Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 23 maart 2007, 12:48   #141
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Als ze op hun 15de al tot zoiets in staat zijn, wens ik ze niet tegen te komen tegen dat ze 25 zijn.
Hangt er natuurlijk van af hoe ze behandeld worden.
Oud 23 maart 2007, 12:48   #142
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Als ze op hun 15de al tot zoiets in staat zijn, wens ik ze niet tegen te komen tegen dat ze 25 zijn.
Oud 23 maart 2007, 12:49   #143
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
zulke verkrachtingszaken zullen spijtig genoeg dagelijks kost worden met al dat moslim crapuul hier
Zulke verslagen houding mogen we niet aannemen.
Oud 23 maart 2007, 12:50   #144
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Daar geloof ik niets van. Een gezonde man is geen verkrachter. Deze jongens zijn geestesziek en een levenslang gevaar voor de maatschappij, vooral omdat ze uit een cultuur komen die een nogal merkwaardige wijze heeft om met deze geestesziekte om te gaan.
Oud 23 maart 2007, 12:54   #145
Laya
Minister

Standaard

Citaat:

Moest mijn dochter vrijwillig met een allahtoon afkomen, �* la Sylvie Melody, vloog ze op slag buiten. Dan moet ze maar in zijn cultuur gaan leven. Moest een allahtoon zich tegen haar zin aan haar vergrijpen, vrees ik dat ik de politie niet inschakel, maar dat er wel een allahtoontje vermist zou geraken. Zo moet het.
Harde woorden.
Zou je hetzelfde zeggen mocht je zoon/dochter criminele feiten plegen en in de gevangenis terecht komen?
Drugsverslaafde zijn?

Gelukkig zijn er nog ouders die hun kinderen steunen door dik en dun en hun zelf hun weg in het leven laten vinden, ook al nemen ze in hun ogen niet altijd de beste beslissingen.
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2007, 12:55   #146
Banneling

Standaard

Citaat:
Daar ben ik het niet mee eens.
Uiteraard niet. Als poco is het je verdomde plicht om het religieus racisme geïnspireerd door te islam te ontkennen. Het is je verdomde plicht om te zeggen dat ze de islam 'niet juist' interpreteren, het is je verdomde progressieve plicht om te liegen over de gefrustreerde man/vrouw relatie bij moslimjongeren, het is je verdomde plicht om te ontkennen dat de islamitische begrippen halal en haraam gelden in de relaties tot ongelovigen.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2007, 13:06   #147
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Harde woorden.
Zou je hetzelfde zeggen mocht je zoon/dochter criminele feiten plegen en in de gevangenis terecht komen?
Drugsverslaafde zijn?

Gelukkig zijn er nog ouders die hun kinderen steunen door dik en dun en hun zelf hun weg in het leven laten vinden, ook al nemen ze in hun ogen niet altijd de beste beslissingen.

Allemaal goed en wel voor kleine feiten. Voor waar we hier nu over bezig zijn...Als mijn zoon (had ik een gehad) iets dergelijks zou uitsteken, 'k zou hem eerst zelf eens op andere gedachten brengen en dan uit mijn geheugen wissen. Zo een monsters zijn niet waard te steunen, 't kan enkel van kwaad naar erger.
Oud 23 maart 2007, 13:08   #148
Boadicea

Standaard

Citaat:
Harde woorden.
Drugsverslaafde zijn?

Moest mijn zoon een meisje verkrachten, was het mijn kind niet meer. Ik denk dat ik hem eigenhandig zou straffen op een manier die hij nooit zou vergeten. Laat ze mij er dan voor opsluiten, ik zal dan tenminste brommen met het gerust geweten dat ik het crapuul dat ik op de wereld gezet heb, er ook af geholpen zou hebben.

Moest mijn kind aan de drugs zijn, wees dan maar zeker dat het zal afkicken. Niet via de pamper, maar door de roeshel.

Ik kreeg thuis ook de klomp op mijn hoofd als ik iets deed waar mijn moeder het niet mee akkoord was, of als ik haar visie niet deelde. Mijn vader spaarde me ook niet en ik ben er niet slecht van geworden.

Ik los het nog anders op. Moest mijn dochter met een moslim thuiskomen, stuur ik haar gewoon wandelen. Moest ik met een moslim thuisgekomen hebben, weet ik niet of mijn vader zaliger hem zou laten leven.

Wij hebben onze cultuur, onze waarden en onze normen. Zij zijn anders. We mogen ze niet haten, maar we mogen ons er ook niet mee vermengen. Dat is en blijft mijn standpunt.
Oud 23 maart 2007, 13:19   #149
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Moest mijn zoon een meisje verkrachten, was het mijn kind niet meer. Ik denk dat ik hem eigenhandig zou straffen op een manier die hij nooit zou vergeten. Laat ze mij er dan voor opsluiten, ik zal dan tenminste brommen met het gerust geweten dat ik het crapuul dat ik op de wereld gezet heb, er ook af geholpen zou hebben.

Moest mijn kind aan de drugs zijn, wees dan maar zeker dat het zal afkicken. Niet via de pamper, maar door de roeshel.

Ik kreeg thuis ook de klomp op mijn hoofd als ik iets deed waar mijn moeder het niet mee akkoord was, of als ik haar visie niet deelde. Mijn vader spaarde me ook niet en ik ben er niet slecht van geworden.

Ik los het nog anders op. Moest mijn dochter met een moslim thuiskomen, stuur ik haar gewoon wandelen. Moest ik met een moslim thuisgekomen hebben, weet ik niet of mijn vader zaliger hem zou laten leven.

Wij hebben onze cultuur, onze waarden en onze normen. Zij zijn anders. We mogen ze niet haten, maar we mogen ons er ook niet mee vermengen. Dat is en blijft mijn standpunt.
Ik kan niet zeggen hoe ik zou reageren mocht mijn zoon een meisje verkrachten, dat is zo één van die dingen die je maar weet wanneer het ooit zover zou zijn, ik weet wel dat er veel zou moeten gebeuren eer ik mijn zoon zou laten vallen als een baksteen.

Ik begrijp volkomen dat ouders hun kinderen niet graag met een moslim zien thuiskomen maar hen de rug toekeren is het laatste, je moet hard zijn om dat te kunnen. Denk je dat daarmee alles opgelost is?
Oud 23 maart 2007, 13:19   #150
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Uiteraard niet. Als poco is het je verdomde plicht om het religieus racisme geïnspireerd door te islam te ontkennen. Het is je verdomde plicht om te zeggen dat ze de islam 'niet juist' interpreteren, het is je verdomde progressieve plicht om te liegen over de gefrustreerde man/vrouw relatie bij moslimjongeren, het is je verdomde plicht om te ontkennen dat de islamitische begrippen halal en haraam gelden in de relaties tot ongelovigen.
*geeuw*
Oud 23 maart 2007, 13:20   #151
sodoirt
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya
Gewoon niet te vergelijken, ze hebben een heel andere cultuur.
Hun landen liggen ook duizenden km van elkaar, wij zijn toch ook niet echt te vergelijken met Duitsers, Italianen...?
kan natuurlijk zowel katholiek-maroniet, orthodox, aramees, alawiet of sunniet zijn.

Laatst gewijzigd door sodoirt : 23 maart 2007 om 13:21.
sodoirt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2007, 13:21   #152
Preuße
Minister

Preuße's schermafbeelding

Standaard

Voor mijn part krijgen de daders de doodstraf.

Avatar toont Friedrich-Wilhelm III König von Preussen (1770-1840).
Preuße is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2007, 13:26   #153
Boadicea

Standaard

Citaat:
Ik kan niet zeggen hoe ik zou reageren mocht mijn zoon een meisje verkrachten, dat is zo één van die dingen die je maar weet wanneer het ooit zover zou zijn, ik weet wel dat er veel zou moeten gebeuren eer ik mijn zoon zou laten vallen als een baksteen.

Ik begrijp volkomen dat ouders hun kinderen niet graag met een moslim zien thuiskomen maar hen de rug toekeren is het laatste, je moet hard zijn om dat te kunnen. Denk je dat daarmee alles opgelost is?
Voor mij zou de kous af zijn. Kinderen kiezen hun ouders niet en vice versa. Je zet ze op de wereld en probeert er het beste van te maken, maar als je monsters gecreëert blijkt te hebben, ben je het de maatschappij verschuldigd het op te lossen.

Ik kan me niet met een moslimcultuur verzoenen en wens er niets mee te maken te hebben. Moest ik ooit kinderen hebben die een andere keuze maken, respecteer ik dat, maar dan moeten ze kiezen of delen. Of ze kiezen voor hun ouders, of ze kiezen voor hun partner.

Meer is daar niet van aan. Ik zeg het je: moest ik met een moslim thuiskomen, vrees ik dat mijn vader hem gekeeld zou hebben, van zodra die het zou durven een voet over onze drempel te zetten. Ben ik dan niet milder dan mijn vader?
Oud 23 maart 2007, 13:33   #154
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Voor mij zou de kous af zijn. Kinderen kiezen hun ouders niet en vice versa. Je zet ze op de wereld en probeert er het beste van te maken, maar als je monsters gecreëert blijkt te hebben, ben je het de maatschappij verschuldigd het op te lossen.

Ik kan me niet met een moslimcultuur verzoenen en wens er niets mee te maken te hebben. Moest ik ooit kinderen hebben die een andere keuze maken, respecteer ik dat, maar dan moeten ze kiezen of delen. Of ze kiezen voor hun ouders, of ze kiezen voor hun partner.

Meer is daar niet van aan. Ik zeg het je: moest ik met een moslim thuiskomen, vrees ik dat mijn vader hem gekeeld zou hebben, van zodra die het zou durven een voet over onze drempel te zetten. Ben ik dan niet milder dan mijn vader?
Moet ik dit nu persoonlijk opnemen en hieruit afleiden dat mijn vader volgens jou een monster op de wereld heeft gezet?
Anyway... ieder heeft het recht op zijn eigen mening en ik respecteer die.
Oud 23 maart 2007, 13:40   #155
luc broes

Standaard

Wie heeft er al een ractie gehoord van de moslimgemeenschap?
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2007, 13:45   #156
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Niemand natuurlijk, je weet toch dat die daar allemaal hun voeten aan vegen?

Laatst gewijzigd door Laya : 23 maart 2007 om 13:45.
Oud 23 maart 2007, 13:46   #157
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Dat moet ofzo?Moet ik mij ook verontschuldigen omdat Hans Van Themsche drie mensen heeft neergeschoten?
Oud 23 maart 2007, 13:48   #158
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat moet ofzo?Moet ik mij ook verontschuldigen omdat Hans Van Themsche drie mensen heeft neergeschoten?
gij keek toen wel samen met heel mediavlaanderen naar het VB voor een reactie ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2007, 13:48   #159
sodoirt
Banneling

Standaard

Citaat:
Heeft niet iedereen daar overvloedig op gereageeerd? Tot zelfs die zatte drugdealer met 0110. Of ben je dat al vergeten?
sodoirt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2007, 13:48   #160
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
Allemaal goed en wel voor kleine feiten. Voor waar we hier nu over bezig zijn...Als mijn zoon (had ik een gehad) iets dergelijks zou uitsteken, 'k zou hem eerst zelf eens op andere gedachten brengen en dan uit mijn geheugen wissen. Zo een monsters zijn niet waard te steunen, 't kan enkel van kwaad naar erger.
inderdaad.Moest mijn zonen een jaar lang een meisje van dertien verkrachten, zou ik ze ook niet meer willen zien.Wat voor "excuus" ze daar ook voor opgeven...Bvb zeggen, "och, het was maar een zwarte/arabische/aziatische".Kleine meisjes verkrachtten is altijd een smeerlapperij, van welk ras of geloof ze ook zijn.En het ras of geloof van het slachtoffer als excuse gebruiken, of proberen gebruiken, getuigt op zich al van een diepingeworteld racisme!Het idee alleen al zich in te beelden dat het minder erg is, , omdat het toch maar een zus of een zo is,dus automatisch "een hoer"!
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be