![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Sorry maar ik ben geen evangelican. Mijn wereld is breder dan de bijbel.
pAx Et BoNuM Laatst gewijzigd door Judokus : 21 maart 2007 om 23:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#282 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dus... al wie de laatste twee millennia is geboren heeft dankzij die Blijde Boodschap, Bijbel, missionarissen enz. een serieuze voorsprong op al wie daarvoor is geboren, right? Niet echt rechtvaardig van God. Hoe kan je je nu bekeren tot de Blijde Boodschap als de Boodschapper nog bijlange niet geboren is?
Laatst gewijzigd door drosophila : 21 maart 2007 om 23:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#283 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Het is nooit te laat om u te bekeren. De H. Paulus was ook eerst een christenvervolger, die -toen hij het licht zag nabij Damascus- zich bekeerd heeft en een trouwe volgeling werd van Christus, tot in zijn marteldood.
![]() |
#284 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
(KKK 1260)
pAx Et BoNuM Laatst gewijzigd door Judokus : 21 maart 2007 om 23:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#285 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#286 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Ik hoop dat u ervan een karikatuur aan het maken bent.
pAx Et BoNuM Laatst gewijzigd door Judokus : 21 maart 2007 om 23:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#287 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het gaat hier om de kans om bekeerd te worden, natuurlijk. Is die kans even groot door bovennatuurlijke begeerte dan door het waterdoopsel? Zo ja, waarom dan nog de moeite nemen om de Blijde Boodschap verspreiden? Wie het écht verdient, zal het immers wel via bovennatuurlijke weg verkrijgen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#288 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
(overigens beledigt u mijn brave, katholieke en verre van infantiele grootmoeder, die oprecht geloofde dat ze in de hemel rijstpap zou eten met gouden lepeltjes) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#289 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
(*) Bemin u God met heel uw hart, met geheel uw ziel, met gans uw verstand en met al uw krachten; en bemin uw naaste als uzelf.
![]() |
![]() |
#290 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() U geeft dus toe dat de zielen van de mensen die die boodschap niet te horen kregen, minder kans hebben op de hemel? Maar die hebben daar toch zelf helemaal geen schuld aan? Dat is zo fundamenteel onrechtvaardig dat we alleen maar kunnen besluiten dat uw God een monster is! Het gaat hier immers om het verschil tussen eeuwig geluk en de eeuwige barbecue!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#291 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Volgens de Katechismus kent de Hemel geen dimensies van tijd en ruimte, maar is wel geordend. Evenmin moet men er eten want er is geen honger, geen dorst,... men leeft nl. niet stoffelijk maar geestelijk. De Hemel is het aanschouwen van Gods gelaat. Dit is de opperste status van gelukzaligheid.
pAx Et BoNuM Laatst gewijzigd door Judokus : 21 maart 2007 om 23:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#292 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#293 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#294 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dus... voorwaarde voor de ziel van een heidense onwetende om volledige openbaring te krijgen, is 'rechtschapenheid'? En vanwaar zou die moeten komen? Is dat aangeboren? Wat kan een niet-rechtschapene eraan doen dat hij zonder rechtschapenheid geboren is?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#295 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Stel ik doe mij voor als de nieuwe zoon van god...ik zoek een hoopje mensen uit die ik kan overtuigen van mijn gelijk. Omdat ik bepaalde dingen verklaar die niet stroken met de cultuur waar ik als nieuwe zoon van god met 'believers' in leef dan heb ik ook de kans om aan het kruis genageld te worden. Stel dat dit moest gebeuren dan gaan de echte 'believers' ook zeggen dat god mij heeft geofferd voor een hoger doel...in het gevalleke jezus dus de kwijtschelding van de zonden ofzoiets. You got it? t'Is niet meer dan een hoax...en mensen spijtig genoeg zo vatbaar voor zulke zaken hé ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#296 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Onethisch volgens welke god en volgens welke goddelijke wetten en plichten? Die van jehova, rkk, protestanten, zonnegod, regengod, of of of of... Elke god of religie of wat dan ook heeft zo zijn regels om in die bepaalde hemel te geraken of wat dan ook. Voor de christelijken en de moslims en de vliegende spaghetti monsters aanbaden de mensen bepaalde planeten of mensen...maar dat werd allemaal veel te doorzichtig en kon men na een tijdje allemaal verklaren. Toch blijft het gevoel van een zogenaamde hogere macht in de mens na dit allemaal en dus heeft ne slimme jezus of een 'pedo mo' een hogere macht uitgevonden of overgenomen van de joden omdat die niet te verklaren was en dus makkelijker op te leggen. Enfin, zoals ik al gezegd heb is en blijft het een menselijke zwakte dat zoeken achter een bepaald iets...noem het afwijking. En de massa laat zich zo makkelijk in het ootje nemen door 'sterke leiders' ![]() En bij de RKK moest dit met een hoop geweld verdedigd worden door de loop der tijd om het in stand te houden...pedo mo is ook maar aan de 'macht' gekomen na plunderpartijen, verkrachtingen, etc etc... Stop nu toch eens met jullie te laten misbruiken people ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#297 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Als we in 't hiernamaals nog de kans krijgen om ons te bekeren, waarom proberen jullie dat dan uit alle macht hier op Aarde?
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#298 |
Banneling
|
![]() Een god die zijn zoon offert! Dat zijn zeer primitieve denkbeelden, die stammen uit het primtieve O.T. waar Abraham zijn zoon wilde offeren. Het doet mij denken aan de Baäl-cultus van de Carthagers waar kinderen werden geofferd. Dit gruwelijke wordt ook geprojecteerd in het kruis: een aan handen en aan voeten genagelde man aan een houten kruis, met een doornkroon op (in) zijn hoofd en in zijn zijde een gapende wonde waar het bloed en water uit drupt. Het kan haast niet afgrijselijker. Ik begrijp zeer goed de afschuw van boeddhisten wanneer zij voor de eerste keer een kruisbeeld zien met de gemartelde Jezus.
Laatst gewijzigd door system : 22 maart 2007 om 10:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#299 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#300 |
Banneling
|
![]() Toen Siddharta Gautama 'het muurtje deed' van de tuin van het paleis van zijn vader en in de stad voor de eerste keer geconfronteerd werd met de dood van mensen die op straat lagen te sterven, was hij verbijsterd. Totdat hij begreep dat de dood ook deel uitmaakte van het leven. Iets anders is het natuurlijk een gruwelijk symbool te hanteren voor een godsdienst die het constant heeft over de liefde. Voor een boeddhist die dit nooit heeft gezien is dit een schokkende ervaring. Persoonlijk meegemaakt.
Laatst gewijzigd door system : 22 maart 2007 om 10:58. |
![]() |
![]() |