![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Enige misdaad die er daar heerst, is 700 jaar kolonialisme en imperialisme door de kliek in Londen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Religies die willen regeren, altijd hommeles.
![]() |
#104 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#105 |
|
![]() Waarom dat? Mag ik iedereen eraan herinneren dat de Paasopstand geen onderscheid kende in religie: Connolly was een protestant en leider van het IRA. Het is verdeel-en-heers-spelletje in Londen die maakte dat religie als onderscheid werd gemaakt in de Troubles. De unionisten hebben gewoon eenzijdig hun identiteit gebaseerd op die kunstmatige scheiding.
Laatst gewijzigd door Praetorian : 15 maart 2007 om 19:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
|
![]() Citaat:
Voorbeeld: ook Turkije is "seculier" maar die schijn en tevens die van democratie, worden slechts door het leger opgehouden.
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 15 maart 2007 om 20:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
gij zijt een religieuze fundamentalist. De Ierse vlag bestaat uit oranje, wit en groen. raad eens waar die voor staan? Het gaat helemaal niet om protestantisme of katholicisme maar om onafhankelijkheid of imperialisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Minister-President
|
![]() Citaat Sinistra:
“Zolang "Sinn Fein" en het IRA weigeren af te stappen van hun "hereniging-idealen", zolang vind ik dat de protestantse verzetsgroepen moeten weigeren hun wapens in te leveren. In geval van een hereniging kunnen de protestanten tenminste zich gewapend verzetten tegen de Katholieke zuiveringen....” 1. U bent een “agent provacateur” ! 2. U draait hier de rollen om, ik herhaal , lees een paar boeken over de “troubles” 3. Als je het geografisch bekijkt moet je mij eens uitleggen waarom een stukje van een eiland, politiek bezien , deel uit maakt van een ander eiland! 4. Ik persoonlijk reken me niet echt tot de “katholieken”, maare feit is dat de Pogroms in Ierland georganiseerd werden door “uw protestanten” dus uw opm over de eventuele “katholieke zuiveringen” is redelijk ridicuul. 5. Wat is er nu eigelijk mis met de hereniging van alle 32 counties ? Jij pleit voor een vorm van imperialisme ? Citaat Sinistra : “Het IRA heeft steeds gezegd dat men de Britten(dus de Protestantse bewoners van Ulster inclusief) over de Ierse Zee zou gooien. Die uitspraken zijn de protestanten nog niet vergeten...” Het IRA heeft zijn wapens ingeleverd, er is al meer dan 10 jaar een onvoorwaardelijke wapenstilstand. Ze hebben nadat ze in de jaren 80 gekozen hebben voor de Armalitta en de ‘verkiezingen’ na lang onderhandelen gekozen voor verkiezingen! Uw klok loopt wat achter ?? Opm. In de ‘troubles’ was de eerste dode een katholiek/nationalist/republikein ! Sin sin Nabat
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA "Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale" SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011 Tiocfaidh ár lá |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#111 |
Minister-President
|
![]() Citaat Nabat :
"Verder voor de rest in dit debat sluit ik me aan bij, Pelgrim, Jaani Dushman en Praetorian.... Nabat " citaat Ambiorix: "een land wordt niet "katholiek geregeerd", dat is zever. Er is scheiding tussen kerk en staat." Sluit ik me volledig bij aan. Nabat ,ook een Meervoud lezer !
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA "Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale" SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011 Tiocfaidh ár lá |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Banneling
|
![]() De Britten konden wel trots uit Afrika vertrekken om het einde van de kolonisatie in te luiden, maar uit waardig Ierland vertrekken is er blijkbaar te veel aan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kijk eh, zolang UUP en de Britten weigeren af te stappen van hun imperialisme, zolang vind ik dat de Ierse verzetsgroepen moeten weigeren hun wapens in te leveren. In geval van een blijvende bezetting kunnen de Ieren tenminste zich gewapend verzetten tegen de imperialistische zuiveringen...
Daarom: IRA; undefeated army forever! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Burgemeester
|
![]() en wat zijn jullie gevoelens over de Britse katholieken en Ierse protestanten die in Ulster wonen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
|
![]() Via de lezersbrieven op de PVDA-site een tekst gevonden over de Britten die dezelfde tactieken als in Noord-Ierland nu toepassen in Irak: http://www.brusselstribunal.org/Brit...ers.htm#Ulster
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Burgemeester
|
![]() Belfast is nochtans een héél leuke stad hoor.
|
![]() |
![]() |