Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 maart 2007, 19:19   #21
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Sorry, maar het verkeersregelement zegt duidelijk dat je ten alle tijden rechts moet rijden,

Het is levensgevaarlijk van daar links te blijven hangen, minstens zo gevaarlijk als te snel rijden.

Mocht iedereen zoals in Duitsland altijd rechts rijden, dan waren er zonder problemen snelheden mogelijk van 150 tot 160 km per uur...

Toen ik in de vakantieperiodes van een klant in Brugge terug naar huis reed over den E40, was het alle dagen hetzelfde lieken, Bomma en Bompa met de kleinkinderen naar huis tegen 110 over 't middenvak,

Ik had toen veel raper thuisgeweest als ik iedereen gewoon langs rechts voorbij had gestoken, alleen mag da ook weer niet... in de States mag da wel ze zouden da in den belziek beter ook doen het verkeer zou daar vlotter mee gaan, ze rijden toch nie harder meer dan 110 en gaan vanzeleven nie uit de weg.
Het ging over 100 meter, niemand achter mij, ik moest links afdraaien en ik reed aan de maximum snelheid.

Akkoord, er zijn soms mensen die 3 km verder moeten afdraaien en dan tegen 70 of 80 links tuffen.

Bekijk het verkeersreglement, het is toegelaten links te blijven rijden als er rechts auto's rijden.
Oud 14 maart 2007, 00:09   #22
Wase wolf
Burger

Wase wolf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Het ging over 100 meter, niemand achter mij, ik moest links afdraaien en ik reed aan de maximum snelheid.

Akkoord, er zijn soms mensen die 3 km verder moeten afdraaien en dan tegen 70 of 80 links tuffen.

Bekijk het verkeersreglement, het is toegelaten links te blijven rijden als er rechts auto's rijden.

Wees maar gerust, eer ze u tegenhouden, ze u waarschijnlijk al een tijdje volgden. Trouwens de linkerrijstrook dient enkel om in te halen, tenzij er file is en aangezien er niemand achter u reed was dit niet het geval.
Wase wolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2007, 07:39   #23
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Voor 100 m gaat het inderdaad om ne voozen onderontwikkelde flik, kan zijn dat uwen auto groter was dan de zijnen, daar zijn ze soms nogal gevoelig aan...

Ofwel moest hij zijn qoutum nog halen voor dien dag...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2007, 09:24   #24
araneus
Gouverneur

Standaard

Was dit binnen de bebouwde kom of er buiten ?
araneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2007, 09:36   #25
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
09/03 Politie Limburg besteedt extra aandacht aan boorddocumenten en banden
Niet alleen in Limburg trouwens. Gisteren, ter hoogte van Eeklo, algemene controle aan weerszijden van de weg. Iedereen aan de kant, controle van alle boorddocumenten en rijbewijs.

Een goede zaak, als u het mij vraagt. Er rijden nog veel te veel mensen met ongekeurde wagens of auto's die niet verzekerd zijn. Ellendig wanneer je dan met dergelijke mensen in een ongeluk betrokken raakt. Ook voor hen zelf trouwens!
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2007, 09:37   #26
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat betreft boorddocumenten, als de politiek even ballen aan het lijf heeft, is dit zo opgelost.
Leg een link tssen de verzekeringsmaatschappijen de DIV en de autokeuring. De verzekeringsmaatschappijen moeten aan het DIV melden als iemand z'n verzekering opgezegd of niet betaald heeft.
Indien iemand in overtreding is, onmiddellijk het voertuig in beslag laten nemen, eens kijken hoeveel er na één jaar nog rondrijden zonder verzekering.
Dit bestaat al. Alle onverzekerde voertuigen staan in België geseind. Er wordt evenwel nog geen actieve opsporing verricht. Dat laatste is jammer.
Oud 14 maart 2007, 09:38   #27
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door araneus Bekijk bericht
Ik rijd momenteel met uitstekende winterbanden die me slechts 55 € / stuk kosten, plaatsing inbegrepen.
???

Merk? Welke autobandencentrale?
Oud 14 maart 2007, 09:41   #28
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Confucius Bekijk bericht
Ik denk dat het enige doel is om nog meer boetes binnen te rijven. Zowat iedereen die ik ken heeft vorige jaar één of meerdere boetes gehad. En die zijn dan niet om dronken te rijden of aan 180 per uur over de snelweg te vlammen. Nee 52 per uur waar je maar 50 mag, 34 per uur om kwart na zes 's morgens waar je maar 30 mag, parkeren zonder geld in te steken voor de winkel van de bakker waar je na het werk snel binnenwipt om kwart voor zeven 's avonds. En ze weten waar ze zich verdekt moeten opstellen. De politie kan tegenwoordig misschien beter onder het ministerie van financiën ressorteren. En telkens beginnen ze heel demagogisch over al die verkeersdoden, terwijl die vooral in het weekend vallen en hun oorzaak in vermoeidheid, alcohol of drugsgebruik vinden.
Wie 52 km/u rijdt in een zone van 50, kan niet beboet worden. Dat is dus echt onzin. Met de technische verrekening zal je snelheid dan op het politieapparaat lager dan 50 liggen. Ook is het zo dat de snelheidsmeter van een auto iets hoger staat geijkt. Als er dus 52 km/u op je dashboard valt af te lezen, rij je in werkelijk ietsje trager.

Weekenddoden? Welja, niet zelden veroorzaakt door te hoge snelheid. In ieder geval vind ik het tijd dat men in dit land zich leert houden aan de snelheidsbeperkingen. In België vindt iedereen dat hij koning en keizer is op de weg en dus zelf maar mag invullen waar en hoe hard hij rijdt. We moeten dringend af van dergelijke individualistische opvatting. Leren we in dat verband iets van de Duitsers!
Oud 14 maart 2007, 09:42   #29
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Enter Bekijk bericht
Ook niet het "tegen de rijrichting in parkeren" vergeten. Ook zo een onzin.
Dit is geen onzin, maar getuigt van een goed inzicht in de rijdynamiek. In bijna alle landen is het trouwens van toepassing (met uitzondering van Frankrijk als ik me niet vergis).
Oud 14 maart 2007, 09:43   #30
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In Italië is het nog simpeler, daar moet uw verzekeringsbewijs met vervaldatum op, zichtbaar aangebracht worden (op de voorruit meestal) Is dat niet zichtbaar, kan uw voertuig onmiddelijk in beslag worden genomen...
Dat zou inderdaad een goede zaak zijn, maar dan liefst in combinatie met een keuringsticket.
Oud 14 maart 2007, 09:44   #31
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Wat de autoverzekering aangaat, wel ik heb mijn auto in Portugal verzekerd.
Het kost mij maar de helft van een Belgische verzekering.
Dit terwijl het wel dezelfde verzekeringsmaatschappij is en dezelfde voorwaarden.
Kunt u daarover wat meer kwijt? Dit lijkt me wel interessant, vooral omdat ik nu eenmaal de wagen weinig gebruik.
Oud 14 maart 2007, 12:29   #32
Marlboro
Banneling

Standaard

Ze hebben weer een manier gevonden om extra geld in het laadje te brengen.

Al meer dan 1.000 overtredingen op snelheidsbeperking smog

De wegpolitie heeft deze voormiddag al meer dan 1.000 overtredingen vastgesteld van de snelheidsbeperking van 90 km per uur die geldt wegens de smog. Dat meldt Eddy Greif van de wegpolitie. "Op een bepaald moment registreerden we zelfs zeven overtredingen per minuut", aldus Greif. Afhankelijk van hoeveel te snel de chauffeurs reden, vindt een onmiddellijke inning plaats of wordt de bestuurder gedagvaard voor de rechter, die het rijbewijs kan intrekken.

De wegpolitie zet geen extra manschappen in voor de controles, maar spitst de normale acties toe op de snelheidslimiet wegens het fijn stof. De controles vinden plaats in smogzones, vooral op de grote assen tussen Brussel, Antwerpen, Gent en Leuven. In Limburg zijn er geen smogzones. In West-Vlaanderen gaat het alleen om de Kortrijkse regio en de zone rond de autosnelweg. De controles van de wegpolitie zullen de hele week nog gericht zijn op de smogzones. De politie controleert enkel op plaatsen waar de signalisatie correct werd aangebracht. (belga/hln/foto vrt)
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2007, 12:55   #33
BartP
Burgemeester

Standaard Geen borden gezien

Tiens, geen borden gezien tussen Gent en Antwerpen vanmorgen.
Dus ik snorde lekker met de rest van de automobilisten aan 120-125 over de snelweg, op het linker vak want de eerste 2 rijstroken werden volledig ingenomen door vrachtwagens over ongeveer gans mijn traject.

Trouwens de drogreden voor deze snelheidsbeperking, smog, vind ik echt magistraal ridicuul, op het grappige af, hiermee halen we zeker de wereldpers in de sectie ridicule grappen. De staatskas zal echter goed bijgevuld worden. 1750 euro verdienen per minuut, een week lang, is een goed zaak. Het gat in de begroting dat Freyaatje aanrichtte moet toch op één of andere manier gevuld worden. Beter dat ze dan niet hypocriet doen en gewoon het bordje smog vervangen door Freya. Mocht het echt over het milieu gaan dan zou men roetfilters verplichten zoals dat gebeurt in onder andere de Verenigde Staten. Maar nee onze politici lopen liever achter de feiten en steken zich weg achter de illusie dat ze met het Kyoto protocol te ondertekenen heiliger zijn dan de paus, en wijzen graag met de vinger naar Bush omdat hij Kyoto niet ondertekent. In Amerika rijdt wel iedereen al overal op minstens 10% biobrandstof, zijn roetfilters al decennia lang verplicht en investeert men enorm in ecologische gebouwen. Daar zijn ze tenminste al begonnen met ECHTE maatregelen te treffen. Zoals gewoonlijk weten ze in Belgie weer niet wat ze moeten doen. Behalve dat de vriendjes van onze politici (zoals de Limburgse familie M die zuurstof verkoopt vanuit Chili naar Belgie) er steenrijk van worden.
Belgie en zeker ook Vlaanderen wordt meer en meer een klucht. Wanneer komt een buitenlandse macht ons land binnen vallen en ons bevrijden van onze incompetente politici. Van mijn part mag zelfs Bush ons komen bevrijden...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht

De wegpolitie heeft deze voormiddag al meer dan 1.000 overtredingen vastgesteld van de snelheidsbeperking van 90 km per uur die geldt wegens de smog. Dat meldt Eddy Greif van de wegpolitie. "Op een bepaald moment registreerden we zelfs zeven overtredingen per minuut", aldus Greif. Afhankelijk van hoeveel te snel de chauffeurs reden, vindt een onmiddellijke inning plaats of wordt de bestuurder gedagvaard voor de rechter, die het rijbewijs kan intrekken.

De wegpolitie zet geen extra manschappen in voor de controles, maar spitst de normale acties toe op de snelheidslimiet wegens het fijn stof. De controles vinden plaats in smogzones, vooral op de grote assen tussen Brussel, Antwerpen, Gent en Leuven. In Limburg zijn er geen smogzones. In West-Vlaanderen gaat het alleen om de Kortrijkse regio en de zone rond de autosnelweg. De controles van de wegpolitie zullen de hele week nog gericht zijn op de smogzones. De politie controleert enkel op plaatsen waar de signalisatie correct werd aangebracht. (belga/hln/foto vrt)
BartP is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2007, 12:56   #34
Enter
Parlementslid

Enter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dit is geen onzin, maar getuigt van een goed inzicht in de rijdynamiek. In bijna alle landen is het trouwens van toepassing (met uitzondering van Frankrijk als ik me niet vergis).
Als je op een binnenweg naast de weg geparkeerd staat tegen de rijrichting?

Dan is het enkel om je te kloten en geld op te strijken.
Enter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2007, 12:58   #35
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wie 52 km/u rijdt in een zone van 50, kan niet beboet worden. Dat is dus echt onzin. Met de technische verrekening zal je snelheid dan op het politieapparaat lager dan 50 liggen. Ook is het zo dat de snelheidsmeter van een auto iets hoger staat geijkt. Als er dus 52 km/u op je dashboard valt af te lezen, rij je in werkelijk ietsje trager.

Weekenddoden? Welja, niet zelden veroorzaakt door te hoge snelheid. In ieder geval vind ik het tijd dat men in dit land zich leert houden aan de snelheidsbeperkingen. In België vindt iedereen dat hij koning en keizer is op de weg en dus zelf maar mag invullen waar en hoe hard hij rijdt. We moeten dringend af van dergelijke individualistische opvatting. Leren we in dat verband iets van de Duitsers!
Dat probleem wordt vooral veroorzaakt door de onzin van sommige snelheidsbeperkingen, ...

Een autostrade die verlicht is als de hel, en met 3 baanvakken met een breedte van 3 meter per baanvak, ... topsnelheid 120 per uur...

De baanvakken van sommige autostrades in duitsland zijn smaller en niet verlicht 's nachts topsnnelheid, wel zo rap als uwen auto kan...

Maar je hebt gelijk dat de gemiddelde belg absoluut niet gedeciplineerd auto kan rijden, dat ziet ge direct als ge van Duitse autostrade overgaat naar de belgische...
Oud 14 maart 2007, 13:01   #36
Enter
Parlementslid

Enter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat probleem wordt vooral veroorzaakt door de onzin van sommige snelheidsbeperkingen, ...

Een autostrade die verlicht is als de hel, en met 3 baanvakken met een breedte van 3 meter per baanvak, ... topsnelheid 120 per uur...

De baanvakken van sommige autostrades in duitsland zijn smaller en niet verlicht 's nachts topsnnelheid, wel zo rap als uwen auto kan...

Maar je hebt gelijk dat de gemiddelde belg absoluut niet gedeciplineerd auto kan rijden, dat ziet ge direct als ge van Duitse autostrade overgaat naar de belgische...
De gemiddelde Duitser, Nederlander, Brit, Pool, Hongaar,... ook niet. Of die trekken zich niets aan van de Belgische wet.
Enter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2007, 13:02   #37
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat zou inderdaad een goede zaak zijn, maar dan liefst in combinatie met een keuringsticket.
Moet ook op een italiaans voertuig aangebracht zijn dacht ik maar da telt daar 4 jaar, en dat is dan wel kompleet onzinnig.

Uwe Fiat van 16 jaar oud laten keuren geeft u dus nog een bewijs om de komende 4 jaar safe te zitten...

Ge ziet hier dan ook veel ouwe krukken rondrijden, ik weet niet of ge u nog die Fiat camions herinnerd van voor het IVECO werd (ondertussen toch een 20 a 25 jaar geleden, maar die ziet ge hier dus nog regelmatig rondbollen...
Oud 14 maart 2007, 13:12   #38
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Enter Bekijk bericht
De gemiddelde Duitser, Nederlander, Brit, Pool, Hongaar,... ook niet. Of die trekken zich niets aan van de Belgische wet.

Natuurlijk niet, trouwens ex oostblokkers rijden overal geweldig slecht, ...

Hollanders worden compleet crazy als ze de grens overgaan, ofwel heel hard ofwel in de weg blijven rijden op 't middenvak.

Engelsen hebben dat inderdaad ook, (maar die denken dan weer dat ze aan de verkeerde kant van de weg rijden... ) (in Engeland meerijden met nen taxi of collega doet overigens vreselijk vies, ... ge hebt constant de neiging dat ge aan het spookrijden zijt (ben zo eens meegereden met Pakistaanse taxichaufeur door centrum London, ... brrr,... )

In italië op de autostrada, is het echt het gevaarlijkst, ik heb al half europa doorgereden met de auto, maar de italianen slaan werkelijk alle records, (portugezen en spanjaarden heb ik nog nie bezig gezien... )

Ofwel extreem snel, en zowel door mist als regen, (en mist is daar echt mist in de po vallei mag je gelukkig zijn met 50 meter zicht) maar daar trekken die hun dus geen lap van aan, hé...

Ofwel extreem traag, onzeker en zelfs ronduit gevaarlijk... ik weet 4 vaks autostrade liggen, waar ze allemaal op 't derde vak tegen 110 tuffen...

Ge kunt daar tegen 130 (max snelheid in Italie, maar niemand houd hem daaraan... ) op het eerste of tweede vak gewoon iedereen voorbijsteken...
Oud 14 maart 2007, 14:06   #39
Ozymandias
Gouverneur

Ozymandias's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BartP Bekijk bericht
Tiens, geen borden gezien tussen Gent en Antwerpen vanmorgen.
Dus ik snorde lekker met de rest van de automobilisten aan 120-125 over de snelweg, op het linker vak want de eerste 2 rijstroken werden volledig ingenomen door vrachtwagens over ongeveer gans mijn traject.

Trouwens de drogreden voor deze snelheidsbeperking, smog, vind ik echt magistraal ridicuul, op het grappige af, hiermee halen we zeker de wereldpers in de sectie ridicule grappen. De staatskas zal echter goed bijgevuld worden. 1750 euro verdienen per minuut, een week lang, is een goed zaak. Het gat in de begroting dat Freyaatje aanrichtte moet toch op één of andere manier gevuld worden. Beter dat ze dan niet hypocriet doen en gewoon het bordje smog vervangen door Freya. Mocht het echt over het milieu gaan dan zou men roetfilters verplichten zoals dat gebeurt in onder andere de Verenigde Staten. Maar nee onze politici lopen liever achter de feiten en steken zich weg achter de illusie dat ze met het Kyoto protocol te ondertekenen heiliger zijn dan de paus, en wijzen graag met de vinger naar Bush omdat hij Kyoto niet ondertekent. In Amerika rijdt wel iedereen al overal op minstens 10% biobrandstof, zijn roetfilters al decennia lang verplicht en investeert men enorm in ecologische gebouwen. Daar zijn ze tenminste al begonnen met ECHTE maatregelen te treffen. Zoals gewoonlijk weten ze in Belgie weer niet wat ze moeten doen. Behalve dat de vriendjes van onze politici (zoals de Limburgse familie M die zuurstof verkoopt vanuit Chili naar Belgie) er steenrijk van worden.
Belgie en zeker ook Vlaanderen wordt meer en meer een klucht. Wanneer komt een buitenlandse macht ons land binnen vallen en ons bevrijden van onze incompetente politici. Van mijn part mag zelfs Bush ons komen bevrijden...
Dit stukje tekst is lichtjes off-topic, maar het smeekte me gewoon om erop te reageren. Hier gaat ie dan:
We zijn niet heiliger dan de paus, maar toch zeker dan Bush. Die ondertekent (zoals je zegt) het Kyoto akkoord niet. Zijn "echte" maatregelen die je daar aanhaalt, zijn horsecrap. Er wordt geïnvesteerd in ecologische gebouwen, maar dat zijn maar percentjes van onze investeringen hier die al veel langer aan de gang zijn, in fabrieken en allerhande, waar het echt iets uitmaakt.
De roetfilters die je daar aanhaalt, daar moet ik toch even om lachen. De gigantische SUV's verbruiken tig keer meer dan onze auto's. Het is een nieuwe rage om met trucks te rijden, ipv SUV's. De grens voor milieuvriendelijkheid van de auto's is bijna onbestaande. Maar ze plaatsen wel roetfilters in hun auto's. Een auto die tien keer meer vervuilt, "amper" negen keer meer laten vervuilen door roetfilters te plaatsen. Zogezegd. Dat is pas milieubewust. Dat zijn pas echte maatregelen. Heiliger dan de paus, of hoe zei je het ?
De olieindustrie is de baas in Amerika. Het is pertinent onjuist dat iedereen in Amerika op biobrandstof zou rijden, zij het 10% of iets anders. Zelfs als het waar zou zijn, maakt het nog geen deukje in de gigantische verantwoordelijkheid die Amerika draagt voor onze milieuvervuiling. Onlangs is er in Californië (onder streng protest van conservatief Amerika) iets in gang gezet over waterstofauto's. Een echte oplossing, zoals je zelf zo mooi zei.

Dus om even on-topic te gaan: Als je links rijdt aan 125, rijd je te snel. Dan verdien je een boete. Niemand verplicht je te snel te rijden. Het is maar dom om dan de "schuld" op freya te steken. Als iedereen nu eens gewoon 110 zou rijden in plaats van 120. Dan verbruik je minder, dat is beter voor je portefeuille en voor het milieu. En veiliger. En goedkoper, want je wordt niet meer geflitst. Wat is het probleem ?
Ozymandias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2007, 15:41   #40
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht

Eerste zin klopt aan geen kanten. Immers, dit is een maatregel van de Vlaamse overheid. De boetes echter komen in de federale pot.

En trouwens, is het dan zo moeilijk een aangegeven snelheidsbeperking te volgen? Of kunnen sommigen echt niet lezen?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be