![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En jij voelt je in beide categorieën aangesproken?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Als ik deze uitingen van blinde haat en een absoluut gebrek aan elementaire menselijke warmte waarneem dan wordt ik stil van het cynische van het feit dat Hugo zich doodgevochten heeft om een anti-humanistische kultuur die geen graten ziet in het vermoorden van homo's te overtuigen zich naar onze normen en waarden aan te passen.
![]() |
#84 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vier jaar geleden waren de vorige Federale verkiezingen. Toen behaalde het VB 25% van de stemmen in Vlaanderen. Ondertussen zij veel oudere kiezers gestorven en zijn andere kiesgerechtig geworden. Maar ook de berichtgeven over het gedrag van de Waalse politici is in die vier jaar echt niet het mooieste geweest. Ondertussen komen er steeds meer persberichten over moorden en verkrachtigen door allochtonen. Een partijlid van het VB sterft en de waalse politici vinden dat zij het recht hebben hier minachtend over te mogen doen. De Vlaamse kiezers voelen zich dus beledigd, en vogelvrije verklaard. Wie denk je dat het gelag zal mogen betalen? Juist de Vlaamse vriendjes van de Waalse politici. |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#88 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ondanks een uitstekende score in Deurne verzaakte Tastenhoye na de gemeente- en districtsraadsverkiezingen van oktober 2006 aan zijn lokale mandaat. In een persmededeling (27-11-2006) liet hij weten zich volledig op de Kamer te willen concentreren. "Ik vraag voor deze keuze, waar Filip Dewinter en Gerolf Annemans het mee eens zijn, begrip aan mijn kiezers," heette het. "Het district Deurne, het tweede grootste van Antwerpen met bijna 70.000 inwoners (de grootte van een stad als Hasselt of Oostende) heeft recht op een eigen volksvertegenwoordiger om zijn belangen te verdedigen. Bij de volgende parlementsverkiezingen (juni 2007 nvdr) ben ik dan ook opnieuw kandidaat voor een derde termijn van vier jaar als lid van de Kamer van Volksvertegenwoordigers." Tastenhoye moest echter lijdzaam toezien dat hij - ooit binnengehaald als 'verruimer' - plaats moest ruimen voor nieuwkomers Bruno Valkeniers en Rita De Bont aan wie een verkiesbare plaats was beloofd op de Antwerpse kamerlijst. Op woensdag 7 maart 2007 werd vernomen dat Guido Tastenhoye "ladderzat" uit de haag van het Koninklijk Atheneum van zijn woonplaats Deurne was geplukt. Een ambulance bracht hem naar het Onze-Lieve-Vrouw-Middelaresziekenhuis. Een dag later was Tastenhoye dood. "Wellicht gaat het om zelfmoord," schrijft De Standaard. Het Laatste Nieuws is minder terughoudend: "Tastenhoye was zwaar depressief en stapte zelf uit het leven." Tastenhoye laat een (Aziatische) vrouw en een 14-jarige dochter achter - zijn reeds twintig jaar durende multiraciale huwelijk haalde hij zelf als bewijs aan dat het VB niet racistisch was: in een column op zijn website schreef hij op dat de helft van de VB-fractie in Deurne "vreemdelingen" in de directe familie heeft. Tanstenhoye wordt in de Kamer opgevolgd door Paul Meeus, die tot de ‘strekking-Colen' behoort. Tastenhoye verkoos de eer aan zichzelf te houden. "Guido heeft het moeilijk gehad. Hopelijk vindt hij nu rust," noteert Het Laatste Nieuws vandaag uit de monden van Filip Dewinter en Gerolf Annemans. Als dit "Eigen volk eerst is" dan weten de VB-ertjes waar ze zich aan kunnen verwachten. Moeten parlementairen respect opbrengen voor dergelijke partijen? Moeten we gaan treuren over de slachtoffers van het VB in eigen rangen aangericht? Laat de doden de doden begraven. Tastenoye is geen martelaar: hij is een slachtoffer. Hij is het dode bewijs van wat het betekend om in de boot te stappen van het VB, vol van goede bedoelingen, als "verruimingskandidaat". Hij heeft aan den lijve ondervonden en is er van in de sukkelstraat geraakt wanneer je gaat met de beste bedoelingen samenwerken, colaboreren, met het VB. Hij weet nu wat het betekent om volg goede wil je in te spannen om een beetje redelijkheid binnen te brengen in een partij die het moet hebben van onvrede, onrede en van haat. Het heeft hem vernietigd. Het is een waarschuwing aan allen die vol argeloosheid het driekoppige monster laten voortdoen, en het schouderophalend laten voortwoekeren. Men heeft, van geen enkele partij, misbruik gemaakt van deze schrijnende situatie. Dit siert onze parlementairen. Maar in feite ware het beter geweest dat ze dan ook wegbleven uit de cynische vertoning waarbij de krokodillentranen van de overblijvende VB mandatarissen enkel tot woede en verachting konden aanleiding geven. Aan zo'n intrieste affaire kan je enkel uit respect voor de nabestaanden stilletjes voorbijgaan. Mij medeleven gaat uit naar de vrienden en familieleden van Tastenoye: de mensen die altijd al inzagen dat hij in een hopeloze situatie is verzeild geraakt, het slachtoffer van een aantal cynische monsters die hem in de dood dreven, uiteindelijk. Respect, neen: compassie: veel! Het grafschrift dat hij meekreeg van de eigen volk eerst politici: "Guido heeft het moeilijk gehad. Hopelijk vindt hij nu rust," bevatte weer de suggestie dat hij niet evenwichtig was. Dat mag tellen. Laatst gewijzigd door ericferemans : 23 maart 2007 om 14:16. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() annemans is trouwens maar al te blij met dit voorval, dat hij met veel drama lekker kan uitsmeren. degoutant eigenlijk (maar even min echt choquerend)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Ni onozel doen heey!
![]() |
![]() |
#95 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Geen idee waar je het over hebt...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 Laatst gewijzigd door Raf : 24 maart 2007 om 12:25. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ah, maar die walgelijke vorm van lijkenpikkerij stoort onze rechtse vrienden allerminst. Alles is immers toegelaten als het Die Partei ten goede komt.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zoals?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voila se, Oneliner komt dat nog eens bevestigen!
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 Laatst gewijzigd door Raf : 24 maart 2007 om 13:01. |
![]() |
![]() |