Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Bekijk resultaten enquête: Hoe zou je het vinden dat Nederland België een cursus opvoeding geeft?
Precies wat we nodig hebben! 5 21,74%
Laat die Hollanders maar wat aanprutsen, we've got nothing to lose 3 13,04%
Blijf met je poten van België af! 15 65,22%
Aantal stemmers: 23. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 13 maart 2007, 16:59   #101
baseballpolitieker
Perm. Vertegenwoordiger VN

baseballpolitieker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Fantastisch!
Ik ben een Vlaams-nationalist maar ook een realist. En dat missen enkele mensen op dit forum, die bezeten zijn door hun meningen dat de realiteit gewoon verdwijnt!

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2007, 17:05   #102
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Belgie zal niet uiteenvallen. De buurlanden zullen dat wel verhinderen.
Je kan een lijk dat ondertussen al geraamte geworden is, nog ondersteunen met krukken en stellingen, maar als het stof geworden is helpt zelfs dat niet meer hoor.
Oud 13 maart 2007, 17:08   #103
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Beste Jantje,

Over de zaken die jij noemt ben ik behoorlijk gedetailleerd op de hoogte. Als jij dat ook bent, waar ik niet aan twijfel, dan weet je ook hoe het zit:
De belgische staat heeft in het verleden, door een vijandige opstelling en houding, overeenkomsten hierover flink 'verkloot'. Het is pas sinds de bemoeienis van de vlaamse overheid dat er weer schot in is gekomen.

Voor wat betreft je laatste bericht ben ik helemaal akkoord.
Het klop idd dat Belgie op een bepaald ogenblik heeft geweigerd om de overdreven vragen van Nederland nog te aanvaarden.
Men is toen de havenactieviteiten in Belgie naar Zeebrugge beginnen leggen.
Tegen antwoord van Nederland was de Ijzeren-Rijn gebolkkeerd houden.
Nederland, en niet Vlaanderen, is beginnen bijdraaien, toen Zeebrugge een succes werd in het containertransport en Vlaanderen over de uitbouw van Oostende als tweede kustvrachthaven begon te praten.
Maar is pas echt beginnen nadenken na de veroordeling ibm de Ijzeren-Rijn.

Maar zoals ik reeds schreef, de Belgische en Nederlandse politici zouden beter eens gaan beseffen welke macht zijn samen hebben.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2007, 17:13   #104
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burry Bekijk bericht
Een koning kan een minister weigeren ja, zolang de regering hem dat toelaat. Indien ze voet bij stuk houden wordt die persoon minister of 'le roi' dat nu leuk vindt of niet.
Weer fout.
De koning kan zelfs de verkiezingen opnieuw laten overdoen, enkel omdat de verkeerde partij de grootste is geworden.
Hij moet zijn stem immers niet uitbrengen bij de verkiezingen, maar zijn zegen geven na de verkiezingen.

Hij doet dit door een formateur aan te stellen.
Op dat ogenblik is er immers niemand anders die nog echt macht heeft buiten hijzelf.
Oud 14 maart 2007, 05:40   #105
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Dat zeg je wel, maar ik ben nergens meer verbaasd over sinds ik gisteren heb gezien dat 51% van de vlamingen een unitair België wil en 48% een franstalige premier.
Geloof daar maar de ballen van.
Nu de Stemmenkampioen is afgevoerd, de pers zo goed als volledig onder controle vh regime en met verkiezingen in juni, draait de mediatieke mallemolen volop voor de restauratie van la Belgique.

//edit: je geloofde er idd noppes van :sjanse:

Laatst gewijzigd door stab : 14 maart 2007 om 05:47.
stab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2007, 09:34   #106
Burry
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Geloof daar maar de ballen van.
Nu de Stemmenkampioen is afgevoerd, de pers zo goed als volledig onder controle vh regime en met verkiezingen in juni, draait de mediatieke mallemolen volop voor de restauratie van la Belgique.
De cijfers zullen zeker niet kloppen, of beter, de analyse klopt niet. Maar het kan de emotie bij onverschillige Vlamingen eerder doen kantelen of versterken pro-België, in plaats van het proces pro-Vlaanderen dat bezig was.

Er zou in de Vlaamse media toch wat weerwerk mogen komen; dat dat achterwege blijft geeft me nog de meeste indruk dat er 'druk' achterzit om een mediatieke terugkeer naar La Belgique �* papa. Dat is erger dan een status quo.
Burry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2007, 10:35   #107
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker Bekijk bericht
Ik ben een Vlaams-nationalist maar ook een realist.
Realist zoals in "de bevolking zal grote manifestaties opzetten voor een opnieuwe hereniging met Wallonië"?
Oud 14 maart 2007, 11:03   #108
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

De Nederlanders proberen via sluikse wegen al een hele tijd om Vlaanderen, zelfs België te kolonialiseren.

Je moet maar eens naar de TV luisteren: hoeveel bedrijfsleiders zijjn Hollanders??

Ik erger mij blauw als ze berichten dat een nieuw bedrijf die dit of dat produceert, werd opgericht en dan blijkt die baas alweer een "Hollander" te zijn.

Ik heb niets tegen oprichten van bedrijven voor zover ze dan Belgen aan het werk zetten, maar die arrogantie van die Hollanders !!

Hier in de Ardennen net hetzelfde: ze wanen zich heer en meester en denken dat alles hen toebehoort en dat ze mogen doen en laten wat ze willen:

integratie???? ho maar, WIJ zijn hier en dat zullen jullie geweten hebben!!

Laat ons zelf maar de gaten in de markt vinden, vullen jullie ze maar in Nederland.
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2007, 11:09   #109
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
De Nederlanders proberen via sluikse wegen al een hele tijd om Vlaanderen, zelfs België te kolonialiseren.

Je moet maar eens naar de TV luisteren: hoeveel bedrijfsleiders zijjn Hollanders??

Ik erger mij blauw als ze berichten dat een nieuw bedrijf die dit of dat produceert, werd opgericht en dan blijkt die baas alweer een "Hollander" te zijn.

Ik heb niets tegen oprichten van bedrijven voor zover ze dan Belgen aan het werk zetten, maar die arrogantie van die Hollanders !!

Hier in de Ardennen net hetzelfde: ze wanen zich heer en meester en denken dat alles hen toebehoort en dat ze mogen doen en laten wat ze willen:

Laat ons zelf maar de gaten in de markt vinden, vullen jullie ze maar in Nederland.
En? Opgelucht?
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2007, 11:15   #110
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht

OK, de Noord-Nederlanders hebben dus blijkbaar spontanerwijs de goede mentaliteit. Het is jammer, maar ze zullen het vuile werk voor ons moeten doen...
Oud 14 maart 2007, 11:40   #111
baseballpolitieker

Standaard

Citaat:
Realist zoals in "de bevolking zal grote manifestaties opzetten voor een opnieuwe hereniging met Wallonië"?
Daar ben ik 100% van, denk jij dat de bevolking deze immense verandering zomaar zal laten toestaan, op lange termijn wel maar op korte niet. Nu hangt er natuurlijk van af hoe drastisch de veranderingen zullen zijn. Als we zachtjes aan onafhankelijk worden zal er niet veel tegenkanting zijn maar als ze dat in zeer korte tijd doen mogen we zeker betogingen verwachten!

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
Oud 14 maart 2007, 11:47   #112
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Als we zachtjes aan onafhankelijk worden zal er niet veel tegenkanting zijn maar als ze dat in zeer korte tijd doen mogen we zeker betogingen verwachten!
Als jij echt denkt dat je, na het uiteenvallen van België, twee Vlamingen bij elkaar vindt voor een betoging die een hereniging met Wallonië eist, dan ben je of ongeveer 15 jaar, of mesjogge. Met mijn excuses.
Oud 14 maart 2007, 11:51   #113
baseballpolitieker

Standaard

Citaat:
Als jij echt denkt dat je, na het uiteenvallen van België, twee Vlamingen bij elkaar vindt voor een betoging die een hereniging met Wallonië eist, dan ben je of ongeveer 15 jaar, of mesjogge. Met mijn excuses.
Ben jij echt naief of zo, ik heb het hier dus duidelijk niet over de intellectuele bovenlaag van de bevolking maar over de gewone Vlaming die maar al te graag solidair wil zijn, anders zouden ze hun stemkeuze drastisch moeten veranderen...

Laatst gewijzigd door baseballpolitieker : 14 maart 2007 om 11:52.
Oud 14 maart 2007, 11:54   #114
Burry
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Ben jij echt naief of zo, ik heb het hier dus duidelijk niet over de intellectuele bovenlaag van de bevolking maar over de gewone Vlaming die maar al te graag solidair wil zijn, anders zouden ze hun stemkeuze drastisch moeten veranderen...
Mensen willen steeds solidair zijn ja, maar denk je dat je als werkende persoon, die z'n ganse leven werkt, ooit daar netto iets van gekregen hebt?
Even normaal nu, iedere doorsnee Vlaming weet en beseft goed genoeg dar er in Wallonië en aan de Franstaligen in Brussel veel geld verloren gaat; geld die niet de solidariteit dient, maar onrechtvaardig misbruik.
Oud 14 maart 2007, 11:56   #115
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En toch zullen er meer dan 100.000 Vlamingen op straat staan om er tegen te betogen.

Sommige omdat ze voor de Belgische staat werken en hun job zien verdwijnen, andere omdat anders hun buitenverblijf niet meer binnen de landgrenzen ligt, weer een deel omdat ze moeten van hun directies en vele omdat ze bang zijn voor de veranderingen.
Slechts enkel zullen echter op straat komen omdat ze Belgisch en koningsgezind zijn.
Oud 14 maart 2007, 11:57   #116
baseballpolitieker

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burry Bekijk bericht
Even normaal nu, iedere doorsnee Vlaming weet en beseft goed genoeg dar er in Wallonië en aan de Franstaligen in Brussel veel geld verloren gaat; geld die niet de solidariteit dient, maar onrechtvaardig misbruik.
Nee dat beseffen ze duidelijk niet anders zouden de verkiezingsuitslagen helemaal anders liggen!

Oud 14 maart 2007, 11:58   #117
baseballpolitieker

Standaard

Citaat:
En toch zullen er meer dan 100.000 Vlamingen op straat staan om er tegen te betogen.

Sommige omdat ze voor de Belgische staat werken en hun job zien verdwijnen, andere omdat anders hun buitenverblijf niet meer binnen de landgrenzen ligt, weer een deel omdat ze moeten van hun directies en vele omdat ze bang zijn voor de veranderingen.
Slechts enkel zullen echter op straat komen omdat ze Belgisch en koningsgezind zijn.
Voila, eindelijk nog eens iemand met realiteitszin, dit zal de realiteit worden en om deze fase te overbruggen zal er veel moed en wilskracht nodig zijn!

Oud 14 maart 2007, 12:01   #118
Burry
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
andere omdat anders hun buitenverblijf niet meer binnen de landgrenzen ligt
Bestaan er werkelijk nog zo'n idiote Vlamingen die in verhaaltjes geloven als 'de treinen stoppen plaats aan de grens'?
Oud 14 maart 2007, 12:02   #119
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote="baseballpolitieker"]Voila, eindelijk nog eens iemand met realiteitszin, dit zal de realiteit worden en om deze fase te overbruggen zal er veel moed en wilskracht nodig zijn![/quote]

Nee, hoor.

De meeste zullen na een tijdje de veranderingen gewoon aanvaarden en zich er niets meer van aantrekken.

De mens is immers een gewoonte dier en komt altijd even in opstand tegen veranderingen, die hij daarna gewoon aanvaard als zijnde normaal.
De mens moet eerst wennen aan veranderingen.

Laatst gewijzigd door Jantje : 14 maart 2007 om 12:03.
Oud 14 maart 2007, 12:03   #120
Burry
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Nee dat beseffen ze duidelijk niet anders zouden de verkiezingsuitslagen helemaal anders liggen!
Jawel hoor, dat beseffen ze wel en ze oprecht van mening dat daar iets aan moet gebeuren. Alleen beseffen ze niet hoe België werkt, of net niet, en dat het binnen België, met België, nooit zal gebeuren. Dat is een klein verschil, maar cruciaal.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be