Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 maart 2007, 18:41   #281
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groen rechts Bekijk bericht
Ik stel mij ernstig vragen over die nieuwe wet..
Bij mijn weten zijn er nooit ernstige problemen geweest met optredens van B&H...
Er gebeuren geen baldadigheden op straat, de bezoekers keren gewoon huiswaarts na de optredens..
Ik zie werkelijk geen reden om dergelijke concerten te verbieden.
Textueel kan men zich meer vragen stellen over de groteske vrouwonvriendelijke lyrics die in elke platenzaak liggen onder de hoofding "rap en brol"...
Maar goed, het is wel geestig ergens... een hoop flikken bewaakt met een waterkanon een zaal waar niemand is, en terwijl de ordediensten spoken jagen worden twee jonge blanke vrouwen belaagd door allochtonen... De prioriteiten van de politie in het mechelse zit flink scheef denk ik dan...
1) er worden elke dag autochtone meisjes bepoteld door allochtoon rucht. Dat incident aan B&H koppelen, lijkt me echt onzinnig. In ieder geval zijn die twee meisjes nu echt van hun ideologie overtuigd. Ze hebben er weermaals op mooie wijze de bevestiging van gekregen.

2) laat ze de organisatie en de fuiven verbieden. Gaat dat het gedachtengoed van mensen veranderen? Nee, ik denk eerder het tegendeel.

3) freedom of speech is meer dan enkel bashen op 1 groep. Jammer genoeg wordt het hier nogal selectief toegepast.
Oud 12 maart 2007, 18:43   #282
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Die "subcultuur" heeft geen enkel bestaansrecht en moet zo snel en zo kordaat mogelijk uitgeroeid worden.

Met andere woorden: Hitler handelde uit zelfverdediging?
Oud 12 maart 2007, 18:44   #283
Boadicea

Standaard

Citaat:
ik geloof in de diversiteit van de mensen, verschillen maken de wereld interessant..
Daarom is die diversiteit ook een rijkdom die alle achting en bescherming verdiend
dat heeft niks met suprematie of racisme te maken.
Ik meen enkel dat ik evengoed als een bosjesman , een maori of een amazone-indiaan het recht heb op een stuk voorvaderlijk land waar ik met mijn volksgenoten kan wonen zonder inmenging of agressie van andere volkeren
Dat "vreemd bloed" dat we al hadden...Ik herinner u er aan dat dat vreemd bloed hier kwam door eeuwenlange agressie van allochtonen(romeinen, vikings,fransen, moffen, noem maar op ).. Dat soort agressie is nu net hetgene waar elk volk het recht heeft zich tegen te beschermen..
of niet soms...
een grijze comsumentenmassa zonder volkse en regionale kenmerken vind ik betreurenswaardig ja...

Juist wat ik er ook van vind.
Oud 12 maart 2007, 18:44   #284
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2007, 19:03   #285
Enter
Parlementslid

Enter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Juist wat ik er ook van vind.
Enter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2007, 19:20   #286
Bazilfunk
Minister

Bazilfunk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik geloof in de diversiteit van de mensen, verschillen maken de wereld interessant..
Daarom is die diversiteit ook een rijkdom die alle achting en bescherming verdiend
dat heeft niks met suprematie of racisme te maken.
Ik meen enkel dat ik evengoed als een bosjesman , een maori of een amazone-indiaan het recht heb op een stuk voorvaderlijk land waar ik met mijn volksgenoten kan wonen zonder inmenging of agressie van andere volkeren
Dat "vreemd bloed" dat we al hadden...Ik herinner u er aan dat dat vreemd bloed hier kwam door eeuwenlange agressie van allochtonen(romeinen, vikings,fransen, moffen, noem maar op ).. Dat soort agressie is nu net hetgene waar elk volk het recht heeft zich tegen te beschermen..
of niet soms...
een grijze comsumentenmassa zonder volkse en regionale kenmerken vind ik betreurenswaardig ja...
Maar waarom moet dat stuk voorvaderlijk grond zo groot zijn want hoe kun je nu diversiteit respecteren als je het tegelijk wil bannen? Ik hou van diversiteit zolang het op een ander is? of versta ik u nu verkeerd?

Ik ben er bijvoorbeeld een voorstander om van brugge een vlaams gettho te maken, maar dat is denk ik niet wat u bedoelt Ik ben totaal tegen een onafhankelijk vlaanderen maar als zo'n onafhankelijk vlaanderen zich beperkt tot een stuk van vlaanderen waar men met vaandels mag zwieren en er elke dag een braderij is en kermiskoers dan zeg ik direct : geef die mannen een lap grond, maar zoals de eisen nu liggen zouden mensen die liever wat meer kleur zien in hun leven verplicht zijn om in die volkse en regionale grijze consumentemassa te moeten gaan leven.
Oud 12 maart 2007, 19:27   #287
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Neonazi's verzamelen in Mechelen en Lommel

za 10/03/07 - In Mechelen houden zo'n vijfhonderd skinheads van Blood & Honour een neonazifuif. Eerder waren ze samengekomen op het Duitse militaire kerkhof in Lommel.

Enkele tientallen leden van Blood and Honour kwamen vanmiddag samen op het Duitse militaire kerkhof in Lommel, in Noord-Limburg.
De neonazi's herdachten er gesneuvelde SS'ers. Ze brachten de Hitlergroet en zongen de lof van Hitler en het nazisme in toespraken. Er waren geen incidenten.
Nadien verzamelden de skinheads in Rumst, in de provincie Antwerpen, vanwaar ze naar Mechelen trokken voor een fuif.
Daar komen ook neonazi's op af vanuit Duitsland, Nederland en Polen. De politie houdt een oogje in het zeil, maar grijpt niet in.

Neonazistische organisaties verbieden

Als neonazi's de openbare orde niet verstoren, kan de politie niet ingrijpen.

Minister van Binnenlandse Zaken Patrick Dewael (VLD) wil neonazistische organisaties zoals Blood and Honour verbieden.
Maar zo lang die wet er niet is, kunnen die organisaties openlijk optreden.
Blood and Honour kwam in september vorig jaar nog in het nieuws toen bleek dat er binnen het leger een groepje extreemrechtse militairen actief was.
Zij noemden hun afsplitsing van Blood and Honour "Bloed, Bodem, Eer en Trouw".

Even terzijde nog vermelden dat zowel Dewinter, Annemans als Vanhecke (allen VB) ooit nog bloemen legden op SS-graven zowel te Lommel als te Stekene. (wordt trouwens getoond in de film over het VB - zie mijn onderschrift) Uiteraard dat ze nu, dat ze constant in de picture lopen dit niet meer zullen "aandurven".
De appel valt dus niet ver van de boom
Kortweg *KNIP* waar hebt u op dit kerkhof al 'SS' op een graf zien staan.
*KNIP*

Is weeral een bewijs geleverd hoeveel waarheid er in de bewering zit van iets dat opkomt voor de vakbond.

Laatst gewijzigd door Peter Johan : 12 maart 2007 om 19:42. Reden: Schelden en laster
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2007, 19:31   #288
ERLICH
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Breda Bekijk bericht
Nazi's en Facisten zijn beesten , opsluiten die handel , zet ze maar in een hok met Communisten
En Nederland was ooit een 'zeer tolerant land'. Maar men moest/moet er allochtoon zijn of wietroker. Vroeger ook veel op de 'dam' gelegen in de blakende zon?
Oud 12 maart 2007, 19:36   #289
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
En Nederland was ooit een 'zeer tolerant land'. Maar men moest/moet er allochtoon zijn of wietroker. Vroeger ook veel op de 'dam' gelegen in de blakende zon?
De hersenen van sommigen zijn te zwaar aangetast door de selectieve freedom of speech, dat het hopeloos wordt om er zinnige argumenten aan uit te leggen.
Oud 12 maart 2007, 19:41   #290
ERLICH
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Beter lezen :

"De neonazi's herdachten er gesneuvelde SS'ers. Ze brachten de Hitlergroet en zongen de lof van Hitler en het nazisme in toespraken."

Voor u begint te zeiken over 'SS' moet ge eerst weten wat 'SS' was. U weet en kruipt weg achter een wet gemaakt door een soort die uw (s)linkse kant aanhangt om personen en groepen het zwijgen op te leggen en uw leugens en vuilspuiterij de vrije loopt te laten gaan. U kunt trots zijn op u zelf, was zoals dat communistisch krapul verleden donderdag in de reeks 'barbarossa' vond het helfhaftig dat militaire vrouwen verkrachten. En een ander die er trots op ging dat hij krijgsgevangen met naar zijn zeggen ' zijn scherp mes' heeft kunnen afmaken. En dan gaat een soort met een (s)linkse gedachten hier de wereld verbeteraar proberen uit te hangen. Schaamte is u vreemd zeker heeft anders de kleur van uw partij.
Oud 12 maart 2007, 19:45   #291
ERLICH
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
De hersenen van sommigen zijn te zwaar aangetast door de selectieve freedom of speech, dat het hopeloos wordt om er zinnige argumenten aan uit te leggen.
Ze pleiten voor deze vrijheid maar ontnemen zeker zo graag een ander dit recht. Dus, moet men zulke personen nog geloofwaardig vinden wanneer ze staan te janken over hoe belangrijk deze vrijheid van spreken wel is in een democratie.
Oud 12 maart 2007, 19:51   #292
Boadicea

Standaard

Citaat:
Ze pleiten voor deze vrijheid maar ontnemen zeker zo graag een ander dit recht. Dus, moet men zulke personen nog geloofwaardig vinden wanneer ze staan te janken over hoe belangrijk deze vrijheid van spreken wel is in een democratie.
Deze mensen zijn een contradictie in terminis, maar ze beseffen het zelf niet.
Oud 12 maart 2007, 19:59   #293
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Ik pleit daar zelf ni voor. Vergis u ni.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2007, 20:05   #294
Boadicea

Standaard

Citaat:
Voor u begint te zeiken over 'SS' moet ge eerst weten wat 'SS' was. U weet en kruipt weg achter een wet gemaakt door een soort die uw (s)linkse kant aanhangt om personen en groepen het zwijgen op te leggen en uw leugens en vuilspuiterij de vrije loopt te laten gaan. U kunt trots zijn op u zelf, was zoals dat communistisch krapul verleden donderdag in de reeks 'barbarossa' vond het helfhaftig dat militaire vrouwen verkrachten. En een ander die er trots op ging dat hij krijgsgevangen met naar zijn zeggen ' zijn scherp mes' heeft kunnen afmaken. En dan gaat een soort met een (s)linkse gedachten hier de wereld verbeteraar proberen uit te hangen. Schaamte is u vreemd zeker heeft anders de kleur van uw partij.
Vanuit die mentaliteit vinden ze het niet meer dan juist dat blanke meisjes die opkomen voor hun idealen verkracht worden door buitenlands crapuul.

De wet aan je kant hebben, betekent niet het gelijk aan je kant hebben.
Oud 12 maart 2007, 22:48   #295
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
jaja allemaal verbieden, zodat het zeker geen aantrekkingskracht krijgt voor rebellerende jongeren ! ...
Ik vind die tekst pure naakte waarheid.

Alleen ben ik geen voorstander van een extreem figuur als AH.

Laatst gewijzigd door Marlboro : 12 maart 2007 om 22:48.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2007, 22:56   #296
metten
Parlementslid

metten's schermafbeelding

Standaard

Aanhangsters van een subcultuur aangevallen door aanhangers van een andere subcultuur (allochtonen) die in onze steden in hun eigen virtuele samenlevingen hokken!
In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991.
metten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2007, 22:57   #297
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja en die leraar zei dat er geen rassen bestaan. Genetisch gezien dan toch.
Het hangt er natuurlijk ook vanaf wa ge onder 'ras' verstaat, maar die verschillen in uiterlijk hebben vooral met erfelijkheid te maken.
En er zijn véél volkeren die gemengd zijn.
"ras" heeft ook met erfelijkheid te maken Uw leraar heeft het niet goed uitgelegd, of gij hebt het niet goed verstaan.
Totaal "pure, zuivere " rassen zullen inderdaad wel niet bestaan, of dan mischien diep in de wildernis, bij de Papouas bvb, daar zitten mischien stammen verborgen die al duizenden jaren onder elkaar kweken zonder "vreemde" inmenging.
Toch zijn er duidelijke verschillen, en die niet enkel met huidskleur of kleur der ogen te maken hebben, maar wel met de hersenen der mensen, tussen de verschillende rassen, en dat komt héél duidelijk naar buiten.
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2007, 23:02   #298
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Wie maakt er zich nu het meest verdacht?
gij zijt een verdacht persoon
Oud 12 maart 2007, 23:05   #299
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
"ras" heeft ook met erfelijkheid te maken Uw leraar heeft het niet goed uitgelegd, of gij hebt het niet goed verstaan.
Totaal "pure, zuivere " rassen zullen inderdaad wel niet bestaan, of dan mischien diep in de wildernis, bij de Papouas bvb, daar zitten mischien stammen verborgen die al duizenden jaren onder elkaar kweken zonder "vreemde" inmenging.
Toch zijn er duidelijke verschillen, en die niet enkel met huidskleur of kleur der ogen te maken hebben, maar wel met de hersenen der mensen, tussen de verschillende rassen, en dat komt héél duidelijk naar buiten.
Nu begrijp ik waarom de economische groei in China al jaren vijf keren hoger ligt dan in Europa: Chinezen hebben meer hersenen dan Europeanen ...
AyneRand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2007, 23:07   #300
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Enter Bekijk bericht
In "zulk gedachtengoed" waren de joden en zogezegd inferieure buitenlanders niet de enigen die geviseerd werden.

Wat is het volgende? Gehandicapten in elkaar slaan?
gij zijt duidelijk van slechte wil, ge zult nooit niks snappen, vermits ge al op voorhand besloten hebt dat ge gelijk hebt, en wie niet als gij denkt , ongelijk.
"wat baten kaars en bril, als den uil niet zienen wil"
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be