5 KB
ID: 17875  

Babylonia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2007, 23:12   #8
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door La Chunga Bekijk bericht
Dat er nog mensen zijn die inhoudelijk gaan reageren.

Soms vraag ik me af: "Haat ik nu haat?"
En dan zeg ik: "Neen, het is een kenmerk van intellectuele achterstand...dat haten, bedoel ik".
Ja, de wortel van al het kwade is onwetendheid en natuurlijk volharding in onwetendheid, je door emoties laten meeslepen zelfs al ben je niet meer onwetend.
Hij is een goede wagenmenner die zijn op hol geslagen paarden behoorlijk kan intomen.......
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2007, 23:14   #9
La Chunga
Minister

La Chunga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
Hij is een goede wagenmenner die zijn op hol geslagen paarden behoorlijk kan intomen.......
Om te onthouden.
Oud 21 februari 2007, 23:21   #10
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door La Chunga Bekijk bericht
Om te onthouden.
Kan inderdaad zinvol zijn in bepaalde omstandigheden.
Oud 22 februari 2007, 14:02   #11
john bell hood
Banneling

john bell hood's schermafbeelding

Standaard

De helikopter is niet neergestort en er werd ook niemand gedood.Een harde landing na beschadiging door vijandelijk vuur is wat anders dan neersstorten waarbij iedereen gedood wordt;Voor het overige zullen we nog eens goed lachen met uw kinderachtig gedoe.Ondertussen wel druk doen over slachtoffers aan de andere kant.
john bell hood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2007, 17:31   #12
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door john bell hood Bekijk bericht
De helikopter is niet neergestort en er werd ook niemand gedood.Een harde landing na beschadiging door vijandelijk vuur is wat anders dan neersstorten waarbij iedereen gedood wordt;Voor het overige zullen we nog eens goed lachen met uw kinderachtig gedoe.Ondertussen wel druk doen over slachtoffers aan de andere kant.
Wanneer de nood(landing) het hoogst is is de redding nabij met een kleine leugen om bestwil.
Oud 22 februari 2007, 17:34   #13
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ondertussen wel druk doen over slachtoffers aan de andere kant.
De Amerikanen in Irak of Afghanistan zijn geen slachtoffers maar daders. Sommige van die daders kennen een voortijdige dood omdat de slachtoffers hen voor zijn, maar dat maakt van de daders nog geen slachtoffers.

Citaat:
Een harde landing na beschadiging door vijandelijk vuur
"shot down and crashed". Ik weet niet welk woordenboek u gebruikt maar in het mijne is 'harde landing' niet hetzelfde als 'crashed'. Het is zo duidelijk als het kan, John: "shot down and crashed".

Citaat:
is wat anders dan neersstorten waarbij iedereen gedood wordt
Over doden heb ik niet gesproken. Goed voor hen (en hun mama) dat ze het overleefd hebben, maar dat doet niks af van de leugens die de VS telkens opnieuw verspreiden over dit soort incidenten en waar u aan meedoet.

'Harde landing', laat me niet lachen. De VS maken in Irak een harde landing mee, ja. D�*t kan je wel stellen. Zeker als er acht helicopters uit de lucht vallen op geen tijd.

Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 22 februari 2007 om 17:41.
Oud 22 februari 2007, 17:36   #14
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
De Amerikanen in Irak of Afghanistan zijn geen slachtoffers maar daders. Sommige van die daders kennen een voortijdige dood omdat de slachtoffers hen voor zijn, maar dat maakt van de daders nog geen slachtoffers.
Maar van de slachtoffers wél daders, natuurlijk.

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2007, 18:05   #15
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

"shot down and crashed". Ik weet niet welk woordenboek u gebruikt maar in het mijne is 'harde landing' niet hetzelfde als 'crashed'. Het is zo duidelijk als het kan, John: "shot down and crashed".

Over doden heb ik niet gesproken. Goed voor hen (en hun mama) dat ze het overleefd hebben, maar dat doet niks af van de leugens die de VS telkens opnieuw verspreiden over dit soort incidenten en waar u aan meedoet.

'Harde landing', laat me niet lachen. De VS maken in Irak een harde landing mee, ja. D�*t kan je wel stellen. Zeker als er acht helicopters uit de lucht vallen op geen tijd.
Ik vind niet dat je Afghanistan en Irak moet mengen.
Die talibans zijn toch echt vrouwonvriendelijk, ze zijn dus wel daders en geen slachtoffers. Beschouw de Amerikanen en anderen als ridders die de jonkvrouw komen bevrijden uit de toren ( de boerka ) waarin ze opgesloten zit.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 22 februari 2007 om 18:06.
Oud 22 februari 2007, 18:29   #16
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
Ik vind niet dat je Afghanistan en Irak moet mengen. Die talibans zijn toch echt vrouwonvriendelijk, ze zijn dus wel daders en geen slachtoffers. Beschouw de Amerikanen en anderen als ridders die de opgesloten jonkvrouw komen bevrijden......
Ik heb doorgaans een minder romantische visie op de realiteit. Ook wat betreft Afghanistan.

Dat de Taliban vrouwonvriendelijk zijn, lijkt me een understatement van formaat. Maar dat geldt ook voor veel van de huidige machthebbers die samen mét de Taliban tegen de Communisten en de Sovjets hebben gevochten. Heel hun religie is vrouwonvriendelijk en eigenlijk geldt dat voor alle monotheistische godsdiensten.
De meest vrouwvriendelijke Afghanen zijn natuurlijk de progressieven en vooral die uit de communistische partij. Dat kon je merken toen ze aan het bewind waren en vrouwen plots (zij het niet zo lang, jammer genoeg) evenwaardig aan mannen waren.

Maar als vrouwvriendelijkheid een criterium ware geweest, dan hadden de VS natuurlijk de communisten gesteund, quod non.

Verder was natuurlijk niet de Taliban de aanleiding voor de inval maar wel de zgn. aanwezigheid van Osama Bin-Laden en zijn vrienden zogezegd omwille van 11 september. Vreemd genoeg, want de Taliban hadden al toegezegd de man te zullen uitleveren.

Maar dat mocht allemaal niet baten en wel om één duidelijke reden: in Afghanistan moest een vriendelijke en stabiele regering aan de macht komen die ervoor zou zorgen dat er een pijpleiding door het land zou lopen voor de gas- en oliewinning vanuit het Kaspische bekken. En laat het nu toevallig de consulent van het bedrijf UNICOAL zijn (dat de pijpleiding zal aanleggen) die vandaag president van Afghanistan is. Wat een toeval!

Nee, dus, in dit verhaaltje zijn de VS veeleer de roofridders die al moordend door het land trekken en hun vriendje op de troon achterlaten zodat hij voor hen de zaakjes kan regelen zodra ze weg zijn.

Oud 22 februari 2007, 18:33   #17
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Hoe je trouwens van een land of een hele bevolking tot de indeling "daders" en "slachtoffers" komt, is bijzonder interessant.

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2007, 18:34   #18
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik heb doorgaans een minder romantische visie op de realiteit. Ook wat betreft Afghanistan.

Dat de Taliban vrouwonvriendelijk zijn, lijkt me een understatement van formaat. Maar dat geldt ook voor veel van de huidige machthebbers die samen mét de Taliban tegen de Communisten en de Sovjets hebben gevochten. Heel hun religie is vrouwonvriendelijk en eigenlijk geldt dat voor alle monotheistische godsdiensten.
De meest vrouwvriendelijke Afghanen zijn natuurlijk de progressieven en vooral die uit de communistische partij. Dat kon je merken toen ze aan het bewind waren en vrouwen plots (zij het niet zo lang, jammer genoeg) evenwaardig aan mannen waren.

Maar als vrouwvriendelijkheid een criterium ware geweest, dan hadden de VS natuurlijk de communisten gesteund, quod non.

Verder was natuurlijk niet de Taliban de aanleiding voor de inval maar wel de zgn. aanwezigheid van Osama Bin-Laden en zijn vrienden zogezegd omwille van 11 september. Vreemd genoeg, want de Taliban hadden al toegezegd de man te zullen uitleveren.

Maar dat mocht allemaal niet baten en wel om één duidelijke reden: in Afghanistan moest een vriendelijke en stabiele regering aan de macht komen die ervoor zou zorgen dat er een pijpleiding door het land zou lopen voor de gas- en oliewinning vanuit het Kaspische bekken. En laat het nu toevallig de consulent van het bedrijf UNICOAL zijn (dat de pijpleiding zal aanleggen) die vandaag president van Afghanistan is. Wat een toeval!

Nee, dus, in dit verhaaltje zijn de VS veeleer de roofridders die al moordend door het land trekken en hun vriendje op de troon achterlaten zodat hij voor hen de zaakjes kan regelen zodra ze weg zijn.
Ja, ridders hebben de slechte gewoonte de dame dan voor zichzelf te willen houden, in dit geval dus Afghanistan....
Oud 22 februari 2007, 21:57   #19
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Amerikanen in Irak of Afghanistan zijn geen slachtoffers maar daders.

Karzai vraagt Italië in Afghanistan te blijven

De Afghaanse president Hamid Karzai heeft Italië donderdag dringend verzocht zijn troepen niet uit Afghanistan terug te trekken.

Woensdag trad de regering van premier Romano Prodi af nadat het parlement haar buitenlandbeleid, waarvan de Italiaanse aanwezigheid in Afghanistan deel uitmaakt, had afgewezen.

Canada

Karzai riep ook Canada, dat 35.000 militairen bijdraagt aan de NAVO-troepenmacht in Afghanistan (ISAF), op zich niet terug te trekken. Hij herinnerde degenen die vraagtekens bij de missie plaatsen eraan dat de aanslagen van 11 september 2001 zijn voorbereid in een Afghanistan waar de Taliban het voor het zeggen hadden. "Ik hoop dat we niet kort van memorie zijn", aldus Karzai.

Vertrouwen

De president deed de oproep nadat hij had gesproken met NAVO-secretaris-generaal Jaap de Hoop Scheffer. Die sprak, evenals NAVO-opperbevelhebber John Craddock, er zijn vertrouwen in uit dat Italië zijn troepen in Afghanistan zal houden.

Vorige week adviseerde de Canadese senaatscommissie voor nationale veiligheid de regering te overwegen de militairen uit Afghanistan terug te halen als de NAVO-partners niet over de brug komen met meer troepen.

http://www.nu.nl/news.jsp?n=986433&c=23

Laatst gewijzigd door Chipie : 22 februari 2007 om 22:01.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2007, 22:03   #20
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
"Ik hoop dat we niet kort van memorie zijn", aldus Karzai"
Ik ben niet van korte memorie. Daarom weet ik nog dat Karzai consulent was van UNICOAL dat nog met de Taliban onderhandeld heeft over de aanleg van de pijpleiding.

Wat Karzai als zgn. President doet, is de particuliere belangen van een bedrijf behartigen. Het is dom van Italië en Canada om daarvoor mensenlevens op te offeren.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be