Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 maart 2007, 20:24   #41
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ondertussen is het verwachte "lente-offensief" van de Taliban (een traditie) een maat voor niks geworden aangezien deze keer NATO- en Afghaanse troepen ZELF in de aanval gaan in de vermoede "Taliban-rijke" gebieden van de provincie Helmand..

Als zich tussen de NATO-officieren een "De Lattre" bevindt,dan ziet het er niet goed uit voor de Taliban.....Overwinningen doe je niet met massas troepen angstig weggetsopt in bunkers en pantserwagens,maar dat doe je door de konijnen uit hun holen te gaan halen!

(generaal De-Lattre was begin jaren vijftig de aanvoerder van de Franse troepen in Vietnam en deelde vernietigende slagen uit aan de VietMingh,hij is toen echter aan kanker overleden en zijn opvolgers bleken nog niet aan zijn kleine tenen te kunnen als het op taktiek en agressiviteit aankwam)

Ook het steeds prominenter rondgaande idee(voor het eerst door de Pakistaanse president ge-uit een jaar geleden) om dan maar de opium-oogst van Afghanistan op te kopen (en in brand te steken) zou ,indien uitgevoerd wel eens efficienter en goekoper kunnen zijn dan wapengekletter, om de "ijzeren hand" van Taliban en maffia op de boeren weg te halen....
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2007, 11:44   #42
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Ook het steeds prominenter rondgaande idee om dan maar de opium-oogst van Afghanistan op te kopen zou wel eens efficienter en goekoper kunnen zijn dan wapengekletter
Het zal vooral de familie Karzai plezieren. Het is een publiek geheim dat Hamid Karzai's broer Ahmed Wali Karzai betrokken is in de opiumteelt en -handel. Zo gaat dat: terwijl de ene broer de belangen van de petroleumsector behartigt, verzorgt de andere de belangen van de drugproducenten.

Natuurlijk zijn er nog mensen die echt geloven dat dit soort oorlogen wordt uitgevochten om hoogdravende humanitaire principes. Jammer voor deze idealisten: ze zullen het hardst te lijden hebben zodra ze de waarheid inzien.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2007, 12:13   #43
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Voor zei die denken dat het er in Afghanistan rustig aan toegaat en dat de strategie van de VS aan de winnende hand iss, forget it:

Taleban strijders hebben in het Zuiden van Afghanistan opnieuw een stad ingenomen. De stad werd door de Britten verlaten na een vredesovereenkomst met lokale oudsten.

Plaatselijke inwoners verlaten de stad uit angst voor bombardementen tegen de aanwezige Talibanstrijders.

Ze verlaten de stad dus niet uit angst voor de Taliban, maar uit angst voor de Amerikanen. Belangrijk detail.

bron
Ach ja, 1 stad betekent verlies voor de amerikanen é.

Wat een leugens kerel!!!!! Zo proberen te verdraaien dat het toch weer om de amerikanen gaat é. Zielig! Anders kan ik het niet noemen.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2007, 12:16   #44
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KrisKras Bekijk bericht
Dat moet je mij eens verklaren. Ik weet wel dat je het omgekeerde bedoeld, maar waarom is een Talibanoverheersing in Afgh slechter voor de wereld. Ik heb er geen last van gehad hier in Genk toen ze er waren, evenmin toen ze weg waren en nog steeds even weinig nu ze terug aan't komen zijn. Verklaar aub.

Ok, ff klein detail, er wordt wel veel meer opium uitgevoerd uit Afgh sinds ze weg zijn, dus, is het niet echt beter voor de wereld als ze daar zitten?
Je had geen last van de Taliban on Genk?
Idd je hebt gelijk, het anti amerikanisme druipt er opnieuw weer vanaf.

Ik zou echt eens willen dat men een dorp onder bewind laten van taliban en dat alle mensen die uitspraken doen zoals jij er eens een maandje op vakantie zouden gaan. Eens kijken hoe je er dan tegenaan kijkt.
Oud 7 maart 2007, 13:23   #45
alharb
Provinciaal Gedeputeerde

alharb's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat moet je mij eens verklaren. Ik weet wel dat je het omgekeerde bedoeld, maar waarom is een Talibanoverheersing in Afgh slechter voor de wereld. Ik heb er geen last van gehad hier in Genk toen ze er waren, evenmin toen ze weg waren en nog steeds even weinig nu ze terug aan't komen zijn. Verklaar aub.

Ok, ff klein detail, er wordt wel veel meer opium uitgevoerd uit Afgh sinds ze weg zijn, dus, is het niet echt beter voor de wereld als ze daar zitten?
Dit is toch wel een van de domste dingen die ik ooit op dit forum gelezen heb.
Simpelweg omdat er geen Afghaan met AK-47 voor uw fermetje in Genk verschijnt, mogen er geen acties ondernomen worden tegen de Taliban ? Hoe bekrompen kan je zijn....
Oud 7 maart 2007, 13:53   #46
john bell hood
Banneling

john bell hood's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Het zal vooral de familie Karzai plezieren. Het is een publiek geheim dat Hamid Karzai's broer Ahmed Wali Karzai betrokken is in de opiumteelt en -handel. Zo gaat dat: terwijl de ene broer de belangen van de petroleumsector behartigt, verzorgt de andere de belangen van de drugproducenten.

Natuurlijk zijn er nog mensen die echt geloven dat dit soort oorlogen wordt uitgevochten om hoogdravende humanitaire principes. Jammer voor deze idealisten: ze zullen het hardst te lijden hebben zodra ze de waarheid inzien.
"publiek geheim";weer zo'n woord dat gebruikt wordt om dingen te zeggen die men niet kan bewijzen.
Voor het overige is het weer eens lachen geblazen met de vreemde bedpartners die gij uitzoekt.
john bell hood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2007, 14:22   #47
Kaal
Minister-President

Standaard

Ik herriner mij nog de artikels en reportages die wij te zien kregen over hoe slecht die Taliban wel waren. Dat was voor 9/11.

Nu zijn de taliban niet *zo* slecht meer. We gaan ze niet goedpraten he, maar, .... blablabla. Waarom die nieuwe toon? Omdat ze Amerika bestrijden ! Alleen daarom. Je ziet dat fenomeen overal op dit forum.

Mensen kijk toch eens met wie je samen in het bootje van het anti-Amerikanisme zit : barbaren, bloeddorstige moordenaars, middeleeuwse jihadstrijders, jodenhaters, negationisten, communisten, nazi's, Kim-Jong II van Noord-Korea, ze zijn allemaal tegen Amerika in alle omstandigheden. Vindt niemand dat verontrustend? Is het toeval dat aanhangers van de smerigste ideologieën allemaal zonder uitzondering Amerika haten? Ga je je geen vragen stellen als je beseft dat je exact hetzelfde zegt als Saddam Hussein, Ahmendinejad en Kim Jong II? Je praat ze niet goed? Neen, dat niet, maar je praat ze wel na.
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2007, 18:22   #48
is da waar
Burger

is da waar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door john bell hood Bekijk bericht
Er zijn veel meer troepen ;het afghaans leger gaat ook aanzienlijk vergroot worden.
Waarom zou die soldaat daarover liegen. Wie zal het het best weten, iemand die er is, of iemand die achter zen pc zit...
Of hebt ge mss iets anders gelezen op uw site
is da waar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2007, 18:29   #49
john bell hood
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door is da waar Bekijk bericht
Waarom zou die soldaat daarover liegen. Wie zal het het best weten, iemand die er is, of iemand die achter zen pc zit...
Of hebt ge mss iets anders gelezen op uw site
Uw talibanvriendjes maken geen schijn van kans.Ze worden tot ketchup gemaakt door de oppermachtige vuurkracht van de geallieerden.
Bijgevoegde afbeelding(e)

Oud 7 maart 2007, 20:56   #50
is da waar
Burger

is da waar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uw talibanvriendjes maken geen schijn van kans.Ze worden tot ketchup gemaakt door de oppermachtige vuurkracht van de geallieerden.
Moeste de amerikanen die oppermachige vuurkracht ter beschikking hebben mss wel, maar dat is het geval niet.
Als je die documentaire die ik ge pm'ed had, had bekeken, zou ge het weten

En wie gaat de oorlog het langst volhouden. De taliban die niets anders te doen heeft of amerika. De geldkraan gaat niet eeuwig blijven lopen. Die van de taliban daarintegen, opium...
is da waar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2007, 23:16   #51
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Euh, sinds wanneer wordt de vrouwenbesnijdenis ook uitgevoerd in Afghanistan?

Enfin, "de Taliban" is een cultuur en manier van leven die je dus niet zomaar kan laten verdwijnen door bommen. "De Taliban" is daar nog steeds overal aanwezig.
ook indien men alle Talibans doodschiet?
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2007, 23:27   #52
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben aan't zeveren, leer eens lezen en probeer mijn punt eens door te hebben, slimme. Iemand maakt de opmerking dat de wereld veel beter af is zonder Taliban in Afgh. Nu moet je mij eens uitleggen waarom, want veel merkten we er niet van, buiten dat er minder opium werd uitgevoerd toen.

Enne, nog eens, leer lezen, ik heb er nu inderdaad ook geen last van. Leg mij eens klaar en duidelijk uit, waarom is de wereld beter af zonder Taliban in Afgh.?
zulke waanzinnige godsdienst-fanaten moeten uitgeroeid worden.Dat is een sterk signaal naar degenen die hen als voorbeeld nemen.
Voor de mensen ter plaatse in Afghanistan zal het ook een bevrijding zijn, vooral de vrouwen dan.
Opium is altijd al uitgevoerd uit Afganistan.Dat er nu meer komt, is omdat ze hun klantenkring hier in het Westen willen uitbreidden, nog meer geld verdienen en terzelfdertijd onze jeugd verzwakken.Geld hebben de Talibans nodig om terug aan de macht te komen, om warlords om te kopen onderandere, terroristen te steunen wereldwijd en meer fraais...

Laatst gewijzigd door carlgustaaf : 7 maart 2007 om 23:28.
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2007, 01:19   #53
Enter
Parlementslid

Enter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De taliban hebben dus geen stad ingenomen ;ze hebben een stad bezet die de britten verlaten hadden omdat de lokale oudsten verzekerd hadden dat ze de taliban zouden buiten houden.Domme britten.De amerikanen zullen de taliban rap terug buitenzetten.De amerikanen zouden de stad nooit verlaten hebben;ze zijn niet zo dom als de britten.
Zijn het dezelfde Amerikanen die de Taliban eventjes in een week zouden wegvagen?
Enter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2007, 03:46   #54
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
zulke waanzinnige godsdienst-fanaten moeten uitgeroeid worden.Dat is een sterk signaal naar degenen die hen als voorbeeld nemen.
Voor de mensen ter plaatse in Afghanistan zal het ook een bevrijding zijn, vooral de vrouwen dan.
Opium is altijd al uitgevoerd uit Afganistan.Dat er nu meer komt, is omdat ze hun klantenkring hier in het Westen willen uitbreidden, nog meer geld verdienen en terzelfdertijd onze jeugd verzwakken.Geld hebben de Talibans nodig om terug aan de macht te komen, om warlords om te kopen onderandere, terroristen te steunen wereldwijd en meer fraais...
Nuke them!
Terug naar de 7de eeuw ermee...aah nee, zou weinig uitmaken
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2007, 07:45   #55
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Moeste de amerikanen die oppermachige vuurkracht ter beschikking hebben mss wel, maar dat is het geval niet.

En wie gaat de oorlog het langst volhouden. De taliban die niets anders te doen heeft of amerika. De geldkraan gaat niet eeuwig blijven lopen. Die van de taliban daarintegen, opium...
De Afganen zelf natuurlijk. Niet de amerikanen noch de talibanen.
Oud 8 maart 2007, 13:57   #56
john bell hood
Banneling

Standaard

Citaat:

De taliban maken geen schijn van kans.Ge heeft hier en passant ook nog eens toe dat uw vriendjes ordinaire drughandelaars zijn.
Oud 8 maart 2007, 13:59   #57
john bell hood
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Enter Bekijk bericht
Zijn het dezelfde Amerikanen die de Taliban eventjes in een week zouden wegvagen?
Een guerilla-beweging bestrjden is een werk van lange adem dat in een later stadium grotendeels door de afghanen zelf zal gebeuren.
Oud 8 maart 2007, 14:00   #58
john bell hood
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
Klopt;uitmoorden tot de laatste ongeacht de middelen die daartoe nodig zijn.
Oud 8 maart 2007, 15:58   #59
KrisKras
Banneling

KrisKras's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alharb Bekijk bericht
Dit is toch wel een van de domste dingen die ik ooit op dit forum gelezen heb.
Simpelweg omdat er geen Afghaan met AK-47 voor uw fermetje in Genk verschijnt, mogen er geen acties ondernomen worden tegen de Taliban ? Hoe bekrompen kan je zijn....
daarom dat je niet echt inhoudelijk kan reageren zeker?

Citaat:
dit was mijn vraag, de rest was opvulling. Leer eens de essentie lezen en antwoord hier eens op. Of was jou antwoord gewoon één van ded domste antwoorden op dit forum? Dat kan natuurlijk ook he.
KrisKras is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2007, 15:58   #60
KrisKras
Banneling

KrisKras's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Klopt;uitmoorden tot de laatste ongeacht de middelen die daartoe nodig zijn.
jamaar, Johny, jij behoort daar ook bij he
KrisKras is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be