Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 maart 2007, 03:15   #561
Hosea
Lokaal Raadslid

Standaard

dycore:
Citaat:
Spreekt de RKK dan niet in naam van het christendom? Dzelfde bijbel die jij hier zit te verdedigen? Daar ging het toch om? Niet om wat jij en je vriendjes met het geloof doen.
Of de RKK namens het christendom spreekt? Ik verwerp de rkk en haar gebruiken. De rkk is totaal afgeweken van de bijbel. Ik verdedig inderdaad de bijbel. Maar wat de rkk deed is weinig bijbels.

Citaat:
jurgen 79:
Tevens even dit onder de attentie halen.

Citaat:
The connection between the temporal lobes of the brain and religious feeling has led one Canadian scientist to try stimulating them. (They are near your ears.) 80% of Dr Michael Persinger's experimental subjects report that an artificial magnetic field focused on those brain areas gives them a feeling of 'not being alone'. Some of them describe it as a religious sensation.
http://www.bbc.co.uk/science/horizon...donbrain.shtml

Dit zou uiteraard ook 'reversed' kunnen worden...zodat de religieuze gevoeldigheid onderdrukt wordt.
Geen fundi's of fanaten meer in de wereld...het zou er pakken mooier uitzien.
hmm ik weet niet wat ik hiermee moet. Het bewijst niets. Je kunt het bestaan van God en Jezus er niet mee ontkennen.

Laatst gewijzigd door Hosea : 16 maart 2007 om 03:15.
Hosea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2007, 03:16   #562
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hosea Bekijk bericht
1. Jezus leeft. Hij is gestorven en herrezen. En dat zodat ook jij gered kunt worden.

2. Kruistochten ook allemaal het werk van de RKK. Het ware christendom zou nooit oproepen tot moorden.

1. Gered van wat?
Gered van het feit dat elke levensvorm op deze planeet maar een beperkte houdbaarheid heeft en dat het 'ik' besef en het behoud van dit 'ik' cruciaal zijn.
Omdat die 'ik' denkt dat hij 'mega abnormaal belangrijk' is en zich in stand wil houden.
En deze 'ik' dan bang krijgt om te sterven. En sommige mensen hier op een handige manier misbruik hebben van gemaakt door hen een hemel te beloven als ze maar leefden in functie van dat bepaalde geloof met verstrekkende gevolgen. Dit allemaal door een hersenafwijking die velen onder ons treft blijkbaar.
Er is niets nadat je gestorven bent...het zal zwart zijn en zwart blijven...en het 'ik' gedoe is niet meer en zal nooit meer zijn.

2. Het ware christendom heeft niet anders gedaan...net zoals andere religies.
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2007, 03:17   #563
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Of de RKK namens het christendom spreekt? Ik verwerp de rkk en haar gebruiken. De rkk is totaal afgeweken van de bijbel. Ik verdedig inderdaad de bijbel. Maar wat de rkk deed is weinig bijbels.
So what? Je wijkt af van de discussie. Het gaat erom dat religie, meer bepaald het christendom, tot waanzin kan leiden. Wil je dit ontkennen na vernoemde voorbeelden?
Dycore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2007, 03:18   #564
jurgen79
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dycore Bekijk bericht
Maar een ideologie kan net zo destructief zijn als een religie. Ik ga dus niet akkord met je stelling. Denk aan de cliché voorbeelden: Hitler en Stalin
Sorry, hier ga je de mist in.
Deze mensen hadden ook een zeer sterk geloof in iets.
Hun afwijking was dat ze zelf voor god wilden spelen...dus deze heerschappen hadden een nog grotere afwijking lijkt me.
Maar in de toekomst lijkt me dit van de baan te zijn...nog enkele jaren geduld en mits een eenvoudige operatie kan dit onderdrukt worden
Oud 16 maart 2007, 03:20   #565
Hosea
Lokaal Raadslid

Standaard

jurgen79:
Citaat:
1. Gered van wat?
Gered van het feit dat elke levensvorm op deze planeet maar een beperkte houdbaarheid heeft en dat het 'ik' besef en het behoud van dit 'ik' cruciaal zijn.
gered van je zonden. Want ieder mens zondigd. Jij ik iedereen. Maar dankzij het offer van Jezus kan iedereen gered worden. En dan ga je niet dood maar leef je.

Citaat:
2. Het ware christendom heeft niet anders gedaan...net zoals andere religies.
een leus zonder argumenten. De kruistochten was het werk van de rkk. Het ware christendom werkt volgens de bijbel. En die wijst haat af(zie citaat in eerdere post).
Oud 16 maart 2007, 03:21   #566
jurgen79
Banneling

Standaard

Citaat:
hmm ik weet niet wat ik hiermee moet. Het bewijst niets. Je kunt het bestaan van God en Jezus er niet mee ontkennen.
Zo kan je wel trachten te bewijzen dat het niet meer dan een afwijking is bij bepaalde mensen en deze mensen zich dingen inbeelden die er niet zijn.
En zo kan je mensen zich echt laten bewust maken van zichzelf ipv de mensen bewust te maken van iets dat niet bestaat en zo trachten gruwelijke dingen te verwezenlijken.

Laatst gewijzigd door jurgen79 : 16 maart 2007 om 03:21.
Oud 16 maart 2007, 03:21   #567
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Het bestaan van god is makkelijk te ontkennen. Om te beginnen: De mens is het enige wezen die zich tot een god wendt. Is de mens dan een gepriviligeerde klasse die tot god kan komen? Alle andere levende wezens krijgen die kans niet? Da's gewoon rommel in de ogen van uw god?

Laatst gewijzigd door Dycore : 16 maart 2007 om 03:49.
Oud 16 maart 2007, 03:22   #568
jurgen79
Banneling

Standaard

Citaat:
Het bestaan van god is makkelijk te ontkennen. De mens is het enige wezen die zich tot een god wend. Is de mens dan een gepriviligeerde klasse die tot god kan komen? Alle andere levende wezens krijgen die kans niet? Da's gewoon rommel in de ogen van uw god?
Daar hebben ze een handige uitleg voor...die leven in functie van ons
Oud 16 maart 2007, 03:22   #569
Hosea
Lokaal Raadslid

Standaard

dycore:
Citaat:
So what? Je wijkt af van de discussie. Het gaat erom dat religie, meer bepaald het christendom, tot waanzin kan leiden. Wil je dit ontkennen na vernoemde voorbeelden?
Het gaat hier om het christendom en met andere religies heb ik niets te maken. Jou vernoemde voorbeelden zijn niet van het christendom maar de rkk.
Oud 16 maart 2007, 03:23   #570
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
dycore:

Het gaat hier om het christendom en met andere religies heb ik niets te maken. Jou vernoemde voorbeelden zijn niet van het christendom maar de rkk.
Ik val niet graag in herhaling, maar goed: de rkk gelooft toch in christus niet? Dus deel van het christendom niet?
Oud 16 maart 2007, 03:25   #571
jurgen79
Banneling

Standaard

Citaat:
gered van je zonden. Want ieder mens zondigd. Jij ik iedereen. Maar dankzij het offer van Jezus kan iedereen gered worden. En dan ga je niet dood maar leef je.
Wat voor zever is dat man?
Stel, ik maak u kapot en moet mij niet verantwoorden voor mijn daden aan een bepaalde maatschappij of whatever.
Denk je dan dat er nog mensen gaan wakkerliggen om iemand niet kapot te maken bij het minste dat er fout loopt?

Nu wordt dit geremd door de maatschappij, de cultuur, de overheersende religie, etc etc etc...
En religie is heeft ook tot doel een bepaalde samenlevingsvorm te bereiken...en het christelijk geloof heeft hier ook zwaar aan 'gezondigd', net zoals anderen.

En dan nog, wat is zonde? Zonde omdat je veroordeeld wordt in een maatschappij, cultuur, het je de hemel zou ontzeggen? En je hierdoor je eigen IK 'beschadigd'?!
Is allemaal bullshit...wij zijn al jaren geconditioneerd door bepaalde doctrines die ons trachten te vormen en te misbruiken.

Laatst gewijzigd door jurgen79 : 16 maart 2007 om 03:30.
Oud 16 maart 2007, 03:27   #572
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar dankzij het offer van Jezus kan iedereen gered worden. En dan ga je niet dood maar leef je.
Je moet eens goed mijn onderschrift lezen en daarover nadenken
You're already dead...

Laatst gewijzigd door Dycore : 16 maart 2007 om 03:32.
Oud 16 maart 2007, 03:27   #573
Hosea
Lokaal Raadslid

Standaard

dycore:
Citaat:
Ik val niet graag in herhaling, maar goed: de rkk gelooft toch in christus niet? Dus deel van het christendom niet?
De rkk gelooft in christus op hun manier. Ik keur de rkk af. De kruistochten en de inquisitie waren gruweldaden in naam van de RKK en iets specifieker de paus. Het ware christendom wijst deze gruweldaden af.
Oud 16 maart 2007, 03:31   #574
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
dycore:

De halstarrige protestanten in Noord-Ierland die jaarlijks hun oranje-mars organiseren, is dat ook deel van de rkk?
Vrouwenverslinder King John VIII, die zich duidelijk uitsprak tegen de paus en de Anglikaanse staatskerk oprichtte, was dat ook deel van de rkk?
Anti-semiet Maarten Luther?

Laatst gewijzigd door Dycore : 16 maart 2007 om 03:33.
Oud 16 maart 2007, 03:34   #575
Hosea
Lokaal Raadslid

Standaard

dycore:
Citaat:
De halsstarrige protestanten in Noord-Ierland die jaarlijks hun oranje-mars organiseren, is dat ook deel van de rkk?
Vrouwenverslinder King John VIII, die zich duidelijk uitsprak tegen de paus en de Anglikaanse staatskerk oprichtte, was dat ook deel van de rkk?
Je noemt nu allerlei groepen. Niet alles wat niet katholiek is is christelijk. Ik keur alle vormen van geweld af. Het ware christendom volgens de bijbel keurt dit ook af. Natuurlijk zijn er altijd personen die zich christelijk noemen het verkeerde doen.
Oud 16 maart 2007, 03:36   #576
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
dycore:

De rkk gelooft in christus op hun manier. Ik keur de rkk af. De kruistochten en de inquisitie waren gruweldaden in naam van de RKK en iets specifieker de paus. Het ware christendom wijst deze gruweldaden af.
Desalniettemin bevestigt u onrechtstreeks dat het christendom misvat kan worden of tot waanzin kan leiden.
Oud 16 maart 2007, 03:38   #577
Hosea
Lokaal Raadslid

Standaard

dycore
Citaat:
Desalniettemin bevestigt u onrechtstreeks dat het christendom misvat kan worden of tot waanzin kan leiden.
Als je dat zo zegd ja. Maar als je zo redeneert dan kun je ook zeggen dat ieder woord dat in het woordenboek staat misvat kan worden. En zo kan alles tot gruwel leiden. Ik dacht dat we het hier juist hadden over of het christendom oproept tot gruwelen.
Oud 16 maart 2007, 03:39   #578
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 Bekijk bericht
Sorry, hier ga je de mist in.
Deze mensen hadden ook een zeer sterk geloof in iets.
Hun afwijking was dat ze zelf voor god wilden spelen...dus deze heerschappen hadden een nog grotere afwijking lijkt me.
Maar in de toekomst lijkt me dit van de baan te zijn...nog enkele jaren geduld en mits een eenvoudige operatie kan dit onderdrukt worden
Dat was geen geloof, maar ideologie, gebaseerd op argumenten en ratio. Of wil je met een chirurgische ingreep de ratio uitschakelen?

Bovendien zagen ze zichzelf niet als god, maar als ideale leiders. Leiders zal men steeds aantreffen onder de mensen, alsook oorlog en geweld. Ik maak me geen illusies.

Laatst gewijzigd door Dycore : 16 maart 2007 om 03:40.
Oud 16 maart 2007, 03:41   #579
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
dycore

Als je dat zo zegd ja. Maar als je zo redeneert dan kun je ook zeggen dat ieder woord dat in het woordenboek staat misvat kan worden. En zo kan alles tot gruwel leiden. Ik dacht dat we het hier juist hadden over of het christendom oproept tot gruwelen.
Het oude testament, ook deel van het christendom, doet dit zeer duidelijk
Oud 16 maart 2007, 03:44   #580
jurgen79
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat was geen geloof, maar ideologie, gebaseerd op argumenten en ratio. Of wil je met een chirurgische ingreep de ratio uitschakelen?
Stel uzelf de vraag wie je echt bent...en tracht jezelf voor te stellen dat je geen invloed kreeg van dat religieus gedoe op eender welke manier.
Stel uzelf voor moest de mens van in het begin door had dat er niets was buiten zichzelf en wat om zich heen leefde en stierf.
Hoe zou onze geschiedenis en maatschappij er dan uitzien? Tijd dat onze soort terug wat gaat evolueren als je het mij vraagt...en dat gedeelte mooi uitschakelt. En desnoods onderdrukken we het via een chirurgische ingreep
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be