Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 maart 2007, 20:33   #41
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Negationisme in 1939. Amai, dat moeten ferme Madame Zelda's en Professor Tamurani's geweest zijn.
Oud 25 maart 2007, 20:39   #42
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Negationisme in 1939. Amai, dat moeten ferme Madame Zelda's en Professor Tamurani's geweest zijn.
Het pleuriswijf gaf nog niet zolang geldeden een interview hoor.
Alle moeilijke vraagjes wijfde/wuifde ze weg met nee nee. Daar deed ze niet aan mee.
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2007, 21:00   #43
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan Bekijk bericht
Hoe kan men daar geen respect voor hebben? Zo'n doorzettingsvermogen dwingt dat gewoon af.
Het dwingt bij mij alleszins geen respect af.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2007, 22:22   #44
Preuße
Minister

Preuße's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Och kom, laat toch zo die flauwe zever! De familie is waarschijnlijk maar al te blij dat ze eindelijk verlost zijn van dat ouwe kreng.
Jouw haat tegenover andere mensen doet me denken hoe ze in Iran over jouw soort denken.

Avatar toont Friedrich-Wilhelm III König von Preussen (1770-1840).
Preuße is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2007, 22:31   #45
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Preuße Bekijk bericht
Jouw haat tegenover andere mensen doet me denken hoe ze in Iran over jouw soort denken.

Ah ja natuurlijk. Want ik verkondig in deze immers het standpunt van alle homoseksuelen over de hele wereld...

Is dat nu ècht het beste wat je kon bedenken? Zielepoot...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2007, 22:40   #46
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zo zie je maar welk tuig van de richel zich door het Vlaams Blok aangesproken voelt. Affijn, 't mens is dood. Opgeruimd staat netjes, zullen we maar zeggen. Gauw in een put kwakken, een halve ton aarde erover en we spreken er niet meer van.
Oké, als jouw tijd komt, zullen we er rekening mee houden. Of ga je liever de BBQ in?

Moest er nu een boegbeeld van de homobeweging zijn loodje leggen, zou je dan ook zo laagdunkend redeneren?
Oud 25 maart 2007, 22:41   #47
Boadicea

Standaard

Citaat:
Aan een ander herkent men zichzelf.
Oud 25 maart 2007, 22:41   #48
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Haha...in een andere topic heb ik mij die vraag ook gesteld...
Hetzelfde geldt voor de vrouwenbeweging....
Allen samen onder de linkse vlag tegen homo- en vrouwenrechten met als gemeenschappelijke strijdkreet "antiracisme" en "verdraagzaamheid"...je moet het maar verkocht krijgen zeg ik altijd...

Laatst gewijzigd door Fieseler : 25 maart 2007 om 22:41.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2007, 22:45   #49
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Oké, als jouw tijd komt, zullen we er rekening mee houden. Of ga je liever de BBQ in?
Da's allemaal al lang geregeld, lieve kind. Burgerlijke begrafenis en crematie met asverstrooiing.

Citaat:
Moest er nu een boegbeeld van de homobeweging zijn loodje leggen, zou je dan ook zo laagdunkend redeneren?
Alleen als hij een aanhanger van Hitler en het nazisme bleek te zijn. Maar die kans is relatief klein...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2007, 22:54   #50
Boadicea

Standaard

Ik deel eerder de mening van Lombas. Ik vind ook niet dat mensen om hun gedachtengoed in de gevangenis horen. Deze vrouw heeft op zich geen misdaad gepleegd. Blijkbaar is men ook bang van haar mening. Men wil haar niet graag horen, want ze zou wel eens dingen kunnen zeggen, die niet echt flatterend zijn over de huidige machtshebbers.
Persoonlijk ben ik het ook niet met haar eens. Anderzijds zou ik inderdaad eens met haar willen praten. We konden er een theekransje van maken. Misschien konden we Régine Beer ook uitnodigen. Dan krijgen we kanige oudjes tegen elkaar.
En ik ga er vanuit dat de waarheid ergens in het midden ligt. Daarom dat ik graag zou hebben dat men mensen als Verbeke uit de gevangenis haalt. Het zijn geen misdadigers en persoonlijk acht ik voor het moment de negationist Ahmedinnejad gevaarlijker dan "De Zwarte Wedude".
Verbeke is trouwens geen negationist, maar een revisionist. Hij zou het met de dame in deze topic ook niet eens zijn.

Is het niet vreemd, dat als men geen wet zou hebben, we meer dan 60 jaar na de feiten, nog steeds met speculaties zouden zitten?
Oud 25 maart 2007, 23:00   #51
Boadicea

Standaard

Citaat:
Alleen als hij een aanhanger van Hitler en het nazisme bleek te zijn. Maar die kans is relatief klein...
Verdorie, ik vond luitenant Gruber in Allo Allo juist zo leuk.
Oud 25 maart 2007, 23:17   #52
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik deel eerder de mening van Lombas. Ik vind ook niet dat mensen om hun gedachtengoed in de gevangenis horen. Deze vrouw heeft op zich geen misdaad gepleegd.
Ze heeft nooit in de gevangenis gezeten.

Citaat:
Blijkbaar is men ook bang van haar mening. Men wil haar niet graag horen, want ze zou wel eens dingen kunnen zeggen, die niet echt flatterend zijn over de huidige machtshebbers.
Ze is vaak en veel geinterviewd. Het eerst interview wat ik me kan herinneren was al in de jaren zeventig met Jaap van Meekren. Dat is in al die jaren niet veranderd. Niemand heeft haar geprobeerd de mond te snoeren.

Citaat:
Persoonlijk ben ik het ook niet met haar eens. Anderzijds zou ik inderdaad eens met haar willen praten. We konden er een theekransje van maken. Misschien konden we Régine Beer ook uitnodigen. Dan krijgen we kanige oudjes tegen elkaar.
En ik ga er vanuit dat de waarheid ergens in het midden ligt..
Je denkt dat de waarheid ''in het midden ligt''? Ocharme.

Citaat:
Daarom dat ik graag zou hebben dat men mensen als Verbeke uit de gevangenis haalt. Het zijn geen misdadigers en persoonlijk acht ik voor het moment de negationist Ahmedinnejad gevaarlijker dan "De Zwarte Wedude".
Verbeke is trouwens geen negationist, maar een revisionist. Hij zou het met de dame in deze topic ook niet eens zijn.
Is het niet vreemd, dat als men geen wet zou hebben, we meer dan 60 jaar na de feiten, nog steeds met speculaties zouden zitten?
Pffft. In Nederland kennen we geen negationismewetten, dus je kletst nu wel een beetje.

Kijk, Florrie Rost van Tonningen deugde niet maar was geen misdadiger. Ze heeft van zichzelf een monument gemaakt, vooral met gebruikmaking van de naam van haar man. Maar dat monument werd meer en meer een nazi-karikatuur. Uiteindelijk werd ze een karikatuur van zichzelf.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2007, 23:26   #53
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
Dat Het Vb minstens aan de top een stel neonazi's zijn in een maatpak
moge hier nogmaals duidelijk aangetoond zijn. Dat de familie van deze "dame van Stand" onze deelneming verdint is ook zonneklaar, zoal het zonneklaar is dat de zoons afstand genomen hebben van de ideeën over
"übermenschen" e.d. "Eigen volk eerst" ideologieën.

Dat ze op kosten van de Nederlandse belastingbetaler een riant staatspensioen ontving steekt bovendien schril af tegen het feit dat vele "zwarten" van belgikske nikske gekregen hebben en wijst ook op een zekere hypocrisie van harentwege...

Maar ja een mens moet leven zeker ?
Ik weet niet wat er aan de hand is met je, maar je begint steeds meer in mijn achting te dalen. Vroeger was je veel genuanceerder in je postings.
Op welke manier toont de openingspost nu in godsnaam duidelijk aan dat, en ik citeer, dat het VB minstens aan de top een stel neonazi's zijn in een maatpak?

Mijn vraag is niet om te schertsen. Ik probeer je gedachtengang te volgen, maar hoe hard ik ook mijn best doe, ik kan niet vatten hoe je tot zo'n conclusie kan komen uit hetgeen er nu in de openingspost staat beschreven.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2007, 23:34   #54
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan Bekijk bericht
Zonde dat deze vrouw het loodje heeft gelegd. Haar standpunten mogen dan wel recht tegenover mijn wereldbeeld staan, maar men kan niets anders dan respect hebben voor iemand die op zo'n manier voor haar standpunten blijft staan terwijl het hele klimaat vijandig tegenover haar staat.
Hm, respecteren kan ik haar niet. Haar houding tegenover de holocaust getuigt gewoon van een hardnekkige verstarring, en haar wereldbeeld is ronduit afgrijselijk.

De link die hier blijkbaar in de openingspost af te leiden valt tussen haar en het VB vanwege een vraag die men haar stelt over het VB vind ik veel interessanter.

Ik vrees dat je echt van een gruwelijke slechte wil moet zijn om hieruit af te leiden dat er banden zijn tussen dit mens en het VB, laat staan bewijzen meent te kunnen zien dat het VB een leiding heeft van neo-nazi's in maatpak.

Serieus, dit is toch los van alles?
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Laatst gewijzigd door Nierika : 25 maart 2007 om 23:34.
Oud 25 maart 2007, 23:39   #55
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Ik keur negationisme af maar acht het geen misdaad; ik behandel het dus ook niet zo.
Idem, maar ik kan het écht niet begrijpen. Domheid kan de oorzaak niet zijn, maar waar het dan wel aan ligt, dat zou ik toch wel eens willen weten. Wat drijft nu zo iemand?

Oud 25 maart 2007, 23:41   #56
Hertog van Gelre

Standaard

P.S. lombas: Ik weet niet of je lang met haar thee zou hebben gedronken. Ze vond Stauffenberg ''een schoft''.
Oud 25 maart 2007, 23:44   #57
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Jammer, want ik vind Stauffenberg één van de meest achtbare figuren uit de Tweede Wereldoorlog.

Dat sluit taart en koffie niet uit hoor, meningsverschillen. Voor mij toch niet.
Oud 25 maart 2007, 23:48   #58
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Da's allemaal al lang geregeld, lieve kind. Burgerlijke begrafenis en crematie met asverstrooiing.

Ernst Röhm, de leider van de SA, was homoseksueel. Ze bestonden dus wel degelijk.

Oud 26 maart 2007, 00:03   #59
willem1940NLD

Standaard

Vergis je niet; mensen van "ongeveer dit type" zijn voor het overige onberispelijke en gezagsgetrouwe burgers, gedisciplineerd (en verwachten dit ook van anderen), sociaal betrokken met wie zij niet afkeuren en perfecte gastheer/gastvrouw.

Zoals ik al zei, ontmoette ik enige vergelijkbare enkelingen niet alleen "ter rechterzijde".
Oud 26 maart 2007, 00:11   #60
Hertog van Gelre

Standaard

Ze had ook een ''groot geheim''. Nu zullen we het wel nooit weten....
Citaat:
Hitler? "Die heeft geen zelfmoord gepleegd. Dacht je nu echt dat zo'n
geniaal man zo simpel was om geen dubbelgangers te hebben? Kind, er
liepen wel tien Hitlers rond."
Waar de Führer dan wél is gebleven wil de weduwe nog altijd niet zeggen.
Ook tijdens een eerder bezoek wilde ze dit geheim niet kwijt. Ooit
krijgen we de waarheid van haar te horen, belooft ze. "Ik vergeet jullie
niet hoor. Zodra ik iets bekendmaak, mogen jullie erover publiceren."
Toch zijn we niet tevreden. We willen het weten. Nu. "Antarctica,"
mompelt ze voorzichtig. "De nazi-basis die we daar hadden. Ga maar na:
Amerika wilde het aanvallen." Inderdaad ging in de jaren vijftig het
gerucht dat Hitler naar de Zuidpool was vertrokken. Verschillende
kopstukken gaven toe niet met zekerheid te kunnen zeggen dat de Führer
dood was. Onder hen Stalin, maarschalk Gregory Zhukov wiens troepen
Berlijn binnenvielen, en Thomas J. Dodd, kopstuk van de Neurenberger
processen. Het blad Bonjour schreef dat nazi-techneuten al in 1940
gebouwen ontwikkelden die bestand waren tegen een temperatuur tot 60
graden onder nul. "Meer kan ik niet zeggen," zegt Rost van Tonningen
dan: "De complete waarheid komt later.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be