Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 maart 2007, 09:51   #41
cor
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
Buiten kleurt de maan langzaam bloedrood. Wie er snel bij is kan het spektakel nog zien. Is dit een voorteken? Vlaanderen, het lapje grond aan de Noordzee, is de vrede grondig beu. Er moet weer een vijand komen. Er moet weer "wij" en "zij" zijn. Er moet weer gemarcheerd worden over de keien en er moeten mensen weg. Er zijn weer goeien en slechten, witten en zwarten. "Weg met ons!" wordt alom geroepen.
Mooi.
cor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2007, 11:47   #42
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Ja: zo weinig vreemdelingen zijn er. En dan zijn daar maar voor minder dan de helft gehate bij, althans degenen die volgens het VB ons land gaan "overspoelen". En toch is dit het leitmotiv: "de vreemdelingen" (vier procent) bedreigen onze cultuur"
Die bedreiging van de "europese" cultuur is dus een bedreiging die uit zou gaan van een percentage (vier procent!) dat kleiner is dan het aantal doven, blinden of krankzinnigen in ons land?
Die gaan ons overheersen: die mensen die voor de helft onder de armoedegrens zitten? Die volgens jullie analfabeten zijn?
Wat voor soort dreiging is dat? De ingebeelde dreiging van een partijtop die zelf zegt dat ze leiden aan een geestesziekte: islamofobie?
Met een idioot als u is niks aan te vangen. Nogmaals: 8,27%. U moet mij nu toch eens uitleggen hoe je wiskundig het volgende kunt bewijzen:
4%=8,27%. Ik wacht.

En indien u weer zou afkomen met uw mopje dat slechts 4% de door het Vlaams Belang 'gehate' vreemdelingen zijn, probeer dan maar wat anders. Welke allochtonen zouden door het VB 'gehaat' moeten worden en welke niet?

Laatst gewijzigd door Herr Oberst : 4 maart 2007 om 11:54.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2007, 13:25   #43
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
totale bullshit.
Overigens: 5 miljoen inwijkelingen telt ons land sinds 1830: zijn we nu allemaal vreemdelingen
Tweede en derde generatie vreemdelingen zijn 99 procent Vlaming? of tachtig, of zeventig?
Ik vind het leugenachtig van steeds het aantal te verdubbelen.
Je geeft dit maar niet op.
Bang om uitgelachen te worden?
Vergeet niet dat onze grenzen al meer dan twintig jaar dicht zijn...
Je hebt niet goed opgelet op school beste vriend;zovele jaren geleden zegden de leraars zelf al dat er 8-9% vreemdelingen in ons land zijn en zelfs een paar jaar geleden heeft m'n jongste broer het nog op school gezien en ook daar zegde die lerares dat we al aan 9% zitten maar dan wel nog niet eens de vlamingen van allochtone afkomst is bijgerekend.

En onze grenzen 20jaar dicht?Manman,je weet echt niet waar je het over hebt.Onze grenzen zijn helemaal niet dicht,integendeel,ze zijn opener dan ooit.
Onze grenzen zijn open pummel.Dzjeezes,blijf jezelf maar belachelijk maken.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2007, 14:01   #44
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Met een idioot als u is niks aan te vangen. Nogmaals: 8,27%. U moet mij nu toch eens uitleggen hoe je wiskundig het volgende kunt bewijzen:
4%=8,27%. Ik wacht.

En indien u weer zou afkomen met uw mopje dat slechts 4% de door het Vlaams Belang 'gehate' vreemdelingen zijn, probeer dan maar wat anders. Welke allochtonen zouden door het VB 'gehaat' moeten worden en welke niet?
De nederlanders!
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2007, 14:08   #45
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Je hebt niet goed opgelet op school beste vriend;zovele jaren geleden zegden de leraars zelf al dat er 8-9% vreemdelingen in ons land zijn en zelfs een paar jaar geleden heeft m'n jongste broer het nog op school gezien en ook daar zegde die lerares dat we al aan 9% zitten maar dan wel nog niet eens de vlamingen van allochtone afkomst is bijgerekend.

En onze grenzen 20jaar dicht?Manman,je weet echt niet waar je het over hebt.Onze grenzen zijn helemaal niet dicht,integendeel,ze zijn opener dan ooit.
Onze grenzen zijn open pummel.Dzjeezes,blijf jezelf maar belachelijk maken.
Toen ik op school zat waren het de Italianen die gehaat werden in bepaalde pummelmilieus. Nu zijn dat plots "Europeanen" en is het een andere zeer kleine minderheid die ons gaat vernietigen.
HOE ze dat gaan doen, met zijn vier procent (waarvan de kinderen al volledige integrale Vlamingen zijn in hart en nieren) zegt het VB niet.
Iedereen met ogen in zijn kop weet dat je nergens enige schijn van beginnende, halfgevorderde of gevorderde vorm van "islamisering" aantreft.
Dat je integendeel geen bruinen ziet in de scholen, de media. Dat je met andere woorden kan vaststellen dat de bruinhaters en de islamofoben zélf nog steeds geen flauw benul hebben van wat de Islam is, laat staan dat ze er last van zouden hebben...
Ik heb de pest aan die flauwe kul omdat je als beschaafde mens in het buitenland al wordt geassocieerd met een aantal paranoïde zotten.
Op de duur ziet men "Les Belges" als een probleem omdat die verdomde VB gekken hun gebral uit blijven zaaien.
Oud 4 maart 2007, 14:53   #46
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
De nederlanders!
In totaal zijn er 92561 Nederlandse niet-Belgische vreemdelingen (in totaal 121489 mensen van Nederlandse origine) in België. Op een totaal aantal van meer dan 800 000 vreemdelingen en 1 500 000 allochtonen is dit verwaarloosbaar, lijkt me. Maar ja, ik kan er genoegen mee nemen dat u niet goed bent in getallen. Het feit dat u niet op het eerste deel van mijn vorige post geantwoord hebt, bewijst dat.
Oud 4 maart 2007, 14:53   #47
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Toen ik op school zat waren het de Italianen die gehaat werden in bepaalde pummelmilieus. Nu zijn dat plots "Europeanen" en is het een andere zeer kleine minderheid die ons gaat vernietigen.
HOE ze dat gaan doen, met zijn vier procent (waarvan de kinderen al volledige integrale Vlamingen zijn in hart en nieren) zegt het VB niet.
Iedereen met ogen in zijn kop weet dat je nergens enige schijn van beginnende, halfgevorderde of gevorderde vorm van "islamisering" aantreft.
Dat je integendeel geen bruinen ziet in de scholen, de media. Dat je met andere woorden kan vaststellen dat de bruinhaters en de islamofoben zélf nog steeds geen flauw benul hebben van wat de Islam is, laat staan dat ze er last van zouden hebben...
Ik heb de pest aan die flauwe kul omdat je als beschaafde mens in het buitenland al wordt geassocieerd met een aantal paranoïde zotten.
Op de duur ziet men "Les Belges" als een probleem omdat die verdomde VB gekken hun gebral uit blijven zaaien.
Mss eens een tegen bewijs geven waar ik ongelijk zou hebben inplaats van naast de kwestie te lullen.
Oud 4 maart 2007, 15:08   #48
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
In totaal zijn er 92561 Nederlandse niet-Belgische vreemdelingen (in totaal 121489 mensen van Nederlandse origine) in België. Op een totaal aantal van meer dan 800 000 vreemdelingen en 1 500 000 allochtonen is dit verwaarloosbaar, lijkt me. Maar ja, ik kan er genoegen mee nemen dat u niet goed bent in getallen. Het feit dat u niet op het eerste deel van mijn vorige post geantwoord hebt, bewijst dat.
Nu zijn er al meer allochtonen dan vreemdelingen!
En ik kan niet tellen!
Je zou toch van die obsessie af moeten: er zijn maar 400.000 allochtonen die volgens de Koning Boudewijnstichting uit landen komen met in meerderheid islamitische inboorlingen.
Dit wordt door dhr. Philippe Dewinter niet tegengesproken, tenminste niet op de Nederlandse televisie, kwestie van zich niet te rediculiseren.
En die passen zich schoon aan, vragen geen eigen scholen (zoals de katholieken dat hier wel doen). Ze leren Nederlands zodat de cursussen vol zitten en zijn voor de helft kansarm. Tot zover de "overspoeling" en de dreiging.
En 400.000 is 4 procent.
Oud 4 maart 2007, 15:13   #49
ericferemans

Standaard

Citaat:
Mss eens een tegen bewijs geven waar ik ongelijk zou hebben inplaats van naast de kwestie te lullen.
ah zo: bewijs jij eens dat 4 procent van onze bevolking, hoe erg ze ook zijn, een gevaar zijn? Toon dat eens aan met cijfers? Hoe gaan ze ons overspoelen, die hutsekluts?
Geef me eens de enorme strategie aan die de muselmannen aan boord leggen om katholiek VLaanderen in te palmen? Geef me één folder, één boek, één artikel, één wetenschappelijk document waaruit de islamisering blijkt?
Jouw gekte kan ik niet bewijzen: je demonstreert ze hier alle dagen.
Oud 4 maart 2007, 15:14   #50
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ventje, ga eerst maar eens uitzoeken wat in België de officiële betekenis is van 'vreemdelingen' en 'allochtonen' en dan spreken we verder.

Citaat:
Je zou toch van die obsessie af moeten: er zijn maar 400.000 allochtonen die volgens de Koning Boudewijnstichting uit landen komen met in meerderheid islamitische inboorlingen.
Dit wordt door dhr. Philippe Dewinter niet tegengesproken, tenminste niet op de Nederlandse televisie, kwestie van zich niet te rediculiseren.
En die passen zich schoon aan, vragen geen eigen scholen (zoals de katholieken dat hier wel doen). Ze leren Nederlands zodat de cursussen vol zitten en zijn voor de helft kansarm. Tot zover de "overspoeling" en de dreiging.
En 400.000 is 4 procent.
Eriksken, het gaat niet alleen over de islamieten. Polen, Zwart-Afrikanen, Aziaten, enz., moeten zich even hard aanpassen als de moslims. En uw definitie van 'aanpassen' is blijkbaar anders dan de mijne, aan uw post te zien.
Oud 4 maart 2007, 15:18   #51
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
En ik kan niet tellen!
En 400.000 is 4 procent.

Hier het bewijs;
1.Aantal

De migratiestop van 1974 heeft nooit gewerkt en de migratie neemt sterk toe. Ondanks de immigratiestop is het aantal buitenlanders dat in België komt wonen tussen 1983 en 2004 bijna verdubbeld. Jaarlijks met 34.000 migranten (stad als Lier). ILLEGALEN EN GEBOORTES in België zijn hierin NIET meegeteld.
Op 1 januari 2005 telde België 1.570.475 mensen van buitenlandse afkomst. Dat is 15% van de bevolking. Een derde van hen is geboren in België.
Tussen 1991 en 2005 is de allochtone bevolking met bijna 28% gegroeid, de autochone Belgische met amper 0,9%. Volgens de studie ‘duurt het in dit tempo 1.000 jaar om de autochtone bevolking van ons land te verdubbelen, terwijl de allochtone bevolking in 35 jaar verdubbeld is’.
Tussen 1991 en 2005 kwamen er in België meer allochtone Marokkanen bij dan autochtone Belgen.
Uit de cijfers van juni 2001 blijkt dat 60% van de Marokkanen, Turken en Afrikanen van onder de Sahara zich heeft laten naturaliseren.
‘België heeft een van de meest liberale wetgevingen om Belg te worden. Zestig procent van de Marokkanen, Turken en Sub Sahara Afrikanen laat zich naturaliseren. Zij verdwijnen als vreemdeling uit de statistieken’, aldus prof. Marc Swyngedouw (KU Leuven, medewerker rapport)
2.Waar?

De migranten trekken vooral naar de steden. Een derde naar Brussel. In Sint-Joost is 70% van de inwoners allochtoon, in Antwerpen 24%.
Migranten die in de afgelopen vijf jaar naar België kwamen, trokken vooral naar Vlaanderen (Antwerpen, Gent, vroegere Limburgse mijngemeenten): 40% vestigde zich in het noorden van het land, tegen slechts 23% in Wallonië.
Wallonië heeft vooral allochtonen uit de Europese Unie. Van de Marokkanen woont slechts 16% in Wallonië, tegen 32% in Vlaanderen en 51% in Brussel. De Turken wonen dan weer in meerderheid in Vlaanderen, voornamelijk in Antwerpen en Gent.
3. Wie?

Marokkanen zijn de sterkste groeiers bij de nieuwkomers.

Nog iets?Dit is een regelrechte ramp en zoals je wel ziet zitten we zelfs ondertussen al aan 15% en dan de illegalen nog niet meegerekend.
Oud 4 maart 2007, 15:20   #52
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
ah zo: bewijs jij eens dat 4 procent van onze bevolking, hoe erg ze ook zijn, een gevaar zijn? Toon dat eens aan met cijfers? Hoe gaan ze ons overspoelen, die hutsekluts?
Geef me eens de enorme strategie aan die de muselmannen aan boord leggen om katholiek VLaanderen in te palmen? Geef me één folder, één boek, één artikel, één wetenschappelijk document waaruit de islamisering blijkt?
Jouw gekte kan ik niet bewijzen: je demonstreert ze hier alle dagen.
Ik heb persoonlijk zelf nergens over gevaar gesproken beste vriend,leer lezen.

En om u een zeer bekend idee te geven;de gevangeniscijfers spreken boekdelen.
In merksplas alleen al zitten er 85% allochtonen.
Oud 4 maart 2007, 15:21   #53
Marlboro
Banneling

Standaard

En natuurlijk zijn er meer allochtonen dan vreemdelingen,lol.
Oud 4 maart 2007, 15:30   #54
kunstenaar
Partijlid

Standaard

Citaat:
In merksplas alleen al zitten er 85% allochtonen.
Ik mag er niet aan denken dat die gewoon op straat rondliepen
Oud 4 maart 2007, 15:32   #55
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kunstenaar Bekijk bericht
Ik mag er niet aan denken dat die gewoon op straat rondliepen
Tja,der zijn vlamingen bij waarvan ik hetzelfde zeg natuurlijk maar stel je voor;wij zijn met veel meer dan alle allochtonen hier in belgie meegerekend en toch zitten der zovele allochtonen in den bak en als je dan aan 80-85% zit in merksplas alleen al???

Dat noem ik indrukwekkend en een zeer duidelijk teken aan de wand.
Oud 4 maart 2007, 15:34   #56
ericferemans

Standaard

Citaat:
Hier het bewijs;
1.Aantal

De migratiestop van 1974 heeft nooit gewerkt en de migratie neemt sterk toe. Ondanks de immigratiestop is het aantal buitenlanders dat in België komt wonen tussen 1983 en 2004 bijna verdubbeld. Jaarlijks met 34.000 migranten (stad als Lier). ILLEGALEN EN GEBOORTES in België zijn hierin NIET meegeteld.
Op 1 januari 2005 telde België 1.570.475 mensen van buitenlandse afkomst. Dat is 15% van de bevolking. Een derde van hen is geboren in België.
Tussen 1991 en 2005 is de allochtone bevolking met bijna 28% gegroeid, de autochone Belgische met amper 0,9%. Volgens de studie ‘duurt het in dit tempo 1.000 jaar om de autochtone bevolking van ons land te verdubbelen, terwijl de allochtone bevolking in 35 jaar verdubbeld is’.
Tussen 1991 en 2005 kwamen er in België meer allochtone Marokkanen bij dan autochtone Belgen.
Uit de cijfers van juni 2001 blijkt dat 60% van de Marokkanen, Turken en Afrikanen van onder de Sahara zich heeft laten naturaliseren.
‘België heeft een van de meest liberale wetgevingen om Belg te worden. Zestig procent van de Marokkanen, Turken en Sub Sahara Afrikanen laat zich naturaliseren. Zij verdwijnen als vreemdeling uit de statistieken’, aldus prof. Marc Swyngedouw (KU Leuven, medewerker rapport)
2.Waar?

De migranten trekken vooral naar de steden. Een derde naar Brussel. In Sint-Joost is 70% van de inwoners allochtoon, in Antwerpen 24%.
Migranten die in de afgelopen vijf jaar naar België kwamen, trokken vooral naar Vlaanderen (Antwerpen, Gent, vroegere Limburgse mijngemeenten): 40% vestigde zich in het noorden van het land, tegen slechts 23% in Wallonië.
Wallonië heeft vooral allochtonen uit de Europese Unie. Van de Marokkanen woont slechts 16% in Wallonië, tegen 32% in Vlaanderen en 51% in Brussel. De Turken wonen dan weer in meerderheid in Vlaanderen, voornamelijk in Antwerpen en Gent.
3. Wie?

Marokkanen zijn de sterkste groeiers bij de nieuwkomers.

Nog iets?Dit is een regelrechte ramp en zoals je wel ziet zitten we zelfs ondertussen al aan 15% en dan de illegalen nog niet meegerekend.
je bent onverbeterlijk.
Je trucje is steeds van het de ene keer te hebben over "de bruinen" de andere keer over "de vreemdelingen" en dan weer over "de allochtonen".
Eerst stelde je dat vreemdelingen en allochtonen totaal verschillende begrippen waren, en gaf je de één en ander cijfer dan de anderen.
Dat was al pret geblazen. In je huidige tekst maak je het al helemaal bont.
Je blijft beweren:

Citaat:
Hier stel je dus dat hier geboren mensen van buitenlandse afkomst zijn... Je moet dat maar kunnen...
Verder beschik je blijkbaar over geheime bronnen want je kent precies het aantal illegalen (volgens je absurde redeniering zijn er dat maar eventjes een paar honderdduizend: het verschil tussen vreemdelingen en illegalen???)

Dan ga je de groei van het aantal allochtonen (die eeuwig allochtoon blijven...) en die van de autochtonen (die nooit gaan veranderen van geboortecijfer!) extrapoleren en kom je tot absrude vergelijkingen.

Mensen die Belg genaturaliseerd zijn blijf je buitenlanders noemen.

Zo kan ik verder gaan: vermits er in Beglie over de periode waarover jij extrapoleert 5.000.000 immigranten zijn die de Belgische nationaliteit verwierven is de kans bijna honder procent dat je een allochtoon bent.
Proficiat!

Je hebt me ondertussen nog niet verteld waarom uitgerekend Philip Dewinter dan zou liegen, en stellen dat er maar 400.000 allochtonen zijn. Heeft hij iets te verbergen?
Vergeet hij te vermelden dat het gaat over de "bruine" allochtonen?
Is hij derhalve niet duidelijk genoeg?
Ga het hem uitleggen: zeg hem "Philippeke, als ge het over allochtonen hebt moogt ge daar de niet bruinen gerust bij rekenen, dan kan je de mensen nog meer in verwarring brengen, zoals het sigarettepeukje, uw dienaar, op het forum van politics.be".
Hij zal je dankbaar zijn!

Laatst gewijzigd door ericferemans : 4 maart 2007 om 15:51.
Oud 4 maart 2007, 15:41   #57
kunstenaar
Partijlid

Standaard

Citaat:
Tja,der zijn vlamingen bij waarvan ik hetzelfde zeg natuurlijk maar stel je voor;wij zijn met veel meer dan alle allochtonen hier in belgie meegerekend en toch zitten der zovele allochtonen in den bak en als je dan aan 80-85% zit in merksplas alleen al???

Dat noem ik indrukwekkend en een zeer duidelijk teken aan de wand.
Je hebt me niet goed begrepen denk ik.

Wat ik wil zeggen is dat:

- als er zoveel in den bak zitten dit een teken is dat onze politiediensten en onze democratie hun werk doen
- als er zoveel corruptieschandalen aan het licht komen dit een teken is dat onze democratie zijn verdomde plicht doet door de rotte appels er uit te halen.

Da's ook een van de zaken die mij tegengaan in de communicatie van het VB. Bij elk schandaal dat aan het licht komt(behalve die in eigen rangen) gaan ze tegen het plafond. Terwijl ik er van overtuigd ben dat schandalen pas aan het licht komen in een goed werkende democratie.

Dat je verontwaardigd bent door schandalen en misdaden en corruptie vind ik de normaalste zaak van de wereld.
De manier waar je met deze zaken omgaat is een ander gegeven.

Laatst gewijzigd door kunstenaar : 4 maart 2007 om 15:44.
kunstenaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2007, 15:44   #58
ericferemans

Standaard

Citaat:
En natuurlijk zijn er meer allochtonen dan vreemdelingen,lol.

vreem·de·ling (de ~ (m.), ~en)1 buitenlander2 iem. die ergens niet bekend is => onbekende
al·loch·toon1 (de ~ (m.), -tonen)1 iem. die van elders afkomstig is => allo, medelander; <=> autochtoon

Strikt genomen zijn er dus allicht meer vreemdelingen (buitenlanders) dan allochtonen.
Maar in ons woordgebruik is dit natuurlijk niet langer zo dat men een onderscheid maakt. Men gebruikt dit woord indien men het heeft over buitenlanders die in Belgie wonen. Tenminste in dit soort discussie.

Jij draait dan de boel op zijn kop!
Hoe dan ook een volledig kenmerk van de volledig verwarde geest.
De zeloot. Die wil "bewijzen" dat iets wat niet bestaat bestaat.
Iemand die ze ziet vliegen.
Een fantast.
Een blokker, dus...

Laatst gewijzigd door ericferemans : 4 maart 2007 om 15:48.
Oud 4 maart 2007, 15:51   #59
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
je bent onverbeterlijk.
Je trucje is steeds van het de ene keer te hebben over "de bruinen" de andere keer over "de vreemdelingen" en dan weer over "de allochtonen".
Eerst stelde je dat vreemdelingen en allochtonen totaal verschillende begrippen waren, en gaf je de één en ander cijfer dan de anderen.
Dat was al pret geblazen. In je huidige tekst maak je het al helemaal bont.
Je blijft beweren:

Hier stel je dus dat hier geboren mensen van buitenlandse afkomst zijn... Je moet dat maar kunnen...
Verder beschik je blijkbaar over geheime bronnen want je kent precies het aantal illegalen (volgens je absurde redeniering zijn er dat maar eventjes een paar honderdduizend: het verschil tussen vreemdelingen en illegalen???)

Dan ga je de groei van het aantal allochtonen (die eeuwig allochtoon blijven...) en die van de autochtonen (die nooit gaan veranderen van geboortecijfer!) extrapoleren en kom je tot absrude vergelijkingen.

Mensen die Belg genaturaliseerd zijn blijf je buitenlanders noemen.

Zo kan ik verder gaan: vermits er in Beglie over de periode waarover jij extrapoleert 5.000.000 immigranten zijn die de Belgische nationaliteit verwierven is de kans bijna honder procent dat je een allochtoon bent.
Proficiat!

Je hebt me ondertussen nog niet verteld waarom uitgerekend Philip Dewinter dan zou liegen, en stellen dat er maar 400.000 allochtonen zijn. Heeft hij iets te verbergen?
Je maakt een fout;ik heb het niet over mij.Zie hieronder.
Nogmaals;een turk die hier vandaag word geboren is en blijft een allochtoon.Een vlaamse turk van buitenlandse afkomst,punt.

Mensen die naar hier komen en onze nationaliteit niet hebben zijn vreemdeling maar die dus wel papieren hebben.Mensen die onze nationaliteit hebben/krijgen zijn en blijven allochtonen.
Mensen die naar hier komen zonder papieren zijn illegalen en er zitten er hier heel wat maar het juiste cijfer daarvan?Bestaat dat wel en weet men het wel?Zou ik zelf eens moeten nagaan.

Als ik naar spanje op reis ga dan ben ik een vreemdeling maar uiteraard geen illegaal aangezien ik de vereiste documenten heb.
Ga ik naar spanje gaan wonen dan neem ik de spaanse nationaliteit aan maar ik ben dan een allochtoon en geen vreemdeling meer.
Oud 4 maart 2007, 15:52   #60
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
vreem·de·ling (de ~ (m.), ~en)1 buitenlander2 iem. die ergens niet bekend is => onbekende
al·loch·toon1 (de ~ (m.), -tonen)1 iem. die van elders afkomstig is => allo, medelander; <=> autochtoon

Strikt genomen zijn er dus allicht meer vreemdelingen (buitenlanders) dan allochtonen.
Maar in ons woordgebruik is dit natuurlijk niet langer zo dat men een onderscheid maakt. Men gebruikt dit woord indien men het heeft over buitenlanders die in Belgie wonen. Tenminste in dit soort discussie.

Jij draait dan de boel op zijn kop!
Hoe dan ook een volledig kenmerk van de volledig verwarde geest.
De zeloot. Die wil "bewijzen" dat iets wat niet bestaat bestaat.
Iemand die ze ziet vliegen.
Een fantast.
Een blokker, dus...

Ik ga u alsk wat meer tijd heb vanavond of straks wat meer duidelijkheid geven in de defenitie van allochtoon,vreemdeling,illegaal ect...
Want je bent echt niet mee.

Laatst gewijzigd door Marlboro : 4 maart 2007 om 15:54.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be