Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 maart 2007, 00:01   #41
Tina
Provinciaal Statenlid

Tina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld Bekijk bericht
btw : de poster met Us vlag heeft wel erg degoutante hypocriete compassie met deze twee moslimkinderen, als dezelfde palestijnse of libanese Moslim/christen kinderen afgemaakt worden door de zionisten, is hij de eerste om dat goed te praten
ik moet toegeven dat ge een punt hebt.

Tina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2007, 00:35   #42
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

Kinderen betrekken bij zelfmoordaanslagen keur ik niet goed en vind ik walgelijk maar we moeten ook toegeven dat de amerikanen geen heilige boontjes zijn als het aan komt op onschuldige slachtoffers.
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2007, 02:17   #43
democratsteve
Minister-President

democratsteve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld Bekijk bericht

een film weliswaar, maar zal wel op ware feiten gebaseerd zijn. Hoe versla je een volk dat bereid is om zijn eigen kinderen op te offeren voor het land ? Wel : NIET

Niet dat de rest van je post niet interessant genoeg is, maar ik qoute dit stukje omdat ik bij het lezen van sommige reacties ongeveer dezelfde gedachtegang als u volgde.
De vraag die we ons zouden kunnen stellen is, WAAROM ze bereid zijn zover te gaan, WAT ze ertoe gebracht heeft?
Volgens mij zegt dit alles over de radeloosheid van die mensen.
Ze zijn de bezetting, die nu al zo lang duurt kotskotskotsbeu.
En uiteindelijk grijp je dan naar middellen die uiteraard door niemand begrepen worden. Behalve misschien door lotgenoten die zich net zo moedeloos voelen.
And after all, wie zijn WIJ om hier vanachter onze pc in ons luxeleventje eventjes te gaan oordelen (of veroordelen) hoe de Irakees zich vandaag moet gedragen.
Oud 22 maart 2007, 05:59   #44
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door democratsteve Bekijk bericht
Niet dat de rest van je post niet interessant genoeg is, maar ik qoute dit stukje omdat ik bij het lezen van sommige reacties ongeveer dezelfde gedachtegang als u volgde.
De vraag die we ons zouden kunnen stellen is, WAAROM ze bereid zijn zover te gaan, WAT ze ertoe gebracht heeft?
En uiteindelijk grijp je dan naar middellen die uiteraard door niemand begrepen worden. Behalve misschien door lotgenoten die zich net zo moedeloos voelen.
Het kan natuurlijk ook een bottom feeder cultuur zijn waarin een bende criminelen als aasgieren de laagste klasses van de maatschappij recruteren om zulke daden aan te gaan met als troost dat ze 70 maagden krijgen en dat hun familie een vette check zal opstrijken. Godsdienst kan niet ge-educeerde mensen heel ver drijven.

Citaat:
And after all, wie zijn WIJ om hier vanachter onze pc in ons luxeleventje eventjes te gaan oordelen (of veroordelen) hoe de Irakees zich vandaag moet gedragen.
Ik denk niet dat het hier over de gemiddelde Irakees is, en als je mij wenst te beletten om het opblazen van kinderen in marktcentra af te keuren is dat uw zaak.
Oud 22 maart 2007, 07:41   #45
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Enter Bekijk bericht
Als je ergens een paar honderden kilo's bommen op een woonwijk gooit en je weet dat er nog burgers zijn, gebruikt als levend schild of wonend in die wijk, dan weet je dat er onschuldige slachtoffers vallen.

Dat weet ik achter mijn pceetje, op de plee en waar ik ook ben.
Daar ging het nu niet over.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2007, 07:43   #46
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Naturtrane Bekijk bericht
ja want gelijk alle rechtsen hebt gij helemaal door wa al die linksen denken en niet willen/ kunnen denken en doen en laten, aja.
Wat ze denken niet nee, maar ik zie nog wel wat ze doen, en hoe meer het gebeurt hoe duidelijker het word.
Oud 22 maart 2007, 07:45   #47
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht
Kinderen betrekken bij zelfmoordaanslagen keur ik niet goed en vind ik walgelijk maar we moeten ook toegeven dat de amerikanen geen heilige boontjes zijn als het aan komt op onschuldige slachtoffers.
Tuurlijk niet maar je hebt nog wel het verschil tussen per ongeluk en met opzet.
Dagdagelijks blazen ze onschuldigen op MET OPZET. ssssssssssssss, maar als er een dode valt per ongeluk waar een amerikaan bij betrokken is....

Laatst gewijzigd door illwill : 22 maart 2007 om 07:46.
Oud 22 maart 2007, 08:32   #48
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Ik hoop dat dit ironisch bedoeld is?
Deze kinderen hebben gevochten voor alle sunnies ter wereld, voor hun geloof en hebben het leven gelaten in hun strijd tegen de Amerikaanse bezetter en hun bondgenoten.

Maar ja, de ene zijn held is de andere zijn terrorist waarschijnlijk.
Oud 22 maart 2007, 09:54   #49
StevenNr1

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Seg euh, familiedrama's, mag ik dat hier vermelden?
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2007, 10:02   #50
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door democratsteve Bekijk bericht
En maar proberen te draaien en lullen tot je uiteindelijk je ultieme doel bereikt : het is de schuld van Bush.
Maar wanneer twee passanten toevallig sterven bij een Amerikaanse actie tegen terroristen, dan is het kot te klein.

Wel laat mij het voor eens en altijd duidelijk stellen : met geen enkele zaak en onder geen enkele omstandigheid kun je deze laffe en gruwelijke daad rechtvaardigen, uitleggen, verklaren, begrijpen, laat staan goedkeuren.

Het is trouwens tekenend dat de 'verzetshelden' die deze kindjes de dood injoegen eerst zelf van de vrachtwagen sprongen.
Oud 22 maart 2007, 10:25   #51
sodoirt
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Het is trouwens tekenend dat de 'verzetshelden' die deze kindjes de dood injoegen eerst zelf van de vrachtwagen sprongen.
Niet alleen dat. Al die idiote bush-bashers die beweren dat ze hun eigen kinderen opofferen. Wie denkt dat ze hun eigen kinderen gebruikt hebben? Volgens mij hebben die barbaren twee kinderen van de straat opgepakt en in hun wagen gestoken. Dat is dan nog ontvoering met opzettelijke doodslag. Hoever de barbarij kan gaan die in die godsdienst zit, onbegrijpelijk en dan maar zeveren "islam is peace"...
sodoirt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2007, 10:43   #52
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Deze kinderen hebben gevochten voor alle sunnies ter wereld, voor hun geloof en hebben het leven gelaten in hun strijd tegen de Amerikaanse bezetter en hun bondgenoten.

Maar ja, de ene zijn held is de andere zijn terrorist waarschijnlijk.
Tegen de amerikaanse bezetter en bondgenoten? Wie hebben ze opgeblazen dan?
Oud 22 maart 2007, 11:10   #53
Lof der Zotheid

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Seg euh, familiedrama's, mag ik dat hier vermelden?
En het verband?
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2007, 11:30   #54
StevenNr1

Standaard

Blijkbaar gebeurt het in ons prachtige Westen wel eens dat normale mensen flippen en hun kinderen uit wanhoop mee de dood in sleuren, mss daar dan ook?

Maar nog steeds, ik geloof het verhaal niet zomaar, de VS heeft al wel eerder propaganda op de media afgevuurd, en nog geen klein beetje.
Oud 22 maart 2007, 11:52   #55
Lof der Zotheid

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Blijkbaar gebeurt het in ons prachtige Westen wel eens dat normale mensen flippen en hun kinderen uit wanhoop mee de dood in sleuren, mss daar dan ook?

Maar nog steeds, ik geloof het verhaal niet zomaar, de VS heeft al wel eerder propaganda op de media afgevuurd, en nog geen klein beetje.

Vandaar wederom mijn vraag: had ge het omgekeerd wel geloofd?
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2007, 12:04   #56
StevenNr1

Standaard

U bedoelt?
Oud 22 maart 2007, 12:36   #57
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sodoirt Bekijk bericht
Al die idiote bush-bashers die beweren dat ze hun eigen kinderen opofferen. Wie denkt dat ze hun eigen kinderen gebruikt hebben? Volgens mij hebben die barbaren twee kinderen van de straat opgepakt en in hun wagen gestoken.
Er valt over die autobommen wel meer te vertellen. Je kan je bijvoorbeeld de vraag stellen wie er belang heeft bij het laten exploderen van auto's op markten, voor boekenwinkels en in woonwijken. De slachtoffers zijn bijna altijd burgers (zowel Soennieten als Shiiten) en het resultaat is een escalatie van het geweld dat niet tegen de bezetters is gericht maar tot onderlinge afrekeneningen en moordpartijen leidt. Het leidt dus de energie af van de strijd tegen de bezetter.
De vraag is dus wie er achter zit, wie er belang bij heeft. We herinneren ons hopelijk allemaal het incident in Basra:
Citaat:
British secret service agents dressed as Iraqis were caught red handed in a explosive laden car with sophisticated remote controlled equipment in Basra-Iraq in 2006 and were arrested by Iraqi police, these terrorists were released later by British forces in a raid on the police station where they were held.
Er zijn andere (voorlopig niet te controleren) getuigenissen van mensen die beweren dat ze door de Amerikanen gebruikt werden om bomauto's te laten ontploffen.

Citaat:
Last year, Robert Fisk reported that young Iraqi men were being trained to drive and unwittingly used as couriers to transport explosive laden cars into populated areas:
Citaat:
"One young Iraqi man told us that he was trained by the Americans as a policeman in Baghdad and he spent 70 per cent of his time learning to drive and 30 per cent in weapons training. They said to him: 'Come back in a week.' When he went back, they gave him a mobile phone and told him to drive into a crowded area near a mosque and phone them. He waited in the car but couldn't get the right mobile signal. So he got out of the car to where he received a better signal. Then his car blew up."
Citaat:
"There was another man, trained by the Americans for the police. He too was given a mobile and told to drive to an area where there was a crowd - maybe a protest - and to call them and tell them what was happening. Again, his new mobile was not working. So he went to a landline phone and called the Americans and told them: 'Here I am, in the place you sent me and I can tell you what's happening here.' And at that moment there was a big explosion in his car."

De vraag is dan wie dat soort aanslagen zou kunnen beramen. Misschien vinden we een hint bij de Amerikanen die voor privé-bedrijven werken:

Citaat:
Apart from the 140,000 US troops stationed in Iraq, there are 120,000 private military contractors that receive virtually no media attention. These companies essentially sell their services to the highest bidder, and are not constrained by the rules of war, or international law, which is probably why Donald Rumsfled was so fond of including them in Iraq.

Het gebruik dus van privé-ondernemingen om militaire operaties uit te voeren die buiten het reguliere vallen. Daarbij komt de 'Salvador' option, waarover al geruime tijd sprake is:

Citaat:
We are left with a compelling case that the sectarian strife ensuing in Iraq was not an accident:
There’s no doubt that the Bush administration is engaged in a secret war in Iraq. A great deal has already been written about “the Salvador Option” which involves the arming and training of death squads for spreading terror among sympathizers of the resistance. But it is also likely that many of the bombings we see are, in fact, false flag operations intended to pit Arab against Arab, and thereby undermine the greatest threat of all, Iraqi nationalism.

Het lijkt me best mogelijk dat veel van de zgn. zelfmoordterroristen die zichzelf in een auto opblazen, helemaal geen zelfmoordenaars zijn, maar juist gebruikt worden zonder dat ze het zelf beseffen.
Vooral in dit specifieke geval waarbij kinderen gebruikt worden, stel ik me die vraag. Want als de chauffeurs zich uit de voeten kunnen maken, dan zie ik geen enkele reden waarom ze de kinderen niet gewoon meenemen.

De praktijk is in ieder geval te gruwelijk voor woorden, los van wie er gebruik van maakt.

bron 1
bron 2
bron 3
bron 4
bron 5

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2007, 12:42   #58
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Kaatd is niet te evenaren...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2007, 13:07   #59
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Kaatd is niet te evenaren...
Was kaat niet gebannen?

Soit, als het gaat over een inhoudelijke, beargumenteerde en met bronnen en referenties gestaafde bijdrage aan eender welke discussie, dan moeten we natuurlijk bij chipie zijn, dat is op het forum hier al héél lang duidelijk.

Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 22 maart 2007 om 13:08.
ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2007, 13:14   #60
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Was kaat niet gebannen?

Soit, als het gaat over een inhoudelijke, beargumenteerde en met bronnen en referenties gestaafde bijdrage aan eender welke discussie, dan moeten we natuurlijk bij chipie zijn, dat is op het forum hier al héél lang duidelijk.
Had ik het tegen U?
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be