Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 maart 2007, 21:43   #101
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sinistra Bekijk bericht
Wat? no way!! Schop die katholieke fascisten maar terug de Belse grens over.....
De protestanten zijn ook niet altijd even anti-fascistisch hoor. Rondom het ketterbastion Apeldoorn zijn streng gereformeerde dorpen waar het praktisch verboden is voor meisjes om een broek aan te hebben.

Vandaar dat ik het katholicisme een van de meest acceptabele vormen van het christendom vind.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2007, 22:20   #102
Sinistra
Banneling

Sinistra's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
De protestanten zijn ook niet altijd even anti-fascistisch hoor. Rondom het ketterbastion Apeldoorn zijn streng gereformeerde dorpen waar het praktisch verboden is voor meisjes om een broek aan te hebben.

Vandaar dat ik het katholicisme een van de meest acceptabele vormen van het christendom vind.

Het Katholicisme de meest acceptabele vorm? Leuke grap, als we het dan even niet hebben over de eeuwenlange vervolging van andersdenkenden, de inquisitie, hun voorliefde voor de welstellenden, hun misprijzen van de gewone werkmens, de eindeloos lange pedofilieschandalen, ... Ja hoor, echt een tolerante vorm van Christendom die "Roomse ketters"'....

Protestanten gelijkstellen met de Reformatie is dan ook onjuist omdat er zo veel verschillende vormen van protestanten zijn.....
Sinistra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2007, 22:28   #103
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Het Katholicisme de meest acceptabele vorm? Leuke grap, als we het dan even niet hebben over de eeuwenlange vervolging van andersdenkenden, de inquisitie, hun voorliefde voor de welstellenden, hun misprijzen van de gewone werkmens, de eindeloos lange pedofilieschandalen, ... Ja hoor, echt een tolerante vorm van Christendom die "Roomse ketters"'....

Protestanten gelijkstellen met de Reformatie is dan ook onjuist omdat er zo veel verschillende vormen van protestanten zijn.....
Beter allemaal afschaffen.
Oud 24 maart 2007, 23:50   #104
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Dit "marcheert" al ongeveer 14 eeuwen zo en het einde van zulke ideologieën is nog niet in zicht.
Ik ben een optimist wat betreft de mogelijkheden tot verandering. In het verleden waren er bijvoorbeeld de Griekse en Romeinse goden die eeuwenlang werden aanbeden. Hoe lang werden de goden van de Farao's in ere gehouden? Niemand voor zover ik weet gelooft er nog in. Ik denk dat godsdiensten vrij plotseling kunnen ontstaan en ook weer vrij snel, binnen een eeuw, kunnen verdwijnen. Als je het verschil in aanhang van het Christendom bekijkt van vlak na WO-II en nu dan is er een wereld van verschil. Ik zie nu echt de kerken leegstromen, ik heb weliswaar geen cijfers, maar ik baseer me op verhalen van christelijke mensen. Hetzelfde geldt voor moskeebezoek van allochtone jongeren.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2007, 08:30   #105
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat? no way!! Schop die katholieke fascisten maar terug de Belse grens over.....
Het wordt tijd voor een definitieve contra-reformatie in de lage Landen. Hoogstnoodzakelijk voor de éénmaking van de (Bourgondische) Nederlanden tot een Diets Rijk.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2007, 08:35   #106
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Angela Merkel is dan toch bezweken voor de rede en heeft besloten alle referenties naar religie te bannen uit de Europese tekst die het Verdrag van Rome zal celebreren. De tekst zal ondertekend worden door Duitsland (president van de EU), de Europese Commissie en het Europese Parlement.

Velen zien dit als een definitieve overwinning van het seculiere kamp binnen de EU, want de interpretatie van de Europese geschiedenis staat hier toch een ietwat op het spel. Merkel haalt er ook meteen een struikelblok voor een eventuele herschrijving van de grondwet mee weg.
De Heilige Vader heeft terecht hard uitgehaald naar de Europese Unie. Waarom is men eigenlijk zo verwonderd dat de EU nauwelijks nog aanhang kent bij de gewone burger, als ze zelfs de basiswaarden van Europa niet meer erkennen. De EU is niets meer geworden dan een log, kapitalistisch en bureaucratisch gedrocht, dat niet meer te besturen valt. Ook kan de EU op internationaal vlak niet meespreken door een aantal zionistische mollen binnen de EU.

Het wordt tijd dat men eens gaat nadenken over de Europese Rijksgedachte, een beetje naar het voorbeeld van het Heilig Roomse Rijk (het Eerste Rijk).

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2007, 13:03   #107
Sinistra
Banneling

Sinistra's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Het wordt tijd voor een definitieve contra-reformatie in de lage Landen. Hoogstnoodzakelijk voor de éénmaking van de (Bourgondische) Nederlanden tot een Diets Rijk.
Ach man, snap je nou nog niet dat wij Nederlanders niets te maken willen hebben met jullie achterlijk geloof in een Roomse Dictator? Nederland is protestants en zal dat blijven, ga maar wat zwarten bekeren in Congo of zo.

Laatst gewijzigd door Sinistra : 25 maart 2007 om 13:04.
Sinistra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2007, 13:06   #108
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Er zijn meer katholieken dan protestanten in Nederland.

Joh, jij hebt echt zo'n haatspraak. Storend. Lichtjes.
Oud 25 maart 2007, 13:39   #109
Judokus
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:

Het postconcilliair katholicisme van vandaag is onvergelijkbaar met uw katholicisme van vóór Vaticanum II, die enkel nog bestaat in de geschiedenisboekjes.
Oud 25 maart 2007, 14:30   #110
stropkeuh
Parlementslid

stropkeuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Judokus Bekijk bericht
Dit is negationisme.

Je kunt toch niet de culturele wortels van Europa samenvatten zonder de drie zuilen:
1) Grieks-Romeinse erfenis
2) Christelijke beschaving
3) De Verlichting.

Dit erkent iedere historicus, zelfs de grootste atheïst kan dit niet ontkennen.

Ja idd liever die drie zuilen dan de 5 van de Islam.
En een driehoek staat stevig. Stom van sommigen om die onderuit te willen halen. Of willen ze liever onder de 5 van de islam zitte ?
stropkeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2007, 15:06   #111
uwagan
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Ik ben een optimist wat betreft de mogelijkheden tot verandering. In het verleden waren er bijvoorbeeld de Griekse en Romeinse goden die eeuwenlang werden aanbeden. Hoe lang werden de goden van de Farao's in ere gehouden? Niemand voor zover ik weet gelooft er nog in. Ik denk dat godsdiensten vrij plotseling kunnen ontstaan en ook weer vrij snel, binnen een eeuw, kunnen verdwijnen. Als je het verschil in aanhang van het Christendom bekijkt van vlak na WO-II en nu dan is er een wereld van verschil. Ik zie nu echt de kerken leegstromen, ik heb weliswaar geen cijfers, maar ik baseer me op verhalen van christelijke mensen. Hetzelfde geldt voor moskeebezoek van allochtone jongeren.
Volgens sommigen is de Egyptische godin Isis en de maagd Maria dezelfde persoon. In dat geval wordt de oude Egyptische godin nog steeds vereerd.

http://www.cuttingedge.org/news/n1866.cfm
http://www.angelfire.com/realm2/amet.../MaryIsis.html

[SIZE=3][SIZE=3][SIZE=3][SIZE=3][SIZE=3][SIZE=4]"Maar het mysterie van de maagdelijke geboorte en vele andere waren niet nieuw en bestonden reeds in het oude Egypte waar het verhaal rondging dat prinses Noet in haar slaap ondergedompeld werd in een stralend licht en ondanks haar maagdelijkheid een tweeling verwekte Osiris en Isis genaamd! Wat die gevleugelde engel betreft (die we vooral aantreffen op schilderijen uit de Renaissance) ook dat symbool is afkomstig uit Egypte. Waar het hoogste wat de magiër uit de tempel van Isis kon bereiken de grote vleugelen waren! De godin Isis die zelfs eens in een valk veranderde wordt ook regelmatig afgebeeld met vleugelen, de vleugelen staan dus voor geestelijke uitredingen uit het lichaam! Ook afbeeldingen van de maagd met kind op schoot vinden wij terug in Egypte: Isis-Horus, en zelfs in Syrië: Isthar en Tammuz (haar kind) alsook bij de kelten: Brigit en Ruadan. Ook het verhaal van de drie-eenheid vinden we terug in de familie Osiris-Isis en Horus! De zogenaamde Maria kapelletjes bestonden ook al in het oude Egypte! Zo had bijvoorbeeld de tempel van Sety zeven kapelletjes gewijd aan verschillende Goden. En eenmaal per jaar verlieten sommige beelden hun Egyptisch heiligdom en werden in processie rondgedragen zodat iedereen ze kon aanbidden! Ik denk niet dat ik er een tekening moet bijmaken?"

http://members.lycos.nl/guiver/newpage17.html
[/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE]
[/SIZE]
Oud 25 maart 2007, 15:25   #112
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tja... van het verleden van de RKK ben ik me bewust, maar ik wou het graag over het nu hebben. Als ik zie wat er allemaal gebeurt rondom de stad waar ik woon (Apeldoorn is een bolwerk van streng gereformeerden), dan vind ik katholicisme toch een stuk acceptabeler. Maar zoals je al zei, er zitten grote verschillen tussen. Nederlands-Gereformeerd is bijvoorbeeld heel acceptabel.
Citaat:
Maar ze vloeien er allemaal uit voort, hé?
Oud 25 maart 2007, 15:26   #113
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Breda Bekijk bericht
ik had ook graag het volgende gezien :

Absoluut geen politieke steun voor bouw van Moskeé's en voor de Islam .....ze betalen maar lekker die bouwkosten uit hun eigen gemeenschap .......de staat heeft betere dingen te doen
Gezien het aantal ongebruikte en ondergebruikte kerken lijkt re-affecteren een beter idee dan bijbouwen
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2007, 15:27   #114
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, het is tijd voor een déformatie.
Oud 25 maart 2007, 15:34   #115
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:

Citaat:
De Heilige Vader heeft terecht hard uitgehaald naar de Europese Unie. Waarom is men eigenlijk zo verwonderd dat de EU nauwelijks nog aanhang kent bij de gewone burger, als ze zelfs de basiswaarden van Europa niet meer erkennen. De EU is niets meer geworden dan een log, kapitalistisch en bureaucratisch gedrocht, dat niet meer te besturen valt. Ook kan de EU op internationaal vlak niet meespreken door een aantal zionistische mollen binnen de EU.

Het wordt tijd dat men eens gaat nadenken over de Europese Rijksgedachte, een beetje naar het voorbeeld van het Heilig Roomse Rijk (het Eerste Rijk).

Citaat:
Zionistische mollen
Wie dan?

En sprak die Ben Edict in zijn functie als paus, of in zijn functie als staatshoofd (zonder democratische verantwoording!)van ministaat Vaticaanstad?

Laatst gewijzigd door filosoof : 25 maart 2007 om 15:37.
Oud 25 maart 2007, 15:49   #116
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door uwagan Bekijk bericht
Volgens sommigen is de Egyptische godin Isis en de maagd Maria dezelfde persoon. In dat geval wordt de oude Egyptische godin nog steeds vereerd.

"Maar het mysterie van de maagdelijke geboorte en vele andere waren niet nieuw en bestonden reeds in het oude Egypte waar het verhaal rondging dat prinses Noet in haar slaap ondergedompeld werd in een stralend licht en ondanks haar maagdelijkheid een tweeling verwekte Osiris en Isis genaamd! Wat die gevleugelde engel betreft (die we vooral aantreffen op schilderijen uit de Renaissance) ook dat symbool is afkomstig uit Egypte. Waar het hoogste wat de magiër uit de tempel van Isis kon bereiken de grote vleugelen waren! De godin Isis die zelfs eens in een valk veranderde wordt ook regelmatig afgebeeld met vleugelen, de vleugelen staan dus voor geestelijke uitredingen uit het lichaam! Ook afbeeldingen van de maagd met kind op schoot vinden wij terug in Egypte: Isis-Horus, en zelfs in Syrië: Isthar en Tammuz (haar kind) alsook bij de kelten: Brigit en Ruadan. Ook het verhaal van de drie-eenheid vinden we terug in de familie Osiris-Isis en Horus! De zogenaamde Maria kapelletjes bestonden ook al in het oude Egypte! Zo had bijvoorbeeld de tempel van Sety zeven kapelletjes gewijd aan verschillende Goden. En eenmaal per jaar verlieten sommige beelden hun Egyptisch heiligdom en werden in processie rondgedragen zodat iedereen ze kon aanbidden! Ik denk niet dat ik er een tekening moet bijmaken?"
Dit vind ik interessante en leuke informatie. Heel leerzaam ook voor degenen die het christelijke of zelfs R-K geloof als basis voor de EU willen nemen. De culturen van Noord-Afrika, Midden-Oosten en Europa zijn in de geschiedenis heel nauw met elkaar vervlochten.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2007, 05:59   #117
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Angela Merkel is dan toch bezweken voor de rede en heeft besloten alle referenties naar religie te bannen uit de Europese tekst die het Verdrag van Rome zal celebreren. De tekst zal ondertekend worden door Duitsland (president van de EU), de Europese Commissie en het Europese Parlement.

Velen zien dit als een definitieve overwinning van het seculiere kamp binnen de EU, want de interpretatie van de Europese geschiedenis staat hier toch een ietwat op het spel. Merkel haalt er ook meteen een struikelblok voor een eventuele herschrijving van de grondwet mee weg.

http://www.france24.com/france24Publ...-Religion.html

Proficiat madame Merkel, eindelijk begrijpt u het belang van la laïcité.
Kruimels!

Wie zich hierover verheugt is blij met wat kruimels.
Voor mij mogen Kerk, God en christendom duizend keer vermeld worden, zolang ondingen zoals de Bolkesteinrichtlijn, de zelfafhandeling van schepen er niet in vermeld worden. Want de E.U. is één groot neoliberaal offensief tegen de lonen en arbeidsvoorwaarden, en die wegen pakken zwaarder dan de drieletterwoordje.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2007, 01:25   #118
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Beter allemaal afschaffen.
Nee, gewoon radicaal in de privé-sfeer houden. Dat is het best voor iedereen, en échte gelovigen lopen ook helemaal niet graag met hun geloof te koop. Gelovigen hebben de taak hun mede-gelovigen die dat wel willen, herop te voeden. Moet kunnen.

Alleszins, Merkel heeft intussen de paus gesust door in haar toespraakje naar haar Joods-Christelijke roots te verwijzen. Toen ze die woorden uitsprak scheen er plots vanuit den Hoge een lichtstraal op de blonde kruin van de wulpse chancellière. Zelfs Chirac werd uit zijn slaap gewekt.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2007, 01:41   #119
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee, gewoon radicaal in de privé-sfeer houden. Dat is het best voor iedereen, en échte gelovigen lopen ook helemaal niet graag met hun geloof te koop. Gelovigen hebben de taak hun mede-gelovigen die dat wel willen, herop te voeden. Moet kunnen.

Alleszins, Merkel heeft intussen de paus gesust door in haar toespraakje naar haar Joods-Christelijke roots te verwijzen. Toen ze die woorden uitsprak scheen er plots vanuit den Hoge een lichtstraal op de blonde kruin van de wulpse chancellière. Zelfs Chirac werd uit zijn slaap gewekt.
Citaat:
Toen ze die woorden uitsprak scheen er plots vanuit den Hoge een lichtstraal op de blonde kruin van de wulpse chancellière. Zelfs Chirac werd uit zijn slaap gewekt.
Een Mirakel zeg ik je: dringend de paus heilig verklaren!!
Oud 29 maart 2007, 04:46   #120
willem1940NLD

Standaard

Citaat:

Heel goed dat je er "radicaal" bij zet, behalve dan in ander zinsverband dan ik bedoel.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be