![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#2381 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Nochtans lijkt het me dat jij de opmerkingen van Akufen en Steve negeert door niet in te gaan op het feit dat de temperatuur van het staal relevant is en niet van de ruimte zelf.
![]() |
![]() |
#2382 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Wat zij zeggen klopt niet. De forensische tests zijn ruim onvoldoende om de temperatuur waaraan het staal tijdens de brand werd blootgesteld vast te stellen. De branden waren nu eenmaal niet uniform in de ruimte. Ik ken overigens geen enkele ernstige wetenschapper, architect, ingenieur die de methodologie van NIST in vraag stelt. EDIT: en het blijft bij het beschimpen, zie hieronder. Inhoudelijk argumenteren zit er gewoon niet meer in. Geen wonder met zo'n zwakke case voor de inside-job fantasie. Ik zal uiteraard niet blijven reageren op de persoonlijke posts van de believers. Het is wat dat betreft welletjes geweest.
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 23 maart 2007 om 14:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2383 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#2384 |
|
![]() Op onderstaande pagina een excellente bespreking van de pull it van Silverstein, waarin geargumenteerd wordt dat de pull it niet kan betekenen "terugtrekken van brandweermannen en het gebouw opgeven", zoals de believers van het officiele verhaal beweren.
http://www.whatreallyhappened.com/si...in_pullit.html
![]() |
![]() |
#2385 |
|
![]() De aanvallen op Sheen gaan verder, ditmaal op FOX news met de fascistoide propagandist Bill O'Reilly:
http://www.prisonplanet.com/articles...07foxbully.htm
![]() |
![]() |
#2386 | |||||||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
"Hij was in Chicago om 10 uur, hij was gewoon even fout bij de tijdvermelding..." Gaat u dan meteen aannemen dat zijn eerste verklaring fout was? Minetta maakte zijn comment op de 9/11 commission hearings(herhaalde die in die 2006 interview), en in het 9/11 CR wordt dat gewijzigd met een kleine vermelding aan de onderkant; "sommige mensen hebben sommige fouten gemaakt". Heeft Minetta zelf zijn fout al toegegeven? Citaat:
Begrijpelijk aangezien blijkt dat het hele rapport tegenstrijdigheden en incoherenties bevat. Citaat:
Citaat:
Het is een 'military aid' die Minetta komt vertellen, na de 'plane 10 miles out', dat een Arlington Police Officer een vliegtuig zag crashen in het Pentagon. Dus Minetta fout, 'militair aid' fout en politieagent fout... Citaat:
Citaat:
Kan het niet dat, na de crash van vlucht 175, de mensen die in het Witte Huis waren, spontaan het zekere voor het onzekere namen, en mensen het Witte Huis al onvluchtten vóór de officiële (9u45?) evacuatie? Citaat:
Dat moet waarschijnlijk de bedoeling zijn. Citaat:
Ik ging u volledig gelijk geven, maar vermoed dat u 'ons' bedoelt met 'believers'. Citaat:
Kunt u(met dank moest u de tijd vinden), een linkje geven waaruit blijkt wanneer Cheney zijn eerste 'shoot down order' gegeven zou hebben, niet de bevestigende 'still stand order'. Ik zoek misschien niet goed, maar vond alléén een 'first shoot down order' wanneer alle vier de vliegtuigen al gecrashed waren. Laatst gewijzigd door eti1777 : 23 maart 2007 om 16:46. |
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#2387 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Waarom denk je dat ik daar zo nadrukkelijk naar vroeger in m'n eerdere reply? Maar wees gerust, je zal hierop geen antwoord krijgen. Een zien of parci (of iemand anders) nog de guts heeft om even mee verder te gaan in deze discussie. Dus, tell me guys: WANNEER (exact tijdstip) is volgens jullie de order to shoot down planes gegeven? (noteer dat we het NIET hebben over de intercept order)
"It is dangerous to be right when the government is wrong" -voltaire- Laatst gewijzigd door democratsteve : 23 maart 2007 om 18:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2388 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Pin d'Ar Laatst gewijzigd door Pindar : 23 maart 2007 om 19:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2389 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
pin d'Ar Laatst gewijzigd door Pindar : 23 maart 2007 om 19:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2390 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2391 |
Banneling
|
![]() Nochtans is Firestone hier wel correct hoor.
De stabiliteit bij dergelijke hoge torens zoals WTC 1 en 2 oiv windbelasting (wat dus een laterale belasting is) zit hem inderdaad in de omvang van de grondoppervlakte. Zelfs een puur metalen kolom zal maar stabiel zijn als hij ofwel a) naar boven toe smaller wordt b) er zijdelingse verstevigingen worden aangebracht om laterale belastingen op te vangen. BIj de wtc-torens wordt de stabiliteit verkregen dmv de verbinding van de core colums met de perimeter columns door de vloerspanten. (floor trusses). Nooit sterkteleer gehad zeker, Heftruck? ![]() Laatst gewijzigd door parcifal : 24 maart 2007 om 10:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2392 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
De shoot down-order van Cheney moet inderdaad waarschijnlijkgegeven zijn toen de 4 vliegtuigen waarvan we nu weten dat ze gekaapt waren, al gecrashed waren. Dat was echter op dat moment absoluut niet duidelijk, noch de locatie van een aantal vliegtuigen. Volgens wat ik gelezen heb moet die shootdown-order van cheney rond 10u10 gegeven zijn. Citaat:
Laatst gewijzigd door parcifal : 24 maart 2007 om 10:59. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2393 |
Banneling
|
![]() De temperatuursbepaling van de staalsamples is relevant maar ze is NIET voldoende om daaruit een besluit te trekken voor het volledige gebouw.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2394 | ||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
De FAA heeft hier duidelijk fouten gemaakt. Citaat:
Citaat:
Er is geen serieuze aanwijzing om iets anders te denken. Zoals ik als schreef : bold statements require strong evidence. Citaat:
Ik en Firestone proberen tenminste consistent te blijven en gaan op jacht om zelfs de onzinnigste van uw vragen te counteren met argumenten. (dank Firestone trouwens voor de erevermelding van 'freak'. ![]() Ik ga af op wat bewijsbaar is en verifieerbaar. Je kan dat naief noemen, maar het is de enige manier om te weten te komen wat waar is en wat fabels zijn. Hoe kan u zichzelf een serieus onderzoeker noemen als u onze vragen niet kan (of wil?) beantwoorden en uitgaat van vooraf vastliggende conclusies? Ik ben helemaal niet pro Bush of Cheney of Rumsfeld. Integendeel zelfs : voor mij mogen die gerust voor een gerechtshof komen voor hun wanbeleid. Maar schuif hun geen onterechte aanklachten in de nek. ![]() |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#2395 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik sluit me aan bij de antwoorden die parcifal hier gegeven heeft. Ik wacht verder nog altijd op inhoudelijke reacties. Schrijven dat "ik echt niets over de WTC-torens weet" is prima. Leuker en nuttiger zou zijn inhoudelijk te wijzen op wat er fout was in mijn post. Zo leer ik eens wat bij, se.
![]() |
![]() |
#2396 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2397 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ga nu terug een aantal posts kijken wat jij en Stone eerder hebben vermeld over die shoot down order. Te moeilijk voor u om de contradicties te zien??? ![]() Als de order pas is gegeven NA dat alle 4 de vliegtuigen al waren gecrashed, WAAR gaat die order waar de bode het over heeft dan over???????? Want toen was er wel degelijk nog een vliegtuig in de lucht dat op weg was naar Washington. En dat kan ONMOGELIJK over vlucht 93 hebben gegaan, zoals Firestone ons wil doen geloven, want vlucht 93 is NOOIT tot op 10 miles van het Pentagon geweest. Nu mag jij waar.
"It is dangerous to be right when the government is wrong" -voltaire- Laatst gewijzigd door democratsteve : 24 maart 2007 om 18:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2398 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Het feit dat jij dit stukje vandaag nog steeds gelooft zegt alles. Vanaf 1996 al werd de dreiging van een gekaapt vliegtuig dat in gebouwen zou gecrashed worden door terroristen onderkent. Vanaf toen zijn bij elke belangrijke gebeurtenis, (Olympische spelen, Conventies van zowel Republikeinen ls Democraten, enz...) voorzorgen genomen om dit te verhindereren. Het is bekend dat Norad MEERDERE malen heeft geoefend op dit scenario. Er zijn oefeningen geweest die een vliegtuigcrash zowel op het Pentagon als in de WTC simuleerden. En jij komt hier af met een dooddoener die zelfs bijna geen enkele believer niet meer gelooft. Tja.
![]() |
![]() |
#2399 | |
Burger
|
![]() Citaat:
De z.g. "floor trusses" hadden maar een taak: het ondersteunen van de vloeren. Ze waren veel te slap om zo'n gebouw te stabiliseren. Elke toren bestond uit 3 op elkaar gestapelde gebouwen. De afscheidingen tussen die gebouwen waren aan de buitenkant te zien als donkere banden. ( zie onderstaande doorsnede ) Zo rond de 40ste en 80ste verdieping waren er twee verstevigde vloeren om de gebouwen stijfheid te geven ( de windbelasting over te dragen naar de buitenwand ). Voor jou, als sterkteleer deskundige, moet het toch niet zo moeilijk zij om te begrijpen dat, om die belasting over te dragen, de verbinding tussen kernconstructie en vloer een buigend moment op moet (kunnen) nemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2400 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Pin d'Ar |
|
![]() |
![]() |