Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 februari 2007, 12:53   #161
Luc Bekaert
Gouverneur

Luc Bekaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Je bedoelt dat het kartel NIET zal de drooglegging van het VB zal tegenhouden?
Het kartel kan dit zelfs niet tegenhouden ; Spa en Vld , samen met de franstalige partijen hebben dit via een federale wet aan een juridische instantie doorgeschoven , de raad van State ; de rechters van die instantie moeten erover oordelen . Er is een zekere kans dat de vraag tot intrekking van de dotatie verworpen wordt . Ik heb de juridische redeneringen de laatste tijd niet gevolgd , maar is het vlaams "belang" door de veroordeling van het vlaams"blok" geraakt ? maw is vlaams belang juridisch volledig gelijk aan vlaansblok ? Zijn er nieuwe elementen die recent op racisme wijzen bij het vlaams belang enz ...
Persoonlijk hoop ik dat de vraag tot intrekking van de dotatie verworpen wordt .
Luc Bekaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2007, 12:56   #162
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luc Bekaert Bekijk bericht
Het VB in de hoek van het absolute kwaad duwen is natuurlijk ook manicheïsme .
Net zoals ik hoop dat het VB gelijk krijgt (en ik denk zelfs dat ze kans maken ) in hun juridische strijd tegen die vakbonden , die VB-militanten uit de vakbond gooien wegens kandidaat voor het VB en dus wegens hun politieke overtuiging .Paradoksaal en dus een beetje grappig moet het VB daarvoor wel beroep doen op de anti-discriminatie-wetgeving , die ze zelf bestreden hebben .
Helemaal niet paradoxaal.
Volgens die antidiscriminatie-wetgeving mocht je wel discrimineren om wille van politieke overtuiging!
dus een anti-discriminatie-wetgeving die discrimineert!
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2007, 12:58   #163
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik hoop dat het lukt ; zelf ben ik geen tegenstander van anti-discriminatiewetgeving , al moet men niet overdrijven ; de vrije meningsuiting moet toch veel kunnen verdragen , zonder dat de overheid of een staatsinstantie hun zware schaduw erover laat hangen , om het wat cryptisch te zeggen .
Je weet evengoed als ik dat 'de zwarte schaduw van de overheid', en de staatsinstantie genoemd 'het CGKR', 'er' onmiskenbaar over hangt.

De discriminatiewetgeving is een onding dat vroeg of laat in het gezicht van zijn invoerders zal ontploffen. Op dat ogenblik zal die wetgeving opeens als overbodig worden beschouwd, zijn dienst hebben bewezen, en weer worden afgeschaft. Zolang ze echter enkel de geviseerden treft zal ze in stand worden gehouden.
Oud 28 februari 2007, 12:58   #164
Luc Bekaert
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Helemaal niet paradoxaal.
Volgens die antidiscriminatie-wetgeving mocht je wel discrimineren om wille van politieke overtuiging!
dus een anti-discriminatie-wetgeving die discrimineert!
Jamaar het arbitragehof heeft de bepaling waarin de zogezegd toegelaten gronden tot discriminatie waren opgenomen vernietigd , zodat uiteindelijk alle gronden kunnen worden aangevoerd .
Oud 28 februari 2007, 13:01   #165
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Dat bedoelde ik niet.
Ik had het hier over het concept "partij", over partijen in het algemeen dus:
en jij maakt daar het Vlaams Belang van.
Het VB is een partij, en dat heb ik er niet van gemaakt.
Als je nu echter verduidelijkt dat het VB niet gelijkgeschakeld wordt met partijen in het algemeen dan verontschuldig ik me met genoegen op mijn blote knieën
Oud 28 februari 2007, 13:03   #166
Luc Bekaert
Gouverneur

Standaard

Excuseer dat ik hier even off-topic ga : waar is die "catalyst" naartoe, die hier verleden week nog zo actief was.
Oud 28 februari 2007, 13:04   #167
luc broes

Standaard

Citaat:
Jamaar het arbitragehof heeft de bepaling waarin de zogezegd toegelaten gronden tot discriminatie waren opgenomen vernietigd , zodat uiteindelijk alle gronden kunnen worden aangevoerd .
Juist, maar ik meen dat het VB de oorspronkelijk discriminerende wet bestreed, en daarna naar het arbitragehof trok en gelijk haalde.
Oud 28 februari 2007, 13:08   #168
Luc Bekaert
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Juist, maar ik meen dat het VB de oorspronkelijk discriminerende wet bestreed, en daarna naar het arbitragehof trok en gelijk haalde.
Was het niet prof Mattias Storme die de vernietiging vroeg ?
Ik vind mij nogal in zijn redenering dat antidiscriminatie in de private sfeer gevaarlijk is .
Oud 28 februari 2007, 13:08   #169
luc broes

Standaard

Citaat:
Voor jou zal stemmen op het VB de meeste 'kans op slagen' geven.
Mij lijkt de kans op het bereiken van ons doel even groot (of klein) als we de Belgische machine kunnen doen stilvallen via het boycotten van ongrondwettelijke verkiezingen.
Die enkelingen die eventueel blanko stemmen zullen zeker en in geen geval het regime doen stil vallen.
Dus geen optie
Oud 28 februari 2007, 13:08   #170
luc broes

Standaard

.

Laatst gewijzigd door luc broes : 28 februari 2007 om 13:09.
Oud 28 februari 2007, 13:10   #171
luc broes

Standaard

Citaat:
Ik vind mij nogal in zijn redenering dat antidiscriminatie in de private sfeer gevaarlijk is .
Inderdaad! En hij deed dat niet uitsluitend op eigen houtje.
Oud 28 februari 2007, 13:28   #172
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het kartel kan dit zelfs niet tegenhouden; Spa en Vld , samen met de franstalige partijen hebben dit via een federale wet aan een juridische instantie doorgeschoven , de raad van State ; de rechters van die instantie moeten erover oordelen . Er is een zekere kans dat de vraag tot intrekking van de dotatie verworpen wordt . Ik heb de juridische redeneringen de laatste tijd niet gevolgd , maar is het vlaams "belang" door de veroordeling van het vlaams"blok" geraakt ? maw is vlaams belang juridisch volledig gelijk aan vlaansblok ? Zijn er elementen die recent op racisme wijzen bij het vlaams belang enz ...
Persoonlijk hoop ik dat de vraag tot intrekking van de dotatie verworpen wordt .
Dat klinkt mij in de oren als:' Neen, dit is geen politiek proces want er is de scheiding der machten'.

*Pataer beweerde dat het dat wél was.

*Leman zou van rechtbank naar rechtbank gaan tot er een rechter gevonden werd die het VB zou veroordelen.

De wet werd veranderd zodat er geen volksjury meer aan te pas hoefde te komen die het VB had kunnen vrijspreken. De 'onpartijdige en politiek onafhankelijke rechter' die daardoor, ongehinderd door een lastige volksjury, kon doen wat er van hem verwacht werd: de VZW's van het VB veroordelen, was echter wél lid van dezelfde loge waar eveneens een pak paarse kopstukken in terug te vinden zijn.

Je antwoord was hoe dan ook duidelijk: Het kartel kan dit zelfs niet tegenhouden.
De Belgische guillotine is in stelling gebracht en is niet meer te stoppen. Niet door het kartel 'Vlaams' kartel en evenmin door jouw persoonlijke mening over deze politieke terechtstelling.

Wat comfortabel toch voor het Vlaams kartel om altijd 'toevallig' de VLD, de SP.A en de Franstaligen bij de hand te hebben om de schuld voor zowel slagen (dotatiewet)als mislukken (BHV) op af te wentelen....
Oud 28 februari 2007, 13:29   #173
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Excuseer dat ik hier even off-topic ga : waar is die "catalyst" naartoe, die hier verleden week nog zo actief was.
Geband wegens dubbelnick.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2007, 13:33   #174
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die enkelingen die eventueel blanko stemmen zullen zeker en in geen geval het regime doen stil vallen.
Dus geen optie
Die enkelingen die niet op het VB stemmen maar weigeren om aan ongrondwettelijke verkiezingen mee te werken zullen evenmin het verschil maken.
Oud 28 februari 2007, 13:44   #175
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat was idd Storme. Hij is nu eenmaal ook advokaat en verdedigt meer mensen wiens rechten door de Belgische, of zelfs Vlaamse regering, geschonden worden.

Er is volgens mij idd geen speld tussen de redenering van Prof. Storme te krijgen die zegt dat enkel de overheid niet mag discrimineren maar dat discriminatie in de privésfeer moet kunnen, ja zelfs onvermijdelijk is.

(Ik wil geen vrouw als partner omdat ik geen holebi ben maar hetero, dus discrimineer ik vrouwen)
Oud 28 februari 2007, 13:46   #176
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Geband wegens dubbelnick.
Weet je ook van wie het een dubbelnick was?
Het moet er in alle geval eentje geweest zijn die al eerder geband werd anders heeft het hebben van een dubbelnick geen ban tot gevolg.
Oud 28 februari 2007, 13:52   #177
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Weet je ook van wie het een dubbelnick was?
Het moet er in alle geval eentje geweest zijn die al eerder geband werd anders heeft het hebben van een dubbelnick geen ban tot gevolg.
Volgens de kenners op dit forum was het Bruno.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2007, 13:59   #178
Luc Bekaert
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Dat klinkt mij in de oren als:' Neen, dit is geen politiek proces want er is de scheiding der machten'.

*Pataer beweerde dat het dat wél was.....
scheiding der machten heeft er niets mee te maken ; maar het is zeker een politiek proces.nl een politieke tegenstander juridisch proberen te treffen . Het is wel niet de burgerlijke rechter die zich uitspreekt , maar de administratieve....het gaat om overheidstoelagen intrekken .
Dit is mogelijk gemaakt door een federale wet en door paars gestemd, met een democratische meerderheid ....Al vind ik dit geen goede wet .

Citaat:
*Leman zou van rechtbank naar rechtbank gaan tot er een rechter gevonden werd die het VB zou veroordelen.

De wet werd veranderd zodat er geen volksjury meer aan te pas hoefde te komen die het VB had kunnen vrijspreken. De 'onpartijdige en politiek onafhankelijke rechter' die daardoor, ongehinderd door een lastige volksjury, kon doen wat er van hem verwacht werd: de VZW's van het VB veroordelen, was echter wél lid van dezelfde loge waar eveneens een pak paarse kopstukken in terug te vinden zijn.....
dat ging over het vorige "politiek" proces tegen het VBlok; dan was het wel voor de burgerlijke rechter

Citaat:
Je antwoord was hoe dan ook duidelijk: Het kartel kan dit zelfs niet tegenhouden.
De Belgische guillotine is in stelling gebracht en is niet meer te stoppen. Niet door het kartel 'Vlaams' kartel en evenmin door jouw persoonlijke mening over deze politieke terechtstelling. ....
Niet noodzakelijk ; ik ben niet overtuigd dat vb zijn dotatie verliest ; men moet aantonen dat het huidige vlaams belang racistisch is .Dit lijkt me toch niet zo evident ....

Citaat:
Wat comfortabel toch voor het Vlaams kartel om altijd 'toevallig' de VLD, de SP.A en de Franstaligen bij de hand te hebben om de schuld voor zowel slagen (dotatiewet)als mislukken (BHV) op af te wentelen....
Inderdaad , dit is politiek en het is 'toevallig' ook de aantoonbare waarheid
Mijn mening is tenandere niet helemaal deze van het kartel ....
Maar om toch duidelijk te blijven : het vb is in 2007 voor mij een 'politieke' tegenstander . Ik ben tegen de verrottingsstrategie , die vlaanderen schade zal toebrengen . En ik ben ('voorlopig'?)tevreden met een confederaal België.En ik ben voorstander van een inclusiever nationalisme, zonder onmiddellijk van racisme te spreken .
Voor 2009 heb ik mijn politieke houding nog niet bepaald ; hangt van de uitslag van 2007 en het politieke gevolg ervan op het terrein .

Laatst gewijzigd door Luc Bekaert : 28 februari 2007 om 14:09.
Oud 28 februari 2007, 14:03   #179
luc broes

Standaard

Citaat:
Ik had iets anders bedoeld, sorry.
Het kartel was wel tegen de dotatiewet. Politieke tegenstanders moet je met politieke middelen bestrijden .
Achterbaks doen alle 'democratische' partijen het onmogelijke om het VB op alle manieren te pakken via het stemmen van ondemocratische wetten, aanstellen van 'geschikte rechters, processen of via afnemen van dotaties. Maar voor het publiek zeggen ze met een Pilatusgezicht: "het gerecht moet zijn werk doen, wij komen daar niet in tussen".
Oud 28 februari 2007, 14:06   #180
Luc Bekaert
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Achterbaks doen alle 'democratische' partijen het onmogelijke om het VB op alle manieren te pakken via het stemmen van ondemocratische wetten, aanstellen van 'geschikte rechters, processen of via afnemen van dotaties. Maar voor het publiek zeggen ze met een Pilatusgezicht: "het gerecht moet zijn werk doen, wij komen daar niet in tussen".
Dat is mogelijk , maar persoonlijk denk ik dat je politieke tegenstanders enkel in de politieke arena bestrijdt , tenzij ze flagrante misdrijven plegen .
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be