Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 februari 2007, 20:08   #21
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

Het optreden van de VW-directie komt, bij velen als een groot geklungel over...

Maar volgens Jean-Luc Dehaene, premier (en in wezen een socialist volgens eigen verklaring) kan het praktisch niet anders:

Met de wet-Renault hebben we procedures ingevoerd om een beetje greep te krijgen op collectieve ontslagen. Bon, achteraf is gebleken dat de regels te rigide zijn waardoor ze contraproductief werken. Doordat het overleg trager verloopt, wordt de onzekerheid bij de mensen nog groter. Dat was niet de bedoeling. Maar de politiek kan de grote economische wetmatigheden niet zomaar veranderen, neen.

http://www.standaard.be/Artikel/Deta...elid=G8018QVVB



Dat de regels van de wet Renault te rigide zijn waardoor ze contraproductief werken.. dat weet Dehaene, dat weet ik (en als ik dat weet dan veronderstel ik dat iedereen dat weet)...

Waarom werd de wet, waarop de klungelaars van vakbonden zich natuurlijk steeds beroepen, dan nog altijd niet aangepast?

Laatst gewijzigd door Chipie : 26 februari 2007 om 20:10.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2007, 20:22   #22
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Dat Dehaene een zelfverklaarde socialist zou zijn zegt wellicht meer over de huidige "socialisten" dan over het socialisme maar bon. Toen Inbev honderden mensen op straat zette heeft ie gewoon gezwegen over de wet Renault.

Wet Renault maakt procedures langer maar dat belet werkgever helemaal niet om duidelijkheid te scheppen over zijn plannen en doelstellingen. Dat heeft maanden geduurd en vandaag staat nog steeds niets op papier.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2007, 20:26   #23
Discus
Burger
 
Discus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 oktober 2006
Berichten: 151
Standaard

Verworvenheden ( zoals de 35u werkweek ) zijn niet absoluut en kunnen dus in functie van de economische conjunctuur en de concurentiepositie t.o.v.fabrieken in het buitenland worden aangepast.De ene keer kan dat in positieve zin ( minder uren ) zijn en de andere keer in negatieve zin. Als men het niet kan aanvaarden dat men soms eens een stapje terug moet kunnen zetten om er later eentje (of twee) voorruit te kunnen zetten dan is men niet goed bezig!Tweede opmerking:dop en andere sociale voorzieningen zijn er voor hen die buiten hun wil om zonder werk komen te zitten,dus als men hier door onverzettelijk te zijn de fabriek laat sluiten en zodoende zonder werk komt te staan heeft voor mijn part geen recht op deze sociale voorzieningen!
Discus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2007, 20:34   #24
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
kalm jongens en meisjes,kalm....

Vergeet niet,momenteel bloedt Volkswagen,maar Volkswagen is voltooid verleden tijd voor de fabriek van Vorst.
Nu komen er nieuwe eigenaars,namelijk die van Audi....(ik ben er nog elke dag verwonderd over dat het Volkswagen-concern nog steeds zo "opgesplitst" is ,maar kom..)

Morgen,na de raadpleging zullen de laatste heethoofden/saboteurs binnen de fabriek van Vorst (jawel,zo beschouw ik ze ook hoor)beseffen welk minderheidje ze wel zijn...en kunnen de vakbonden weer verder....

Dat beseft de nieuwe directie ook wel...tenslotte zijn er NIEUWE arbeidsvoorwaarden in aantocht,en is er zowieso een bevragingsronde annex werkonderbreking nodig..(of dachten ze misschien dat het in Belgie anders gaat dan in Duitsland of Spanje)....

Sommigen denken blijkbaar echt dat 20 mensen of zelfs 100 mensen 2000 mensen kunnen beletten om te werken mochten ze dat echt willen. Het gaat ook gewoon om arbeiders hoor. Het zijn niet de Spartanen van Leonidas.

Voor de rest was het belangrijkste probleem vandaag, maar dat hebben de media uiteraard niet gezegd, dat de vakbonden van plan waren om de plannen van de directie goed te keuren zonder hun leden te raadplegen. Dat is ook niet de eerste keer. Tijdens 6 weken staken zijn er maar 2 ledenvergadering geweest en de laatste is er alleen maar gekomen onder druk van de leden. Sorry maar moest ik 20% moeten inleveren zou ik ook graag mijn zeg daarin hebben in plaats van de beslissing over te laten aan anderen. Meer inspraak en duidelijkheid vanwege directie van vakbondsleiding en het probleel was al lang opgelost.

Audi is bij mijn weten volledig eigendom van Volkswagen. Er is dus formeel helemaal geen andere werkgever.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2007, 20:37   #25
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Raven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2004
Locatie: Nabij het Reigersnest
Berichten: 10.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
zonder hun leden te raadplegen.
Een zatte cafe-vechter ga je niet vragen wat z'n mening is omtrent langer werken voor hetzelfde loon, om zo banen te kunnen redden in de fiscale hel, België genaamd.
__________________
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme!
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2007, 20:40   #26
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Discus Bekijk bericht
Verworvenheden ( zoals de 35u werkweek ) zijn niet absoluut en kunnen dus in functie van de economische conjunctuur en de concurentiepositie t.o.v.fabrieken in het buitenland worden aangepast.De ene keer kan dat in positieve zin ( minder uren ) zijn en de andere keer in negatieve zin. Als men het niet kan aanvaarden dat men soms eens een stapje terug moet kunnen zetten om er later eentje (of twee) voorruit te kunnen zetten dan is men niet goed bezig!Tweede opmerking:dop en andere sociale voorzieningen zijn er voor hen die buiten hun wil om zonder werk komen te zitten,dus als men hier door onverzettelijk te zijn de fabriek laat sluiten en zodoende zonder werk komt te staan heeft voor mijn part geen recht op deze sociale voorzieningen!

1.Geen enkele verworvenheid is absoluut en is het resultaat van krachtsverhouding tussen personeel en patronaat/en in mindere mate concurrentiepositie en economische conjunctuur. De enigste logica dat er achter zit is dat aandeelhouders een groter deel van de koek willen en dat aangezien ze dit op dit moment moeilijk(er) kunnen verhalen op de klanten is het personeel die het gelag moet betalen.

2. Als uw baas zegt dat ie u niet wilt ontslaan maar wel het contract op basis waarvan je bent aangeworven in de prullenbak wenst te steken dan vind ik het onterecht om mensen die daar niet mee akkoord gaan te culpabiliseren.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2007, 20:44   #27
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Een zatte cafe-vechter ga je niet vragen wat z'n mening is omtrent langer werken voor hetzelfde loon, om zo banen te kunnen redden in de fiscale hel, België genaamd.

Vandaar dat België de fiscale draaischijf is voor het volledige Volkswagen concern. Misschien moet je eens binnenstappen in het minder bekend afdelingetje van Volkswagen op de Louisalaan.

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 26 februari 2007 om 20:45.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2007, 20:48   #28
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Raven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2004
Locatie: Nabij het Reigersnest
Berichten: 10.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
1.Geen enkele verworvenheid is absoluut en is het resultaat van krachtsverhouding tussen personeel en patronaat/en in mindere mate concurrentiepositie en economische conjunctuur. De enigste logica dat er achter zit is dat aandeelhouders een groter deel van de koek willen en dat aangezien ze dit op dit moment moeilijk(er) kunnen verhalen op de klanten is het personeel die het gelag moet betalen.
Een andere logica is dat het concurrentieel niet meer mogelijk is op te boxen tegen de dumping-prijzen gehanteerd door Aziatische producenten, en de immer stijgende voordelen van de automatisatie tegenover de immer meer belaste menselijke werkkracht.

Gratis werken.... Het klinkt allicht des duivels voor u. Maar zoals men hier es eerder schreef, opdat een bedrijf zou kunnen overleven moeten de inspanningen van iedereen komen.

Anders kan men evengoed heel VW vorst dichtdoen. Is dat dan hetgene de syndicalisten willen?
__________________
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme!
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2007, 20:53   #29
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Een andere logica is dat het concurrentieel niet meer mogelijk is op te boxen tegen de dumping-prijzen gehanteerd door Aziatische producenten, en de immer stijgende voordelen van de automatisatie tegenover de immer meer belaste menselijke werkkracht.

Gratis werken.... Het klinkt allicht des duivels voor u. Maar zoals men hier es eerder schreef, opdat een bedrijf zou kunnen overleven moeten de inspanningen van iedereen komen.

Anders kan men evengoed heel VW vorst dichtdoen. Is dat dan hetgene de syndicalisten willen?

De inspanning moeten van iedereen komen? Heeft u de indruk dat de inspanning van iedereen komen. Ik niet. Weet u of het managment van Volkswagen Vorst zal moeten inleveren. Ik weet het niet. Heb er in ieder geval niets over gehoord. De aandeelhouders hebben vorig jaar alvast niet moeten inleveren.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2007, 20:54   #30
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

Natuurlijk wensen die paar leden van de partijtjes LSP en PVDA niets anders dan dat de boel ginder ontploft...

'Want', zeggen zij 'een gezonde economie is slecht voor 'de' revolutie'...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2007, 20:54   #31
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Raven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2004
Locatie: Nabij het Reigersnest
Berichten: 10.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Vandaar dat België de fiscale draaischijf is voor het volledige Volkswagen concern. Misschien moet je eens binnenstappen in het minder bekend afdelingetje van Volkswagen op de Louisalaan.
Ah, we gaan dus het concept van winst in vraag stellen.

Wel, dat die syndicalsten dan gaan werken in hun VZW fabrieken hé
__________________
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme!
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2007, 20:57   #32
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Sommigen denken blijkbaar echt dat 20 mensen of zelfs 100 mensen 2000 mensen kunnen beletten om te werken mochten ze dat echt willen. Het gaat ook gewoon om arbeiders hoor. Het zijn niet de Spartanen van Leonidas.

Voor de rest was het belangrijkste probleem vandaag, maar dat hebben de media uiteraard niet gezegd, dat de vakbonden van plan waren om de plannen van de directie goed te keuren zonder hun leden te raadplegen. Dat is ook niet de eerste keer. Tijdens 6 weken staken zijn er maar 2 ledenvergadering geweest en de laatste is er alleen maar gekomen onder druk van de leden. Sorry maar moest ik 20% moeten inleveren zou ik ook graag mijn zeg daarin hebben in plaats van de beslissing over te laten aan anderen. Meer inspraak en duidelijkheid vanwege directie van vakbondsleiding en het probleel was al lang opgelost.

Audi is bij mijn weten volledig eigendom van Volkswagen. Er is dus formeel helemaal geen andere werkgever.
En die profitariërs aller landen maar liegen, liegen....
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2007, 21:06   #33
kunstenaar
Partijlid
 
Geregistreerd: 1 oktober 2006
Berichten: 263
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Natuurlijk wensen die paar leden van de partijtjes LSP en PVDA niets anders dan dat de boel ginder ontploft...

'Want', zeggen zij 'een gezonde economie is slecht voor 'de' revolutie'...
Uw stijl zoals ik ze in deze draad lees is voor alle duidelijkheid niet de mijne, laat dat klaar zijn.

Maar wat VW Vorst betreft hebt u jammer genoeg gelijk. Een kleine maar agressieve extreem linkse kern blijft daar maar het geheel van de werknemers gijzelen met hun revolutie.

De reacties van de vakbonden ten aanzien van het gebeuren vandaag vind ik daarom getuigen van moed.
Ze kozen niet de kant van de luide roepers maar van de werknemers die er, in een gewijzigde toestand weliswaar, de komende jaren hun brood kunnen verdienen. Dat is niet eenvoudig.

En ja, de roepers hebben ten gronde gelijk dat er een dégoutant onevenwicht bestaat tussen wat werknemers verdienen en wat het management en de aandeelhouders verdienen. En ja, ik ben er van overtuigd dat je dat naar aanvaardbare proporties moet terugbrengen.
Maar dat doe je niet door in 1 bedrijf de tewerkstelling van duizenden (toeleveranciers inbegrepen) op het spel te zetten.
De door extreem links toegepaste technieken verschillen in niets van wat mij bij extreem rechts doet walgen.
__________________
En wie betaalt de zwaarste prijs voor links en rechts extremisme?
De gewone man, ALTIJD de gewone man !
kunstenaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2007, 21:33   #34
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Fieseler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2004
Berichten: 12.602
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Het is er aan te zien en horen dat de laatste keer dat Vlamingen voor zichzelf hebben opgekomen al dateert van 1302 en dan nog heeft de helft van wat nu Vlaanderen wordt genoemd partij gekozen voor de patroon van dienst. Flup IV van Frankrijk! De keuze voor de leeuw als symbool voor Vlaanderen is wellicht een historische grap die kan tellen. Ze hadden beter een poedel gekozen.
Het zijn de vakbonden die de Vlamingen met enerzijds financiële spitstechnologie en anderzijds brute intimidatie als poedels in het gelid houden...maar voor de rest ben ik het met jou eens hoor...
__________________
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2007, 21:34   #35
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Ah, we gaan dus het concept van winst in vraag stellen.

Wel, dat die syndicalsten dan gaan werken in hun VZW fabrieken hé

Ik stel alleen het concept dat België een fiscale nachtmerrie is voor bedrijven als Volkswagen in vraag. Enfin ik doe dat niet. Volkswagen doet dat zelf.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2007, 21:36   #36
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Het zijn de vakbonden die de Vlamingen met enerzijds financiële spitstechnologie en anderzijds brute intimidatie als poedels in het gelid houden...maar voor de rest ben ik het met jou eens hoor...

U gelooft toch niet dat een paar tiental FTGB leden de duizenden hardwerkende Vlamingen zouden kunnen verhinderen om te gaan werken. Komaan zo erg zal het ook wel niet gesteld zijn zeker met dé Vlaeming.De invloed van de vakbonden is nihil in vergelijking met de invloed van de propaganda van de media, patronaat en hun vertegenwoordigers in de politiek. Als er iemand de Vlamingen heeft gecastreerd dan moet u naar hen kijken en niet zozeer naar de vakbonden.

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 26 februari 2007 om 21:40.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2007, 21:41   #37
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
StevenNr1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Berichten: 11.386
Standaard

Collectiviseren die handel, zouden ze alleszins met alle delokaliserende industrie moeten doen
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2007, 21:41   #38
Starkan
Staatssecretaris
 
Starkan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 oktober 2006
Locatie: Een niet-Vlaams-nationalistische gemeente
Berichten: 2.943
Standaard

Snappen jullie half hoe makaber het is de kant van het patronaat in deze te kiezen? Met de woekerwinsten van VW in gedachte. Toegeven zou een doodsteek zijn voor de hele autoindustrie. Als men toont dat men de antisociale politiek van VW tolereert, stuit dit op een straat zonder eind.

De Middeleeuwen zijn voorbij hé,of horen dat tenminste te zijn: Gelijk wat als zoete koek moet slikken of de kapitalistische logica als een onomstuitbare waarheid aannemen zou enkel getuigen van makheid en daar worden alleen de portemonnees van de andeelhouders beter van. Gesteld dat deze reden aanleiding zou geven voor meer ontslagen hebben ze tenminste nog één ding en dat is hun trots.

Om maar even te illustreren:
Citaat:
Winst Volkswagen verdubbelt
Volkswagen, de grootste automaker van Europa, zag de winst in het tweede kwartaal meer dan verdubbelen door de verkoop van de nieuwe Passat en de Audi A4 en het afstoten van de autoverhuurafdeling Europcar. De koers van het aandeel steeg fors. De nettowinst steeg van 333 miljoen euro naar 859 miljoen euro. Dat is beter dan de analistenverwachtingen van 809 miljoen euro. De omzet steeg 8% tot 26,6 miljard euro.

Ceo Bernd Pischetsrieder - die het aantal banen met 20.000 wil verminderen - zei donderdag dat het noodzakelijk blijft voor de automaker uit Wolfsburg om een akkoord met de vakbonden te vinden om de arbeidskosten te doen dalen. Het aandeel steeg donderdag tot 8,7%, de grootste sprong sinds februari. (bloomberg)
Bron

Maar goed dat er nog vakbondslui zijn die het LEF hebben om tegen het zakkenvullend mensonterend patronaat in te gaan.
Het zijn zo'n mensen die inspireren en hoop geven dat een betere wereld mogelijk is.
__________________

Laatst gewijzigd door Starkan : 26 februari 2007 om 21:59.
Starkan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2007, 21:50   #39
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kunstenaar Bekijk bericht
Uw stijl zoals ik ze in deze draad lees is voor alle duidelijkheid niet de mijne, laat dat klaar zijn.

Maar wat VW Vorst betreft hebt u jammer genoeg gelijk. Een kleine maar agressieve extreem linkse kern blijft daar maar het geheel van de werknemers gijzelen met hun revolutie.

De reacties van de vakbonden ten aanzien van het gebeuren vandaag vind ik daarom getuigen van moed.
Ze kozen niet de kant van de luide roepers maar van de werknemers die er, in een gewijzigde toestand weliswaar, de komende jaren hun brood kunnen verdienen. Dat is niet eenvoudig.

En ja, de roepers hebben ten gronde gelijk dat er een dégoutant onevenwicht bestaat tussen wat werknemers verdienen en wat het management en de aandeelhouders verdienen. En ja, ik ben er van overtuigd dat je dat naar aanvaardbare proporties moet terugbrengen.
Maar dat doe je niet door in 1 bedrijf de tewerkstelling van duizenden (toeleveranciers inbegrepen) op het spel te zetten.
De door extreem links toegepaste technieken verschillen in niets van wat mij bij extreem rechts doet walgen.

Welke extreem-linkse kern bij Volkswagen? Wat reste van "extreem-linkse" in ABVV metaal is al 10 jaar geleden geliquideert door de vakbondsleiding. Bedoelt u misschien de 47% van de werknemers die het vorige akkoord hebben afgewezen. Moeten nogal mensen zijn die extremisten dat ze meer invloed hebben op het personeel dan vakbondsleiding, media, patroon en politiek samen. Maar goed. Ghandi was een extremist. Mandela was een extremist, ML King was een extremist, Daens was een extremist but the people who are crazy enough to think that they can change the world, are the ones who do. Maar goed volgens u moet er iets gebeuren maar niet nu, niet daar en niet door u.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2007, 23:24   #40
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
3 uur per week is 12 uur per maand; is meer dan 132 uur per jaar en als we een beroeploopbaan van 35 jaar nemen dan is dat 4620 uur tijdens de arbeidsloopbaan. Gemiddeld werkt een Belg 1500 uren per jaar. Die och gottekes paar uurtjes dat de arbeiders van Volkswagen moeten inleveren staat gelijk aan 3 jaar op een arbeidsloopbaan van 35 jaar. 3 jaar meerwaarde produceren voor de aandeelhouders zonder betaalt te worden. 3 jaar mijn beste! Mochten we in die berekening ook de vermindering aan premies opnemen dan zou dat cijfer uiteraard nog hoger liggen. Moest uw baas vragen Herr Flick om komende 3 jaar voor niets te werken dan zou u zeggen dat ie zot was. Ok dan zou u het wellicht afbollen maar veel mensen hebben die keuze niet.
Andersom betekent dat dat tov het industriegemiddelde, VW elk van die arbeiders 3 jaar teveel uitbetaalt. Aan een gemiddelde van 50000€ per jaar per werknemer, maak zelf maar de rekensom. Voor 1000 werknemers, is dat al 150 Miljoen €; VW heeft/had er 3000.
Van die 3 extra uurtjes per week ga je niet doodvallen; genoeg anderen die een pak minder verdienen en die een pak meer uren kloppen.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:38.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be