Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 maart 2007, 17:23   #541
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
100% juist. Eigenlijk zijn het niet de allochtonen die de problemen veroorzaken, maar de linkiewinkies.
tuurlijk. Het is altijd de andere.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2007, 17:27   #542
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ozymandias Bekijk bericht
Paulus, alsjeblieft. Ik ben nog nooit naar die bijeenkomsten geweest, en ik wéét niet waarom ze B&H nog niet hebben aangepakt.
Daar gaat het hier niet om. B&H staat in mijn tekst gewoon symbool voor een groepje mensen dat superioriteit claimt en geweld predikt. Maar dat is zo lang om te typen, niet ? Dat doet niets af aan het debat of sommige groeperingen moeten verboden worden, of niet...
Op grond van welk bewijmateriaal beweer jij dat B & H in België geweld predikt? Ik vraag je dat omdat jij anders diegene bent die haat aan het prediken bent. Ik hoop dat je het inziet.

En kom nu niet af met ...van horen zeggen...

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2007, 17:31   #543
Ozymandias
Gouverneur

Ozymandias's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Op grond van welk bewijmateriaal beweer jij dat B & H in België geweld predikt? Ik vraag je dat omdat jij anders diegene bent die haat aan het prediken bent. Ik hoop dat je het inziet.

Paulus.
Ik heb het toch net gezegd, Paulus. Ik heb het over "organisaties die haat prediken", en dan neem ik B&H als voorbeeld. Dat blijft gelijk of het nu klopt of niet, het gaat over het feit of organisaties de oproepen tot geweld illegaal gemaakt mogen worden, of toch de samenkomsten... In dat debat maakt de specificiteit van deze groepering niet veel uit, wel ?

En waarom zou ik dan haat prediken ? Ik roep dan toch niet op tot geweld ? Ik zeg niet: Je moet iedereen haten die bij B&H aangesloten is, en als je ze ziet, dan moet je erop kloppen ? Hoe kom je daarbij ?
Ozymandias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2007, 17:35   #544
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb het toch net gezegd, Paulus. Ik heb het over "organisaties die haat prediken", en dan neem ik B&H als voorbeeld. Dat blijft gelijk of het nu klopt of niet, het gaat over het feit of organisaties de oproepen tot geweld illegaal gemaakt mogen worden, of toch de samenkomsten... In dat debat maakt de specificiteit van deze groepering niet veel uit, wel ?

En waarom zou ik dan haat prediken ? Ik roep dan toch niet op tot geweld ? Ik zeg niet: Je moet iedereen haten die bij B&H aangesloten is, en als je ze ziet, dan moet je erop kloppen ? Hoe kom je daarbij ?

Hoe je daarbij komt? Jij beschimpt de ganse organisatie van dingen die je niet weet of het waar is
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2007, 17:37   #545
Ozymandias
Gouverneur

Ozymandias's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 Bekijk bericht
Hoe je daarbij komt? Jij beschimpt de ganse organisatie van dingen die je niet weet of het waar is
En als dat waar zou zijn, is dat dan haat prediken ? Is dat dan oproepen tot geweld ? Neen, mijn beste.

En het is niet waar, omdat ik meer dan genoeg redenen heb om aan te nemen dat ik gelijk heb. Ga eens naar de website. Ga eens naar het forum, daar. Lees daar eens wat postings. Bekijk de moeilijkheid eens waarmee het Vlaams Blok zich verbindt aan deze groepering (té rechts)... Mij hoef je niks wijs te maken. Het gaat er gewoon om dat dit niet de essentie is van het debat. Deze specifieke groepering heeft niets met het algemene idee te maken.

Laatst gewijzigd door Ozymandias : 15 maart 2007 om 17:38.
Ozymandias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2007, 17:45   #546
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Als ik het zou hebben over gevaarlijke mensen, die illegaal handelen, en ik neem jou als voorbeeld, zou je dan niet zeggen dat ik iemand ben die haat predikt?

Of zou je zeggen dat het niet veel uitmaakt wie ik als voorbeeld neem?

Maar voor de rest heb je gelijk. Groeperingen die oproepen tot om het even welke vorm van illegaliteit in een bepaald land, moeten niet verbaast zijn op enige reactie van dat land in kwestie.

Paulus.
Oud 15 maart 2007, 17:59   #547
jurgen79
Banneling

Standaard

Citaat:
En als dat waar zou zijn, is dat dan haat prediken ? Is dat dan oproepen tot geweld ? Neen, mijn beste.

En het is niet waar, omdat ik meer dan genoeg redenen heb om aan te nemen dat ik gelijk heb. Ga eens naar de website. Ga eens naar het forum, daar. Lees daar eens wat postings. Bekijk de moeilijkheid eens waarmee het Vlaams Blok zich verbindt aan deze groepering (té rechts)... Mij hoef je niks wijs te maken. Het gaat er gewoon om dat dit niet de essentie is van het debat. Deze specifieke groepering heeft niets met het algemene idee te maken.
U stigmatiseert een bepaald publiek...dus aub hé
Als ik een ander publiek stigmatiseer en ze allemaal over dezelfde kam scheer dan ben ik een racist of whatever...dus
Oud 15 maart 2007, 18:04   #548
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Tja, wie bepaalt de normen en waarden van een samenleving? Daar is geen eenduidig antwoord op te geven. Het zal in de meeste gevallen wel een samenspel van cultuur, geschiedenis en zelfs geloof zijn. In onze samenleving zullen de ideeën van de Verlichting allicht een belangrijke invloed hebben. Ook het heersende politieke klimaat speelt ongetwijfeld een rol. Feit is dat in onze hedendaagse, beschaafde samenleving het oproepen tot haat, onverdraagzaamheid en racisme als verwerpelijk wordt beschouwd. Jij, die zo'n voorstander bent van directe democratie, beseft zelf toch ook wel dat je niet op erg veel bijval van "het volk" zal moeten rekenen als het gaat om neo-nazisme? Of geloof je ècht dat een meerderheid dat toelaatbaar vindt? Daarmee wil ik overigens niet gezegd hebben dat de meerderheid per definitie altijd gelijk heeft (voor er iemand het weer eens nodig vindt om een vergelijking met het homohuwelijk te gaan maken).
Oproepen tot haat vind ik niet toelaatbaar.
Maar mensen beschuldigen van haat omdat ze een andere mening hebben vind ik ook niet toelaatbaar;
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2007, 18:06   #549
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Paulus.
Blood & Honour band in De Kastelein in Brugge

door AFA-Nederlandµ

29/12/2006 (16:54)

Hoewel de eigenaren van skinhead café De kastelein in Brugge pretenderen een a-politieke kroeg te zijn bieden zij op zaterdag 30 december opnieuw ruimte aan een nazi band, English Rose. De Engelse nazi band English Rose is een oudgediende in nazi muziek kringen en maakt deel uit van de Independent Blood & Honour structuur. In haar teksten zingt de band over blanke superioriteit, geweld tegen niet-blanken en ageert zij tegen de multiculturele samenleving en ‘ras vermenging’. Leden van de band zijn o.a. veroordeeld voor geweld tegen allochtonen.
---------------------------------------

UITGEEST, 3 februari 2007 - De politie heeft zaterdag in Uitgeest ten minste 25 leden van de extreem-rechtse groepering Blood and Honour Nederland aangehouden. De groep beveiligde een bijeenkomst van de Nationalistische Volks Beweging (NVB) en ging op de vuist met antifascistische demonstranten.

De NVB vergaderde in verenigingsgebouw De Opmaat aan de Zienlaan. De Anti Fascistische Aktie (AFA) was op de hoogte van de op internet aangekondigde bijeenkomst en luidruchtig demonstreerde met zo'n honderd personen. Zodra de circa dertig 'beveiligers' de demonstranten in de gaten kregen, vielen ze hun tegenstanders aan met ploertendoders, knuppels en flessen. Hierbij raakten enkele antifascisten gewond.
De politie hield de bijeenkomst in de gaten en kon met behulp van de ME de groepen snel uit elkaar halen. Omdat duidelijk was dat de vechtersbazen van Blood and Honour waren begonnen, werden geen aanhangers van de AFA aangehouden. Wel werden ze op basis van een noodverordening gesommeerd Uitgeest te verlaten. De NVB kon de bijeenkomst in het gebouw voortzetten onder bewaking van de ME.

----------------

volgens mij nie moeilijk om onderscheid te maken in wat aanvaardbaar is en wat niet ; zelfs de politie kan het. (weliswaar de nederlandse, maar allai )

Laatst gewijzigd door the_dude : 15 maart 2007 om 18:32.
Oud 15 maart 2007, 19:01   #551
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
Blood & Honour band in De Kastelein in Brugge

door AFA-Nederlandµ

29/12/2006 (16:54)

Hoewel de eigenaren van skinhead café De kastelein in Brugge pretenderen een a-politieke kroeg te zijn bieden zij op zaterdag 30 december opnieuw ruimte aan een nazi band, English Rose. De Engelse nazi band English Rose is een oudgediende in nazi muziek kringen en maakt deel uit van de Independent Blood & Honour structuur. In haar teksten zingt de band over blanke superioriteit, geweld tegen niet-blanken en ageert zij tegen de multiculturele samenleving en ‘ras vermenging’. Leden van de band zijn o.a. veroordeeld voor geweld tegen allochtonen.
---------------------------------------

UITGEEST, 3 februari 2007 - De politie heeft zaterdag in Uitgeest ten minste 25 leden van de extreem-rechtse groepering Blood and Honour Nederland aangehouden. De groep beveiligde een bijeenkomst van de Nationalistische Volks Beweging (NVB) en ging op de vuist met antifascistische demonstranten.

De NVB vergaderde in verenigingsgebouw De Opmaat aan de Zienlaan. De Anti Fascistische Aktie (AFA) was op de hoogte van de op internet aangekondigde bijeenkomst en luidruchtig demonstreerde met zo'n honderd personen. Zodra de circa dertig 'beveiligers' de demonstranten in de gaten kregen, vielen ze hun tegenstanders aan met ploertendoders, knuppels en flessen. Hierbij raakten enkele antifascisten gewond.
De politie hield de bijeenkomst in de gaten en kon met behulp van de ME de groepen snel uit elkaar halen. Omdat duidelijk was dat de vechtersbazen van Blood and Honour waren begonnen, werden geen aanhangers van de AFA aangehouden. Wel werden ze op basis van een noodverordening gesommeerd Uitgeest te verlaten. De NVB kon de bijeenkomst in het gebouw voortzetten onder bewaking van de ME.

----------------

volgens mij nie moeilijk om onderscheid te maken in wat aanvaardbaar is en wat niet ; zelfs de politie kan het. (weliswaar de nederlandse, maar allai )
Een Engelse groep in Nederland...

We hebben het hier wel over België hé?!

Bovendien is een vechtpartij met dertig tegen honderd. Iets helemaal anders dan het verkondigen van haat en racisme. En het waren wel de AFA die op basis van een noodverordening mochten wegggaan.

Het was inderdaad duidelijk wat niet aanvaardbaar was.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 15 maart 2007 om 19:04.
Oud 15 maart 2007, 19:38   #552
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

net zoals religie religie is, is b&h b&h. 1 pot nat.
Oud 15 maart 2007, 19:45   #554
IlluSionS667
Banneling

IlluSionS667's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Idd, allebei even mismeesterd.
Komende van jou, is dan een compliment
IlluSionS667 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2007, 19:53   #555
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Idd, allebei even mismeesterd.
Vrijzinnigheid is ook een religie.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2007, 19:59   #556
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

het ontbreken van religie is niet gelijk aan religie.
enkel religieuzen denken in zulke hokjes.
Oud 15 maart 2007, 20:06   #557
jurgen79
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
het ontbreken van religie is niet gelijk aan religie.
enkel religieuzen denken in zulke hokjes.
Helemaal mee eens.
Oud 15 maart 2007, 20:09   #558
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 Bekijk bericht
Helemaal mee eens.
Ik niet.

Alleen hij die zeker weet hoeft niks te geloven. Maar niks is zeker, tenzij dat mensen die alles zeker weten, niet bestaan.

Paulus.
Oud 15 maart 2007, 20:11   #559
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar niks is zeker, tenzij dat mensen die alles zeker weten, niet bestaan.
Weet je dat wel zeker?

Citaat:
Paulus.
Raf.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2007, 20:16   #560
jurgen79
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik niet.

Alleen hij die zeker weet hoeft niks te geloven. Maar niks is zeker, tenzij dat mensen die alles zeker weten, niet bestaan.

Paulus.
Waarom zou je het zeker moeten weten?
Het zijn sprookjes Paulus...net zoals ons Hans&Grietje vroeger werd ingelepeld.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be