Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 7 maart 2007, 11:10   #21
Banneling

Standaard

Als de 4 meisjes niet van hem waren, waarom drong hij dan de hoofddoek op aan de oudste? Uit islamitische verdraagzaamheid en respect?
Waarom worden die kinderen, hier geboren en getogen een islamitische begravenis gegeven in Agadir door iemand die niet eens hun vader is?
En de familie van moeder's zijde, de grootouders, hebben die dan geen greintje inspraak? Die hebben een bloedband met de kinderen; de stiefvader niet.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2007, 11:30   #22
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Als de 4 meisjes niet van hem waren, waarom drong hij dan de hoofddoek op aan de oudste? Uit islamitische verdraagzaamheid en respect?
Waarom worden die kinderen, hier geboren en getogen een islamitische begravenis gegeven in Agadir door iemand die niet eens hun vader is?
En de familie van moeder's zijde, de grootouders, hebben die dan geen greintje inspraak? Die hebben een bloedband met de kinderen; de stiefvader niet.
Ik denk dat we verder onderzoek moeten afwachten Online...
Wie weet was het die inwonende arts die wou dat de oudste een hoofddoek droeg?
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2007, 11:36   #23
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

U bedoelt die "inwonende arts" die de vader uit Marokko haalde, hem mee naar hier bracht en voor zijn studies heeft betaald? In ruil voor???

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2007, 11:43   #24
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
U bedoelt die "inwonende arts" die de vader uit Marokko haalde, hem mee naar hier bracht en voor zijn studies heeft betaald? In ruil voor???
speculaties Circe....

Maar in dit geval haal je blijkbaar je gelijk ivm MANNEN BAAS in islamitische gezinnen, dat zou mijn vent es moeten proberen, mij terwijl hij in Syrië zit me met weet ik veel wie opschepen om me in het oog te houden.
Oud 7 maart 2007, 20:07   #25
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik heb de tekst gelezen en het is zoals ik reeds gezegd heb alweer een propagandapost in je kruistocht tegen de Islam.
de GVA op kruistocht tegen de ISlam ?
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2007, 20:09   #26
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
"de vader treurde vooral om zijn zoontje toen hij als laatste werd begraven, ging hij helemaal er onderdoor"
VTM-Nieuws
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
Oud 7 maart 2007, 20:13   #27
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
het is plooien of barsten zeker ?

van integratie is er steeds minder sprake ! integendeel !

hoe meer wij vragen om zich aan te passen aan onze "westerse" maatschappij, waarden en normen, gebruiken en gewoonten,... hoe meer zij gaan afzetten van onze waarden enz... integrisme en radicalisering is het enige wat er op volgt.
Oud 7 maart 2007, 20:19   #28
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

De berichten verschillen.

Er is sprake van tweede huwelijk, dan is er weer sprake dat enkel het zoontje van hem zou zijn.

Het kan natuurlijk ook zijn dat de moeder reeds een eerste kinderloos huwelijk had gehad en dat dit tweede huwelijk vijf kinderen heeft voortgebracht.

Dat hij ongelukkiger was met de dood van zijn zoon dan met die van zijn vier dochters lijkt me niet zo verwonderlijk. Lees er "de zoontjesfabriek" van Hirsi Ali op na.
Misschien waren zijn vier dochters wel verwaarloosbaar? Soort van ongewenste bij-productie?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 7 maart 2007 om 20:20.
Oud 8 maart 2007, 09:51   #29
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
de GVA op kruistocht tegen de ISlam ?

Begrijpend lezen is ook je sterkste kant niet zeker?
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2007, 11:28   #30
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
"de vader treurde vooral om zijn zoontje toen hij als laatste werd begraven, ging hij helemaal er onderdoor"
VTM-Nieuws
Hoe weten zij dat hij vooral treurde om zijn zoontje? Stel je eens in die man zijn plaats?? Toen het laatste kind werd begraven ging hij er helemaal onderdoor kan ook tonen dat hij zich sterk wist te houden tot het laatste kind. Ik mag er als moeder niet aan denken mijn kind naar zijn laatste rustplaats te moeten brengen.

Volgens het nieuws op één was het ook de moeder haar keuze om de kinderen daar te begraven en vraagt zij vergiffenis aan haar man. De manier hoe hij over zijn vrouw spreekt toont heel veel waardigheid.
Oud 8 maart 2007, 19:21   #31
/Sarah/
Partijlid

Standaard

Ja dat hij zijn kinderen in Marokko wilt begraven, mag hij toch zelf kiezen! Daar heb jij toch niets over te zeggen. Dat de vrouw er niets over weet, ja is waar, maar in mijn ogen heeft ze er ook niets over te zeggen! Ze wou hen dood en dat was duidelijk, dit was helemaal doordacht gepland....

En je zei iets over...hij heeft geen familie in Marokko, dan heb jij je bronnen niet goed geraadpleegd. Zoek het nog eens op want er werd duidelijk gezegd op het nieuws dat ZIJN FAMILLIE uit marokko naar belgie is gekomen om bij de plechtigheid hier in Belgie aanwezig te zijn!

Ik vind het héél goed dat hij zijn kinderen in Agadir begraaft. Mogen zij allemaal in vrede rusten.
/Sarah/ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2007, 19:23   #32
/Sarah/
Partijlid

Standaard

Je zei: Het moge duidelijk zijn dat het motief van de vrouw op zoek was naar een manier om haar kinderen uit handen van die man te halen. Zij zag geen andere optie dan deze mee te nemen in de dood.

Neen dit kan ik nog steeds niet begrijpen en het verantwoord de daden van de vrouw totaal niet! zijn er echt geen andere manieren: Wettelijk gezien kon ze iets doen, via de rechtbank enz
Oud 8 maart 2007, 19:36   #33
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door /Sarah/ Bekijk bericht
Je zei: Het moge duidelijk zijn dat het motief van de vrouw op zoek was naar een manier om haar kinderen uit handen van die man te halen. Zij zag geen andere optie dan deze mee te nemen in de dood.

Neen dit kan ik nog steeds niet begrijpen en het verantwoord de daden van de vrouw totaal niet! zijn er echt geen andere manieren: Wettelijk gezien kon ze iets doen, via de rechtbank enz
Vandaag met drie moeders (moeten moeders zijn, kinderloze vrouwen begrijpen het minder) gesproken die allemaal 100% begrepen wat die vrouw moet gedreven hebben.

Wat kon ze via de rechtbank doen Sarah als de vader in kwestie haar bedreigde, dreigde met het zoontje mee te nemen? Denk je dat papa onderhoudsgeld voor haar en de kinderen zou betaald hebben en haar verder met rust gelaten?Vergeet niet dat ze haar job voor mijnheertje had laten staan.

(hoorde ook nog dat hij persé nog vier zonen wou hebben! zoals ik dacht waren die vier meisjes vast een mislukte bijproductie geweest! Verder nog gehoord dat het oudste meisjes reeds was beloofd aan een echtgenoot van rond de vijftig!).

Oud 8 maart 2007, 19:49   #34
/Sarah/
Partijlid

Standaard

Citaat:
Vandaag met drie moeders (moeten moeders zijn, kinderloze vrouwen begrijpen het minder) gesproken die allemaal 100% begrepen wat die vrouw moet gedreven hebben.

Wat kon ze via de rechtbank doen Sarah als de vader in kwestie haar bedreigde, dreigde met het zoontje mee te nemen? Denk je dat papa onderhoudsgeld voor haar en de kinderen zou betaald hebben en haar verder met rust gelaten?Vergeet niet dat ze haar job voor mijnheertje had laten staan.

(hoorde ook nog dat hij persé nog vier zonen wou hebben! zoals ik dacht waren die vier meisjes vast een mislukte bijproductie geweest! Verder nog gehoord dat het oudste meisjes reeds was beloofd aan een echtgenoot van rond de vijftig!).
Wel ik heb dezelfde gesprek gehad met enkele moeders! Zij begrepen wel, ja misschien kon ze de druk niet aan. Maar waarom moesten de kinderen er onder lijden, zoek hulp op één of ander manier.

Weet je op deze site ben ik al veel te weten gekomen over dit gezin, waarvan ik nog niets heb gehoord! Maar het wijst allemaal naar de fouten van de vader En daarom vind ik het een beetje ongeloofwaardig. Ik vraag me het wel af, hoe jullie zouden hebben gereageerd als de vader een 'blanke' belg was?
Voor mij maakt het al niet uit, want dat is niet relevant voor mij! Maar voor jullie blijkbaar wel wat ik zeer triestig vind.
Oud 8 maart 2007, 19:50   #35
/Sarah/
Partijlid

Standaard

En al die roddeltjes die bij deze drama erbij komen! DIt vind ik dus echt erg..
Mag de vader niet rustig rouwen?
Oud 8 maart 2007, 19:51   #36
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel ik heb dezelfde gesprek gehad met enkele moeders! Zij begrepen wel, ja misschien kon ze de druk niet aan. Maar waarom moesten de kinderen er onder lijden, zoek hulp op één of ander manier.

Weet je op deze site ben ik al veel te weten gekomen over dit gezin, waarvan ik nog niets heb gehoord! Maar het wijst allemaal naar de fouten van de vader En daarom vind ik het een beetje ongeloofwaardig. Ik vraag me het wel af, hoe jullie zouden hebben gereageerd als de vader een 'blanke' belg was?
Voor mij maakt het al niet uit, want dat is niet relevant voor mij! Maar voor jullie blijkbaar wel wat ik zeer triestig vind.
Saartje toch...je begrijpt duidelijk niet hoever een depressief persoon kan gaan en welke gedachten er kunnen spelen.
Blijkbaar was de vader hier ook niet van op de hoogte...anders ga je niet op vakantie
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2007, 19:58   #37
/Sarah/
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 Bekijk bericht
Saartje toch...je begrijpt duidelijk niet hoever een depressief persoon kan gaan en welke gedachten er kunnen spelen.
Blijkbaar was de vader hier ook niet van op de hoogte...anders ga je niet op vakantie
depressief zijn, ja ik weet het het kan ernstig zijn. Er was al eens een gelijkaardig drama gebeurd in Amerika, waar de vader zijn twee dochters had vermoord.
Maar ik vind het gewoon spijtig dat het niemand is ôpgevallen of dat ze zelf niet in behandeling is gegaan.

Ik vraag nog steeds af: waarom de kinderen er onder moesten lijden...
Oud 8 maart 2007, 20:02   #38
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Waarschijnlijk leven de vrouwen die jij hebt gesproken IN die situatie en weten ze niet beter. Voor westerse vrouwen is zulke situatie een regelrechte nachtmerrie. Daarom begrijp wij westerse vrouwen weldegelijk waarom die moeder dat lot voor haar dochters wou besparen.

Is dat nu zo moeilijk te snappen?

En nee: moest het niks met islam te maken hebben, dan was het een evengroot drama geweest en dan zouden er ANDERE redenen geweest zijn waarom ze tot die daad overging. In dit geval ging het hem niet over ANDERE redenen, dus hoef je die er niet bij te halen.

Jaren geleden vermoordden twee ouders hun volwassen kinderen om nadien ook beiden zelfmoord te plegen. De oorzaak was een financiele schuldenberg die de vader niet meer aankon. In dat geval had ik minder begrip voor het feit dat ze hun volwassen kinderen wilden meenemen in de dood: die h�*dden reeds hun eigen leven.

Oud 8 maart 2007, 20:02   #39
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
depressief zijn, ja ik weet het het kan ernstig zijn. Er was al eens een gelijkaardig drama gebeurd in Amerika, waar de vader zijn twee dochters had vermoord.
Maar ik vind het gewoon spijtig dat het niemand is ôpgevallen of dat ze zelf niet in behandeling is gegaan.

Ik vraag nog steeds af: waarom de kinderen er onder moesten lijden...
Ze was toch in behandeling?
Deze arabier heeft duidelijk zijn vrouw in de steek gelaten ipv zijn vrouw te ontlasten van de huishoudelijke taken!
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2007, 21:19   #40
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Waarschijnlijk leven de vrouwen die jij hebt gesproken IN die situatie en weten ze niet beter. Voor westerse vrouwen is zulke situatie een regelrechte nachtmerrie. Daarom begrijp wij westerse vrouwen weldegelijk waarom die moeder dat lot voor haar dochters wou besparen.

Is dat nu zo moeilijk te snappen?

En nee: moest het niks met islam te maken hebben, dan was het een evengroot drama geweest en dan zouden er ANDERE redenen geweest zijn waarom ze tot die daad overging. In dit geval ging het hem niet over ANDERE redenen, dus hoef je die er niet bij te halen.

Jaren geleden vermoordden twee ouders hun volwassen kinderen om nadien ook beiden zelfmoord te plegen. De oorzaak was een financiele schuldenberg die de vader niet meer aankon. In dat geval had ik minder begrip voor het feit dat ze hun volwassen kinderen wilden meenemen in de dood: die h�*dden reeds hun eigen leven.
Circe heeft een post-mortem gesprek gehad met de MOORDENARES. Typisch iets voor sujetten uit de lagere klasse.
AyneRand is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be