Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 november 2003, 12:41   #21
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peter De Ryck
Trouwens,een schaduwgemeenteraadslid (CD&V) heeft de voltallige schaduwgemeenteraad op de hoogte gebracht.
Neen, een CD&V gemeenteraadslid heeft de voltallige schaduwgemeenteraad op de hoogte gebracht!

De enige constante is verandering...
Rudy Van Nespen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2003, 12:46   #22
Peter De Ryck
Banneling

Stuur een bericht via ICQ naar Peter De Ryck Stuur een bericht via Instant Messenger naar Peter De Ryck Stuur een bericht via MSN naar Peter De Ryck
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Van Nespen
Citaat:

Welke concrete resultaten boekt de schaduwgemeenteraad
Een mentaliteitswijziging van de Antwerpse gemeenteraadsleden, dewelke steeds regelmatiger onze voorstellen beginnen over te nemen.
Dat is dan ook het meest concrete wat we kunnen verwezenlijken.
Vanaf 2006 kunnen we echt iets voor Antwerpen gaan doen!
Welke voorstellen van de schaduwgemeenteraad worden in de toekomst effectief overgenomen door de Antwerpse gemeenteraadsleden
Waarom zou de Antwerpse burgemeester,schepenen gemeenteraadsleden rekening moeten houden met een niet verkozen burgemeester, niet verkozen schepenen en niet verkozen raadsleden
Deze schaduwgemeenteraad heeft geen invloed op onze politici.
Peter De Ryck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2003, 12:50   #23
Peter De Ryck
Banneling

Stuur een bericht via ICQ naar Peter De Ryck Stuur een bericht via Instant Messenger naar Peter De Ryck Stuur een bericht via MSN naar Peter De Ryck
Standaard

Citaat:
Citaat:
Trouwens,een schaduwgemeenteraadslid (CD&V) heeft de voltallige schaduwgemeenteraad op de hoogte gebracht.
Neen, een CD&V gemeenteraadslid heeft de voltallige schaduwgemeenteraad op de hoogte gebracht!
De schaduwgemeenteraad van Antwerpen,werd nooit geïnformeerd door een gemeenteraadslid van het CD&V maar wel door een schaduwgemeenteraadslid(CD&V) waar ik nog steeds nauwe contacten met heb,ondanks het feit dat ik geen raadslid meer ben.
Oud 25 november 2003, 12:51   #24
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Welke voorstellen van de schaduwgemeenteraad worden in de toekomst effectief overgenomen door de Antwerpse gemeenteraadsleden
Geen idee. Ik heb geen geheimzinnige informanten, geen kristallen bol...

Ik merk alleen op dat steeds vaker ideeën, dewelke wij naar voor brengen, nadien ook in de gemeenteraad besproken worden of overgenomen worden door andere partijen, zoals de CD&V.

Oud 25 november 2003, 12:52   #25
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
De schaduwgemeenteraad van Antwerpen,werd nooit geïnformeerd door een gemeenteraadslid van het CD&V maar wel door een schaduwgemeenteraadslid(CD&V) waar ik nog steeds nauwe contacten met heb,ondanks het feit dat ik geen raadslid meer ben.
U was dan gisteren ook niet aanwezig op de schaduwgemeenteraad.

Oud 25 november 2003, 12:56   #26
Peter De Ryck
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
U was dan gisteren ook niet aanwezig op de schaduwgemeenteraad.

Begint: 24-11-2003
In opvolging van onze vorige vergadering, brengen we dan een bezoek aan de intercommunale ISVAG, waar we door ISVAG-voorzitter Philip Heylen persoonlijk zullen worden verwelkomd.

Dit bedrijfsbezoek vangt aan om 19u.30. (afspraak ter plaatse: ISVAG-Boomsesteenweg 1000, 2610 Wilrijk).

Gelieve het secretariaat tijdig op de hoogte te brengen van uw deelname aan dit bezoek.

Waarom was u niet aanwezig Mijnheer Van Nespen
Oud 25 november 2003, 12:58   #27
Peter De Ryck
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Geen idee. Ik heb geen geheimzinnige informanten, geen kristallen bol...

Ik merk alleen op dat steeds vaker ideeën, dewelke wij naar voor brengen, nadien ook in de gemeenteraad besproken worden of overgenomen worden door andere partijen, zoals de CD&V.
Concrete voorbeelden(+bewijzen) Mijnheer Van Nespen,dat de Antwerpse gemeenteraadsleden ideeën overnemen van de Antwerpse schaduwgemeenteraad die heeft u niet
Oud 25 november 2003, 13:00   #28
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Nou, blijkbaar zijn jouw informanten niet goed genoeg geinformeerd!
Ik was er, in tegenstelling met uw (gewaardeerde) afwezigheid.

Oud 25 november 2003, 13:03   #29
Peter De Ryck
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
In tegenstelling tot Mijnheer Van Nespen(lokale Voorzitter,district Hoboken)was ik niet aanwezig,omdat ik oficieel geen raadslid meer ben van de Antwerpse schaduwgemeenteraad.
Wanneer u denkt dat u constructief een bijdrage kan leveren t.o.v.onze politiek via deze schaduwgemeenteraad dan bent u dom,of heel naief(deze schaduwgemeenteraad heeft geen waarde).
Trouwens niet de eerste keer dat u niet aanwezig was op de Antwerpse schaduwgemeenteraad(of alternatieven).
Oud 25 november 2003, 13:07   #30
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
In tegenstelling tot Mijnheer Van Nespen(lokale Voorzitter,district Hoboken)was ik niet aanwezig,omdat ik oficieel geen raadslid meer ben van de Antwerpse schaduwgemeenteraad.
Wanneer u denkt dat u constructief een bijdrage kan leveren aan t.o.v.onze politiek via deze schaduwgemeenteraad dan bent u dom,of heel naief(deze schaduwgemeenteraad heeft geen waarde).
Noem me dom en naief, maar ik denk dat ik via de schaduwgemeenteraad een constructievere bijdrage kan leveren, omdat ik daar de kans heb om over belangrijke dossiers over Antwerpen mee kan denken en mee alternatieven kan uitdenken.

Waaruit bestaat jouw 'constructieve bijdrage', buiten het kankeren op dit forum en het belasteren van mensen?

Oud 25 november 2003, 13:11   #31
Peter De Ryck
Banneling

Standaard

Concrete voorbeelden(+bewijzen) Mijnheer Van Nespen,dat de Antwerpse gemeenteraadsleden ideeën overnemen van de Antwerpse schaduwgemeenteraad die heeft u niet
U denkt dat het uw democratisch recht is,als lokale Voorzitter van het Liberaal Appel,om de kiezer te mogen bedriegen Mijnheer Van Nespen.
Oud 25 november 2003, 13:20   #32
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
U heeft de persmededeling van het Liberaal Appel op datum van vandaag ook al ontvangen Mijnheer Van Nespen(via het secretariaat).
Yep.

Oud 25 november 2003, 13:24   #33
KempensBoerke
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Citaat:
CD&V-voorzitter Yves Leterme heeft zaterdag "een laatste maar dringende oproep" gedaan om de werken aan de ringweg rond Antwerpen uit te stellen tot na de realisatie van de Oosterweelverbinding (die de ring sluit).
De start van de werken in de tweede helft van juni 2004, dus na de regionale verkiezingen, is "partijpolitiek een handige timing, maar voor Antwerpen een verkeersramp", aldus Leterme in een toespraak op een themadag over mobiliteit in Antwerpen. De CD&V wil ook dat de tol aan de Liefkenshoektunnel tijdens de werken aan de ring wordt afgeschaft.
De partijvoorzitter zei voorts dat de christen-democraten het voorstel van de "Lijntrein" steunen, een soort metrostellen die De Lijn op de sporen van de NMBS zou laten rijden om de mensen uit de Antwerpse regio van en naar de stad te brengen.
De nieuwe spoortunnel onder de Schelde is voor de CD&V "absoluut prioritair" in het licht van de bouw van het Deurganckdok. "Maar wij zijn het grondig oneens met het uitstel van de tweede spoortoegang tot de haven. (...) En wat de financiering betreft: na de overname van de schulden van NMBS is Wallonië de Vlamingen een bedrag van minstens één miljard euro schuldig. Minister Johan Vande Lanotte (van Begroting en Overheidsbedrijven) moet weten dat wij het niet zullen nemen dat die factuur onder de mat wordt geveegd."
Het eigenaardige aan deze zaak is dat wij vanuit het Liberaal Appel een paar weken geleden dezelfde oproep hebben gedaan...

[code:1:f4d3d8a4ab]Persmededeling dd 08 10 2003

SCHADUWGEMEENTERAAD ANTWERPEN

BESPREKING MOBILITEITSPROBLEMATIEK.

De Schaduwgemeenteraad spreekt zich uit tegen gelijktijdigheid werken Leien en heraanleg Ring.

De Schaduwgemeenteraad doet een laatste oproep aan de beleidsvoerders om zich te bezinnen vooraleer men begint.

Er is momenteel geen volwaardig alternatief voorhanden voor de doorstroming van 120.000 voertuigen die per dag tussen 8u. en 17u. over de Ring rijden, wetende dat tijdens de werken maximum 2.000 voertuigen per uur, per rijstrook, op de 2 overgebleven rijstroken kunnen worden verwerkt.

Door het verzuimen van voorafgaandelijke ingrepen die noodzakelijk zijn om de grote werken uit te voeren, dreigt de Antwerpse regio vanaf 2004 in een economische noodsituatie te belanden.

Noodsituaties vergen noodingrepen en daarom wordt gepleit om via een bijzondere procedure de verbinding Liefkenshoektunnel – E 17 te realiseren vooraleer de werken aan de Ring worden aangevat. Het is de enige manier om Antwerpen uit een situatie te helpen waarvan de gevolgen zich jarenlang zullen laten gevoelen.

De Schaduwgemeenteraad doet een oproep aan de beleidsmensen maar ook aan alle verantwoordelijke instanties gaande van werkgevers tot werknemers over middenstandsorganisaties om Antwerpen te vrijwaren van een regelrecht verkeersinfarct.[/code:1:f4d3d8a4ab]
Ik ben blij dat meerdere partijen zich achter dit probleem scharen én oplossingen aanbieden. Er over zeveren van WIE het komt doe ik niet...het is belangrijk dat het ER VAN KOMT.

Trek nog een beetje aan elkaars fluit en kibbel maar verder wie het voorstel heeft gedaan, onnozele kinderen.
KempensBoerke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be