![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Door staal artificieel duur te maken in de VS zorg je er ook voor dat er meer bedrijven die producten met staal maken uit de VS wegtrekken, en dat de consumenten minder staal kopen en meer vervangende producten. Volgende tekst komt uit the economist: Citaat:
Landbouw dan: welke sectoren doen het goed in België? Fruit, varkens en suiker. Suiker puur door het protectionisme(met quota's), de anderen zijn vrij. Alle andere gewassen/dieren doen het slecht. Ondanks de sloten subsidies. Vind jij het normaal dat je voor koeievlees meer betaald dan voor varkensvlees? Ja waarschijnlijk. Wel, in een vrije markt zou je het niet doen.
![]() |
![]() |
#42 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Soit, serieus: ik zie niet in waarom iemand die hier toevallig woont meer recht op werk zou hebben dan iemand die ergens in de woenstijn in Afrika geboren is. Ik vind het een beetje erg dat we hier zo'n discussie moeten voeren met iemand die lid is van een liberale - of wat daar voor zou moeten doorgaan - partij. Greenspan heeft trouwens in zijn speech vandaag het protectionisme (in zijn eigen land) nog fel bekritiseert. Natuurlijk heeft dit - als gevolg van onze SZ - niet enkel gevolgen voor die havenarbeiders, maar voor alle mensen in België die belastingen betalen. Maar het lijkt mij evident de SZ in dit geval als schuldige daarvan aan te duiden en niet het vrij maken van die markt. Want afgezien van het feit dat ik waarschijnlijk weer een klein beetje meer belastingsgeld zal zien uitgegeven worden aan werkloosheidsuitkeringen heb ik er even weinig/veel last van dat iemand in België geen werk heeft als dat iemand uit Ghana zonder werk zit.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#44 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Je partij keurt de richtlijn in eerste lezing goed in het europees parlement en daarna start je er een petitie tegen. Dat vind ik vreemd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
fijn om u dergelijke theorieën te horen verkondigen, meneer van het liberaal appel wat zien we echter bij het resultaat van de stemming over deze havenrichtlijn ? slechts twee vlamingen volgden de dokwerkers niet: willy de clercq en.........WARD BEYSEN leg dat maar eens uit aan uw achterban ! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#47 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik vind het toch wel erg grappig (eigenlijk is het dat allesbehalve, maar kom) dat mensen die protectionisme verdedigen niet inzien wat de gevolgen zouden zijn op lange termijn wanneer iedereen deze overal zou toepassen. En voor een eenheidsmarkt pleiten op Europees niveau, maar anderzijds zich verzetten tegen een globale vrije markt is ook wel weinig consequent.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
![]() |
![]() |