![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() niet onder doen, zeggen ze dan Dezelfde philippe die al twintig jaar GEEN KLOP heeft uitgestoken buiten wat luide toogpraat verkopen op congressen ? ![]() ![]() diezelfde philippe die bij iedere verkeizingen weet dat het vb nu zal besturen en er massaal coalities en overlopers op voorhand afgesloten/afgesproken zijn ![]() ![]() Diezelfde philippe die bij de laatste gemeenteraadsverkiezingen zie: "we zijn eraan" en "doet die champagne weg" en "smile he" ![]() ![]() van een misplaatste fuhrercultus gesproken ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Europees Commissaris
|
![]() In hoeverre heeft Sarkozy profijt van het gegeven dat hij (tot maandag 26/3) minister is van binnenlandse zaken en inzage heeft in zaken van de inlichtingendiensten, verantwoordelijk is voor het toezicht heeft op de media en de verkiezingen organiseert?
Zouden deze dingetjes een rol spelen? Laatst gewijzigd door Havana : 22 maart 2007 om 19:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Europees Commissaris
|
![]() Maar goed, al bij al heeft deze immigrantenzoon het ver geschopt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Sarkozy mag wat mij betreft naar de tweede ronde, samen met Le Pen. Hopelijk komt de ultra zionistische aard van Sarkozy dan naar boven en kiezen de Fransen massaal nationalistisch. Want een Fransman veracht normaal gezien de grootste zionistische schurkenstaat, de VS en zijn cultuur.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Baryou zal de derde man blijven volgens mij en de tweede ronde zal dus gebeuren tussen Sarkozy en Royal. Zal Sarkozy winnen? De peilingen geven hem winnaar maar de realiteit kan anders zijn. Wat men over die twee kandidaten kan denken, ze hebben alvast een punt in gemeen : hun zeer grote populariteit bij de Franse bevolking. Bayrou heeft ook meer en meer populariteit bij de Fransen maar evenaart toch niet die van Sarkozy of Royal. Was ik Fransman, zou ik voor Royal stemmen maar ik zal niet klagen als Sarkozy wint. Sarkozy is niet die "gevaarlijke man" waarvan sommigen spreken. En vergelijken Sarkozy met Le Pen is belachelijk. Le Pen is racist, Sarkozy kan al geen racist zijn............aangezien hij zelf van buitenlandse afkomst (hij is van Hongaarse afkomst).
Sarkozy en Royal hebben misschien een totaal andere beleid maar ze hebben wel iets gemeens : ze hebben de voldoende capaciteiten om het land te regeren. Bayrou is een keisympathieke man en persoonlijk vind ik hem zeer interessant (de tweede ronde die ik wens, is Royal/Bayrou maar ja, het is niet verboden te dromen) maar hij is te zacht om een land te regeren. Ik zie liever Bayrou als "Premier Ministre". Dat zou volgens mij de ideale plaats voor hem zijn. En Le Pen dan? Volgens mij zal hij rond de 12 of 13% blijven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() En, is hem al uitgelopen ?
![]() |
#28 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Waarom kan hij dan geen racist zijn? Meestal gaat het erom hoe de persoon zich zelf voelt en niet hoe hij is!
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() Ik moet wel zeggen dat ik in hem een goede president zie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar gaat het niet om, het zijn de politiekers van hier die overschat worden, want die komen niet aan het niveau van een Sarkozy.
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De laatste peilingen blijken elkaar te bevestigen, Sarkozy blijft steeds meer afstand te nemen van Royal.
Samengevat, de laatste peilingen hieromtrent : 1ste ronde: Nicolas Sarkozy : 31% Ségolène Royal : 24% François Bayrou : 22% Jean Marie Le Pen : 12% Marie-George Buffet: 2,5% Arlette Laguiller: 2% Olivier Besancenot 2% José Bové: 2% Dominique Voynet: 1% Philippe de Villiers: 0,5% Frédéric Nihous: minder dan 0.5% Gérard Schivardi: minder dan 0.5% Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() het zou goed kunnen dat Le Pen kan verrassen. Vergeet echt die Bayrou maar hoor, dat is één grote luchtbel. Als er één van die twee Royal uit de tweede ronde kan knikkeren, zal het eerder Le Pen dan Bayrou zijn.
In Frankrijk is er trouwens enorm veel aan het veranderen in verband met hoe men het FN en Le Pen bejegent, zowel door de partijen als de media. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Sarkozy wordt door links ginder evenzeer gedemoniseerd ginder als het VB hier. Wees daar maar zeker van. Met dat verschil dat ze daar geen greep op heel de maatschappij hebben. Maar het onderwijs is daar even links als hier , zo niet nog linkser. bayrou die is vergelijkbaar met leterme... vaagheid troef, lafheid troef. Lijkt zich zelfs eerder aand e kant van rioyal te scharen en dat etrwijl zijn partij altijd vroeger één was met de UMP. En zijn partij de regering villepin steunt. Hij wil van alle walletjes eten. FDW en Vanhecke hebben mijns inziens meer charisma dan sarkozy. Laatst gewijzigd door ilfalco : 13 april 2007 om 17:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Hij heeft geen enkel moment met wat dan ook gedreigd om B-H-V gesplitst vte krijgen. Hij vult zonder verpinken de federale putten als verhofstadt daar om vraagt. hij culpbiliseert de vlamingen bvb in het geval naima. En last but not least onder druk van de de verkiezingsuitslag organiseert hij een nepgespek met de VB top. omdat te zeggen dat hij niet wil praten met een partij die splitsing vand e SZ wil. Terwijl hij zelf een kartel vormt met een partij die dat in theorie ook wil. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Net als bedrijfsleiders, persmensen... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Minister
|
![]() Laten we hopen dat Sarkozy het tij kan keren in Frankrijk. God weet dat het nodig is!
![]()
![]() |