![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Links Dit forum is voorbestemd voor een beperkte groep die wil discussieren rond linkse thema's. Om deel te nemen aan de discussies moet u zich hier aanmelden. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 2 mei 2004
Berichten: 11.386
|
![]() Aan de voorstanders hiervan, waarom in godsnaam als 'linkse' dit steunen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 29 december 2003
Locatie: Vrije Markt
Berichten: 10.698
|
![]() Waarom ertegen zijn?
__________________
Hitler was a massmurdering fuckhead, as many important historians have said.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 22 juli 2004
Berichten: 16.218
|
![]() omdat wij in Vlaanderen en Wallonië andere economische problemen tegemoet gaan, die een totaal andere aanpak vereisen. Beter deze aanpak homogeniseren ipv te verspreiden over tegenstrijdige belangengroepen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Minister-President
Geregistreerd: 15 december 2005
Berichten: 5.362
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
|
![]() Citaat:
Wel, de abeidsmarkt is afhankelijk van de economische mogelijkheden. De economische mogelijkheden zijn totaal verschillen van streek tot streek en vragen dus om plaatselijke richtlijnen. Zelfs binnen het Vlaamse gewest is het niet mogelijk om met 1 bepaling alle arbeidsmarken te omschrijven. Antwerpen is een zeehaven met zware industrie, terwijl de kuststreek zijn toerisme heeft. Gent is een kleine industrie stad. En de Limburg heeft enkel zijn natuur. Stel deze streken dus zekers niet gelijk met elkaar binnen de arbeidsmarkt. Want elke streek heeft andere eisen en mogelijkheden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Minister-President
Geregistreerd: 2 augustus 2006
Berichten: 4.786
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
|
![]() Citaat:
Zij zullen blij zijn bestempeld te worden als de enige werkenden in Limburg. Antwerpen, wel wat daar nog in de autoindustrie werkt is te verwaarlozen tegenover de petrochemie en de havenindustrie. En Gent is idd maar een kleine industriestad. Waarom kom je dus met de te werkstelling van slechts een kleine 15000mensen in verschillende regio's af. Wat heeft Kortrijk aan werkgelegenheden. Wat heeft Hasselt aan werk te bieden. Hoe zit het rond Mechelen. Idd iedere stad en streek heeft wel ergens een bedrijf dat voor werkgelegenheid zorgd, maar hoe groot is de streek die van dat bedrijf afhangt en hoeveel bedrijven zijn er in bepaalde streken die voor werkgelegenheid zorgen. Alle dagen van Meeuwen naar Genk rijden is ver hoor. Alle dagen van Gent-brugge naar Gent zeehaven rijden is niet niks hoor. Alle dagen van Burcht naar Antwerpen-luchtbal rijden kost veel tijd en geld hoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Minister-President
Geregistreerd: 15 december 2005
Berichten: 5.362
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
|
![]() Arbeidsmarktbeleid.
Brrr, griezelig.
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Minister-President
Geregistreerd: 15 december 2005
Berichten: 5.362
|
![]() Citaat:
En naar het schijnt zijn er voor elke job in een auto-assemblage-fabriek nog 3 jobs bij rechtstreekse toeleveranciers. Ook dat zijn automobielarbeiders. Zonder over onrechtsreekse toeleveranciers te spreken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
|
![]() Citaat:
Het is niet omdat de assemblage-fabriek ergens staat, dat de toeleveranciers en hun productie bedrijven daar ook staan. Je moet dus werkelijk naar de streek zelf kijken. Antwerpen bied werk voor bijna 150000 mensen, maar het grootste deel daarvan zijn hoogtechnische jobs en bediende jobs. Terwijl de kust streek slechts 20.000 jobs bied, bijna allemaal tijdelijke en laaggeschoolde jobs. En Sommige streken en/of bedrijven bieden dan slechts werk aan een paar 10 talle mensen, die wel een speciale opleiding moeten hebben genoten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Minister-President
Geregistreerd: 15 december 2005
Berichten: 5.362
|
![]() Citaat:
ik ben te lui om ook dat nog even op google te zoeken, maar ben er wel zeker van dat de werknemersaantallen van de petro-chemie en van de automobielsector in de antwerpse haven aan elkaar gewaagd zijn. en als je het niet gelooft, google dan even zoals ik daarnet gedaan heb. btw belgië heeft relatief meer onrechtsreekse toeleveranciers voor de automobielsector dan duitsland, rekening houdend met de bevolkingsaantallen van beide landen (ongeveer 1 job op 6 in belgië is afhankelijk van de auto-industrie, tov 1 op 7 in duitsland). bijvoorbeeld: splintex, een waals (jaja, ook in wallonië zit -relatief- veel auto-industrie) bedrijf dat autovensters maakt en onrechtstreekse toeleverancier is van een heleboel auto-assemblage-fabrieken. Laatst gewijzigd door Proletariër : 19 maart 2007 om 12:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
|
![]() Citaat:
Ik wilde enkel aantonen dat je de arbeidmarkt van Antwerpen niet gelijk kan stellen aan die van Zeebrugge of Gent en zekers niet met die van Hasselt of Tienen. Je moet dus werkelijk streek per streek bekijken. En per streek een ander beleid voeren. En de autoindustrie is slechts goed voor 1/3 van de petrochemie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 2 mei 2004
Berichten: 11.386
|
![]() @Jantje: Uiteraard zijn er zo'n verschillen, maar waarom een regionalisering van het arbeidsmarktbeleid (RVA enzo) ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
|
![]() Citaat:
Als de regionalisering leidt tot een afbraakpolitiek dan zal ik me tegen die afbraakpolitiek verzetten. Als regionalisering leidt tot een veel doeltreffender aanpak (doeltreffender is ook socialer) dan kan men daar moeilijk tegen zijn eh.
__________________
pri via opinio, ne prelegu.
pri alies opinioj, nepre legu! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 2 mei 2004
Berichten: 11.386
|
![]() Doeltreffender in de VDB, VDL, VLD...-zin?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
|
![]() heb ik dat gezegd?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 2 mei 2004
Berichten: 11.386
|
![]() Ziet u het vraagteken
![]() Ik zou alleszins niet weten wat anders het resultaat gaat zijn van de geplande regionalisering. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Minister-President
Geregistreerd: 15 december 2005
Berichten: 5.362
|
![]() Citaat:
Zeebrugge Zeehaven - roro-schepen - binnenkort honda verdeelcentrum dacht ik,... Gent Zeehaven - Volvo en toeleveranciers - roro-schepen,... Tienen - Bosch (onrechtreekse toeleverancier van automobiel),... me dunkt dat de streek van België toch niet al te verschillend is... en idd de petrochemie zal ongeveer voor 1/3 onrechtstreeks toeleverancier van de automobielsector zijn (zonder rekening te houden met brandstof dan nog). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Parlementslid
Geregistreerd: 21 december 2006
Berichten: 1.915
|
![]() Van Meeuwen naar Genk ver? We rijden hier niet meer met paard en kar hoor. Die rit duurt hooguit 15 minuten.
Zo zitten er nog wel wat flaters in jou stellingen: er werken hier inderdaad nog 1000-den mensen in toeleveringsbedrijven voor Genk. Een Limburger vanuit zijn hutje op de heide. |
![]() |
![]() |