Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Bekijk resultaten enquête: Vindt u die massale aanwezigheid van niet-Westerse vreemdelingen leuk ?
ja 53 35,81%
neen 95 64,19%
Aantal stemmers: 148. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 24 februari 2007, 22:03   #101
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Ja, kwestie dat ze cultuur meebrengen in dit achterlijk hol genaamd Vlaanderen.
Aandelen in de gepaste stenen gekocht om de stenigingen te verzorgen?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2007, 09:01   #102
Banneling

Standaard

Citaat:
Welke cultuur?
Minarettengejengel? Soepjurken? Hanggedrag in de straat?
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2007, 09:06   #103
bob.
Provinciaal Statenlid

bob.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Visjnu Bekijk bericht
Ja, maar onder voorbehoud, want hoe interpreteer je het begrip "niet-Westers"? Gaat het hier over ras, mentaliteit, identiteit, normen en waarden,... ?
-------

dat lijkt er wel wat op te trekken , want je kan stellen dat Aziaten niet in die mate voorkomen in de criminaliteitsstatistieken. Neem nu Indiërs , een import van werkkrachten voor de knelberoepen zou helemaal niet bijdragen tot het verhogen van de criminaliteit.
Neen, men moest zo broodnodig Afrikaanse en Noord-Afrikaanse (die dan wel een fanatiek geloof aanhangig zijn) massaal importeren met alle gevolgen vandien.
En dan nog liefst problematische Afrikaanse gezinnen met hakmessen en kindsoldaten in nasleep, dat is vragen om problemen.
Noord-Afrikanen (lees Marokkanen) halen we liefst uit het analfabete sterk gelovige Maghreb gebergte zodat het ons tonnen meer kost om ze enigzins te integreren dan de toegevoegde waarde die ze bieden als (eventuele) werkkracht.
Zeggen dat 50% ervan in een of ander steuntrekkend regime zitten is tegenwoordig zowaar vragen om een racisme-aanklacht.

Als notoir VB-er ben ik bereid integreerbare immigratie te aanvaarden om niet allleen de vergrijzing op te vangen maar ook om onze genenpool uit te breiden.
Dat houdt wel concreet in dat ik me verzet tegen import van (Noord) Afrikaanse complicaties die onnoemelijk meer kosten dan ze opbrengen.

Als dat voor sommigen op discriminatie lijkt dan is het maar zo, ik noem dat een gezonde logische selectie, mogen we onze vrienden (die we een beter bestaan aanbieden) nog zelf kiezen aub ?!
bob. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2007, 13:24   #104
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
Pas op hé Laya, dat je door naar tv te kijken ondertussen geen gat in uw burka strijkt (grapje hé)
Goed, die 60+ers. In hoeverre die berichgeving objectief is laat ik nog in het midden, je zal er waarschijnlijk wel vinden die dat leuk vinden maar ik hoef toch niet te verdedigen dat je ook andere meningen zal vinden in dergelijke wijken, bij de native Belgen. Anders gaan we vanavond even in Aalst langs de varkensmarkt op enquete...
Bwa, in het begin zijn ze allemaal vriendelijk. Langzaam maar zeker vallen er dan enkele maskertjes en wordt je de illusie van de multicul wel armer.

Toen ik bijna 30 jaar geleden werd in wat nu de migrantenbuurt is, was alles peis en vree. Dan waren die enkele vreemdelingen best leuk. Ondertussen zijn er een boel minder aangename bij gekomen en vind ik die enkele Belgen hier best aangenaam.

Verder vrees ik dat ik de meerderheid van de migranten beu ben, nu ze hun mooie maskertje hebben laten vallen. Ik heb enkele glimpen achter de sluiers opgevangen en weet waar we aan toe zijn.

Beschouw kritiek op migranten eerder als een pleidooi tegen naïviteit. Vroeger beschouwde ik hen ook als een verrijking en trok ik ook op met mensen van vreemd origine, tot ik er achter kwam wat sommigen hier van plan zijn. Jammer genoeg is bezorgheid om je eigen land en mensen tegenwoordig al racisme.
Oud 25 februari 2007, 14:11   #105
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door garfield Bekijk bericht
Heb verkeerd gestemd moet nee zijn.
Tuurlijk vind ik het niet "leuk", leuk is ook al een verkeerd gekozen woord, mogen ze hier zijn ja, verwacht ik een zekere integratie ja. Dat laatste is dan bij een gedeelte een probleem.

Maar ik heb ook een probleem met het nogal rare klimaat, aan beiden kan ik niet veel doen, het is nu zo.
Kunt u niet vragen aan de moderatie dat zij uw onterechte ja-stem veranderen in een neen-stem ?
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2007, 15:54   #106
S-K
Partijlid

S-K's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Zeker een klap van de molen gehad?

De enige cultuur waar men ontzag voor kan hebben is de cultuur der Noord-West Europese volkeren; kort samengevat die der Germanen-en-Kelten.

Niet-westerse vreemdelingen leveren in zijn geheel geen bijdrage in positieve zin aan onze samenleving.
S-K is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2007, 16:14   #107
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S-K Bekijk bericht

De enige cultuur waar men ontzag voor kan hebben is de cultuur der Noord-West Europese volkeren; kort samengevat die der Germanen-en-Kelten.

Niet-westerse vreemdelingen leveren in zijn geheel geen bijdrage in positieve zin aan onze samenleving.

Ik wacht ook nog steeds op tekst en toelichting over die bijdragen en verrijking. Behave pittabars en illegale telefoonshops zijn de grote fans nog steeds koortsachtig een voorbeeldje aan het zoeken.
Oud 25 februari 2007, 16:21   #108
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Nou, ik denk dat ik een verrijkend voorbeeld heb Online.

Je neemt een straat met huizen van zo'n jaar of 40.

Je laat die staan (dus geen onderhoud, geen ramen schilderen, vervangingen, onderhoudswerken etc... kortom je doet er niks mee wat een standaard racistische vlaming ermee zou doen)

wat krijg je dan? verloederde buurt

wat gebeurt er dan? buurt wordt met de grond gelijkgemaakt en nieuwbouw wordt gezet.

Et voil�* : de "verrijking" zorgt voor werkgelegenheid.

(zo had je het nog niet bekeken hé)

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2007, 10:11   #109
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Ik strijk naakt Lantjes... ben gewoon voorzichtig met de stoom

Allochtonen op de Varkensmarks... zingen die ook 'Weir zen jonges van de veirkemet, as me niejen weirken emmen giene fret...' ?

"Weir zen moslims van de Veirkemert" Als contradiktie kan dat tellen hé.
Vraag eens aan de eigenares van is het "het kruimeltje"? hoe haar vriendelijke Turkse buur van het groentenwinkeltje haar al laten verstaan heeft dat ze als autochtoon beter kan optrappen...De buur die daar alles opkoopt terwijl hij notabene op de ziekenbond staat..

Toch proficiat met uw Oilsjters !!!
Oud 26 februari 2007, 10:34   #110
Enter
Parlementslid

Enter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Is dat dat volkje dat door de Romeinen onder de voet werd gelopen?
Enter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2007, 10:35   #111
Enter
Parlementslid

Enter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Ik wacht ook nog steeds op tekst en toelichting over die bijdragen en verrijking. Behave pittabars en illegale telefoonshops zijn de grote fans nog steeds koortsachtig een voorbeeldje aan het zoeken.
Vendelzwaaien en bierboeren is ook niet bepaald een hoogstaand cultureel event.
Enter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2007, 11:25   #112
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Enter Bekijk bericht
Ben je d'r een expert in dat je daar zo zeker van bent?
Oud 26 februari 2007, 18:15   #113
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

het vlaggeschip van de vlaamse cultuur is ongetwijfeld fetisj voor hard wérken met als top of the bill wérken IN DE VAKANTIE.
fantastische uitvinding.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2007, 19:38   #114
Boadicea

Standaard

Citaat:
Heb je dat al eens geprobeerd?
Oud 26 februari 2007, 19:40   #115
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Heb je dat al eens geprobeerd?
Blijkbaar is hij een expert.
Ik wacht overigens ook nog steeds op tekst en toelichting over die bijdragen en verrijking. Nu ja, als zelfs Queen Edina daar niets op kan verzinnen ...
Oud 26 februari 2007, 19:52   #116
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Blijkbaar is hij een expert.
Ik wacht overigens ook nog steeds op tekst en toelichting over die bijdragen en verrijking. Nu ja, als zelfs Queen Edina daar niets op kan verzinnen ...
Tja, wat bedoel je als verrijking? Nee, geld brengen de schooiers uit het buitenland niet in het bakje, maar ze leven van onze uitkeringen.
Multicul is anderzijds big business. Niet meer dan een handelsmerk met diverse wetten die je verplichten om een slecht verkopend product in huis te halen.

Ik pleit voor behoud van het eigene. Jij beschouwt bv vendelzwaaien als iets stoms, maar het is eigen aan onze cultuur. Ik snap niet wat er verkeerd aan is en als ik het bekijk, vind ik het best leuk. Anderzijds ga ik er niet van uit dat het gemakkelijk is. Ik heb als kind mijn majorettestok uiteindelijk ook aan de kapstok moeten hangen, omdat het zwaaien op opvangen niet zo vlot ging als dat ik wou. Vroeger was zowat elk meisje majorette, of wou ze het zijn. Nu zie je ze nog amper. Net als de fanfare's, de harmonieën, de folkloristische verenigingen, volksdansgroepen en ga zo verder. Alles wat streekgebonden is, lijkt te verdwijnen in de grote steden.
Hier in Antwerpen Noord is nog amper een frietkot te vinden, maar pita bars op alle hoeken van de straat. Normaal zou het omgekeerd moeten zijn.
Buikdansen is blijkbaar meer in dan kortgerokt met een stok zwaaien. Vreemde kost vervangt onze Vlaamse keuken. Eens iets anders proberen kan wel eens een aangename afwisseling zijn, maar er het eigene voor verloochenen ???
Oud 26 februari 2007, 20:06   #117
Mitgard
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Buikdansen is blijkbaar meer in dan kortgerokt met een stok zwaaien. Vreemde kost vervangt onze Vlaamse keuken. Eens iets anders proberen kan wel eens een aangename afwisseling zijn, maar er het eigene voor verloochenen ???
buikdansen is natuurlijk wel 100x sensueler en sexier dan een fanfare, dus dat vind ik niet zo erg.
maar het ene verdwijnt niet door het andere. dat hebben we toch zelf in de hand zeker. als niemand nog majorette wil spelen, is het dan de schuld van de buikdanseressen dat de majorettes verdwijnen? nogal kort door de bocht, vind ik.
Oud 26 februari 2007, 20:10   #118
S-K
Partijlid

S-K's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is dat dat volkje dat door de Romeinen onder de voet werd gelopen?
Nee hoor, dat volkje heeft juist het Romeinse rijk ten val gebracht, dat volkje waren de ontdekkers van Amerika, dat volkje waren de stichters van Rusland, dat volkje heeft de grootste filosofen, wetenschappers, politici, schilders, dichters en schrijvers voortgebracht. Dat volkje heeft als enigen een scheppende genie en leidinggevende vermogens
S-K is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2007, 20:14   #119
Mitgard
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee hoor, dat volkje heeft juist het Romeinse rijk ten val gebracht, dat volkje waren de ontdekkers van Amerika, dat volkje waren de stichters van Rusland, dat volkje heeft de grootste filosofen, wetenschappers, politici, schilders, dichters en schrijvers voortgebracht. Dat volkje heeft als enigen een scheppende genie en leidinggevende vermogens
wel spijtig dat dat volk zo nu en dan eens een verwaande bluffende zich superieur-voelende talentloze racistische nitwit voortbrengt.
Oud 26 februari 2007, 20:15   #120
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
buikdansen is natuurlijk wel 100x sensueler en sexier dan een fanfare, dus dat vind ik niet zo erg.
maar het ene verdwijnt niet door het andere. dat hebben we toch zelf in de hand zeker. als niemand nog majorette wil spelen, is het dan de schuld van de buikdanseressen dat de majorettes verdwijnen? nogal kort door de bocht, vind ik.

Vraag die conservatieve seut uit de moslimexecutive dat ze eens een demonstratie buikdansen geeft. Ze mag desnoods haar zedigheidsvodje op haar hoofd houden.
Ze zal met haar demonstratie zo veel meer bereiken dan met haar geloofsgeleuter in die executieve.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be