![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik krijg het vliegend schijt van al die kulturo-religieuze rotzooi...We hebben er eeuwen over gedaan om het juk van de RKK, nog zo een import-woestijngodsdienst, van onze schouders te werpen, en nu komen er weer een bende gehallucineerde godsdienstwaanzinnigen ons hun waanideeën opdringen,met geweld dan ook nog dikwijls, want als ge iets tegen hun zegt, schrijven ze u ten dode op.Dan staat er een prijs op uw hoofd: als er éne u kapotmaakt, word hij beloond met een plaats in het paradijs, als beloning voor bewezen diensten aan de goede zaak... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() @ Online en Circe:
Zoek het woord "respect" eens op in het woordenboek... En voor alle duidelijkheid: dat heeft niets met jullie permanente beledigingen aan mijn adres te maken hoor. Alhoewel niet toegelaten op het forum, doe ik niet eens de moeite om ze te rapporteren. Ik heb zelfs liever dat ze blijven staan. Toont alleen maar frustratie en het onvermogen tot een inhoudelijke discussie aan. Jullie wereldvreemdheid is overigens hallucinant, maar verklaart veel. Indien jullie ook maar enige kennis zouden hebben over moslims hier in België die niet afkomstig is van "horen zeggen", dan zouden jullie weten dat sommige moslima's die een hoofddoek dragen geëmancipeerder zijn dan vele Belgiche vrouwen. En weten dat zij die hoofddoek juist zijn gaan dragen door de hetze ertegen. Natuurlijk zijn er ook moslima's die verplicht worden een hoofddoek te dragen, maar die help je geen stap vooruit door hoofddoeken te verbieden. Die vrouwen vooruit helpen is ook duidelijk niet de betrachting, aangezien het jullie aan enig respect voor moslims ontbreekt. Emancipatie is niet iets dat je van buitenaf kan opleggen, maar iets dat intern moet groeien. Je kan dat natuurlijk stimuleren, maar dat doe je niet door zaken te verbieden of door moslima's permanent te beledigen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
|
![]() Bwa, ik zal eens gaan solliciteren met een lampenkap op mijn kop en zeggen dat het de nieuwste modegrill is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
|
![]() Dat is kwatsh en dat weet je
![]()
![]() |
#66 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Ik snap niet hoe mensen zich werkelijk kunnen ergeren aan zo'n hoofddoek... Das toch maar een dom (kan dubbelzinnig worden geïnterpreteerd) kledingstuk? Jullie denken dat vrouwen met hoofddoek zich niet willen aanpassen, maar in werkelijkheid zijn ze waarschijnlijk veel vriendelijker en open-minded dan de gemiddelde azijnpisser die zich eraan ergert. Ik beoordeel een mens op basis van hoe hij of zij zich gedraagt tegenover mij; niet op basis van een al dan niet vermeende levensovertuiging of kledingstuk. Akkoord; een hoofddoek toont aan dat die vrouw misschien een beetje preutser kan zijn, en gelovig; maar het is echt totaal overbodig om dat te gaan afschaffen, puur omdat er een paar wereldvreemde individuen zijn die eigenlijk niet willen leven in deze multiculturele wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Er zullen er enkelen zijn die het niet om religieuze redenen dragen maar dat is eigenlijk nog erger, in dat geval is het vaak een symbool van wij (moslims) tegen zij (autochtonen en allochtone niet-moslims) en in dat geval streven ze zelf polarisering na. En wat betreft de moslima's die verplicht worden een hoofddoek te dragen ? Je erkent zelf dat die er zijn, hoeveel zouden dat er zijn ? 10% van de moslima's ? 20% ? 80% ? Maakt eigenlijk niet uit of het er pakweg 20 of 80% zijn ... ze zijn er wel. Wat ik me afvraag is of die moslima's die WEL geëmancipeerd zijn niet anti-solidair zijn met hun onderdrukte zusters door met zijn allen die doeken toch te dragen en zo de onderdrukking van (een deel van) hun moslimzusters mee in stand houden ? Immers als je als vader van een 14-jarig meisje kan zeggen "kijk eens alle goede moslima's dragen hem en jij bent toch geen hoer ? zo heb ik je toch niet opgevoed ?" dan kan je naast slaan en fysieke dwang ook middelen gebruiken die naar emotionele chantage rieken. Helpen die massa's geëmancipeerde moslima's niet de onderdrukking door naar eventueel contraire moslimmeisjes die WEL volop gedwongen worden het beeld te scheppen dat "alle moslims ze dragen" ? Er zijn weldegelijk meisjes die GEDWONGEN worden die dingen te dragen ... en en doe je zeker geen dienst. Sint Ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn. ~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
Laatst gewijzigd door UFSIA : 26 maart 2007 om 01:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
1. het dragen van een hoofddok tout court 2. het dragen van een hoofddoek tijdens de uitoefening van je beroep Dat eerste is (vaak) in wezen geen probleem , dat tweede is wel een probleem als de werkgever zich eraan stoort. En dat doet die dus (net zoals een hoop 'klanten' overigens)
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn. ~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#70 | |
|
![]() Citaat:
Een baas kan misschien koppig willen volharden, maar als zijn bedrijf daardoor over kop gaat, omdat klanten geen hoofddoekdraagster willen, is niemand gebaat. Uiteindelijk zal die moslima zo toch ook haar job verliezen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() tis wreed gesteld met de internetverbinding
Out of the blue, into the black Laatst gewijzigd door Turkje : 26 maart 2007 om 11:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
|
![]() Citaat:
Je schijnt ook niet te beseffen dat emacipatie niet iets is dat je met dwang kan opleggen. Dat moet vanuit de moslima's zelf komen. Vandaar ook dat je vergelijking met de bikini totaal van de pot gerukt is. Niemand dwong vrouwen een bikini te dragen. Daar kozen ze zelf voor als statement. De hetze tegen de hoofddoek resulteert precies in het tegenovergestelde: sommige moslima's kiezen nu als statement voor het dragen van die hoofddoek. Dat heb je nu eenmaal wanneer je zaken wil opleggen van buitenaf. Laatst gewijzigd door Edina : 26 maart 2007 om 11:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |||||||
Banneling
|
![]() [quote]
Citaat:
- je antwoordt niet op 'lastige' vragen - je vlucht - je misbruikt het woord 'respect' en 'beledigingen' uit puur onvermogen, frustratie en gemakzucht, hetgeen overigens hypocriet is voor een 'zelfverklaarde verdraagzame' die niet verlegen zit om karaktermoorden als de boodschappers haar integristische visie ontmaskeren. Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Met de burka's is dat juist hetzelfde. Multicultureel is juist NIET opdringen van een geloof dus ze moeten af om objectief over te komen. Laatst gewijzigd door Karma : 26 maart 2007 om 21:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Helpen moslima's die erop staan hem altijd en overal te dragen niet om hun moslimzusters die wel gedwongen worden onderdrukt te houden ? En jij kan nu zeggen "dat heeft er niks mee te maken" , voor mij wel , het is waar dat er nog redenen zijn die voor anderen zwaarder wegen , zoals de neutraliteit van de overheid en zo ... Maar mij lijkt het er een beetje op dat er verschillende redenen zijn om het ding te dragen , in DEZE discussie zou je op het eerste zicht kunnen zeggen dat onderdrukking bestrijden met deze zaak niets te maken heeft , maar ik denk dat dat wel zo is immers als je als groep naar voren treedt met het "we willen overal en altijd onze doekjes dragen help je wel mee met het creëren van een klimaat van "goede moslima's dragen altijd en overal ..."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In de koran staat naar mijn weten ook nergens dat moslimvrouwen een hoofddoek moeten dragen,das nog zoiets. Weet je wat ik weet;dat ze al dienen bazaar gebruiken als het hen allemaal steeds opnieuw goed uitkomt.ts. Multicultureel is multikrimineel. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
|
![]() Citaat:
Ach ja, vergeten ... moslima's willen eisen in bepaalde delen al stukken strand voor zichzelf op, zodat anderen hun niet kunnen begluren, terwijl ze hun boerkini aan hebben. Hier eisen ze het recht om hun hoofddoek te dragen, terwijl hun "zusters" in bepaalde landen juist geëxecuteerd kunnen worden, omdat ze hem willen afzetten. In moslimlanden als Turkije en Tunsië heeft men het toch eenvoudiger opgelost. Waarom moet een niet-moslimland als België dan gaan dwarsliggen? |
|
![]() |
![]() |