![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Hoe zou je het vinden dat Nederland België een cursus opvoeding geeft? | |||
Precies wat we nodig hebben! |
![]() ![]() ![]() |
5 | 21,74% |
Laat die Hollanders maar wat aanprutsen, we've got nothing to lose |
![]() ![]() ![]() |
3 | 13,04% |
Blijf met je poten van België af! |
![]() ![]() ![]() |
15 | 65,22% |
Aantal stemmers: 23. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik ben een Vlaams-nationalist maar ook een realist. En dat missen enkele mensen op dit forum, die bezeten zijn door hun meningen dat de realiteit gewoon verdwijnt!
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Je kan een lijk dat ondertussen al geraamte geworden is, nog ondersteunen met krukken en stellingen, maar als het stof geworden is helpt zelfs dat niet meer hoor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Men is toen de havenactieviteiten in Belgie naar Zeebrugge beginnen leggen. Tegen antwoord van Nederland was de Ijzeren-Rijn gebolkkeerd houden. Nederland, en niet Vlaanderen, is beginnen bijdraaien, toen Zeebrugge een succes werd in het containertransport en Vlaanderen over de uitbouw van Oostende als tweede kustvrachthaven begon te praten. Maar is pas echt beginnen nadenken na de veroordeling ibm de Ijzeren-Rijn. Maar zoals ik reeds schreef, de Belgische en Nederlandse politici zouden beter eens gaan beseffen welke macht zijn samen hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De koning kan zelfs de verkiezingen opnieuw laten overdoen, enkel omdat de verkeerde partij de grootste is geworden. Hij moet zijn stem immers niet uitbrengen bij de verkiezingen, maar zijn zegen geven na de verkiezingen. Hij doet dit door een formateur aan te stellen. Op dat ogenblik is er immers niemand anders die nog echt macht heeft buiten hijzelf. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
|
![]() Citaat:
Nu de Stemmenkampioen is afgevoerd, de pers zo goed als volledig onder controle vh regime en met verkiezingen in juni, draait de mediatieke mallemolen volop voor de restauratie van la Belgique. //edit: je geloofde er idd noppes van :sjanse:
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.” Donald J. Trump Laatst gewijzigd door stab : 14 maart 2007 om 05:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Er zou in de Vlaamse media toch wat weerwerk mogen komen; dat dat achterwege blijft geeft me nog de meeste indruk dat er 'druk' achterzit om een mediatieke terugkeer naar La Belgique �* papa. Dat is erger dan een status quo. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Minister-President
|
![]() De Nederlanders proberen via sluikse wegen al een hele tijd om Vlaanderen, zelfs België te kolonialiseren.
Je moet maar eens naar de TV luisteren: hoeveel bedrijfsleiders zijjn Hollanders?? Ik erger mij blauw als ze berichten dat een nieuw bedrijf die dit of dat produceert, werd opgericht en dan blijkt die baas alweer een "Hollander" te zijn. Ik heb niets tegen oprichten van bedrijven voor zover ze dan Belgen aan het werk zetten, maar die arrogantie van die Hollanders !! Hier in de Ardennen net hetzelfde: ze wanen zich heer en meester en denken dat alles hen toebehoort en dat ze mogen doen en laten wat ze willen: integratie???? ho maar, WIJ zijn hier en dat zullen jullie geweten hebben!! Laat ons zelf maar de gaten in de markt vinden, vullen jullie ze maar in Nederland. |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() OK, de Noord-Nederlanders hebben dus blijkbaar spontanerwijs de goede mentaliteit. Het is jammer, maar ze zullen het vuile werk voor ons moeten doen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
|
![]() Daar ben ik 100% van, denk jij dat de bevolking deze immense verandering zomaar zal laten toestaan, op lange termijn wel maar op korte niet. Nu hangt er natuurlijk van af hoe drastisch de veranderingen zullen zijn. Als we zachtjes aan onafhankelijk worden zal er niet veel tegenkanting zijn maar als ze dat in zeer korte tijd doen mogen we zeker betogingen verwachten!
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Als jij echt denkt dat je, na het uiteenvallen van België, twee Vlamingen bij elkaar vindt voor een betoging die een hereniging met Wallonië eist, dan ben je of ongeveer 15 jaar, of mesjogge. Met mijn excuses.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
|
![]() Ben jij echt naief of zo, ik heb het hier dus duidelijk niet over de intellectuele bovenlaag van de bevolking maar over de gewone Vlaming die maar al te graag solidair wil zijn, anders zouden ze hun stemkeuze drastisch moeten veranderen...
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen Laatst gewijzigd door baseballpolitieker : 14 maart 2007 om 11:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Even normaal nu, iedere doorsnee Vlaming weet en beseft goed genoeg dar er in Wallonië en aan de Franstaligen in Brussel veel geld verloren gaat; geld die niet de solidariteit dient, maar onrechtvaardig misbruik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sommige omdat ze voor de Belgische staat werken en hun job zien verdwijnen, andere omdat anders hun buitenverblijf niet meer binnen de landgrenzen ligt, weer een deel omdat ze moeten van hun directies en vele omdat ze bang zijn voor de veranderingen. Slechts enkel zullen echter op straat komen omdat ze Belgisch en koningsgezind zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
|
![]() Nee dat beseffen ze duidelijk niet anders zouden de verkiezingsuitslagen helemaal anders liggen!
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote="baseballpolitieker"]Voila, eindelijk nog eens iemand met realiteitszin, dit zal de realiteit worden en om deze fase te overbruggen zal er veel moed en wilskracht nodig zijn![/quote]
Nee, hoor. De meeste zullen na een tijdje de veranderingen gewoon aanvaarden en zich er niets meer van aantrekken. De mens is immers een gewoonte dier en komt altijd even in opstand tegen veranderingen, die hij daarna gewoon aanvaard als zijnde normaal. De mens moet eerst wennen aan veranderingen. Laatst gewijzigd door Jantje : 14 maart 2007 om 12:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Jawel hoor, dat beseffen ze wel en ze oprecht van mening dat daar iets aan moet gebeuren. Alleen beseffen ze niet hoe België werkt, of net niet, en dat het binnen België, met België, nooit zal gebeuren. Dat is een klein verschil, maar cruciaal.
|
![]() |
![]() |