![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#501 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wat hebben we allemaal toch ongelofelijk veel zelfvertouwen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#502 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
En wat komt verdraagzaamheid hierbij kijken ? Was dat ook niet zo'n woord dat door rechts verkracht werd (je broek afsteken voor alles wat slecht is) ? Verdraagzaamheid is niet de illegaliteit toelaten. Als er iets illegaals gebeurd, moeten die mensen worden opgepakt. Dat heeft niks te zien met verdraagzaamheid, hoor. PS: Het heeft niet zo lang geduurd om die foute invulling te vinden, hè ? Hier zijn je voorbeelden... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#503 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Linkse lieden hanteren echter een hypocriete betekenis van het woord, waar "verdraagzaamheid" enkel respect vereist voor mensen die zij - om welke reden dan ook - bestempelen als verdraagzaam. Wanneer iemand niet als verdraagzaam wordt bestempeld door de linkse elite, dan eisen zij zelfs zware repressie ten aanzien van die persoon en zijn ze dus zelf extreem onverdraagzaam. Citaat:
Kortom : u vertelt complete onzin. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#504 | |
|
![]() Citaat:
De manier waarop ze hier bezig zijn, bewijst het gewoon. Iemand die uit frustratie enkele minder leuke dingen over migranten brult, die jammer genoeg dikwijls waar blijken te zijn, zet aan tot haat? Zijn het niet eerder die bendes rondhangmigranten, die de teksten van die bendes doen uitkomen, die mee verantwoordelijk zijn en nog een grotere invloed hebben? Nogmaals: hoeveel oude vrouwtjes zijn er al overvallen door neonazi's en hoeveel door allochtoon rucht? Hoeveel moorden worden er gepleegd door neonazi's en hoeveel door egoïstische importroofmoordenaars? Mannekes: moesten deze importcriminelen hier niet zijn, zou extreem rechts zo veel macht niet hebben. Dan zou geen kat hun teksten ernstig nemen. Noem alles gedeelde verantwoordelijkheid. Teksten generaliseren en zijn inderdaad maar op een bepaald deel van de bevolking toepasbaar, maar alles verbieden waar je bang voor bent ... Wat doen we dan met die zwarte gangsta rappers, die aanzetten tot moord op politieagenten en die volgelingen hebben die inderdaad de gevangenis in draaien als "cop killers"? Maar die agenten hebben het dan volgens sommigen hun visie dan weer zelf gezocht door hun racistische houding, zeker? Mensen, als extreem rechts zo gevaarlijk was als jullie beweerden, waarom worden er hier dan niet dagdagelijks allochtonen en homo's gelyncht? Die laatste worden trouwens ook gelyncht door bepaalde groepen van allochtonen, maar die pijnlijke waarheid wil men hier blijkbaar niet onder ogen zien. En dit concert heeft gewoon alles bevestigd: de allochtonen hebben de boel op stelten gezet, want de slachtoffers vielen onder de neonazi's. Wie is er het lafst en het gevaarlijkst? Gasten die wat stom doen op een Hitler beat, of allochtonen die meisjes aanvallen, omdat ze hun eigen geslacht niet baas menen te kunnen, tenzij er 1 autochtoon naar hun zus zou kijken. Is dat ook niet integratie tegenwerken? En verder: ieder doet maar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#505 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#506 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
De homo-beweging predikt onverdraagzaamheid tav iedereen die het niet met de normalisatie van homosexualiteit eens is. B&H predikt onverdraagzaamheid tav mensen die niet in ons land thuishoren. Waarom is het eerste een positieve attitude en het tweede een negatieve attitude? Je vergeet daarbij dat veel van de haat die leeft in B&H-kringen bij velen het gevolg is van decennia discriminatie en haat tav hun ouders en hun grootouders omdat die toevallig voor de verliezende kant kozen tijdens de oorlog, omdat zij geloofden zo het best hun vaderland te dienen. Waarom wordt die intolerantie altijd genegeerd? Haat schept haat. Of dat nu de haat is van links tav rechts of de haat van rechts tav hun linkse onderdrukkers of bepaalde groepen die hier niet thuis horen...... beide zijn verkeerd. Ik hoor links echter enkel tegen één vorm van haat prediken terwijl ze zelf vóór de andere vorm van haat prediken. Citaat:
![]() Citaat:
![]() ![]() Citaat:
Zoals ik in mijn vorige post al zei, volgens linkiewinkies :
Laatst gewijzigd door IlluSionS667 : 15 maart 2007 om 09:59. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#507 | ||||
Gouverneur
|
![]() Allee, hier gaan we.
Citaat:
Het eerste punt: Dat is wat jij ervan maakt. Van mij (ik zal mezelf maar bekijken als een linkiewinkie, dan ?) mag je nooit aanzetten tot geweld. Niks te behalve. Punt. Op niemand "moet geklopt worden", en al zeker niet om meningen. Als ze daarentegen aanzetten tot geweld, haat of racisme, dan moet er opgetreden worden. En dat wil niet zeggen: aframmelen. Dat wil zeggen oppakken en berechten. Zoals dat gaat in een rechtstaat. En het tweede punt is eigenlijk een verzameling van al je vorige punten, en maakt de rest dus overbodig. Je had dit evengoed gewoon kunnen laten staan. Volgens mij mogen niet *alle* meningen geuit worden, en is vrije meningsuiting niet wat jij eronder verstaat. Mensen beledigen, bijvoorbeeld, valt niet onder vrije meningsuiting. En dat jij dat w�*l en niet mag, kan je niet veroordelen door te zeggen dat je vrijheid van meningsuiting beknot wordt. Vrijheid van meningsuiting is niet zo absoluut als sommige mensen graag willen doen uitschijnen, om zich nog meer in een slachtofferrol te kunnen wentelen. Er bestaat een politieke en filosofische vrijheid van meningsuiting. Die is er. Maar dat staat compleet los van het (illegale) oproepen tot haat en racisme. Bijvoorbeeld. Citaat:
Verdraagzaamheid is een loos begrip geworden, maar dat het alleen van toepassing zou zijn op sommige mensen is achterlijk. Het is alleen van toepassing op legale dingen, dat wel. Dat lijkt me ook nogal logisch. Alles wat jij hier dus "mensen van een andere mening" noemt, moet je vervangen door "mensen die iets illegaals doen" en dan klopt je betoogje wel. Citaat:
En ga je nu vertellen dat de linkiewinkies heroïne willen legaliseren ? Uit verdraagzaamheid ? Je sleept er echt wel alles bij, hè ? Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#508 | ||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Een neonazi = minderheid, die iets discriminerend zegt over een migrant= ook minderheid = racisme. Migrant 1 = minderheid, die zegt iets over migrant 2 = ook minderheid = niets aan de hand, gewoon dispuut, geen racisme. Linkiewinkies = zelfverklaarde meerderheid, zegt iets over neonazi's = minderheid = verdraagzaamheid. Dat hun wetten gemaakt zijn om minderheden te beschermen tegen meerderheden, zouden ze eigenlijk die neonazi's tegen zichzelf moeten beschermen, als ze recht in hun schoenen staan. Maar wat is een minderheid? Als je genoeg criteria opsomt, is iedereen een minderheid. Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#509 | ||||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Uw definitie van vrije meningsuiting (die helaas dicht ligt bij die der Europese gerechtshoven) sluit heel wat meningen uit omdat die de stempel hebben van "racistisch" en "discriminatie", waarbij de stempels steevast worden geplaatst door politieke tegenstanders. Dit is je reinste censuur en heeft hoegenaamd niets te maken met enige vorm van rechtvaardigheid. Verder zijn de anti-racismewet en de negationismewet op zich al schendingen van de anti-discriminatiewet, omdat bepaalde ideeën worden geviseerd en gelijkaardige ideeën worden met rust gelaten. Hoe dan ook zijn beide wetten puur totalitaire censuurwetten die een belangrijk precedent hebben geschept in het beknoppen van de vrije mening. Citaat:
Citaat:
Linkse lieden hanteren echter een hypocriete betekenis van het woord, waar "verdraagzaamheid" enkel respect vereist voor mensen die zij - om welke reden dan ook - bestempelen als verdraagzaam. Wanneer iemand niet als verdraagzaam wordt bestempeld door de linkse elite, dan eisen zij zelfs zware repressie ten aanzien van die persoon en zijn ze dus zelf extreem onverdraagzaam. Citaat:
Ik wil trouwens toevoegen dat in het Derde Rijk antisemitisme legaal was en het helpen van Joden illegaal. Volgens jouw logica waren tegenstanders van het Hitler-regime dus discriminerend en voorstanders niet. Citaat:
Citaat:
![]() ![]() De linkse indoctrinatiebeweging kende haar eerste successen in het begin van de 20ste eeuw, maar werd vooral succesvol sinds de jaren '60, door onder andere de hippie-beweging. Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Dat zou jij best zelf doen. |
||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#510 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#511 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#512 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
2 Als je niet begrijpt wat verdraagzaamheid hier komt bij kijken is dat niet mijn verantwoordelijkheid. Citaat:
Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 15 maart 2007 om 11:18. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#513 | ||||||||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Als ik zeg dat extreem-rechts niet mag oproepen tot geweld, heb ik dan gezegd dat extreem-links ze in elkaar mogen kloppen ? Nee, toch ? Je verdraait mijn woorden op een perverse manier. Citaat:
Dus volgens jou mag je andere mensen uitschelden, volgens de vrije meningsuiting ? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#514 | ||||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
De visie van het Amerikaanse hooggerechtshof is gebaseerd op die van de Amerikaanse Bill Of Rights, die op zich de verpersoonlijking is van de verlichtingsgedachte. Uw interprettatie is een verkrachting van die gedachte, waarbij enkel vrijheid wordt gegeven aan idealen die binnen het kader van het verlichtingsdenken vallen. Citaat:
De hogere gerechtshoven hebben al meerdere keren wetten ongeldig verklaard omdat deze ingaan tegen hogere rechtsprincipes. De anti-racismewet en de negationismewet zijn dergelijke wetten, omdat ze discriminatoir zijn en daardoor de discriminatiewet overtreden.. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Onzin. |
||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#515 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Et alors? Een minderheidsgroep staat niet boven de wet.
Bullshit. Ik zet me af tegen crapuleus gedrag.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#516 | |||
Banneling
|
![]() [quote=Raf;2522501]Et alors? Een minderheidsgroep staat niet boven de wet.
U zei : Citaat:
Ik zei daarop : Citaat:
Als het aanzetten tot haat en onverdraagzaamheid jegens minderheidsgroepen een misdrijf is, dan bent u schuldig aan dit misdrijf. Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#517 |
|
![]() Wie bepaalt 'wat is crapuleus gedrag'?
Laatst gewijzigd door luc broes : 15 maart 2007 om 13:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#518 |
Gouverneur
|
![]() Je blijft hetzelfde maar herhalen, maar ik heb je hierboven al gezegd dat je door die manier van denken geen mensen meer mag opsluiten, enkel omdat ze iets gedaan hebben wat niet mag. Dat is toch onhoudbaar ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#519 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() U zet zich af teggen mensen die een andere mening hebben dan u...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#520 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=IlluSionS667;2522663]*zucht*
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |