Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 maart 2007, 09:44   #81
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Hij had het over perverte relnichten en gestoorde brulboeien.
En jij voelt je in beide categorieën aangesproken?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2007, 09:48   #82
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
En jij voelt je in beide categorieën aangesproken?
Nee, die winkel laat ik gerust aan jou en feremans over.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2007, 09:52   #83
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Als ik deze uitingen van blinde haat en een absoluut gebrek aan elementaire menselijke warmte waarneem dan wordt ik stil van het cynische van het feit dat Hugo zich doodgevochten heeft om een anti-humanistische kultuur die geen graten ziet in het vermoorden van homo's te overtuigen zich naar onze normen en waarden aan te passen.
Oud 23 maart 2007, 09:56   #84
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Man man man, k�*n het nog bombastischer dan dit?

Vier jaar geleden waren de vorige Federale verkiezingen.
Toen behaalde het VB 25% van de stemmen in Vlaanderen.
Ondertussen zij veel oudere kiezers gestorven en zijn andere kiesgerechtig geworden.

Maar ook de berichtgeven over het gedrag van de Waalse politici is in die vier jaar echt niet het mooieste geweest.
Ondertussen komen er steeds meer persberichten over moorden en verkrachtigen door allochtonen.

Een partijlid van het VB sterft en de waalse politici vinden dat zij het recht hebben hier minachtend over te mogen doen.

De Vlaamse kiezers voelen zich dus beledigd, en vogelvrije verklaard.
Wie denk je dat het gelag zal mogen betalen? Juist de Vlaamse vriendjes van de Waalse politici.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2007, 09:59   #85
1010
Burger

1010's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Hugo zich doodgevochten heeft ...
Hugo?
Los daarvan, alle medeleven voor z'n familie en vrienden...hoewel ik niet vind dat "respect betuigen" verplicht zou moeten zijn ofzo, vind ik het wel van menselijkheid getuigen
1010 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2007, 10:49   #86
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Da's waar manneke, het forum zit er hier vol van.
...en hoemeer ze zich verdraagzamer noemen, hoe haatvoller ze zijn...
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2007, 11:21   #87
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Als ik deze uitingen van blinde haat en een absoluut gebrek aan elementaire menselijke warmte waarneem dan wordt ik stil van het cynische van het feit dat Hugo zich doodgevochten heeft om een anti-humanistische kultuur die geen graten ziet in het vermoorden van homo's te overtuigen zich naar onze normen en waarden aan te passen.
Sorry Guido...jij bent daarboven waarschijnljk goed aan't lachen met mijn lapsus...dat ik je nu net Hugo moet noemen...hihihi....
Oud 23 maart 2007, 13:11   #88
Tina
Provinciaal Statenlid

Tina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Nee, voor jou moet de dode de juiste partijkaart hebben.
nee en dat weet ge goed genoeg
Tina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2007, 13:31   #89
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Naturtrane Bekijk bericht
nee en dat weet ge goed genoeg
Toch wel. Indien het geen VB'er geweest was, zou je namelijk volgende niet geschreven hebben:

Citaat:
het spijt mij, ik ben niet gechoqueerd
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2007, 13:52   #90
ericferemans

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Even de poco's hun geheugen opfrissen met een tekst van meneer Tastenoye, die hier op het forum ook te vinden was:

http://forum.politics.be/showthread....leurde+kindjes

Blijkbaar was hij een vrij politiek correcte VBer en zelfs dat wordt hem niet in dank aangenomen. Wie maakt zich belachelijk? Waar zit de tact en het respect van de verdraagzamen?
Hoe verdraagzaam het VB zelf was tegenover Tastenoye wordt hier natuurlijk niet aangehaald:

Citaat:
B-kamerfractie Gerolf Annemans deed de uitspraken van Tastenhoye destijds af als dronkemanspraat.

"Ik volg Tastenhoye in zijn analyse wat we met Brussel moeten doen als Vlaanderen onafhankelijk wordt, maar als hij begint over zijn aanvalsplan op Brussel, dan volg ik niet meer. Er is geen denken aan dat wij de inwoners zouden willen uithongeren. Ik denk dat Guido een neut te veel op had toen hij daar mee afkwam," vertelde Annemans in
Het Laatste Nieuws van 3 februari 2001.
I
Citaat:
n februari 2006 kreeg Tastenhoye opnieuw de wind van voren toen hij het opnam voor een asielzoekersfamilie uit Kazachstan en daarmee het eigen partijprogramma over niet-Europese asielzoekers negeerde. "Een inschattingsfout" en "niet voor herhaling vatbaar", luidde de subtiele doch niet te misvatten commentaar van Filip Dewinter daarop
De Standaard van 23 februari 2006.
De man werd in feite in de dood gedreven door het VB:

Ondanks een uitstekende score in Deurne verzaakte Tastenhoye na de gemeente- en districtsraadsverkiezingen van oktober 2006 aan zijn lokale mandaat. In een persmededeling (27-11-2006) liet hij weten zich volledig op de Kamer te willen concentreren. "Ik vraag voor deze keuze, waar Filip Dewinter en Gerolf Annemans het mee eens zijn, begrip aan mijn kiezers," heette het. "Het district Deurne, het tweede grootste van Antwerpen met bijna 70.000 inwoners (de grootte van een stad als Hasselt of Oostende) heeft recht op een eigen volksvertegenwoordiger om zijn belangen te verdedigen. Bij de volgende parlementsverkiezingen (juni 2007 nvdr) ben ik dan ook opnieuw kandidaat voor een derde termijn van vier jaar als lid van de Kamer van Volksvertegenwoordigers."

Tastenhoye moest echter lijdzaam toezien dat hij - ooit binnengehaald als 'verruimer' - plaats moest ruimen voor nieuwkomers Bruno Valkeniers en Rita De Bont aan wie een verkiesbare plaats was beloofd op de Antwerpse kamerlijst.

Op woensdag 7 maart 2007 werd vernomen dat Guido Tastenhoye "ladderzat" uit de haag van het Koninklijk Atheneum van zijn woonplaats Deurne was geplukt. Een ambulance bracht hem naar het Onze-Lieve-Vrouw-Middelaresziekenhuis. Een dag later was Tastenhoye dood. "Wellicht gaat het om zelfmoord," schrijft De Standaard.

Het Laatste Nieuws
is minder terughoudend: "Tastenhoye was zwaar depressief en stapte zelf uit het leven."
Tastenhoye laat een (Aziatische) vrouw en een 14-jarige dochter achter - zijn reeds twintig jaar durende multiraciale huwelijk haalde hij zelf als bewijs aan dat het VB niet racistisch was: in een column op zijn website schreef hij op dat de helft van de VB-fractie in Deurne "vreemdelingen" in de directe familie heeft. Tanstenhoye wordt in de Kamer opgevolgd door Paul Meeus, die tot de ‘strekking-Colen' behoort.

Tastenhoye verkoos de eer aan zichzelf te houden. "Guido heeft het moeilijk gehad. Hopelijk vindt hij nu rust," noteert Het Laatste Nieuws vandaag uit de monden van Filip Dewinter en Gerolf Annemans.

Als dit "Eigen volk eerst is" dan weten de VB-ertjes waar ze zich aan kunnen verwachten.

Moeten parlementairen respect opbrengen voor dergelijke partijen?
Moeten we gaan treuren over de slachtoffers van het VB in eigen rangen aangericht? Laat de doden de doden begraven.

Tastenoye is geen martelaar: hij is een slachtoffer.
Hij is het dode bewijs van wat het betekend om in de boot te stappen van het VB, vol van goede bedoelingen, als "verruimingskandidaat". Hij heeft aan den lijve ondervonden en is er van in de sukkelstraat geraakt wanneer je gaat met de beste bedoelingen samenwerken, colaboreren, met het VB.
Hij weet nu wat het betekent om volg goede wil je in te spannen om een beetje redelijkheid binnen te brengen in een partij die het moet hebben van onvrede, onrede en van haat. Het heeft hem vernietigd.
Het is een waarschuwing aan allen die vol argeloosheid het driekoppige monster laten voortdoen, en het schouderophalend laten voortwoekeren.

Men heeft, van geen enkele partij, misbruik gemaakt van deze schrijnende situatie. Dit siert onze parlementairen. Maar in feite ware het beter geweest dat ze dan ook wegbleven uit de cynische vertoning waarbij de krokodillentranen van de overblijvende VB mandatarissen enkel tot woede en verachting konden aanleiding geven.

Aan zo'n intrieste affaire kan je enkel uit respect voor de nabestaanden stilletjes voorbijgaan. Mij medeleven gaat uit naar de vrienden en familieleden van Tastenoye: de mensen die altijd al inzagen dat hij in een hopeloze situatie is verzeild geraakt, het slachtoffer van een aantal cynische monsters die hem in de dood dreven, uiteindelijk.

Respect, neen: compassie: veel!

Het grafschrift dat hij meekreeg van de eigen volk eerst politici:
"Guido heeft het moeilijk gehad. Hopelijk vindt hij nu rust," bevatte weer de suggestie dat hij niet evenwichtig was. Dat mag tellen.

Laatst gewijzigd door ericferemans : 23 maart 2007 om 14:16.
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2007, 14:18   #91
Tina
Provinciaal Statenlid

Tina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Toch wel. Indien het geen VB'er geweest was, zou je namelijk volgende niet geschreven hebben:
ik bedoel gewoon dat er meer nodig is dan dat om mij te choqueren, van welke partij die man ook zou zijn
Oud 23 maart 2007, 14:20   #92
Tina
Provinciaal Statenlid

Tina's schermafbeelding

Standaard

annemans is trouwens maar al te blij met dit voorval, dat hij met veel drama lekker kan uitsmeren. degoutant eigenlijk (maar even min echt choquerend)
Oud 23 maart 2007, 14:57   #93
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Hoe verdraagzaam het VB zelf was tegenover Tastenoye wordt hier natuurlijk niet aangehaald:

IDe man werd in feite in de dood gedreven door het VB:

Ondanks een uitstekende score in Deurne verzaakte Tastenhoye na de gemeente- en districtsraadsverkiezingen van oktober 2006 aan zijn lokale mandaat. In een persmededeling (27-11-2006) liet hij weten zich volledig op de Kamer te willen concentreren. "Ik vraag voor deze keuze, waar Filip Dewinter en Gerolf Annemans het mee eens zijn, begrip aan mijn kiezers," heette het. "Het district Deurne, het tweede grootste van Antwerpen met bijna 70.000 inwoners (de grootte van een stad als Hasselt of Oostende) heeft recht op een eigen volksvertegenwoordiger om zijn belangen te verdedigen. Bij de volgende parlementsverkiezingen (juni 2007 nvdr) ben ik dan ook opnieuw kandidaat voor een derde termijn van vier jaar als lid van de Kamer van Volksvertegenwoordigers."

Tastenhoye moest echter lijdzaam toezien dat hij - ooit binnengehaald als 'verruimer' - plaats moest ruimen voor nieuwkomers Bruno Valkeniers en Rita De Bont aan wie een verkiesbare plaats was beloofd op de Antwerpse kamerlijst.

Op woensdag 7 maart 2007 werd vernomen dat Guido Tastenhoye "ladderzat" uit de haag van het Koninklijk Atheneum van zijn woonplaats Deurne was geplukt. Een ambulance bracht hem naar het Onze-Lieve-Vrouw-Middelaresziekenhuis. Een dag later was Tastenhoye dood. "Wellicht gaat het om zelfmoord," schrijft De Standaard.

Het Laatste Nieuws is minder terughoudend: "Tastenhoye was zwaar depressief en stapte zelf uit het leven."
Tastenhoye laat een (Aziatische) vrouw en een 14-jarige dochter achter - zijn reeds twintig jaar durende multiraciale huwelijk haalde hij zelf als bewijs aan dat het VB niet racistisch was: in een column op zijn website schreef hij op dat de helft van de VB-fractie in Deurne "vreemdelingen" in de directe familie heeft. Tanstenhoye wordt in de Kamer opgevolgd door Paul Meeus, die tot de ‘strekking-Colen' behoort.

Tastenhoye verkoos de eer aan zichzelf te houden. "Guido heeft het moeilijk gehad. Hopelijk vindt hij nu rust," noteert Het Laatste Nieuws vandaag uit de monden van Filip Dewinter en Gerolf Annemans.

Als dit "Eigen volk eerst is" dan weten de VB-ertjes waar ze zich aan kunnen verwachten.

Moeten parlementairen respect opbrengen voor dergelijke partijen?
Moeten we gaan treuren over de slachtoffers van het VB in eigen rangen aangericht? Laat de doden de doden begraven.

Tastenoye is geen martelaar: hij is een slachtoffer.
Hij is het dode bewijs van wat het betekend om in de boot te stappen van het VB, vol van goede bedoelingen, als "verruimingskandidaat". Hij heeft aan den lijve ondervonden en is er van in de sukkelstraat geraakt wanneer je gaat met de beste bedoelingen samenwerken, colaboreren, met het VB.
Hij weet nu wat het betekent om volg goede wil je in te spannen om een beetje redelijkheid binnen te brengen in een partij die het moet hebben van onvrede, onrede en van haat. Het heeft hem vernietigd.
Het is een waarschuwing aan allen die vol argeloosheid het driekoppige monster laten voortdoen, en het schouderophalend laten voortwoekeren.

Men heeft, van geen enkele partij, misbruik gemaakt van deze schrijnende situatie. Dit siert onze parlementairen. Maar in feite ware het beter geweest dat ze dan ook wegbleven uit de cynische vertoning waarbij de krokodillentranen van de overblijvende VB mandatarissen enkel tot woede en verachting konden aanleiding geven.

Aan zo'n intrieste affaire kan je enkel uit respect voor de nabestaanden stilletjes voorbijgaan. Mij medeleven gaat uit naar de vrienden en familieleden van Tastenoye: de mensen die altijd al inzagen dat hij in een hopeloze situatie is verzeild geraakt, het slachtoffer van een aantal cynische monsters die hem in de dood dreven, uiteindelijk.

Respect, neen: compassie: veel!

Het grafschrift dat hij meekreeg van de eigen volk eerst politici:
"Guido heeft het moeilijk gehad. Hopelijk vindt hij nu rust," bevatte weer de suggestie dat hij niet evenwichtig was. Dat mag tellen.
Zielepoot,ga nog wa mee u blokskes spelen man,uw plaat blijft trouwens hangen zoals altijd.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2007, 01:04   #94
benji
Provinciaal Gedeputeerde

benji's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Je vraagt respect van mensen op wie jullie voortdurend zitten te kappen.

Even niet onnozel doen, hè.
Wie kapt er op wie?!
Ni onozel doen heey!
Oud 24 maart 2007, 12:25   #95
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Vier jaar geleden waren de vorige Federale verkiezingen.
Toen behaalde het VB 25% van de stemmen in Vlaanderen.
Ondertussen zij veel oudere kiezers gestorven en zijn andere kiesgerechtig geworden.
Ja, en?

Citaat:
Maar ook de berichtgeven over het gedrag van de Waalse politici is in die vier jaar echt niet het mooieste geweest.
Ondertussen komen er steeds meer persberichten over moorden en verkrachtigen door allochtonen.
Ja, en?

Citaat:
Een partijlid van het VB sterft en de waalse politici vinden dat zij het recht hebben hier minachtend over te mogen doen.
Zij doen daar helemaal niet minachtend over, mijn beste. Zij voelden zich niet geroepen om in het parlement hulde te brengen aan een man die hen gedurende zijn leven geminacht heeft. Dat is hun goed recht. Ik ben niet op de hoogte van een wet waarin staat dat het verplicht is om hulde te brengen aan overleden politici, jij wel?

Citaat:
De Vlaamse kiezers voelen zich dus beledigd, en vogelvrije verklaard.
Bijlange niet. Ik ben ook een Vlaamse kiezer en ik voel me allerminst beledigd, laat staan vogelvrij verklaard. Jouw theatrale uitbarstingen veranderen daar niet veel aan, om niet te zeggen niets.

Citaat:
Wie denk je dat het gelag zal mogen betalen? Juist de Vlaamse vriendjes van de Waalse politici.
Geen idee waar je het over hebt...
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:

Laatst gewijzigd door Raf : 24 maart 2007 om 12:25.
Oud 24 maart 2007, 12:30   #96
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
annemans is trouwens maar al te blij met dit voorval, dat hij met veel drama lekker kan uitsmeren. degoutant eigenlijk (maar even min echt choquerend)
Ah, maar die walgelijke vorm van lijkenpikkerij stoort onze rechtse vrienden allerminst. Alles is immers toegelaten als het Die Partei ten goede komt.

Citaat:
Oud 24 maart 2007, 12:36   #97
ericferemans

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ah, maar die walgelijke vorm van lijkenpikkerij stoort onze rechtse vrienden allerminst. Alles is immers toegelaten als het Die Partei ten goede komt.
Je moet eens lezen wat ze schrijven als een kopstuk van een andere partij iets overkomt
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2007, 12:37   #98
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Je moet eens lezen wat ze schrijven als een kopstuk van een andere partij iets overkomt
Zoals?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2007, 12:52   #99
Banneling

Standaard

Citaat:
* geeuw *
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2007, 13:01   #100
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Voila se, Oneliner komt dat nog eens bevestigen!

Citaat:

Laatst gewijzigd door Raf : 24 maart 2007 om 13:01.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be