![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: bent u voorstander van een onvoorwaardelijk basisinkomen ? | |||
ja |
![]() ![]() ![]() |
18 | 62,07% |
nee |
![]() ![]() ![]() |
11 | 37,93% |
Aantal stemmers: 29. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik ben een grote voorstander: een bestaanszekerheid voor iedereen is een fundamentele toetssteen van een de menselijkheid van een maatschappij. Werkloosheid zal sowieso naarmate de industrie bij ons verdwijnt toenemen, degenen die er voor verantwoordelijk zijn moeten dan maar ook de slachtoffers van hun delokaties betalen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |||||||
Minister
|
![]() kobaf
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Waarom heeft de politiek dan dit middel niet sedert lang aangegrepen? H Citaat:
De politici vrezen de controle te verliezen? Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#24 |
Parlementslid
|
![]() Neen. Om mensen een sociaal gevoel te laten krijgen moeten er mensen op straat van de honger doodvallen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() ![]()
![]() Er zijn zelfs mensen (met koninklijke allures), die zonder dat er werk bij te pas komt, armen van hun forum bannen... of forummers, die iets zeggen dat hun niet zint, van dit forum willen laten bannen... Als dergelijke Heren meer macht krijgen, tja... dan is er ook machtsmisbruik, evenwel met het voordeel dat men niet moet werken, maar dat men de woorden die zij in de mond leggen, droogweg moet inslikken... ![]() Ik wil maar zeggen... macht kan steeds misbruikt worden, zelfs als er geen werk bij te pas komt... ![]() Laatst gewijzigd door Chipie : 26 februari 2007 om 10:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Minister
|
![]() en hoe zou dat komen?
![]() |
#27 |
Europees Commissaris
|
![]() Dus minstens 600 (tot 1500) euro bovenop mijn wedde die ik nu al heb (vermits het basisinkomen voor iedereen is, ... ja toch ...???) ...... ???
En de rijken (wanneer is men "rijk"??) zullen dit betalen... ja toch ??? Dan ben ik er voor natuurlijk. Maar ....... als we allemaal meer verdienen .... zal alles drastisch duurder worden veronderstel ik ...... ja toch ... of niet ...?? Heeft men dan .... meer .... evenveel .... of uiteindelijk .... minder? Ik geraak er echt niet aan uit. En als die kapitalisten nu eens niet betalen .... betaal ik dan mijn eigen basisinkomen via de belastingen ... (dan doe ik niet meer mee natuurlijk)?? Shit ... is toch moeilijk zunne. Zouden we niet beter zelf leren geld drukken ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() Ik heb er niets op tegen, ik weet nu al dat ik het bij dat basisinkomen zou houden. Beetje realistisch blijven, als men gratis geld geeft zonder iets te doen en men kan zijn dagen doorbrengen met andere leuke bezigheden (hobby's, sport) en meer mensen zien (die ook niet zullen werken door dit basisinkomen) dan denk ik dat héél veel mensen dit gaan doen. Moest het enigszins kunnen heb ik er niets op tegen. Maar dan kan je anderzijds evengoed in het zwart werken, dan verdien je nog meer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Staatssecretaris
|
![]() Er bestaat in een samenleving altijd een basisinkomen, omdat een samenleving niet kan functioneren zonder dat er bepaalde prestaties worden geleverd die enerzijds absoluut noodzakelijk zijn om de samenleving in stand te houden, doch anderzijds door hun aard zelf niet verloonbaar zijn. Het meest treffende voorbeeld is de zorg van ouders voor kinderen: enerzijds kan een samenleving niet blijven bestaan zonder vervanging der generaties, anderzijds kan je ouders niet betalen om kinderen te krijgen. Zo is het voor veel zaken.
Het basisinkomen is er dus al, maar in een sterk vertekende vorm, als kindergeld, werkloosheidssteun, OCMW-tegemoetkomingen, allerhande vormen van belastingaftrek enz. Doordat die vorm vertekend is, ontstaan allerlei onrechtvaardigheden. Een ander nadeel is natuurlijk dat een geweldige bureaucratie nodig is om dat allemaal te laten draaien. Een onvoorwaardelijk, individueel basisinkomen is veel transparanter en eenvoudiger.
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vind het straf, iedereen staat te roepen dat de SZ niet meerte betalen is.
Maar ondertussen praat men er wel over om iedereen een minimum basisinkomen te geven. Veel mensen leven nu met minder dat het voorgestelde miniumbasisinkomen en veel mensen hebben zelfs geen eigen inkomen. Vraag mij dus af hoe men dit zou gaan betalen. Zelfs op wereldbasis zou men dit niet kunnen. Neem nu Belgie, 10.000.000inwoners met slechts 3.000.000 werkende in de prive. Al de rest leeft nu op kosten van die werkenden en men wil dus ook aan de thuisblijvers zonder huidig inkomen een basisinkomen geven en aan ieder nieuw geboren kind. Jongens toch, dit is gewoon niet te doen. Trouwens als men daar in 1 EU land mee begind, moet de rest volgen en zal de EU voor sommige landen moeten bijspringen, wat tot gevolg heeft dat de rijke landen hun bijdragen verhoogd moet worden en deze moeten dan weer meer taksen en belastingen invoeren. Het eind resutaat zal zijn dat er nog meer armoede komt. Het enige dat echt veel problemen zou oplossen, is landen zoals Monacco eindelijk eens onderhanden nemen en gewoon oplaten gaan in een normaal belastingsstelsel. Gedaan met de kapitaalsvluchten en de belastingsparadijzen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
|
![]() Citaat:
zo zou ik het in alle geval doen enkel gaan werken als ik iets van doen heb
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Banneling
|
![]() Men kan natuurlijk blijven dromen...
Is trouwens veel gemakkelijker en plezanter dan werken... Of men moet zo'n vieze dromen krijgen als Debbie... |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
|
![]() in alle geval veel sterker dan dat ze nu staan met een leefloon van 600 euro. wat de onderhandelingspositie vooral versterkt is bovendien niet in de eerste plaats het bedrag maar wel de onvoorwaardelijkheid.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 27 februari 2007 om 09:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En schaft hij met zijn basisinkomen ook ineens een deel andere tussenkomsten van de staat af. Tussenkomsten in ziektekosten en verzorgingskosten. Ook telt hij daar de kosten voor beveiliging en hulpdiensten gewoon bij. Kosten die dus ook zullen blijven bestaan met een basisinkomen. Citaat:
Men zou wereldwijd meer dan 6miljaard mensen plots een inkomen geven zonder er iets voor te doen. En dan moet men nog gaan bepalen hoeveel iedere wereldburger moet krijgen. Want wat hier een slecht maand inkomen is, is in de meeste andere landen een ruim jaar inkomen. Zelfs binnen de EU zijn de verschillen zo groot. En je zou dus een economische stilstand veroorzaken door personeelsgebrek op wereldvlak. Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
indien er werkelijk nutteloos werk bestaat ( en dat is er volgens mij idd ook ) dan zal niemand dat indien er een basisinkomen is nog moeten doen
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 27 februari 2007 om 09:31. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
|
![]() Citaat:
meer zelfs - het is dankzij geld dat een rechtvaardige herverdeling van de natuurlijke hulpbronnen ( = kansen ) mogelijk is. iemand zijn aardeaandeel geven ( 1/ 7 000 000 000 van alle gronden, wateren, mijnen enz ) is letterlijk niet mogelijk. Iemand maandelijks zijn aardedivident uitkeren ( de tegenwaarde van de opbrengst van de verhuur en de verkoop van zijn aardeaandeel ) wel dankzij geld kunnen we dus de aarde eerlijk herverdelen
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 27 februari 2007 om 09:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |