![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#481 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Dat het (ex-)bedrijfjes van zijn goede vrienden zoveel heropbouw-contracten kregen is daarbij ook nog toeval. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#482 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#483 | ||
Banneling
|
![]() Zowiezo waren de wapens voor mij niet de reden waarom ik voor een inval was...of verwijdering van saddam om het anders te noemen. Anders zou men nogal wat landen moeten binnenvallen als het enkel aan de wapens lag. De man achter de knopjes....daar ging het om.
Citaat:
2.néén, de stocks werden vernietigd onder UNO-toezicht na Golfoorlog 1 Blix was daarin duidelijk, maar dat volstond niet: de US-regering wilde oorlog Citaat:
De VS regering had jaren geen enkel probleem met de ayatollahs: bij de bevolkingsconferentie in Kaïro waren het zelfs bondgenoten... tegen abortus. Nu is er plots een probleem volgens de US: Irak heeft kernreactoren... dat heel hun project een chaos is en dat de VS nooit bewijzen aanbracht van wat ze tegenover El Baradei beweerden .... van geen belang: de US-regering wil oorlog. Laatst gewijzigd door filosoof : 1 maart 2007 om 12:47. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#484 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat ze wel deden en doen: -het vernietigen van de leveringscontracten tussen Irak en Europa -het bewaren van de US$ als betaalmunt op de oliemarkt (Irak aanvaarde de € ) -controleren hoeveel of hoe weinig Irak oppompt dus: -concurrent Europa schade toebrengen -de koers van de olie manipuleren -de betaalmunt vastleggen en koers ervan manipuleren interessant allemaal als je moet importeren om je eigen voorraden in Alaska en Texas niet aan te spreken. Begint het te dagen?? Laatst gewijzigd door filosoof : 1 maart 2007 om 12:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#485 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#486 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Uw conclusie is onzin.De VS is de enige supermacht die nog overblijft.Rusland is nog een schaduw van zichzelf. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#487 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De actie tegen iran is overigens niet nakend.Problemen genoeg.Maar ooit moet het gebeuren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#488 |
Banneling
|
![]() Veel precisiegeleide bommen en raketten en acties van terroristen zijn een bijkomstigheid ;zij kunnen alleen speldeprikken uitdelen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#489 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nogal logisch dat ze er wat op terug verdienen, niets verkeerd mee. Zijn allemaal nog geen bewijzen voor het stelen van olie é...waar blijven ze? ![]() Trouwens vriendjes...waaruit haal je dat?
![]() |
![]() |
![]() |
#490 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Liever olie contracten met een iraakse regering als puppet van amerika (zoals jullie het noemen) dan contracten met iemand als saddam.
![]() |
![]() |
![]() |
#491 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Kijk, ik werk niet op het Pentagon, maar als ik dat zou doen en ik ging volledig uit van de Amerikaanse belangen als hoogste doelstelling, dan zou ik een aanval op Iran ten stelligste afraden, omdat dit de Amerikaanse belangen ernstig zou schaden. Maar eigenlijk kunnen de Amerikaanse belangen mij niet zoveel schelen. En dan je tweede opmerking. Mijn conclusie wordt gedeeld door zeel veel observatoren, ook in de VS, zoals Charles Kupchan, Paul Kennedy, George Soros,... Ook alle economische feiten spreken in het voordeel van deze these. De VS heeft een gigantische overheidschuld, een enorm handelstekort, een bevolking die enkel op krediet kan consumeren, ... Darbij komt dan een tekort aan manschappen en operationele capaciteit, en ook nog het verlies aan prestige en invloed (soft power). In de jaren '60 werd JFK als een internationale held beschouwd, Bush ziet men in heel de wereld als een idioot. De acties van de Amerikaanse regering hebben er voor gezorgd dat uit alle internationale peilingen blijkt dat de meeste mensen de VS als de grootste bedreiging voor de wereldvrede zien. Natuurlijk is Rusland geen echte supermacht meer, Rusland heeft wel kernwapens, maar geen economische kracht en geen ideologische kracht. Tot voor kort had de VS alle drie: militaire macht, economische macht en ideologische invloed. Maar op al deze vlakken gaan ze in sneltreintempo achteruit. Indien ze niet het geluk zouden hebben dat hun economie voorlopig nog wordt gered door rijke Saudi's en Chinezen die in dollars beleggen, dan zaten ze nu al in een diepe crisis.
Be an independent thinker. There is no other kind. Laatst gewijzigd door Dr. Strangelove : 1 maart 2007 om 14:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#492 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Uw opvattingen over de VS zullen door de feiten tegengesproken worden.Ik maak mij daar geen zorgen over. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#493 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#494 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heel toevallig gingen net daarna de poppen aan het dansen. Meestal ben ik zeer sceptisch tegenover allerhande achterliggende motieven maar deze keer ligt het er zo vingerdik op dat je er niet naast kan kijken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#495 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Wolfowitz gaf het al lang geleden toe dat de ganse oorlog enkel om olie draait. Laatst gewijzigd door filosoof : 1 maart 2007 om 16:41. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#496 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Als Saddam de sterk wordt werpen we hem omver. Als de Ayathollahs te oppermachtig worden laten we Irak aanvallen. Als we geen invloed meer op Afghanistan hebben steunen we de rebellen om de taliban omver te werpen. Als je alles op een rijtje zet zie je dat ze er altijd voor gezorgd dat er geen enkele lijder in het MO te dominant is kunnen worden. Wat de acherligende belangen van deze strategie zijn is iets anders. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#497 |
Banneling
|
![]() Mocht België olie hebben, dan zou de USA het VB steunen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#498 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Verder is het uiteraard volstrekt normaal dat het Pentagon plannen maakt om Iran aan te vallen. Het zou bijzonder knullig en amateuristisch zijn van hen om *geen* plannen te maken. Wie weet hebben zelfs de Russen ergens een plan liggen om Iran binnen te vallen. Generaals van een grootmacht moeten op alles voorbereid zijn. Ik deel jouw analyse en ik ben ervan overtuigd dat de Amerikanen Iran niet zullen bombarderen in de huidige context. Het is wel logisch dat zij dat niet vlakaf zouden zeggen. Ik vind het trouwens knullig van andere landen zoals het VK of Frankrijk om bij voorbaat militaire opties uit te sluiten. Op die manier vermindert de druk op Iran en wordt de kans eigenlijk groter dat het ooit zo ver zal gaan. Je moet niet per se dreigen met militair geweld, zeg gewoon niets one way or another, dat volsaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#499 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |