![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#161 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Persoonlijk hoop ik dat de vraag tot intrekking van de dotatie verworpen wordt . |
|
|
|
|
|
|
#162 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Volgens die antidiscriminatie-wetgeving mocht je wel discrimineren om wille van politieke overtuiging! dus een anti-discriminatie-wetgeving die discrimineert! |
|
|
|
|
|
|
#163 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De discriminatiewetgeving is een onding dat vroeg of laat in het gezicht van zijn invoerders zal ontploffen. Op dat ogenblik zal die wetgeving opeens als overbodig worden beschouwd, zijn dienst hebben bewezen, en weer worden afgeschaft. Zolang ze echter enkel de geviseerden treft zal ze in stand worden gehouden.
|
|
|
|
#164 |
|
Gouverneur
|
Jamaar het arbitragehof heeft de bepaling waarin de zogezegd toegelaten gronden tot discriminatie waren opgenomen vernietigd , zodat uiteindelijk alle gronden kunnen worden aangevoerd .
|
|
|
|
|
|
#165 | |
|
|
Citaat:
Als je nu echter verduidelijkt dat het VB niet gelijkgeschakeld wordt met partijen in het algemeen dan verontschuldig ik me met genoegen op mijn blote knieën |
|
|
|
|
|
|
#166 |
|
Gouverneur
|
Excuseer dat ik hier even off-topic ga : waar is die "catalyst" naartoe, die hier verleden week nog zo actief was.
|
|
|
|
|
|
#167 |
|
|
Juist, maar ik meen dat het VB de oorspronkelijk discriminerende wet bestreed, en daarna naar het arbitragehof trok en gelijk haalde.
|
|
|
|
|
|
#168 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Ik vind mij nogal in zijn redenering dat antidiscriminatie in de private sfeer gevaarlijk is . |
|
|
|
|
|
|
#169 | |
|
|
Citaat:
Dus geen optie |
|
|
|
|
|
|
#170 |
|
|
.
Laatst gewijzigd door luc broes : 28 februari 2007 om 13:09. |
|
|
|
|
|
#171 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#172 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
*Pataer beweerde dat het dat wél was. *Leman zou van rechtbank naar rechtbank gaan tot er een rechter gevonden werd die het VB zou veroordelen. De wet werd veranderd zodat er geen volksjury meer aan te pas hoefde te komen die het VB had kunnen vrijspreken. De 'onpartijdige en politiek onafhankelijke rechter' die daardoor, ongehinderd door een lastige volksjury, kon doen wat er van hem verwacht werd: de VZW's van het VB veroordelen, was echter wél lid van dezelfde loge waar eveneens een pak paarse kopstukken in terug te vinden zijn. Je antwoord was hoe dan ook duidelijk: Het kartel kan dit zelfs niet tegenhouden. De Belgische guillotine is in stelling gebracht en is niet meer te stoppen. Niet door het kartel 'Vlaams' kartel en evenmin door jouw persoonlijke mening over deze politieke terechtstelling. Wat comfortabel toch voor het Vlaams kartel om altijd 'toevallig' de VLD, de SP.A en de Franstaligen bij de hand te hebben om de schuld voor zowel slagen (dotatiewet)als mislukken (BHV) op af te wentelen....
|
|
|
|
#173 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#174 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Die enkelingen die niet op het VB stemmen maar weigeren om aan ongrondwettelijke verkiezingen mee te werken zullen evenmin het verschil maken.
|
|
|
#175 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Er is volgens mij idd geen speld tussen de redenering van Prof. Storme te krijgen die zegt dat enkel de overheid niet mag discrimineren maar dat discriminatie in de privésfeer moet kunnen, ja zelfs onvermijdelijk is. (Ik wil geen vrouw als partner omdat ik geen holebi ben maar hetero, dus discrimineer ik vrouwen)
|
|
|
|
#176 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Weet je ook van wie het een dubbelnick was?
Het moet er in alle geval eentje geweest zijn die al eerder geband werd anders heeft het hebben van een dubbelnick geen ban tot gevolg.
|
|
|
#177 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#178 | ||||
|
Gouverneur
|
Citaat:
Dit is mogelijk gemaakt door een federale wet en door paars gestemd, met een democratische meerderheid ....Al vind ik dit geen goede wet . Citaat:
Citaat:
Citaat:
Mijn mening is tenandere niet helemaal deze van het kartel .... Maar om toch duidelijk te blijven : het vb is in 2007 voor mij een 'politieke' tegenstander . Ik ben tegen de verrottingsstrategie , die vlaanderen schade zal toebrengen . En ik ben ('voorlopig'?)tevreden met een confederaal België.En ik ben voorstander van een inclusiever nationalisme, zonder onmiddellijk van racisme te spreken . Voor 2009 heb ik mijn politieke houding nog niet bepaald ; hangt van de uitslag van 2007 en het politieke gevolg ervan op het terrein . Laatst gewijzigd door Luc Bekaert : 28 februari 2007 om 14:09. |
||||
|
|
|
|
|
#179 |
|
|
Achterbaks doen alle 'democratische' partijen het onmogelijke om het VB op alle manieren te pakken via het stemmen van ondemocratische wetten, aanstellen van 'geschikte rechters, processen of via afnemen van dotaties. Maar voor het publiek zeggen ze met een Pilatusgezicht: "het gerecht moet zijn werk doen, wij komen daar niet in tussen".
|
|
|
|
|
|
#180 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
|