Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 maart 2007, 03:46   #581
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hosea Bekijk bericht
dycore

Als je dat zo zegd ja. Maar als je zo redeneert dan kun je ook zeggen dat ieder woord dat in het woordenboek staat misvat kan worden. En zo kan alles tot gruwel leiden. Ik dacht dat we het hier juist hadden over of het christendom oproept tot gruwelen.
Nee, het probleem is dat bepaalde levenswijzen menselijk gedrag in toom houden...en bij uiting van dit 'ongewenst' menselijk/dierlijk gedrag dit gaan bestraffen vanuit religieuze/maatschappelijke/culturele 'geboden'.
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2007, 03:51   #582
Hosea
Lokaal Raadslid

Standaard

dycore:
Citaat:
Het oude testament, ook deel van het christendom, doet dit zeer duidelijk
De bijbel bestaat echter uit OT en NT. En juist in het NT leren we over de naastenliefde. Delen van het OT worden ongedaan gemaakt door het NT. Centraal hierin is de offering van Jezus. Jij als persoon die tegen gruweldaden is zou hem dus dankbaar moeten zijn.

jurgen79:
Citaat:
Nee, het probleem is dat bepaalde levenswijzen menselijk gedrag in toom houden...en bij uiting van dit 'ongewenst' menselijk/dierlijk gedrag dit gaan bestraffen vanuit religieuze/maatschappelijke/culturele 'geboden'.
Het christelijk gedrag roept juist op tot liefde zoals ik al meerdere malen zei. Er zijn altijd false personen die zich uitgeven voor christen en het fout doen.
Hosea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2007, 03:52   #583
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 Bekijk bericht
Stel uzelf de vraag wie je echt bent...en tracht jezelf voor te stellen dat je geen invloed kreeg van dat religieus gedoe op eender welke manier.
Stel uzelf voor moest de mens van in het begin door had dat er niets was buiten zichzelf en wat om zich heen leefde en stierf.
Hoe zou onze geschiedenis en maatschappij er dan uitzien? Tijd dat onze soort terug wat gaat evolueren als je het mij vraagt...en dat gedeelte mooi uitschakelt. En desnoods onderdrukken we het via een chirurgische ingreep
Stel je voor dat we allemal knusjes op gelijke voet tussen de wolkjes en de regenboogjes leven zoals de troetelbeertjes...
Ik kan mij dat allemaal wel voorstellen, maar ik zie er het nut niet van in.
Ik blijf graag met de voeten op de grond.
Dycore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2007, 03:53   #584
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
dycore:

De bijbel bestaat echter uit OT en NT. En juist in het NT leren we over de naastenliefde. Delen van het OT worden ongedaan gemaakt door het NT. Centraal hierin is de offering van Jezus. Jij als persoon die tegen gruweldaden is zou hem dus dankbaar moeten zijn.

jurgen79:

Het christelijk gedrag roept juist op tot liefde zoals ik al meerdere malen zei. Er zijn altijd false personen die zich uitgeven voor christen en het fout doen.
Wie zegt dat ik tegen gruweldaden ben? Ik geef toe...
Oud 16 maart 2007, 03:54   #585
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
En hoe scheidt je het kaf van het koren?
Oud 16 maart 2007, 03:57   #586
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
dycore:
Delen van het OT worden ongedaan gemaakt door het NT. Centraal hierin is de offering van Jezus. Jij als persoon die tegen gruweldaden is zou hem dus dankbaar moeten zijn.
Ik ben Jezus dankbaar. Heb zeker wel wat bijgeleerd door het NT te lezen. Heeft echter geen christen of gelovige gemaakt van mij.

Laatst gewijzigd door Dycore : 16 maart 2007 om 03:57.
Oud 16 maart 2007, 03:58   #587
Hosea
Lokaal Raadslid

Standaard

dycore:
Citaat:
Wie zegt dat ik tegen gruweldaden ben? Ik geef toe...
Dus je bent een voorstander van gruweldaden?

Citaat:
En hoe scheidt je het kaf van het koren?
Uiteindelijk is het God die beoordeelt. Ik kan alleen maar blijven zeggen dat als je het volgens de bijbel doet je tegen gruweldaden bent.
Oud 16 maart 2007, 04:00   #588
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
dycore:

Uiteindelijk is het God die beoordeelt. Ik kan alleen maar blijven zeggen dat als je het volgens de bijbel doet je tegen gruweldaden bent.
Ik heb zelf al kleine gruweldaden begaan en heb daar geen spijt van. Lees misschien eens de geschiedenis van Japan. Dat zal je deugd doen als afwisseling op de bijbel.
Ik geloof in la Loi du Tallion.
Oud 16 maart 2007, 04:00   #589
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
dycore:

Ik heb zelf al kleine gruweldaden begaan en heb daar geen spijt van. Lees misschien eens de geschiedenis van Japan. Dat zal je deugd doen als afwisseling op de bijbel.
Ik geloof in la Loi du Tallion. Oog om oog, tand om tand
Oud 16 maart 2007, 04:00   #590
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
dycore:

Ik geloof in la Loi du Tallion. Oog om oog, tand om tand
Oud 16 maart 2007, 04:01   #591
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:

Ik geloof in la Loi du Tallion. Oog om oog, tand om tand. Ik keer de andere wang niet toe
Oud 16 maart 2007, 04:01   #592
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:

Ik geloof in la Loi du Tallion. Oog om oog, tand om tand. Ik keer de andere wang niet toe
Oud 16 maart 2007, 04:17   #593
Hosea
Lokaal Raadslid

Standaard

dycore:
Citaat:
Je kunt altijd genade krijgen als je de Heer erom vraagt. Je moet er wel spijt van hebben.
Oud 16 maart 2007, 04:21   #594
jurgen79
Banneling

Standaard

Citaat:

Je kunt altijd genade krijgen als je de Heer erom vraagt. Je moet er wel spijt van hebben.
Ja mijnheer pastoor
Hoeveel gebedjes? Toppunt van hypocrisie en behoudsgezindheid om toch maar geen 'gelovigen' te verliezen.
Dus spijt hebben van wat? Dat je verketterd wordt door diegenen die dat bepaald geloof aanhangen soms zelfs met fatale gevolgen voor de niet-gelovige of gelovige die iets 'fout' doet tov de heersende macht?
En zo je 'ik' persoontje niet meer gelukkig kan verder leven in de geneugten van het hiernamaals?
Toch de reinste onzin als je het mij vraagt.

Laatst gewijzigd door jurgen79 : 16 maart 2007 om 04:26.
Oud 16 maart 2007, 04:26   #595
Hosea
Lokaal Raadslid

Standaard

jurgen76:
Citaat:
Ja mijnheer pastoor
Hoeveel gebedjes? Toppunt van hypocrisie en behoudsgezindheid om toch maar geen 'gelovigen' te verliezen.
Je hebt het mis. Ik gaf een inhoudelijk antwoord op een vraag. En wat je hier zegd keur ik af. Je kunt geen genade krijgen door bij een pastoor te biechten. En ook niet door gebedjes. Je kunt enkel genade krijgen door tot de Heer zelf te bidden en Hem om genade vragen.
Oud 16 maart 2007, 04:28   #596
jurgen79
Banneling

Standaard

Citaat:

Je hebt het mis. Ik gaf een inhoudelijk antwoord op een vraag. En wat je hier zegd keur ik af. Je kunt geen genade krijgen door bij een pastoor te biechten. En ook niet door gebedjes. Je kunt enkel genade krijgen door tot de Heer zelf te bidden en Hem om genade vragen.
"God zal uw zonden vergeven mijn zoon en ga nu heen in vrede" mits zoveel weesgegroetjes enz
Dus blablabla om toch maar geen schaapjes te verliezen en zo hun machtspositie te behouden...want hoe meer aanhangers, hoe meer macht.
Bekijk het op een aardse manier...en niet op een hemelse manier als je wil.

Laatst gewijzigd door jurgen79 : 16 maart 2007 om 04:31.
Oud 16 maart 2007, 04:30   #597
Hosea
Lokaal Raadslid

Standaard

jurgen79:
Citaat:
God zal uw zonden vergeven mijn zoon en ga nu heen in vrede" mits zoveel weesgegroetjes enz
Dus blablabla om toch maar geen schaapjes te verliezen en zo hun machtspositie te behouden...want hoe meer aanhangers, hoe meer macht.
Lees je dan niet wat ik schrijf. Dit keur ik ook af. Genade krijg je enkel door de Heer.
En ook geen schaapjes redden. Je moet zelf tot geloof komen en niet door dwang.
Oud 16 maart 2007, 04:33   #598
jurgen79
Banneling

Standaard

Citaat:
Je moet zelf tot geloof komen en niet door dwang.
Helemaal mee eens. Maar dan is er iets fundamenteels mis met de wereldgodsdiensten.
Aangezien ik ook gedwongen ben mij te 'bekeren' tot de RKK vanuit mijn ouders hun overtuiging.

Maak dat de mensen eens wijs die hun kinderen laten besnijden wegens niet medische redenen inclusief meisjes of hun kinderen laten dopen enz...

Laatst gewijzigd door jurgen79 : 16 maart 2007 om 04:35.
Oud 16 maart 2007, 04:35   #599
Hosea
Lokaal Raadslid

Standaard

jurgen79:
Citaat:
Helemaal mee eens. Maar dan is er iets fundamenteels mis met de wereldgodsdiensten.
Aangezien ik ook gedwongen ben mij te 'bekeren' tot de RKK vanuit mijn ouders hun overtuiging.
Je hebt het hier weer over de RKK. Volgens het ware christendom komt bekering door zelf tot geloof te komen. doordat je vervult wordt met de heilige Geest.
Oud 16 maart 2007, 04:37   #600
jurgen79
Banneling

Standaard

Citaat:
jurgen79:

Je hebt het hier weer over de RKK. Volgens het ware christendom komt bekering door zelf tot geloof te komen. doordat je vervult wordt met de heilige Geest.
Zie je dan zelf niet in wat de impact is van godsdienstige wantoestanden op mensen en op de wereld?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be